احتمال ساخت نسخۀ دوازده سیلندر آستون‌مارتین ونتیج جدید

آستون‌مارتین به‌تازگی نسل جدید مدل ونتیج را معرفی کرده و تقریباً آمادهٔ تولید آن برای مدل 2018 است اما برای این سوپراسپرت جدید بریتانیایی لیست انتظاری تا سال 2019 وجود دارد؛ ولی برای کسانی که بیش از این بتوانند صبر کنند مدل‌های مختلی از ونتیج جدید وجود خواهد داشت که شامل نمونهٔ گیربکس دستی V8 و مدل کابریولت می‌شود؛ اما غیر از این‌ها، احتمال ارائهٔ نسخهٔ V12 ونتیج هم وجود دارد. دراین‌باره مدیرعامل آستون‌مارتین آقای «اندی پالمر» گفته است که هنوز تصمیم نهایی در مورد ساخت ونتیج V12 گرفته نشده است اما مانعی جهت نصب پیشرانهٔ بزرگ‌تر در این خودرو وجود ندارد. حتی تصاویر جاسوسی هم آزمایش یک ونتیج V12 در پیست نوربرگ‌رینگ را نشان می‌دهند.

پالمر دراین‌باره به Autocar گفته است:

«از لحاظ فنی این کار کاملاً امکان‌پذیر است. پیشرانهٔ دوازده سیلندر DB11 به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان نصب در خودروهای دیگری را هم دارد؛ بنابراین بدون نیاز به تغییرات عمده می‌توان این موتور V12 را در ونتیج هم نصب نمود».

اما بااین‌حال چالش اصلی برای مهندسین این است که مطمئن شوند موتور بزرگ‌تر تعادل ونتیج را بر هم نخواهد زد.

پالمر ادامه می‌دهد:

«موتور V12 ویژگی‌های خوب زیادی دارد اما وزن بیشتر آن تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند که ما باید آن‌را در نظر داشته باشیم».

نسل جدید ونتیج ظاهر جدید و ساده‌ای دارد که ترکیبی از نسل قبلی و مدل DB11 است. در زیر کاپوت این سوپراسپرت بریتانیایی فعلاً یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس-آام‌گ قرار دارد که 510 اسب بخار قدرت و 685 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین وزن این خودرو با یک رژیم غذایی به میزان 136 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته و به 1530 کیلوگرم رسیده است. وزن کمتر در کنار قدرت مناسب پیشرانه موجب شده که ونتیج جدید بتواند ظرف 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و نهایتاً به حداکثر سرعت 313 کیلومتر در ساعت برسد.

قیمت نسل جدید ونتیج در ایالات‌متحده از 150 هزار دلار آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران نیز از سه‌ماههٔ دوم سال آینده صورت می‌گیرد. آستون‌مارتین اما طی سال‌های آینده پروژه‌های زیادی را در دست توسعه دارد. فعلاً مدل‌های DB11 و ونتیج معرفی شده‌اند و گام بعدی معرفی نسل جدید مدل ونکوئیش است. سپس این شرکت نخستین کراس‌اوور خود با نام DBX را معرفی خواهد کرد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. VIPER
    سوابق: (1845 دیدگاه) ,

    بشخصه معتقدم که نسخه v12 برخلاف. نسخه v8که برای قشر جوان طراحی شده، هدف اصلیش. افراد بالای ۴۰ ساله

    پاسخ
  2. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (931 دیدگاه) ,

    اگه پولشو داشتم میخریدم اول میبردم نمایندگی بنز تا قدرت واقعی این موتور که تو نسخه 63 sبرابر با 603 اسب بخار تحویلم بده نمیدونم چرا استون مارتین درخواست کاهش قدرت این موتور به بنز داده

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    یه موتور ۸ سیلندر ۴۰۰۰ سی‌سی توییم توربو با ۵۰۰ اسب بخار در کنار قیمت ۱۵۰هزار دلاری ماشین ، چیز عجیبی نیست!
    نمیگم ضعیفه اما برای فروش بیشتر باید سورپریز بهتری داشته باشه استون مارتین!

    پاسخ
  4. shirko.mercedesbenz
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    تک تک اعضای این ماشین بی نقصه ، فقط جای سواله که چراغای جلوشو از روی چه اصولی طراحی کردن ؟؟

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا جلوی ماشین اینقدر ساده طراحی شده

    پاسخ
  6. ELDORADO
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    باهمه احترام چراعای جلوش خیلی زشتن ادمو یجورایی یاد میاتا میندازه طراحیش فانتزیه تا باوقار

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.