آلفا رومئو

نه به آلفارومئو استلویو GTA!

معرفی خودروهای آلفارومئو جیولیا GTA و GTAm در ماه گذشته باعث شد برخی تصور کنند این برند ایتالیایی نسخه‌های مشابهی از شاسی‌بلند استلویو را نیز تولید خواهد کرد. استلویو پیش از این نیز در نسخه اسپورت کوادروفولیو نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده بود.

اما پاسخ به این گمانه‌زنی‌ها “نه” می‌باشد. این را اتوکار پس از مصاحبه با مدیر بازاریابی آلفارومئو فهمیده است. فابیو میگلیاواچا گفته که DNA نام GTA با دیگر خودروهای موجود در سبد محصولات آلفارومئو سازگار نیست.

او گفته است:

GTA نام مهمی برای ماست. ما به فکر استلویو GTA بوده‌ایم اما این خودرو با انتظارات مصرف‌کنندگان از برند آلفارومئو هماهنگی ندارد. باید بهترین توانایی‌ها در پیست وجود داشته باشد. ما در استلویو مرکز ثقل بالاتری نسبت به جیولیا داریم و بنابراین نمی‌توانیم به همان اهداف دست پیدا کنیم.

جیولیا GTA جدید که به‌منظور گرامیداشت یک‌صد و دهمین سالگرد تأسیس این برند معرفی شده از خودروی جیولیا GTA سال ۱۹۶۵ الهام گرفته و تنها به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. علیرغم شیوع ویروس کرونا در جهان، این برند گفته که بیش از ۵۰۰ مشتری علاقه خود به خرید این خودرو را ابراز کرده‌اند.

مشخصات کامل این دو خودرو در آینده منتشر خواهد شد اما در قلب آن‌ها پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی ۵۴۰ اسب بخاری قرار می‌گیرد. مدل رام‌تر کوادروفولیو دارای قدرت ۵۱۰ اسبی بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی دارد. این دو خودرو از آئرودینامیک بهتر و وزن کمتر سود برده و هدف اصلی آن‌ها ثبت زمان‌های سریع‌تر در پیست می‌باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اولین شاسی‌بلند آلفارومئو یعنی همین استلویو اولین ماشین این کمپانی با سیستم چهار چرخ محرک هستش و صرف‌ نظر از تریم انتخابیو قوای محرکه این ماشین به دو دیفرانسیل متصل شده و از اونجایی که این شاسی‌ بلند دو ساله که داره تولید میشه و تغیرات چشمگیری نداشته ایتالیایی‌ها میخوان تغییرات جدیدی تو این ماشین ایجاد کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد از کارشون ??
    ایتالیایی ها برای نام های افسانه ای و پُر آوازه ارزش زیادی قائلن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ایتالیا یعنی هنر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا