آلفا رومئو

افزایش فروش قابل‌توجه آلفارومئو در سال 2017

محصولات جدیدی همچون سدان جیولیا و شاسی‌بلند استلویو برای آلفارومئو بسیار خوش‌یمن بوده‌اند به گونه‌ای که این خودروساز ایتالیایی در سال ۲۰۱۷ افزایش تولید قابل‌توجهی نسبت به سال پیش از آن داشته است. درحالی‌که فیات-کرایسلر هنوز آمار مربوط به تولید و فروش برندهای خود در سال ۲۰۱۷ را اعلام نکرده اما اتحادیه Fim-Cisl گفته آلفارومئو در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۵۰۷۲۲ دستگاه خودرو فروخته که ۵۷۶۰۵ دستگاه بیشتر از میزان فروش ۹۳۱۱۷ دستگاهی سال ۲۰۱۶ می‌باشد. بدین ترتیب آلفارومئو از رشد فروش ۶۲ درصدی لذت می‌برد.

آلفارومئو استلویو
اگرچه این افزایش تولید و فروش آلفارومئو حاصل کار سه کارخانه بوده اما هنوز هم پایین‌تر از حد انتظارات سرجیو مارکیونه بوده است. او انتظار فروش ۱۷۰ هزار دستگاهی آلفارومئو در سال پیش را داشت اما با اینکه فروش این برند در آمریکا از ۵۱۶ دستگاه سال ۲۰۱۶ به ۱۲۰۳۱ دستگاه رسیده اما هنوز هم کمتر از حد انتظارات این مدیر بوده است.

آلفا رومئو جولیا
نگرانی اصلی آلفارومئو بازار چین است، جایی که محدود کردن خودروسازان برای فروش از طریق نمایندگی‌ها تأثیر مستقیمی روی این شرکت داشته است. ماه جولای بهترین ماه ۲۰۱۷ آلفارومئو در چین با فروش ۳۳۳۱ دستگاهی بوده اما پس از اینکه قوانین جدید عملیاتی شدند این برند در نوامبر و دسامبر تنها ۴۱۰ و ۴۹۷ دستگاه خودرو فروخت.

آلفارومئو استلویو
برنامه سال ۲۰۱۴ مارکیونه درباره احیای آلفارومئو بیان می‌کند این خودروساز باید در سال ۲۰۱۸ تعداد ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو بفروشد اما به نظر می‌رسد این هدف کاملاً دست‌نیافتنی است. خودرویی که می‌تواند به فروش آلفارومئو کمک کند شاسی‌بلندی بزرگ‌تر از استلویو است اما این خودرو زودتر از سال ۲۰۲۰ تولید نخواهد شد. همچنین اواخر سال جاری شاهد به‌روزرسانی ۴C خواهیم بود اما نبود گیربکس دستی ناامیدی طرفداران را در پی خواهد داشت.


به عنوان سخن پایانی باید گفت آلفارومئو امیدوار است همکاری با تیم فرمول ۱ سائوبر بتواند تأثیری بزرگ‌تری روی این شرکت داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. SAEED Z

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    خوشحالم که آلفا رومئو دوباره جون گرفت. احتمالا با معرفی SUV جدید اوضاع فروش آلفا بهتر هم بشه.
    امیدوارم FCA, گرن توریزموی مزراتی رو هم بزودی با معرفی نسل جدید احیا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      لعنت به مارچیونه دقت کنید تو اتحاد کرایسلر فیات کل فروش نزدیکه 4 ملیونه که حداقل 3 ملیون سهم کرایسلر داج جیپ رم هست و اونوقت به جایه این که پلت فرم جدید سهم چارجر 300 c چلنجر جورنی ووو باشه که با پلت قدیمی فروشه زیادی دارن شده سهم آلفا و مازراتی که حالشون معلومه اگر این هزینها برایه برندهایه آمریکایی میشد شاهد رکورد بینظیری میبودیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    بشخصه اصلا فکر نمیکردم مدل جولیا در حد سی کلاس و سری ۳ خودشو بکشه بالا
    ولی خودشو ثابت کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    تو ایرانم که باید حسرتشو بخوریم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    آلفا با معرفی نسل جدید جولیتا میتونه فروشش رو خیلی بیشتر هم بکنه البته باید این نسل جدیدش همه چی تموم باشه تا بتونه با رقیبای سرسختش رقابت کنه.ولی من موندم چرا آلفا إنقدر طولش میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Wrx

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    الفارومئو همیشه دوس داشتنی و عالی کار میکنه?
    امیدوارم در ایران از نزدیک ببینم این دو مدل رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ابولفضل نصیری

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    FCA واقعا خون جدیدی به آلفا تزریق کرد که امیدوارم این روند ادامه دار باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا