آکورا

عدم عرضه آکورا TLX تایپ S جدید با گیربکس دستی

پس از مدت‌ها غیبت سرانجام تایپ S مشهور به سبد محصولات آکورا ملحق خواهد شد.

ما درباره‌ی TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ صحبت می‌کنیم که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده خواهد کرد و قدرت آن بسیار بیشتر از نیروگاه پیشین تایپ S یعنی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با خروجی ۲۹۰ اسبی و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری خواهد بود.

تایپ S جدای از پیشرانه جدید به سیستم ترمز پرفورمنس و سیستم چهار چرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا مجهز خواهد بود؛ اما یک‌چیز در تایپ S جدید دیده نخواهد شد و آن‌هم گیربکس دستی است.

پس از رونمایی TLX جدید در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها با آکورا درباره احتمال عرضه تایپ S با گیربکس دستی تماس گرفتند و این خودروساز نیز اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای عرضه گیربکس دستی در TLX جدید وجود ندارد.

به این ترتیب احتمالاً گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تنها گزینه موجود خواهد بود. شاید این خبر برای برخی طرفداران ناراحت کننده باشد اما گیربکس اتوماتیک این خودرو از تکنولوژی اسپورت شیفت سود برده و نسبت به گیربکس‌های ۸ و ۹ سرعته قبلی بهبودهای زیادی دارد. آکورا همچنین گفته تایپ S از تنظیمات منحصربه‌فرد گیربکس برای مشخصات گیراتر و تیزتر استفاده خواهد کرد.

تصمیم آکورا برای عرضه محصول جدید خود با گیربکس دستی غیرمنتظره نیست اما مدل‌های تایپ S به خاطر گیربکس‌های دستی خود شناخته شده‌اند. آخرین نمونه از تایپ S خودروی TL 2008 بود که پیشرانه ۳.۵ لیتری آن قدرت ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۳۴۷ نیوتون متری داشته است. این خودرو با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک عرضه شده بود.

البته نمونه‌های دستی دیگری نیز وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به RSX تایپ S مدل ۲۰۰۲ با قدرت ۲۰۰ اسبی و گیربکس ۶ سرعته دستی اشاره کرد. حتی مدل لوکس ۳.۲ CL تایپ S نیز با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس بوده است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. ممد ژانگولر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بهتر
    گیربکس اتومات یک چیز دیگست

    دوستان همه با هم با لهجه غلیظ ژاپنی بگیم آکوراااااااااااااااااااا🎌

    خیلی حس باحالی داره تلفظش یک لحضه فکر کردم سامورایی هستم 💪

    1. جواد خطر

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (207 ديدگاه)

      یِ زبون گفتاری بینِ خیلی از ما ایرونیا مخصوصاً اونایی عشقِ ماشینَنو ماشین بازن هَس که میگه ماشین گیربُکس دَسی یِچیزْدیگَس اصاً بزار یِ جور دیگِ بگَم تا مُلتَفِت شین…..نه عشق نه خورشید چون هردوشون غوروب میکونن ولی ماشینِ گیربُکس دَسی هیچوقت غوروب تو کارش نیس

      1. جواد خطر

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (207 ديدگاه)

        مَمَد داداش نظرت مُحترم ولی گیربُکس دَسی یِ چیزْدیگَس

        1. ممد ژانگولر

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (731 ديدگاه)

          داش جواد یک دونه ایی اونی که یک چیز دیگست خودتی 🌹
          برات جواب گذاشتم تو مطلب قبلی و چاپش نکردن نمیدونم چرا

    2. Hamidreza

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (694 ديدگاه)

      گیربکس دستی لذت رانندگی رو چند برابر میکنه
      اما خب واسه همچین ماشینی که منم دوسش دارم اتومات بهتره

      1. ممد ژانگولر

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (731 ديدگاه)

        چقدرم تو ایران گیربکس دستی میچسبه
        الخصوص ترافیک همت
        حمید جون داداش برات دعا میکنم همیشه تا آخر عمرت ماشین گیربکس دستی داشته باشی و از زندگیت لذت ببری

        1. Hamidreza

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (694 ديدگاه)

          ماشین گیربکس دستی داریم
          شهر شلوغ نیستم و زیاد تو ترافیک گیر نمیکنم
          در ضمن
          کسی که رانندگی با گیربکس دستی ( که واقعا لذت رانندگی رو ۱۰ برابر میکنه ) بلد نباشه راننده نیس
          یه چیز رو بگم
          برای مصرف روزانه و شهری و … واقعا گیربکس اتومات حیاتیه
          ولی وقتی میخوای بری خارج شهر و از رانندگی لذت ببری ؛ فقط گیربکس دستی!!!
          واسه همینه عاشق GT350 هیچوقت یه موستانگ GT 2020 نمیخره

    3. Farzad

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      آکیورا هم میگن البته

  2. MASIHA

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (464 ديدگاه)

    طراحی زیبا و دلنشینی داره از بیرون
    ولی داخلش یکم شلوغه
    در کل دوسش داروم.

  3. amir

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چیه این اکورا اصلا؟!عاشقشم

  4. امیررضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    واقعاً طراحی جذابی داره. من به شخصه طراحی های محافظ کارانه رو دوست دارم ولی این مدل مخصوصا تو کابین خوش درخشیده. خیلی قشنگه

  5. sina

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2012 ديدگاه)

    عاشق اون حجم کاپوتش شدم اصن
    گیربکس دستی فقط درصد طرفدار داره لذا خعلی دور از ذهن نیست عدم عرضه اش

  6. فرشاد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (129 ديدگاه)

    با این همه دست انداز و ترافیک باید فاتحه گیربکس دستی رو خوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X