آکورا

بازسازی و مدرن‌سازی SLX مدل 1997، اولین شاسی‌بلند آکورا

SLX اساساً نسخهٔ ری‌بج شده و اصلاح‌شدهٔ ایسوزو تروپر بود که بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ توسط آکورا صرفاً در بازار ایالات‌متحده عرضه شد. این اولین شاسی‌بلند آکورا محسوب می‌شد و با کراس‌اوور جدید MDX جایگزین شد که کاملاً توسط خود آکورا توسعه یافته بود. حال آکورا یک دستگاه SLX مدل ۱۹۹۷ را موردبازسازی و به‌روزرسانی قرار داده و آن‌را در نمایشگاه خودروی رادوود (Radwood) در اورنج کانتری به نمایش درآورده است.

آکورا پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 اصلی، گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل سنتی SLX را با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ۳۵۰ اسب بخاری، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ با سیستم کنترل گشتاور بُرداری متعلق به نسل سوم کراس‌اوور RDX جایگزین کرده است. سیستم تعلیق عقب SLX هم به نمونهٔ مستقل تغییر یافته است.

جدیدترین نسخه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا که SH-AWD نام دارد و برای کراس‌اوور RDX مدل ۲۰۱۹ ارائه می‌شود، ۴۰ درصد ظرفیت گشتاور بیشتری در محور عقب دارد، در انتقال گشتاور بین محورها سریع‌تر است و ۳۰ درصد سریع‌تر گشتاور را بین چرخ‌های چپ و راست عقب انتقال می‌دهد. در حال حاضر این سیستم به‌صورت مکانیکی در مدل‌های RDX، MDX و TLX و در نسخهٔ هیبریدی در مدل‌های NSX، MDX و RLX ارائه می‌شود.

این SLX بازسازی‌شده در داخل و خارج اما کمترین تغییرات را تجربه کرده تا جذابیت و شخصیت دهه نودی آن حفظ گردد. بااین‌حال طرح دورنگ بدنهٔ این خودرو با رنگ قرمز پرفورمنس آکورا و نقره‌ای شامپاین بروز شده است و رینگ‌های خودرو نیز هم‌اکنون از نوع ۱۷ اینچی Tarmac هستند که با لاستیک‌های آل‌ترین پوشیده شده‌اند. آکورا همچنین نشان SH-AWD را هم به درب صندوق بار خودرو اضافه کرده است.

کابین SLX هم با صندلی‌های چرمی میلانو و تریم چوبی خاکستری در رو دری‌ها و داشبورد، بروز شده اما غیر از این موارد، دیگر قسمت‌ها دست‌نخورده باقیمانده است. نایب‌رئیس برند آکورا «جان ایکدا» در مورد این پروژه می‌گوید:

آکورا یک کودک دهه هشتادی است و بنابراین نمایشگاه خودروی رادوود رویدادی عالی برای ما است تا میراث خود را به نمایش بگذاریم. نوستالژی برای خودروهای دهه‌های ۸۰ و ۹۰ به‌طور چشمگیری رشد کرده و ما می‌بینیم که جمع‌آوری آن‌ها به‌عنوان خودروهایی کلکسیونی واقعاً آغاز شده است. نمایشگاه رادوود همیشه مملو از خودروهای جالب و سرگرم‌کننده است و بنابراین ما می‌دانستیم که باید چیز کمی دیوانه‌واری را به این نمایشگاه بیاوریم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    عاشق این دست SUV ها هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آران

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (92 ديدگاه)

    این سبک طراحی هیچ وقت کهنه نمیشه همه چی متناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    جای خالیه یه وانت و یه suv با شاسی مستقل با نشان هوندا واقعا حس میشه.
    مثل tacoma و 4runner

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir Machine

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    SLX مدل 97 اونا چی بوده
    SLX مدل 97 ما چیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا