اوپل

پژو-سیتروئن آماده تعطیلی کارخانه اوپل-واکسهال در بریتانیا

گروه پژو-سیتروئن که مالک اوپل/واکسهال نیز می‌باشد ظاهراً آماده‌ی تعطیلی سایت تولیدی خود در کارخانه‌ی Ellesmere پورت بریتانیاست. اگر برگزیت به سوددهی این خودروساز آسیبی برساند فرانسوی‌ها تولید خود را به مکان‌های دیگر منتقل خواهند کرد.


کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو-سیتروئن در مصاحبه با فاینشنال تایمز اظهار داشته اگر دولت بریتانیا نتواند به توافقی مناسب با اتحادیه اروپا برای ترک آن دست یابد این شرکت قبلاً سایتی را در غرب اروپا برای تولید اوپل-واکسهال آسترا در نظر گرفته است.

او گفته است:

صادقانه باید عرض کنم که من ترجیح می‌دهم آسترا را در Ellesmere پورت تولید کنیم اما اگر شرایط خوبی وجود نداشته باشد و ما نتوانیم به سوددهی برسیم مجبور خواهیم بود از کمپانی محافظت کنیم و باید جایگزینی برای این کارخانه داشته باشیم.

گروه پژو-سیتروئن قبلاً گفته بود با آغاز سال ۲۰۲۱ اقدام به تولید نسل بعدی اوپل آسترا در روسلهایم آلمان و Ellesmere پورت بریتانیا خواهد کرد اما تولید آسترا در بریتانیا تنها در صورتی انجام خواهد شد که برگزیت آسیبی به پژو-سیتروئن نزند.


اظهارات تاوارس نشان دهنده‌ی افزایش نگرانی‌های این مدیر ارشد از خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا و یا حتی دست‌یابی به توافقی است که باعث آسیب به سوددهی این خودروساز شود زیرا تعرفه‌ها و هزینه‌ها می‌تواند روی تولید این شرکت تأثیر منفی بگذارد. همچنین به بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید این کشور هشدار داده شده که برگزیت بدون توافق یک خطر مهم برای صنعت خودروی این کشور خواهد بود.


Ellesmere پورت جزو مهم‌ترین کارخانه‌های خودرویی بریتانیا بوده و ۸۰ درصد تولیدات آن به اروپا صادر می‌شود. همچنین سه‌چهارم قطعات تولیدی در این کارخانه نیز صادر می‌شود.

تاوارس با اشاره به شرایط تجاری قاره اروپا اظهار داشته است:

ما باید ببینیم در ماه اکتبر چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. موضوع برای ما کاملاً ساده است: ما باید به هزینه‌ها نگاه کنیم. ما باید به قطعات دریافتی از اروپا یا دیگر نقاط جهان نگاه کرده و همین نظر را روی خودروهای تولیدی در بریتانیا نیز داشته باشیم. همه‌ی تمرکز ما باید روی این موضوع باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا