ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. جاوید

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغ مشایعت تا منزل چیه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان ، من الان نزدیک ۴روزه که ماشینمو تحویل گرفتم و حدودا ۳۰۰کیلومتری باهاش رانندگی کردم ،خدایش تواین محدوده قیمتی h30 کراس حرف اول رو میزنه ، خیالتون راحت باشه انتخاب خوبی کردین ، مخصوصا رنگ خاکستری …توجاهای مختلف امتحانش کردم وخوب بوده ، فقط اینو بگم که آمپر دما بالاتر از وسطه که مشکلی نداره ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام دوستان من یکی از ثبت نام کنندگان این خودرو هستم و هنوز فرصت دارم که در انتخابم تجدید نظر کنم لیکن از خردادماه فقط در جستجوی معایب و محاسن این خودرو بوده و هنوز هم هستم ولی هیچگاه با حرف بعضی از دوستان که یکطرفه قضاوت می نمایند توجه نمی کنم بنظر من سایت های زیادی هستند که میتوانند کمک کننده باشد ولی بهترین ارزیابی را همیشه باید از کسی که به صورت عملی از خودرو استفاده مینماید داشته باشیم آنچه در اظهار نظر این دوستان مشهود است شتاب،نرمی،گیربکس ایده آل،آپشن های متنوع و قیمت مناسب از محاسن این خودرو میباشد که آن را از خودروهای هم رده خود متمایز مینماید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایلیا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دور جدید پیش فروش خودروی جدید “اچ سی کراس” ویژه آذرماه ۹۵ آغاز شد
    گروه صنعتی ایران خودرو دور جدید پیش فروش خودروی جدید “اچ سی کراس” ویژه آذرماه ۹۵ را آغاز می‌نماید.
    دور جدید پیش فروش خودروی جدید “اچ سی کراس” ویژه آذرماه ۹۵ آغاز شد
    به گزارش اخبار خودرو ،ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و آغاز ماه مبارک ربیع الاول، بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند، شرایط جدید پیش فروش دانگ فنگ H30 Cross از روز سه شنبه مورخ ۹۵/۰۹/۱۶ لغایت ۹۵/۰۹/۳۰ و یا تا زمان تکمیل ظرفیت ارائه میگردد مبلغ پیش پرداخت ۲۲میلیون تومان و ثبت نام برای ماههای خرداد-تیرومرداد ۹۶ میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اصلا هم تابلو نیست که از بر و بچه های گروه صنعتی ایران خودرو هست ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدي

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قبل از اینکه ماشینو تحویل بگیره ( به قول خودش) برای پیش فروشش تبلیغ میکنه ، یا دلالی یا …؟!
    متاسفم که منافع شخصی رو به جمعی ترجیح میدین ، ما ایرانیا با همین کارامون باید حالا حالا سوار ال نود و سمند و پیکان و پراید باشیم . اینجا قانون جنگله هر کی فقط به فکر خودشه ، متاسفم که با این کارامون زمینه ساز عقب گرد ایران خودرو و سایپا مطمعن و در کل اقتصاد کشور هستیم و وقتی خودمون یه همچین آدمایی هستیم ( شاید نبودیم ولی شدیم) بالا دستی هامون هم مثل مان دیگه ! فقط خودم !
    با این وضع باید منتظر روزی باشید که با هم سر یه بطری آب و یک ساعت برق و گرمای منزل جنگ کنید .
    موتور این ماشین از نمونه ی چینیش هم (که مال نیسانه) ضعیف تره ، بعد آقا اینجا تبریک چینیران خودرویی برای ما گذاشتن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام به دوست عزیزمون.من این ماشینو یکماهه سوار میشم.قدرت موتورش خیلی خوبه.نرمی ماشین عالیه.صدای منتقله بع داخل کمه.آپشن های زیادی داره.مصرفش 7.5 هست.و اگر چین هم درست کرده دستش درد نکنه.بهتره از لگن های کهنه کمری مگان و آزراست.همه اینها رو داشتم کلی خرج تعمیرات کردم.ماشین کهنه نخریدو تو این رنج هزینه کردن بهترین ماشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ایلیا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده نه کارمند ایران خودرو هستم نه قصد فروش حواله خود را دارم تبلیغ برای ایران خودرو هم نمیکنم فقط از روی دلسوزی برای آن دسته از دوستانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشدند فراخوان ایران خودرو را که در بعضی از سایت ها برای پیش فروش سال آینده درج شده و اکثر (بجز دلالان )از آن بی اطلاع میباشند را انعکاس دادم تا به دام این دلالان از خدا بی خبر نیفتند خدا ان شاالله ما را ببخشد که منبعد از روی ناآگاهی دیگران را قضاوت نکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایلیا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ضمنا این خودرو نیاز به تبلیغ ندارد فردا در ساعات اولیه پیش فروش آن تکمیل ظرفیت میشود فقط خدا کند استفاده کنندگان اصلی بتوانند بموقع ثبت نام کنند نه دلالان از خدا بی خبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدي

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من این ماشینو ثبت نام کردم و تحویل اسفند هستم خودم ! وقتی ام تحویل بگیرم میفروشم حتما ! داخل این ماشین هم نشستم ، با وجود داشتن درب های سنگین و بدنه ی به ظاهر محکم ، عجیبه که تنها ٣ ستاره ایمنی از چین گرفته که یعنی خودرو نا امن ، با این جور تبلیغات مردم فقط به کام مرگ راهنمایی میشن ، حتما ضعف خاصی در شاسی ماشین وجود داره !!! اینا رو هم به مردم اطلاع رسانی کنید نه فقط زمان ثبت نام رو !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یوسف

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با سلام ،خدمتتون عارضم که شاسی این ماشین هیچ مشکلی نداره ،چون خیلی وقته که دیگه شاسی رو از طراحی ها حذف کردند ، در حال حاضر پلتفرم ماشین مهمه که خیلی با شاسی فرق داره!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدي

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از روی دلسوزی به ٣ستاره ی ایمنی این خودرو از cncap اشاره کنید که معنی جز خودرو نا امن نمیده !!!
    ( با وجود بدنه ی سنگین این ضعف احتمالا به شاسی خودرو برمیگرده بیشتر که با یه تصادف ساده مثل ورق آلومینیوم جمع میشه ماشین ? یا شایدم موارد دیگه مثل طراحی دینامیکی غلط یا پلتفرم نا هماهنگ و ترمزها و …)
    ضمنا خودم حواله ی این ماشینو دارم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یوسف

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      قابل توجه آقای مهدی ،
      درسته پلتفرم این ماشین قدیمیه ولی طراحی شرکت پژو می باشد.اصولا تولیدات شرکت های چینی توسط شرکت های معتبر اروپایی و ژاپنی طراحی می شوند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سارا

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هر چی باشه بهتر از سمند و پارس و دروپیتی های الان ایران خودرو هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ایلیا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام آقا مهدی عزیز فرمایش شما در رابطه با ۳ستاره ایمنیcncap کاملا صحیح است منتها ما در ایران زندگی میکنیم و خودمان را باید با شرائط موجود در آن تطبیق دهیم وقتی در این زمین بازی فقط ایران خودرو و سایپا توپ را به هر سمتی که میخواهند شوت میکنند و اجازه ورودبه بازی به سایر رقبا نمیدهند شما چه انتظاری دارید فقط میتوانیم امیدوار باشیم خودرویی که رونمایی میکنند حداقل ایمنی و کیفیت و قیمت مناسب را دارا باشد بقول معروف بین بد وبدتر انتخابی نمی ماند موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایلیا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام متاسفانه پیش بینی ها مبنی بر ورود دلالان در پیش فروش ۱۶ آذر این خودرو درست از آب در آمد وفقط تعداد کمی از مصرف کنندگان واقعی موفق به ثبت نام شدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جواد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام اقا من کار به کیفیت قطعات ندارم ولی قطعا این موتور برای این بدنه اون هم دنده اتومات ضعیفه من به شخصه طرفدار سورن توربو شارژر هستم که خیلی هیولاست تست این ماشینو توی سایت اپارات ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان دو هفته است که ماشینو تحویل گرفتم. قبلش مطالب این سایت و سایتهای دیگه رو بعلاوه نظرات مردم خونده بودم. تو این دو هفته واقعا راضیم. تو سربالایی و جاده و سر پیچ و … تستش کردم. تا اینجا که خیلی راضیم.
    قبل از این رانا داشتم و قبلتر هم 206. به نظرم خیلی سره بهشون. مخصوصا با آپشن هایی که داره. خدمات و پشتیبانی ایران خودرو هم از سایر رقبای چینیش متمایزش میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام درست به گفته دوستان روز ۱۶ آذر ثبت نام صبح تا ظهر تکمیل شد و ما که به عنوان مصرف کننده در نمایندگی ایران خودرو بودیم از ساعت ۸ تا ۱۳ منتظر ثبت نام بودیم و شاهد این بودیم بعضی ها خیلی راحت میومدن سریع ثبت نام میکردن و میرفتن و ما کلی معطل شدیم و هی میگفتن نمیشه و قسمت پرداخت مشکل پیش میادو فلان…یعنی بیشتر انگار آشناهاشون از داخل سیستم نرم افزاری ثبت نام میکردن و بقیه باید شانسی از اینترنت ثبت نام میکردن…واقعا خدا ازشدن نگذره کلی حرص خوردیم همه جا پارتی شده…بالاخره با شانس تونستیم ثبت نام کنیم…نمیگم خیلی ماشین آسی هست ولی در رنج قیمت خودش خوبه البته اگه بذارن خوب بمونه…به هرحال واقعا دور از انصافه هرچند تو این دوره دیگه برای کسی انصاف مفهومی نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدي

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قابل توجه آقای یوسف ، ایلیا و همه ی ایرانی ها اصن!

    دقیقا بحث من سر همین نکته هست ، که چرا باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم اصلا ! و چرا باید محکوم باشیم تو مسیری که جز ضرر همه جانبه برای مردم و سود برای عده ای خاص هست قدم بزاریم ؟؟!
    کمپین نخریدن خودرو چرا باید شکست بخوره ؟! بخاطر یه وام ؟ یعنی مردم ما اینقدر شکننده شدن ؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ایلیا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آقا مهدی سلام در آن برهه زمانی که این دو شرکت یعنی ایران خودرو و سایپا بی کیفیت ترین خودروهای داخلی خود را تولید و با قیمتهای گزاف به مردم تحمیل میکردند و در پی آن کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی آنان را وادار به بالا بردن کیفیت کرد(البته نه در سطح استانداردهای بین المللی) ولی تا به همین اندازه هم که به این امر واقف شدند که در صورت تکرار موضوع باز با کمپین مشابه مواجه خواهند شد جای شکرگزاری داردولی شما مطمئن باشید اگرکیفیت این خودرو و یاخودروهای مشابه بار دیگر افت نماید کمپین خودجوش دیگری شکل خواهد گرفت که این بار با اعطای وام هم خریداری برای محصولات خود نخواهند یافت ولی من بعید میدانم چنین حماقتی انجام دهند و سعی میکنندخودروهایی رونمایی کنند که حداقل استانداردها راداراباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نیما

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه قرار این کراس اور باشه.پس تمام خودرو های روی زمین کراس اور هستند.واقعا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ر_ کرمی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان،بهترین و گرانترین رنگ خودرو اچ سی کراس در بازار و نمایشگاه اتومبیل چه رنگی است؟ لطفا اگر اطلاعات در مورد بهترین رنگ از نظر
    قیمت و زیبایی این ماشین دارید اطلاع رسانی کنید.تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. صدرا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر محکم بودن شاسی ال90 و ساندرو حرف اول را میزند.و همچنین موتور این دو خودرو واقعا بی نقص اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      شما برو با ال لگن و ال لگن هاچ بک (ساندرو) اوقات خوشی سپری کن ! آخه این نظره تو ام گذاشتی ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. هومن

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان سلام
    حدود ۲ هفته است که ماشین را تحویل گرفتم واقعا ماشین نرم و راحتی است با کلی امکانات فقط حیف که چینیه هرچند همون پراید و پژو و … هم چینی هستند ولی نسبت به پولی که برای این ماشین هزینه میکنید ارزشمنده ، البته رنو ساندرو هم هست ولی واقعا رنو غیر از گیربکس اتوماتیک هیچی نداره تازه با همون داشبورد قدیمی ال ۹۰ و فضای کوچیکش. من از انتخابم راضی هستم چون به نظرم برای دو یا سه سال آینده با توجه به مدت زمان گارانتی خودرو مشکلی از بابت موتور و گیربکس و بقیه لوازم وجود نداشته باشه.
    چند تا نکته است که گفتنش خالی از لطف نیست لطفا ماشین را با وزن و حجم موتور صرفا نسنجید به طور مثال ماشین چینی سایپا چانگان با موتور ۱۶۰۰ و وزن بیشتر و قیمت ۶۲ تا ۶۵ راه نمیره یا شاسی برلیانس با قیمت حدود ۸۰ تومن موتور ۱۶۰۰ و وزن بیشتر از اچ سی و یا خیلی های دیگه باید موتور حتما ۲۰۰۰ باشه تا بگیم خوبه یعنی الان لیفان ۲۴۰۰ سی سی خیلی خوبه . من با این ماشین تو پیست مسابقه نرفتم تا براتون از تجربم بگم ولی تو سربالایی مشکلی هم ندیدم به هرحال خیلی به دنبال سرعت هم نیستم این مجموعه امکانات با این قیمت که میشه باهاش پارس ال ایکس یا ای ال ایکس اگه گیرتون بیاد خرید با موتور قدیمی و پرمصرفش . نمی دونم ولی هرکس حق انتخاب داره با توجه به اینکه تجریه رانندگی با حدود ۷ الی ۸ تا ماشین ایرانی را داشتم و پولم به خارجی درجه یک نمیرسه به نظرم بهترین انتخابه. الان وضع مون اینه قیمت ماشین هم بالا بره کم نمیشه اچ سی کراس با توجه به قیمتش بی نظیره خواهشا سوء تفاهم درست نکنید تعریف از چینی ها یا ایران خودرو و یا هیچ چیز دیگه نیست موضوع مقدار پول و انتخاب است فقط به امکانات این ماشین دقت کنید اتومات/تهویه اتومات/سانروف/مانیتور لمسی/دوربین/رهیاب/۴ عدد ایربگ /ای بی اس / ۴ عدد ترمز دیسکی و … بله موضوع امکانات نیست فقط و کیفیت هم مهمه ولی من به عنوان مصرف کننده تا کنون بی کیفتی هم ندیدم لاید شما انتظار کیفیت بنز یا بی ام و رو از ماشین ۴۰ تومن یا ۵۰ تومنی دارید یا میگید حالا استفاده کن تا چند سال دیگه بد بهت میگم .ایران خوردو تا باطری این ماشین رو ۲ سال گارانتی کرده لاستیک ۲ سال گاز کوکر ۱ سال کاری که هیچ وقت اتفاق نیفتاده .
    هدف من گفتن چند واقعیت بود و نه طرف داری از گروه خاصی و یا محصول خاصی من خیلی تحقیق کرده و واقعا از انتخابم خوشحالم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نوید

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقا هومن…خیلی ممنون بابت نظری که دادی.میخوام بدونم ثبت نام چه ماهی بودید و مابقی مبلغی که دادید چقدر بود و اینکه مثل ثبت نامی های مرداد و شهریور تخفیف در دعوت نامه تون بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هومن

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا نوید با سلام
      من ثبت نامم 5 اردیبهشت بود و تحویل مرداد بودم – کل واریزی من 40.870.000 تومن بود – بله تخفیف لحاظ شده بود و ظاهراً هنوز هم ادامه دارد از سایت ایران خودرو لیست قیمت محصولات دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ایلیا

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آقا هومن سلام ان شاالله به سلامتی استفاده نمایی لطفا بفرمایید چه رنگی را انتخاب نمودی و آیا بنظر شما نیاز به تعویض لاستیک ها میباشد یا خیر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هومن

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام
    سایز لاستیک ها 205 است سایز رینگ هم 16 دقیقا متوجه نشدم که با رینگ اصلی امکان استفاده از لاستیک 215 هست یا خیر در غیر اینصورت خوب رینگ هم باید تعویض بشه من خودم این کارو انجام نمی دم چون لاستیک های ماشینم خارجی است ولی کاملا سلیقه ایه و لاستیک بهتر و نرم تر سواری بهتر هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. بهروز

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.از دوستانی که دعوتنامه آبان براشون اومده آیا تخفیف890تومن هم لحاظ شده؟
    و1سوال دیگه آیا شکل رینگ ماشین عوض شده؟آخه من تو 1نمایندگی دیدم مدل فرق کرده بود و بی کیفیت تر شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بهروز

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.اگه کسی دعوتنامه آبان براش اومده لطفا بگه که براش تخفیف 890تومن هم لحاظ شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ایمان

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    از دوستان کسی کفپوش قالبی و روکش و کروز کنترل تونسته برای ماشین تهیه کنه . در سایت آپکو الان کروز موجود شده اما نصب روی غربیلک نیست. اگر کسی تونسته تهیه کنه لطفا آدرس و قیمت بذاره
    ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ایلیا

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام ضمن تبریک خدمت دوستانی که خودروهای خود را تحویل گرفته اند(بخصوص مرداد یها) لطفا نتایج تست خود را چه مثبت چه منفی حداقل هفته ای یکبار در سایت اعلام فرمایند تا دوستانی که قصد خرید دارند بتوانند تصمیم گیری نمایند ممنون از محبتی که میفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ایلیا

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز بدیهی است در صورتیکه کیفیت این خودرو پایین بیاید رقبای قوی در بازار وجود دارند که بلافاصله جای آن را میگیرند پس نتیجه میگیریم ایران خودرو حداکثر توان خود را بکار میگیرد که کیفیت را حفظ و نواقص و ایرادات را مرتفع و بازار این خودرو را همچنان در اختیار داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهریار

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بنده یک h30 به ظاهرکراسی برای شهریورماه ثبت نام کردم وتوی آذرماه به یک مکافاتی تحویل گرفتم وقتی که ظاهر خودرو را دیدم واقعا تعجب کردم با عکس ها و فیلم های که تو سایت ها دیدم زمین تا آسمان فرق میکرد از اون تصوری من ازش داشتم خیلی کوچک تر بود یکی دو سانت از206 بزرگتر بود در ضمن دوستانی که از آل 90 ایراد میگیرند همون ال 90 خیلی سرتر از این خودرو هست هم از لحاظ هندلیک و ایمنی خیلی بهتر است از این خودرو سوار این خودرو بشوی انگار تو گهواره نشتی هندلیک خیلی ضعیفی دارد و همین امر باعث شد من بفروشم اش همون کف پوش پژو پارس را برای این خودرو می توانی استفاده کنید تا یادم نرفته موتور خیلی داغی دارد که گاهی آمپر به نزدیک 100 درجه تو این هوای سرد می رسد نقاط ضعف موتور هندلیک و ایمنی که به نظرم خیلی گران هست برای این خودرو الان هم تصیم گرفتم همون ال 90 ثبت نام بکنم که حداقل کیفیت دارد فقط کافی هست با ظاهرش کنار بیایم دیگه اگه خودرو h30 ما هم بی خیالی ابشن شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من یک ماهی طول کشید از زمانیکه ماشین مو فروختم تا زمانیکه ماشین جدیدمو خریدم خیلی از ماشین هارو بررسی کردم حتی علی ها هم پشت فرمان نشتم. از دست دوم های خارجی تا صفر های داخلی. تا هفتاد میلیون هم نقدینگی داشتم. الان یه هفتس این ماشین گرفتم خیلی خیلی راضیم. خودم مهندس مکانیک هستم البته تو مپنا. یه چیزهایی از فنی ماشین حالیم میشه میشه گفت به نسبت قیمتش بی نظیر ه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا