ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. محمد رضا عباسی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و عرض ادب / هیچ ارزانی بی علت نیست هیچ گرانی بی حکمت نیست / مقایسه قیمتها مشخص میکنه کدام بهتر است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. majid

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام وقت دوستان بخیر باید راجب این مقایسه بگم درست نیست یک خوردو با یک موتور قدیمی ووزن۱۲۸۰ با یه خودرو ۱۰۷۰ با موتور۱۶ سوپاپ که تنفس بهتر ونسبت تراکم بالاتر مقایسه کردشما موتور ال نود بزار رو سمند مطمعن باش کسی دیگه ال نود نمی خره من لیست قطعات کامل ال نود با قیمتش وهمچنین سمند رو دارم تو اینکه ال نود اطاق نداره واقعا شکی نیست خوب موتور و گیربکس واقعا عالیه داره ال نود که سواری باهاش دلچسب هستش کسی هم که میخواد تو جاده با امنیت بالا تو این رنج قیمتها سفر کنه سمند عالیه من برگه کمپانی ماشینم هستش سال ۹۰ مدل ای یک خریدم ۱۰۸۰۰. اما سمند ال ایکس اون موقع ۱۴۷۰۰ قیمت داشت خوب این بخاطر اینکه یه زمانی تو تحریم موتور ال نود با چهار برابر قیمت از ترکیه خریداری میشده پولشم مردم باید پرداخت کنن الان ماشین مدل نودمو که تو خرج داره میوفته دارم میدم یه بدبختی جاش یه سمند صفر بدون خرج سر به سر بگیرم از ماست که برماست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. اشکان

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیاز به این همه بحث نیست به لینک زیر مراجعه کنید:
    بهترین خودروهای بازار با قیمت کمتر از ۵۰ میلیون تومان

    http://www.car.ir/news/Economic/best-cars-under-50-millions/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. (*مهرداد*)

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (361 ديدگاه)

    امیدوارم خداوند بودجه ای به هموطنان اعطا کند که نخوان هردوی اینها را بررسی کنند …اینها مال عهد دقیانوس است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امین

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تندر امکانات قابل قبول نداره بد ریخته زشته سمند زیباست امکاناتش حرف نداره از تندر بهتره فقط مشکلش گرانی قطعات هستش داداش های گلم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. امین

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تندر قیمتش خیبی زیاده به این قیمت نمی ارزه با اون قیافش مثل این که یک کابینت ساز طراحیش کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مجید

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من دوساله سمند سورن دارم
    بابت طلب از یه بنده خدایی ال ۹۰پارس خودرو تمام فول گرفتم
    مزایاش نسبت به سمند
    بی صداییش
    فرمون نرم تر
    جلو بندی قوی تر
    وشتابش
    معایبش نسبت به سمند
    اصلا تعادل در سرعت بالا نداره
    سرپیچ بهو میبینی ماشین از بغل داره چهار چرخ میره
    باسمند با سرعت زیاد رو دست انداز میشه خیلی راحت رد شد اما ال۹۰ واقعا نمیشه رفت
    هر کی قبول نداره بره امتحان کنه
    اصلا به درد مسافرت های طولانی نمیخوره اما سمند عالیه
    سوختش تو جاده از سمند به کم بیشتره
    داخلی ماشین اصلا قشنگ نیس
    و از همه مهمتر گرونی قطعات هستش
    مثلا دینام سمند هست ۲۵۰تومن اما ال۹۰ هست ۸۵۰تومان
    پمپ هیدرولیکش هست ۷۰۰تومان
    تسمه تایمش رو عوض کنی ۴۰۰تومان میشه اما سمندنصفش میشه
    من دوسال سمند سوار شدم
    اصلا نمیتونم ال ۹۰سوار شم
    به خاطر تعادل نداشتنش و گرونی قطعاتش و صندلی های خسته کنندش
    گذاشتمش واسه. فروش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamid...Audi

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (682 ديدگاه)

      داداش قیمتات مال مزدا۳ه نه ال۹۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. حمید

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام – کاری به ال ۹۰ ندارم ولی الان رنو لوگان یا تو بعضی کشورها نیسان آپریو
    و بعضی جاها dacia logan (همه اینها شرکت های همکار رنو هستند) تو
    کشورهای پیشرفته اروپایی و ژاپن و آمریکایی حنوبی و وترکیه و… فروخته میشه
    به هر حالطراحی ماشین مربوط به سال ۲۰۰۵ هست و با تکنولوژی نسبتا بالا و امنیت بالا.
    امیدوارم یه روز ما هم خودروی ایرانی بخریم(به کمک خود این مردم نه
    باند آقایون ایران خودرویی) تا کمک به پیشرفت خودروسازی کنیم ولی این
    سمند مثل تیبا شاهکارهای ایران خودرو و سایپا هستند(باز تیبا بیشتر روش
    کار شده اصالت بیشتری داره) برای ورود به دنیای مونتاژ خودرو.
    استفاده از ۴۰۵ و تغییر قسمتهای مختلف اون و….
    چقدر مردم جونشونو تو سری اول سمند از دست دادن به خاطر ترمزهاش بعدا
    به اصرار پلیس abs ,و یک ایربگ راننده ماشین دیگه رو روش گذاشتن که اون
    هم عمل نمی کنه
    چرا؟
    چون ما این ماشین رو خریدیم باید بگیم کل دنیا اشتباه هست
    همین الان این ال ۹۰ (موتور ۱۶v 1600 با تجهیرات دراین حد داخل ایران)
    با قیمتی حدود ده هزار یورو تو برلین آلمان فروخته میشه(به ارزش پول ما
    خیلی بیشتر از قیمت فعلی) ولی همین سمند رو به افغانستان دادن
    برگردوندن،یعنی ماشین خارجی داره اینجا مونتاژ و تولید میشه بعضی ها
    ناراضی هستن میگن نه ….
    این هم نتیجه “تصادف ۴۰۵ تغییر شکل یافته” (سمند) با پراید: حداقل به
    جونتون اهمیت دید
    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. fishdilo

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان
    من قبل از ال۹۰ با ۲۰۶، پراید، سمند، پرشیا، آردی، ،۴۰۵ ،پیکان
    رانندگی کرده بودم. با این حال تندر رو هنوز تجربه نکرده بودم.
    مواردی که من از این ماشین خوب خوشم اومد:

    ۱- مصرف فوق العاده عالی (داخل شهر قبل از ۳۰۰۰ تا ۹، بعد از
    ۳۰۰۰ کارکرد ۶.۷، البته شیوه رانندگی که موثرترین عامل هست، به
    شدت مراعات می شود! میانگین مصرف متوسط، برای حدود ۲۰۰ کیلومتر
    با سرعت متوسط ۲۰.۱ کیلومتر بر ساعت بدست اومده) واقعا” مصرفش
    فوق العاده خوبه!
    (خارج شهر: قبل از ۳۰۰۰ ۶.۳، بعد از ۳۰۰۰ هنوز امتحان نکردم.
    در ضمن مصرف ۴.۵ در خارج شهر هم تجربه شده )

    ۲- ترمز عالی (حرف نداره)

    ۳- فرمون پذیری خوب.

    ۴- گیربکس عالی (داداش حرف نداره، کاملا” نرم و راحت جا میره،
    کلاچ هم کاملا نرم)

    ۵- شتاب عالی (اصل حالش زمانی که سریع می خوای سبقت بگیری و
    مجدد برگردی تو لاین خودت!)

    ۶- نفوذ سر و صدا در حد خیلی خوب. (یه ایراد اینه که صدای
    موتور و کلا” سایر صدا ها در صندلی های عقب بیشتر از جلو و پشت
    فرمون احساس میشه!)

    ۷- دید جلو فوق العاده مناسب، دید عقب بد . دید آینه ها قابل تحمل.

    ۸- راحتی باز و بسته شدن در ها (خیلی عالیه). مخصوصا” در
    مقایسه با خانواده پژو که همیشه گوشه ی در، کنار و زیر ابروی
    خودم و اطرافیان رو می گرفت و صدمه میزد، واقعا” عالی هست و
    آسودگی سوار شدن و پیاده شدن فوق العاده است.

    ۹- محسوس بودن تغییر در پارامتر های متغیر ماشین، (تنظیم چراغ
    جلو، تنظیم صندلی و …)

    ۱۰- ایمنی هم که از شواهد بر می آد خوب باشه!

    ۱۱- جادار و راحت، هم داخل ماشین و هم صندوق. من که قدم
    کوتاهه، به راحتی پام رو پام میتونم بندازم!

    خوب به اندازه بازیکن های تیم فوتبال شد. دیگه بسه. موارد زیاد
    هستن. به مهمترین ها از نظر خودم اشاره کردم.

    تندر کلا” ماشینه خوبیه! من قبل از خرید خیلی ازش خوشم می
    اومد. الان بعد از دو ماه عاشقش شدم! مخصوصا” اینکه من از
    ظاهرش بر خلاف بعضی ها، خیلی خوشم می آد. مخصو صا” اینکه ظاهرش
    با اکثر ماشین های خیابون تفاوت های زیادی دار و خز نشده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. باقر

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من هفته دیگر یک دستگاه می خرم تا به امروز هم باهاش فقط در حد یک دورزدن ۵دقیقه رانندگی کردم ، ولی درباره دید عقب وعدم تعادل آن در سر پیچها شنیدم یه مقدار دلم شک زده یعنی در این دو مورد از پراید هم بدتره یعنی در مدل ۹۵ وتولیدجدیدها انشاءا… برطرف کرده باشن الهی به امید تو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. ali

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من برای مقایسه و نتیجه گیری بهتره همیشه به مراجع و آمارهای رسمی مراجعه کرد نه به صحبتهای احساسی و تجارب شخصی
    از جمله میزان رضایت مندی مشتریان از خودروها در سالهای مختلف – رده بندی کیفی خودروهای داخلی
    مثل لینکهای زیر
    http://www.car.ir/news/Iran-Company/newest-car-quality-ratings
    یا
    http://asrekhodro.com/fa/page/53644/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D8%B2+%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7+%DB%8C%DA%A9+%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امید

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیر ۵۰ میلیون تومان رو دست ال۹۰ چیزی تو ایران نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. علیرضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .از نظرمن سمند ال ایکس خودرو با ایمنی بالاست درسته که یه معایبی داره ولی در کل امنیتش عالیه درسرعت بالا تعادل بالایی داره سیستم سخنگو وصندلی راحت برای مسافرتهای طولانی عالیه احساس خستگی نمیکنید .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. تیرداد

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ماشینی که نه توی قشنگه نه بیرونش مثل دختری میمونه که هر چقدرم که اخلاقش خوب باشه کسی طرفش نمیره اگه اینجوره تراکتور اسب بخارش از همه بیشتره پس اون خوبه ماشیا ساختن یا جا رختی فیس لیفت پارس وشاسیش در برابر ال نور قضاوت کنید حتما زمختی هم حد داره دبهم زمختی ولی تو سرازیری خوب راه میره نگید ال نود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. تیرداد

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کم مونده برای شیشه بالابراش کلید صنعتی بزارن انگار میخوای ی دستگاه بزگ صنعتی روشن خوموش کنی دو نفر راحت میتونن همدیگرو با پا صدا کنن چون پاهاشون از زیر کنسول راحت رد میشه لبه در ال نودو ببینید بالای در

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. پویان

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اگه کسی میخواد زیاد سرو کارش با تعمیرگاه نباشه و با تعمیرکارای بعضا کلاهبردار روبه رو نشه بی شک باید ال۹۰ بخره. از لحاظ قدرت و جور بودن موتور و گیربکس هم ال۹۰ برتری کامل داره. البته سمند تو جاده خیلی بهتر از ال ۹۰ ه از لحاظ حسی که به راننده میده و اینکه فضای داخلی و صندوق بیشتری داره و راحتتره. همچنین از لحاظ طراحی داخلی و خارجی هم قطعا سمند ال ایکس بهتره مخصوصا نمای عقب و کابین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. ali

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ستاره‌های کیفیت برای خودروهای داخلی :
    http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/
    در جدول کیفی ارائه شده توسط سازمان استاندارد
    در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان،‌ خودروهای پارس‌تندر، تندر-۹۰ اتومات، تندر-۹۰ پارس‌خودرو و تندر-۹۰ ایران‌خودرو سه ستاره کسب کردند

    پژو ۴۰۵ ایران‌خودرو خراسان، رانا، پژو پارس مازندران، پژو پارس خراسان، دنا، پژو ۴۰۵، سمند ایران‌خودرو مرکزی، سمند ایران‌خودرو تبریز، پژو پارس ایران‌خودرو فارس، پژو پارس ایران‌خودرو مرکزی و تیباهاچ‌بک، تنها یک ستاره

    حالا خودتون قیاس کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. رضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که سمند خوشگلتره، اما به نظر من ال ۹۰ یه چیز دیگس، واقعا بهترین ماشین زیر ۵۰ و ۶۰ تومنه، این ماشین واسه افرادی خوبه که به ظاهر ماشین خیلی اهمیت نمیدن اما موتور ماشین و اطمینان از ماشین مخصوصا تو مسافرت براشون خیلی مهمه. من هم سمند ال ایکس ۹۴ داشتم و هم ال ۹۰، صدای موتور سمند، سخت جا رفتن دنده، دید کم، مصرف بالا، کیفیت پایین قطعات و … آدمو دیوونه میکنه.
    من مطمئنم اونایی که میگن ال ۹۰ ظاهر بدی داره، اگه بخرن کمتر از یه ماه ظاهرش براشون دلچسب میشه. حداقل من خودم اینجوریم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده هم ال ۹۰ داشتم هم ۴۰۵ هم پارس و سمند و سوزوکی ویتارا و…
    الانم یه اوتوماتشو دارم
    ال ۹۰ از نظر موتور و گیربگس و جلو بندی خوبه
    از نظر عقب بندی بسیار افتضاح و در حدیه که از قم تا تهران که همشم اتوبان هست رو نمیشه باهاش رفت و حسابی آدمو خسته میکنه
    ضعف دید در قسمت عقب و قسمتهای جانبی و البته دید خوب در قسمت جلو
    بالا بودن قیمت قطعاتش نسبت به رقباش.البته باید یگم حدودا تا صد هزار تا به خرج خاصی نمیفته
    صندلی های بسیار بی کیفیت مخصوصا در قسمت پشت بر عکس سمند و پژو که ازین لحاظ بهترن
    نکته بعد اینه که اگه از ال ۹۰ کولر بگیری و ماشینم پر باشه دیگه زور نداره راه بره در حالی که پژو اینطور نیست.تازه مصرف سوختشم میره بالا و حتی بیشتر از پژو و سمندم میشه
    داخلشم که زشت تر از بیرونشه و هیچ چیز هیجان انگیزی نداره و بسیار ساده ست.
    ابته به خاطر آلیاژ موتورش حالا حالاها به خرج نمیفته و به این زودیا واشر نمیزنه برعکس پژو که بعد از ۱۵۰ هزارتا باید منتظر باشی
    به شدت دچار بی تعادلیه.مخصوصا سر پیچ ها که خیلی خطرناکه.از طرفی چون اتاقش بلنده خوش چپم هست و باید در رانندگی های بیرون از شهر محتاط بود.
    به نظر من اختلاف قیمتش با پژو که حدودا ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومنه اصلا ارزش نداره که دم این ماشینو بخره.۳۰ میلیون تومن برای پژو بدی بهتر از اینه که ۴۰ تومن بدی برا ال ۹۰
    باید بگم همه این ها برای ال ۹۰ دنده ایه و دلیل داشتن ال ۹۰ من هم فقط به خاطر گیربگس اوتوماتشه که واقعا گیربگسش خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. arash

      ۴ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با نظر شما کاملا مخالفم، به نظر من سیستم جلوبندی و فنربندی ال۹۰ مطلوبه به طوریکه حتی تو مسیرهای طولانی و پرو پیچ خم هم نرمی ماشین باعث عدم خستگی میشه این موضوع رو بارها تو جاده کرج چالوس امتحان کردم صندلی های این ماشین در حد معمول هست و با توجه به فضای بسیار خوب قسمت عقب راحتی در مسیرهای طولانی نیز میسر میشه
      درخصوص کولر بله افت قدرت ماشین مشخص میشه مانند خیلی از ماشینهای دیگه ولی نه اونقدری که شما میگین و این موضوع برای ماشینهای زیر ۲۰۰۰ سی سی کم و بیش محسوسه
      داخل خودرو هم ساده اس مثل ۴۰۵ و سمند وداشبوردش در قسمت جاگیری کلیدهای تنظیمی میتونست بهتر و ظریف تر طراحی بشه ولی طراحی زمخت داشبورد سمند و عدم دید مناسب عقب و جلوی اون و ارگونومیک قرارگیری راننده هم چنگی به دل نمیزنه و قابل مقایسه با ال۹۰ نیست
      درخصوص تعادل حداقل درمقایسه با ۲۰۶ بسیار بهتر بوده و توی این چند سال من و دوستان ال۹۰ سوارم اصلا به مشکل بی تعادلی بر نخوردیم شاید تو رانندگی خیلی اسپورت این موضوع قابل بحث باشه و بحث عدم تعادل این ماشین که برخی از دوستان غلو میکنند کاملا بی اساسه
      در قیاس فنی هم (گیربکس، موتور، جلوبندی ، سیستم تعلیق کیفیت ، ایمنی ، ترمز و…) که برای انتخاب خودرو بسیار مهم هستند باید گفت ال۹۰ تو ماشینای زیر ۵۰ میلیون بی رقیبه و اصلا قابل قیاس با محصولات بی کیفیت و … نظیر سمند و ۴۰۵ و پارس نیست و حتی میتونم بگم اگه اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومان دیگر هم بیشتر از وضع فعلی بود هنوز انتخاب ال۹۰ عاقلانه تر ه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. رضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من ال ۹۰ توصیه میکنم چون میخوام رانندگی کنم نه این که داخل یک ماشینی بشینم که قیافه داره اگر میخواهید راحت بااسایش رانندگی کنید ال ۹۰عالی موفق باشبد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. اذری

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی سمند دوساله کار می کنه تبدیل به لش وجنازه می شه عین تراکتور صدا میده دید جلوی اون هم صفحه اما ال نود من شش ساله کار میکنه آوخ نگغته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. majid

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام دوستان عزیز آقا تمام کسایی که از طریق این سایت ها و نظرسنجی ها تصمیم گیری میکنن
    باور کنید خدا شاهده من نظری که میدم بدون هیچ تعصبی میگم من برام مهم نیست که مثلا اگه سمند یا ال ۹۰ داشته باشم بازار گرمی کنم الان رانا دارم بعد نیست بریم سر اصل مطلب باور کنید تمامی ماشین های ایران خودرو داشتم نمی خوام هم بگم بهترین راننده هستم ببینید سمند ال ایکس سال داشتم مدل ۸۴ سال ۸۶ بود صبح که روشن میکردم تمام همسایه ها بیدار میشدن از صداش این یه ایراد گلویی اگزوز زیاد اذیت میکرد موتور توی سال دوم آروم آروم توی ۷۰هزار کارکرد داشت کمپرس میاورد یکم هم نسبت به وزن اتاق ترمزهاش خوب نبود البته نسبت به ماشین هایی که بعدن خریدم ولی خدا شاهده غیراز اینا دیگه مشکلی نداشت باور کنید من با ۲۷ لیتر میرفتم اصفهان دروغ نمیگم چون تو جاده موتور ۱۸۰۰ کم میسوزونه اما تو شهر اگه واقعا راننده
    باشی و سرگاز بری ۹ میسوزونه سمند با اون موتور قدیمی باید همش حرص بخوری چرا ال ۹۰ یا ۴۰۵ یا ۲۰۶ زودتر شتاب میگیرن اینم بیشتر بخاطر سایز لاستیک ۱۵ هستش اکثر ماشین ها ۱۴ هستن محیط بیرونی لاستیک شتابگیری سریعتر در کل باید بگم که دیگه دوره موتورهای ۱۸۰۰ ۸ سوپاپ گذشته چیز دیگه ای که در مورد سمند باید بگم طراحی کنسولش هست و جلو داشپورت شما خوب که دقت کنی میبینی که قسمت وسط یعنی پنل بخاری پخش وسخنگو اگه دیدتون نصبت به جلو داشپورد ماشینها باز باشه این کنسول چینیها طراحی کردن اگه نثل کمپانی بنز
    سال به سال دستخوش تغییر میشد الان به جلو داشپورت ماشینهای امروزی اروپا یا حداقل آسیایی شرقی رسیده بود تسلط دست دنده که راننده حتی اگر راننده صندلی خود را زیاد شیبدار کنه راحت هستش تو این خودرو های فوق العاده آپشن پایین ایرانخودرو اولین خودرو هستش که کانال تهویه برای سرنشینان عقب تعبیه شده من به جد میتونم بگم اگه این ماشینو ارتفاع بزنی و یک موتور خوب روش باشه از نظر تعادل تو ماشینهای ۳۰تومنی همتا نداره و تو جاده هراز واقعا تجربه کردم بارها
    ماشین لش میشه درسته اما اگه هر ماشینیو بهش نرسی لش میشه راجب دید ماشین خداییش اگه کسانی که نظر میدن راننده باشن باید با هر ماشنی راحت رانندگی کنن پس راننده نیستن دید ماشین در نوع خودش خوبه موتور ای اف هفت که روش گذاشتن اگه یه سفارش مدیران گیرت بیاد هم قطعات موتوریش اصلی هست هم با جلو کنسول سونایی به قول خودشون هستش که با تریم بژ هست خیلی هم کمیابه تو بازار اگه این ای اف هفت خوب در اومده باشه یا به قول معروف آبندی خوب باشه مگه راننده نباشی یا بترسی وگرنه بهت قول میدم که ال ۹۰ نتونه بگیرتت اگه تو مدل ال ایکس چرخهای عقب دیسکی بود من حتما یه ال ایکس تکسوز ای اف هفت میگرفتم .
    خوب دوستان بریم ال ۹۰ سال ۹۱ مدل ۹۰ داشتم موتور فوقالعاده بی صدا حتی بیرون وایسادی شاید متوجه روشن بودنش نشی اما تو رانندگی صدای موتور داخل میادو یا گاها اگه بی تجربه باشی زمان روشن بودن استارت هم میزنی این ماشین واقعا تیز بود مصرفش بد نبود هرچی هم ناشی باشی و گازو ترمز بکنی مصرفش کمتر از هفت و بیشتر از هشت نمیشه یه چراغ از بنزینش ۵۵ کیلومتر تو شهر میره اونایی که ال نود دارن میدونن تعادلش توی جادهای کوهستانی اگه راننده باشی تو سرعتهای بالاتر تو پیچها اصلا قابل قیاس با سمند نیستش منظورم کشش موتور نیست ال نود دارها جبهه نگیرن بله تو سر بالایی سمندو راحت میگیزیش با ال نود اما تعادل سر پیچ چی میگه باید جفت پا ترمز کنی جو عقب ماشین هیچ چیزی به عنوان تعلیق موجود نیست خم شو زیر ماشین میبینی یه میله صاف که دوتا فنر لول روشه حالا بریم سراغ جعبه دنده که ال ۹۰ واقعا از سنمد بهتره حتی از مدل ای اف هفت هم بهتره چون نسبت دنده ها در k4m بهتر از BE3هستش موتور ال نود نسبت حجم به لیترش که تو دنیا مد نظر خودرو سازان بزرگ هستش ۶۵ هستش که تو ای اف هفت هم ۶۵ هستش ام تو ۱۸۰۰ میشه ۵۵که خیلی بده البته توی موتورهای تی یو پنج که مال تیپ پنج ۲۰۶ این عدد به ۷۰ رسیده الان مثلا مال سوناتا ۷۸ میتونید برید تحقیق کنید موتور و گیربکس قابل قبول شد پس حالا اطاق من که ۴ماه دوام اوردم با قیافش حالا از بقیه خبر ندارم واقعا ماشین بد قیافس تو روخدا از قیافه ماشین دیگه دفاع نکنید شما الان یه بنز رو در نظر بگیر گلگیر جلو و لا ستیک جلو روببین لبه گلکیر از روی لاستیک تا کاپوت نهایت ۷ سانت تا ده سانت حالا ال نود رو برو ببین سمندم هم ببین اقا حتی پیکان پراید اردی هم اسپرت میشه اما ال نود مگه با هفت هشت میلیون مگه ال نود باز باشی اسپرتش کنی جلو داشپورتش با پراید فرقشو به منم بگید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. arshia

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با اینکه ماشینهای تولیدی ایران همگی آشغال و رده خارجند ولی باز هم به نظر میرسه زیر ۵۰ میلیون تومان رو دست ال۹۰ چیزی تو ایران نیست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. reza

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خواستم یه چیزی بنویسم که هرکسی بخونه براش مشخص بشه فرق این دو ماشینو.
    ۱-سوخت :ال ۹۰ کمتره اما بستگی به سرعت دارد ال ۹۰ در سرعت بالاسوخت بیشتری مصرف میکنه شما هرگز در حالت ایده ال خودرو نیستید که ۵.۴ مصرف کنه.
    ۲-سواری(زیرپا):دوستمان درست گفته(اصلا تعادل در
    سرپیچ با سرعتی که میشه با سمند پیچیدرا ندارد ان هم بخاطر اتاق کمی بلندتر ان
    باسمند با سرعت زیاد رو دست انداز میشه خیلی راحت رد شد اما ال۹۰ واقعا نمیشه رفت.اما واقعا ترمز خوبی داره
    ۳-گریبکس خیلی بهتری نسبت به سمند داره.
    ۴-صدای موتوری کم تراز سمند که خودش خیلی برای رانندگی لذت بخشه.
    ۵-ازنظر قیمت تو رنج خودش خوبه.
    ۶-و مشکل تعمیر و قطمعات گرون تر را هم داره نسبت به سمند
    اما تنها خودروی که تجهیزات داخلی متوسطی داره نسبت به قیمتش سمندهستش که کنسولی برای بخاری برای سرنشین های عقب دارد.
    ا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. MOHAMMAD. M4

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سمند خیلی نرم تَر و بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. رضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من قبلا پژو ۲۰۶ صندوقدار داشتم
    ولی بعدش ال ۹۰ خریدم
    شاید از لحاظ ظاهر خیلی اسپورت نباشه ولی در کل ال ۹۰ رو بیشتر ازش راضیم
    سوار سمند شدم مثل لش می مونه اصلا زیر پاش خوب نیست
    ال ۹۰ وقتی گاز میدی میکنه لامصب
    در جاده ها و سطوح ناهموار واقعا عالیه
    یه مدتی بود فکر سمند زد به سرم رفتم سوار ماشین رفیقم شدم پشیمون شدم
    ظاهر ال ۹۰ شکیل نیست اما در کل کیفیت و استحکام و امنیتش واقعا عالیه
    در حد خودش و قیمتش خوب جواب داده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. علی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    به نظر من سورن توربو از ال نود خیلی سر تر هست هم موتور جدید وهم ظاهر خیلی بهتر وهم مصرف سوختش هم اندازه اون هست آخه ال نود داخلش واقعا کسل کننده وبدون هیچگونه امکاناتی هست از نظر مقایسه با اون موتورهای قدیمی پژو بله موتور ال نود بهتره ولی موتور ای اف سورن توربو حرفی برای گفتن داره .من که الان پرشیا دارم قبلا هم سمند داشتم و چون میخوام ماشینمو عوض کنم بین ال نود و سورن توربو سر دوراهی بد جوری گیر کرده بودم که بالاخره سورن رو ثبت نام کردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. رضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من هم سمند داشتم هم ال۹۰ولی سمند یه چیز دیگست…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. ali

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    با عرض سلام چند وقت پیش نسخه فرودین ماه ۹۴ مجله ماشین رو مطالعه می کردم در قسمتی از اون نویسندگان مجله ماشین به ۱۰ پرسش مشترک اغلب خوانندگان پاسخ داده بودند که یکی از اون سوالها این بود به نظر شما بهترین و مقرون به صرفه ترین ماشین فعلی ساخت داخل کدوم هست ؟
    باور کنید نزدیک به ۹۰ درصد اونها گفته بودند بدون شک تندر۹۰ .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. ali

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    با سلام ،باز هم تندر ۹۰ در صدر رضایت مندی مشتریان از خودرو :
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/904477/
    البته هر ساله این بررسی ها انجام میشه و تندر نه تنها در رضایت مندی بلکه در بحث بررسی کیفی نیز همواره از خودروهای بی کیفیتی چون سمند برتر بوده
    و نیاز به این هم بحث هم اینجا وجود نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. احسان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.من هم ۴۰۵.پرشیا.پراید.داشتم الانم سمند ال ایکس دارم مدل ۹۴ از لحاظ سواری تو جاده ماشین خیلی خوبیه و راحته ولی توی شهر زیاد رانندگی باهاش راحت نیست.ولی از لحاظ قطعات واقعا افتضاحه تا حالا ۴ .۵ بار رفتم نمایندگی یه بار صندلیش ابرش پاره شد یه بار کیلومترم قطع شد پمپ هیدرولیکش صدا میده واقعا سر اینکه اینهمه رفتم نمایندگی خسته شدم میخوام ال ۹۰ بگیرم .همه میگن اگه مدل ۹۱ به پایین کم کارشو بگیری تا چند وقت بدون دردسر کار میکنه ال۹۰ درسته قیافه نداره ولی لاقل قطعاتش زود خراب نمیشه .ماشینای قدیمیه ایران خودرو خوب بود ولی الان اصلا کیفیت نداره من که راضی نیستم ولی بازم میگم سواری سمند تو جاده خیلی خوبه ولی لوازمش همه چینیه .من تو نظرم ال۹۰ چون لااقل تا چند وقت اذیت نمیشم هی برم نمایندگی.خیلی ممنون از نظراتتون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا