ایستگاه خبر

خرید لوازم یدکی اورجینال رنو ساندرو

رپورتاژ: در این نوشتار بطور مختصر با رنو ساندرو آشنا خواهید ­شد و قطعات و اجزا تشکیل دهنده بدنه آن را خواهید شناخت و یاد خواهید گرفت که چه کارهای با این قطعات انجام می­پذیرد و همچنین با کاربرد این قطعات در مکان­ها، فضا­ها و موقعیت های مختلف آشنا خواهید شد.

 

توضیحی در مورد رنو ساندرو

 رنو ساندرو یک هاچبک کوچک و اقتصادی ساخت کشور فرانسه است که از سال ۱۳۹۴ تا به امروز توسط پارس خودرو تولید و در بازار عرضه می‌شود. ساندرو به دلیل ویژگی‌های فنی بسیار خوبی که دارد و به دلیل اینکه خودرو نسبتا قابل اعتمادی است، مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفته است.

رنو ساندرو در بازار های جهانی با نام داچیا ساندرو نیز شناخته می‌شود علت آن این است که شرکت داچیا که در کشور رومانی واقع شده است جزو زیرشاخه های شرکت رنو به حساب می آید و در ساخت این خودرو در سال ۲۰۰۹ میلادی مشارکت داشته است و به نوعی رنو ساندرو را باید محصول همکاری داچیا و رنو در نظر بگیریم.

چند سال قبل نیز نسل جدید رنو ساندرو معرفی شد که ارتقا یافته تر از نسخه اول بود البته هنوز در ایران مدلی که تولید می‌شود. رنو ساندرو از نظر قدرت موتور و ویژگی‌های فنی شباهت های فراوانی با ماشین تندر ۹۰ دارد و از همان موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندری بهره می ‌برد که در ماشین تندر ۹۰ مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند که این قدرت را به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته خودکار به چرخ ‌های جلو انتقال می‌دهد.

رنو ساندرو مدل استپ وی
رنو ساندرو مدل استپ وی

طراحی بدنه رنو ساندرو

نخست باید اشاره کرد که همانطور که  موتور این ماشین مشابه با تندر ۹۰ یکی است  قالب بدنه یا همان پلتفرم این دو نیز مثل یکدیگر است.

نمای خارجی رنو ساندرو ظاهری بهتری دارد و برخلاف بدنه تندر ۹۰ که خطوط تیز زیادی در بدنه آن وجود دارد در بدنه رنو ساندرو از ترکیب این خطوط با منحنی استفاده شده که ترکیبی بهتری را ایجاد می کند. باید این نکته را خاطر نشان کرد که هرچه قدر طراحی این خودرو خسته کننده و به دور از هیجان و خلاقیت باشد، اما به اندازه تندر ۹۰ زشت نیست و آدم را آزار نمی دهد.

بخش نمای دماغه:

در بخش دماغه بدنه رنو ساندرو استفاده از چراغ های درشت با طرح داخلی معمولی که نوار کرم رنگی آنها را به یکدیگر متصل کرده و شیب به سمت جلو پنجره ای ساده آن، بخش دماغه بدنه خودرو را تا حدودی اخمو جلوه داده است. همچنین فرورفتگی باریکی که در میانه ورودی هوای بزرگ و دو مه شکن گرد قرار گرفته است برای پلاک خودرو قرار داده شده که از دیگر نکات موجود در طراحی بخش دماغه این خودرو به حساب می آید.

بخش نمای جانبی:

در نمای جانبی کمان های فلزی روی درب های جلو و عقب بیشتر از سایر بخش ها نظر بیننده را نسبت به خود جلب می­کنند. همچنین گلگیر­­ها برآمدگی مناسبی دارند و فضای کافی را برای تعویض رینگ و لاستیک را مهیا کرده اند. در بخش پایین درها زه کناری پهنی در امتداد برش های موجود روی سپر های جلو و عقب قرار دارد آینه های جانبی بزرگ این خودرو و بالا بودن بدنه آن دید بسیار خوب و کاملی را در اختیار راننده قرار می­دهند.

بخش نمای عقب:

نمای عقب رنو ساندرو همانند دیگر نقاط این ماشین طراحی ساده ای دارد، چراغ های ترمز کوچک عقب، در درون بدنه خودرو و پشت شیشه عقب قرار دارند. چراغ های عقب ساده با بخشی سفید رنگ به شکل حرف C درون آنها شکل زیبایی را به وجود آورده است و بخاطر اینکه چراغ‌های عقب خودرو عمودی هستند نمای عقب خودرو ظاهر اسپرتی دارد.

 

نمای بدنه رنو ساندرو
نمای بدنه رنو ساندرو

وجود مه شکن یا همان چراغ خطر در سمت چپ عقب بدنه رنو ساندرو چندان زیبا نیست و همچنین دلیل منطقی برای وجود این چراغ خطر فقط در یک سمت عقب بدنه وجود ندارد. البته جای خالی سنسور دنده عقب به شدت خالیست و نصب آن را توصیه می کنم.

 

لوازم مصرفی ساندرو

مثل هر خودروی دیگری خودروی رنو ساندرو نیز باید در بازه های زمانی مشخصی سرویس شود و قطعات مصرفی آن تعویض شود. که به سرویس های دوره ای معروف هستند. فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین و روغن موتور ساندرو از جمله لوازم مصرفی خودرو ساندرو هستند که باید در بازه های زمانی تعیین شده تعویض شوند که طبق گفته­ای شرکت سازنده زمان مشخص شده برای سرویس خودرو هر ۲۸۰۰ کیلومتر است.

از دیگر قطعات مصرفی رنو ساندرو که میبایست طی بازدید های دوره ای تعویض شود لنت ترمز جلو ساندرو، تسمه تایم ساندرو ، تسمه دینام ساندرو و شمع موتور رنو ساندرو میباشد که توصیه میوشد حتما از قطعات اصلی استفاده شود

لنت ترمز ساندور و قطعات جلوبندی همانند دیسک چرخ جلو ، لوازم میل موجگیر، سیبک فرمان مبایت اصل باشند و استفاده از قطعات غیر اصل بسیار خطرناک میباشد و باعث لرزش و انحراف خودرو در سرعت های بالا میشود.

تسمه تایم که بهتر است بصورت کیت کامل که شامل( تسمه تایم ، بلبرینگ سفت کن تایم و بلبرینگ شیاری میباشد) تعویض شود به این دلیل که این قطعات با یکدیگر درگیر هستند و طول عمر آنها به یک نسبت میباشد، در خرید این قطعه هم میباست بسیار دقت کرد و از فروشگاه های معتبر تهیه شود زیرا استفاده از قطعه غیر اصل صدمات شدیدی به موتور خودرو وارد میکند که باعث خسارت مالی بالایی نیز میشود.

توضیح در مورد قطعات مصرفی

اول اینکه چراغ های خطر عقب رنو ساندرو و رنو ساندرو مدل استپ وی با یکدیگر مشابه هستند. همچنین چراغ مه شکن روی سپر عقب نیز در این خودرو با یکدیگر مشابه هستند و هر دو ساخت کشور فرانسه می باشد.

یکی از قطعات بدنه رنو ساندرو
یکی از قطعات بدنه رنو ساندرو

همچنین لنت جلو در ساندرو و استپ وی با یکدیگر مشابه می باشد. این قطعه نیز ساخت کشور فرانسه می باشد و در خرید این قطعه بایستی دقت فراوان شود که حتما اورجینال باشد زیرا لنت جلو در بسته بندی طرح اصلی در بازار وجود دارد. این قطعه را باید از فروشگاه های معتبر لوازم یدکی تهیه کنید. زیرا همان طور که می دانید قطعه ضعیف در این بخش باعث لرزش و انحراف خودرو در سرعت بالا و همچنین موجب عدم کنترل صحیح خودرو و واژگونی آن می باشد و بعضی مواقع باعث ساییدگی لاستیک ها نیز می شود.

در قسمت در ماشین، درب های رنو ساندرو و رنو ساندرو مدل استپ وی از لحاظ ظاهر با یکدیگر مشابه می باشند. اما تفاوت های کوچکی نیز دارند که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید و آن این است که درب های رنو ساندرو دارای سوراخ هایی در پایین درب برای نصب فلاپ درب می باشند اما مدل استپ وی فلاپ روی درب ندارد و در نتیجه درب های استپ وی بدون سوراخ می باشند.

از دیگر اعضای بدنه رنو ساندرو درب موتور و درب صندق این خودرو می باشد که در هر دو نوع این خودرو با یکدیگر مشابه می باشند و هیچ تفاوتی ندارند. این قطعات ساخت کشور فرانسه می باشند که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ وزن با نمونه های غیر اصلی تفاوت دارند. قطعات بدنه اورجینال از لحاظ وزنی از نمونه های اصلی سنگین تر می باشند.

در قسمت آیینه های کناری نیز می توان گفت که آیینه های کناری رنو ساندرو و رنو ساندرو مدل استپ وی نیز با یکدیگر مشابه بوده و همچنین قابلیت نصب بر روی یکدیگر را نیز دارند.

نمای بیرونی رنو ساندرو
نمای بیرونی رنو ساندرو

نحوه خرید لوازم و قطعات مصرفی بدنه رنو ساندرو

شما می توانید برای خرید قطعات مصرفی بدنه ساندرو به فروشگاه های لوازم یدکی معتبر سر بزنید و یا به نمایندگی خودرو خود مراجعه کنید، یا می توانید تمام قطعات بدنه خودروی خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا از فروشگاه لوازم یدکی اینترنتی تهیه نمایید.

قطعاتی مثل چراغ جلو،خطر عقب ،درب جلو ،درب عقب ، سپر جلو،سپر عقب ،درب موتور یا کاپوت ،گلگیر جلو، درب صندپق تمام قطعات بدنه رنو ساندرو هستند که می توانید از فروشگاه های لوازم یدکی و یا نمایندگی ها چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری تهیه کنید.)

امکانات رفاهی و ایمنی

از آنجایی که با خودرویی که مخصوص بازارهای در حال توسعه طرف هستیم؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت امکانات رفاهی رنو ساندرو بسیار راضی‌ کننده و یا جذاب باشند. تجهیزات رفاهی ساندرو به مواردی مانند چراغ مه‌ شکن جلو، آینه‌های جانبی برقی، سیستم صوتی مجهز به پورت USB و در برخی مدل ها بلوتوث، چهار بلندگو، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان (فقط در مدل های اتوماتیک وجود دارد)، قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

همینطور باید اشاره کرد، مانیتور یا مولتی مدیا که رو داشبورد بجای ضبط فابریک قرار میگره که علاوه بر زیبایی امکاناتی نظیر دوربین دنده عقب ، مشاهده فایل های تصویری و استفاده از مسیر یاب ویز  بروی مانیتور هست در کل این مانیتور ها سیستم عامل اندروید  هستند و تمام اپلیکش های موبایل را می توان داشت حتی کانال های ماهواره ای و کانال های ایران ،زه و یا فلاپ دور گلگیر،باربند ساندرو ، سنسور پارک نیز از دیگر آپشن های این خوردو محسوب میشوند

 

برای خرید قطعات و لوازم یدکی رنو ساندرو به فروشگاه رنوپخش مراجعه کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (596 ديدگاه)

    ساندرو اگه CNG فابریک داشت یکیشو میگرفتیم
    ماشین خیلی کاربردی و جون سختیه، حال میکنم وقتی باهاش با خیال راحت از سرعت گیرها رد میشن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  2. goodbye

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیشب یه گروه فیسبوکی پیدا کردم سفر دور دنیا. اکثرشون با ماشین دیزلی مسافرت میکردن چون ایران بزرگه وقتی میخوان از ترکیه برن طرف چین باید یا از ایران برن یا چند روز صبر کنن یه کشتی از اذربایجان بره ترکمنستان و کشتی از ایناست که با ماشین داخلش میری. بعد میگفتن ایران دیزل خوبی نداره با کشتی برین. خیلیا میگفتن ماشینشون با دیزل ایران خراب شده و تو ترکیه مجبور شدن درست کنن.
    خداییش فکر نمیکردم با این همه نفت هنوز دیزل تولیدیمون اینقدر خراب باشه.

    موافقم 16
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به جرات میگم بهترین هندلینگ تو ماشینها برای همین مدل و ال نود هست بی نظیره دو نا فرمان بگیری چپ کرده .

    موافقم 8
    مخالفم 4
  4. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ساندرو = ماشین که فرمون هیدرولیک / کروز کنترل نداره / سانروف نداره / آبشن نداره /
    موتورش هم قوی نیست /

    الکی هم گران هست. 648 میلیون تومان !!!!!

    فقط رنو هست و میگه من رنو هستم. رنو ساندرو = ??????

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    اتفاقاً یکی از بهترین خودروهای منتاژی همین ساندرو هست ، اگر گران شده یا گرانش کردن ، گناهش گردن بد جلوه‌ دادنِ ساندرو نیست !

    ساندرو را با رقیبای همقیمت ۳سال پیش مقایسه کنید و نه امروز که مثلاً یه برلیانس ۳۰۰ تومن هست و ساندرو ۵۰۰ .
    یه زمانی این خودرو با دنا و برلیانس در یه بازه قیمتی بودند !

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا