خروج اینفینیتی از استرالیا پس از 7 سال افت فروش پیاپی

اینفینیتی پس از خروج از اروپا اعلام کرد در اواخر سال 2020 با بازار استرالیا هم وداع خواهد کرد.


نیسان در اواسط سال 2012 بود که بازوی لوکس خود را روانه‌ی این بازار کرد و به دنبال رقابت با سه برند بزرگ آلمانی و لکسس بود اما خب اوضاع آن‌گونه که برنامه ریزی شده بود خوب پیش نرفت…


بنا به گزارش پدال و به نقل Car Advice، این خودروساز ژاپنی در طول هفت سال گذشته تنها 3987 دستگاه خودرو در استرالیا به فروش رسانده که متوسط فروش ماهانه‌ی آن برابر با 47 دستگاه می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت عملکرد لکسس در هر ماه فروش 800 دستگاهی بوده و مرسدس بنز نیز در ماه ژوئن تعداد 4050 دستگاه خودرو (شامل محصولات تجاری) به فروش رسانده است.


اینفینیتی در بیانیه‌ی خبری خود گفته که تا اواخر سال 2020 و یا تا زمانی که موجودی‌های انبار به فروش نرفته به فروش و سرویس خودروهای خود در 5 نمایندگی استرالیا ادامه خواهد داد و البته از چند هزار خودرویی که تاکنون در این کشور به فروش رسانده پشتیبانی خواهد کرد.


اینفینیتی قبلاً تائید کرده بود که از اروپا خارج شده و روی بازار آمریکای شمالی و چین تمرکز خواهد کرد بنابراین این حرکت ژاپنی‌ها تعجب‌برانگیز نبوده است.


این شرکت اظهار داشته است:

اینفینیتی تمرکز بیشتری روی محصولات شاسی‌بلند خود در آمریکای شمالی خواهد داشت و در طول 5 سال آینده هم 5 خودروی جدید را روانه‌ی بازار چین خواهد کرد تا به این ترتیب کیفیت فروش و ارزش افزوده‌ی خود را ارتقا بخشد. این کارها همگی بخشی از دید اینفینیتی برای تبدیل شدن به رقیبی قابل در کلاس خودروهای لوکس صورت می‌گیرد.

استرالیا بازار سختی برای خودروسازان بوده به گونه‌ای که اوپل، چری و پروتون هم در سال‌های اخیر بازار این کشور را ترک کرده‌اند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1429 دیدگاه) ,

    چرا فروش توی بازار استرالیا اینقدر سخت شده؟؟؟
    رشد اقتصادی استرالیا به مشکل خورده؟

    پاسخ
    1. سعید(تهران)
      سوابق: (415 دیدگاه) ,

      نه برادر جمعیت این کشور خیلی کمه و از طرفی دولت هم مالیات سنگینی روی خودروهای وارداتی میبنده، در نتیجه استرالیا اصولا بازار بزرگ و پر کششی نیست.

      پاسخ
  2. مزدا
    سوابق: (1316 دیدگاه) ,

    درسته اینیفیتی یه برند لوکس هست ولی با این اوضاع باید تو قیمت هاش بازنگری کنه یا اینکه یه سر به بازار ایران بزنه😆😆

    پاسخ
  3. ایلیا
    سوابق: (664 دیدگاه) ,

    وقتی بنز، بی ام و و آئودی هرماه یک محسول جدید یا رویژن جدید از محصولات قبلیشون معرفی میکنن و دایم سبدشون رو گسترش میدن نباید هم خودروسازی مثل اینفینیتی با محصولات محدود و قدیمی خودش انتظار فروش بالا داشته باشه، مخصوصا که از نظر ارزش برند هم کاملا افت کرده و اینفینیتی به سختی تصویر یه برند لوکس و عملکردی رو در ذهن تداعی میکنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.