اینفینیتی

خروج اینفینیتی از استرالیا پس از 7 سال افت فروش پیاپی

اینفینیتی پس از خروج از اروپا اعلام کرد در اواخر سال ۲۰۲۰ با بازار استرالیا هم وداع خواهد کرد.


نیسان در اواسط سال ۲۰۱۲ بود که بازوی لوکس خود را روانه‌ی این بازار کرد و به دنبال رقابت با سه برند بزرگ آلمانی و لکسس بود اما خب اوضاع آن‌گونه که برنامه ریزی شده بود خوب پیش نرفت…


بنا به گزارش پدال و به نقل Car Advice، این خودروساز ژاپنی در طول هفت سال گذشته تنها ۳۹۸۷ دستگاه خودرو در استرالیا به فروش رسانده که متوسط فروش ماهانه‌ی آن برابر با ۴۷ دستگاه می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت عملکرد لکسس در هر ماه فروش ۸۰۰ دستگاهی بوده و مرسدس بنز نیز در ماه ژوئن تعداد ۴۰۵۰ دستگاه خودرو (شامل محصولات تجاری) به فروش رسانده است.


اینفینیتی در بیانیه‌ی خبری خود گفته که تا اواخر سال ۲۰۲۰ و یا تا زمانی که موجودی‌های انبار به فروش نرفته به فروش و سرویس خودروهای خود در ۵ نمایندگی استرالیا ادامه خواهد داد و البته از چند هزار خودرویی که تاکنون در این کشور به فروش رسانده پشتیبانی خواهد کرد.


اینفینیتی قبلاً تائید کرده بود که از اروپا خارج شده و روی بازار آمریکای شمالی و چین تمرکز خواهد کرد بنابراین این حرکت ژاپنی‌ها تعجب‌برانگیز نبوده است.


این شرکت اظهار داشته است:

اینفینیتی تمرکز بیشتری روی محصولات شاسی‌بلند خود در آمریکای شمالی خواهد داشت و در طول ۵ سال آینده هم ۵ خودروی جدید را روانه‌ی بازار چین خواهد کرد تا به این ترتیب کیفیت فروش و ارزش افزوده‌ی خود را ارتقا بخشد. این کارها همگی بخشی از دید اینفینیتی برای تبدیل شدن به رقیبی قابل در کلاس خودروهای لوکس صورت می‌گیرد.

استرالیا بازار سختی برای خودروسازان بوده به گونه‌ای که اوپل، چری و پروتون هم در سال‌های اخیر بازار این کشور را ترک کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چرا فروش توی بازار استرالیا اینقدر سخت شده؟؟؟
    رشد اقتصادی استرالیا به مشکل خورده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید(تهران)

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (496 ديدگاه)

      نه برادر جمعیت این کشور خیلی کمه و از طرفی دولت هم مالیات سنگینی روی خودروهای وارداتی میبنده، در نتیجه استرالیا اصولا بازار بزرگ و پر کششی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مزدا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    درسته اینیفیتی یه برند لوکس هست ولی با این اوضاع باید تو قیمت هاش بازنگری کنه یا اینکه یه سر به بازار ایران بزنه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    وقتی بنز، بی ام و و آئودی هرماه یک محسول جدید یا رویژن جدید از محصولات قبلیشون معرفی میکنن و دایم سبدشون رو گسترش میدن نباید هم خودروسازی مثل اینفینیتی با محصولات محدود و قدیمی خودش انتظار فروش بالا داشته باشه، مخصوصا که از نظر ارزش برند هم کاملا افت کرده و اینفینیتی به سختی تصویر یه برند لوکس و عملکردی رو در ذهن تداعی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا