بنتلی

توقف عرضه بنتلی بنتایگا دیزلی در اروپا

یک خودروی دیگر قربانی آینده‌ی مبهم دیزلی‌ها در اروپا شده است. این خودرو بنتلی بنتایگای فوق لوکس نام دارد.


بنا به خبر منتشر شده توسط اتوکار، بنتلی تصمیم گرفته تا بنتایگای دیزلی را دیگر در اروپا عرضه نکند. این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام داشته است:

در ماه‌های اخیر شرایط سیاسی و قانون‌گذاری با تغییراتی در اروپا مواجه شده و همین موضوع تأثیرات قابل‌توجهی روی خودروهای دیزلی داشته است. این فاکتورها به همراه معرفی بنتایگا ۸ سیلندر جدید ما را مجبور کرده تا تصمیم به عرضه‌ی مدل‌های بنزینی در بازارهای اروپایی از سپتامبر ۲۰۱۸ بکنیم و مدل دیزلی دیگر در دسترس نخواهد بود.


بنتلی بنتایگای دیزلی البته به‌طور کامل حذف نخواهد شد زیرا این خودرو همچنان در بازارهایی همچون روسیه، استرالیا و آفریقای جنوبی قابل خریداری است.


اولین خودروی دیزلی تاریخ بنتلی که چند سال پیش معرفی شده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری موجود در آئودی SQ7 استفاده می‌کند.


شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بنتلی بنتایگا دیزلی برابر با ۴.۸ ثانیه بوده که اگرچه برابر با پسرعموی آلمانی خود است اما حداکثر سرعت آن بجای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. همین عملکرد باعث شده بنتلی ادعا کند محصولش سریع‌ترین شاسی‌بلند دیزلی دنیا می‌باشد.


این برند بریتانیایی که تحت تملک گروه فولکس‌واگن است مصرف سوخت رسمی بنتایگا دیزلی را ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن را نیز ۲۱۰ گرم در هر کیلومتر اعلام کرده است.


اما آئودی SQ7 همچنان عرضه می‌شود و در اروپا موجود است. آلایندگی این شاسی‌بلند بین ۱۹۰ تا ۱۹۹ گرم در کیلومتر بوده و بهای آن در بریتانیا از ۷۴۳۸۵ پوند آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    این دولت های اروپایی پدر خودروساز ها رو در آوردن از طرفی مردم رو تشویق به خریدن خودرو دیزلی می کنن از طرف دیگه هیچ نرمشی با خودروساز ندارن اگر یک نقص کوچک هم وجود داشته باشه بیچارش میکنن.به نظرم باید بساط دیزلی ها رو جمع کنند تا این همه گرفتاری پیش نیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    همش تقصىره فولکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بابا اینارو ول کنید دیگه مگه کلا چند تا بنتایگا تولید میشه تو اروپا که انقدر نگرانین
    اگه تویوتا کرولا یا فولکس گلف یه همچین غلطی کردن بیایید عرضه شونو متوقف کنید نه بنتایگا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    دیروز یه بنتایگا تو پارک بود از کنارش رد شدم و بعد 5 دقیقه هم از کنار یه رنجروور ولار رد شدم. هر دو خودرو رو فقط از پشت دیدم چون در حال رانندگی بودم. شاید من خوب دقت نکردم ولی باور کنید ولار خیلی شیک تر و لوکس تر بچشمم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا