بنتلی

گرامیداشت ۷۵ سال تولید محصولات بنتلی در کارخانه کرو

بنتلی تاریخچه‌ای طول و دراز دارد. در واقع این خودروساز بریتانیایی ۱۰۰ سال پیش اولین مسابقه خود را برنده شده و اگرچه با تولید خودرویی همچون کانتیننتال GT اسپید همچنان به پرفورمنس اهمیت می‌دهد اما تمرکز اصلی‌اش روی دو چیزی است که همه می‌دانیم: اشرافیت و صنعتگری.

ما انتظار داریم در گردهمایی امسال پبل بیچ محصولاتی لوکس و سطح بالا از بنتلی را ببینیم اما فعلاً بنتلی در حال گرامی داشت تولید محصولات خود در کارخانه کرو است. بنتلی MK. VI اولین خودرویی بوده که در سال ۱۹۴۶ روی خط تولید کارخانه کرو رفته و ۷۵ سال بعد این برند در حال تولید محصولاتی بیشتر از قبل است.

از اواسط دهه ۴۰ میلادی تاکنون بنتلی ۲۰۶ مدل مختلف را در کرو تولید کرده است. در کل ۱۹۷۰۸۶ دستگاه خودرو این کارخانه را ترک کرده‌اند که ۹۷ درصد کل تولید این خودروساز بریتانیایی را تشکیل می‌دهد. شاید این رقم در مقایسه با کمپانی‌هایی همچون تویوتا ناچیز به نظر برسد اما این خودروها دست‌ساز هستند و بنابراین تولید آن‌ها کاملاً زمان‌بر است.

البته فرایند ساخت سریع‌تر شده و هم‌اکنون به رکورد تولید ۸۵ خودرو در روز رسیده که برابر با کل تولید ماهانه بنتلی در بیست سال پیش می‌باشد. کرو همچنین تنها کارخانه کربن خنثی متعلق به یک برند لوکس در دنیا می‌باشد. این شرکت به دنبال بهبود پایداری شرکت بوده و ۷۵ سال آتی خود را درخشان تصور می‌کند.

پیتر بوش عضو هیئت‌مدیره بنتلی گفته است:

با سرمایه‌گذاری اخیر انجام شده ما کارخانه تاریخی خود را به کمپ مدرنی تبدیل کرده‌ایم که دارای ویژگی‌های خلاقانه و کربن خنثی است و تأثیر کمی روی محیط‌زیست می‌گذارد. در بسیاری از بخش‌های کارخانه، سیستم‌های تولید مدرن و دیجیتالی شده بکار گرفته شده‌اند تا تکمیل کننده مهارت‌های صنعت گری سنتی کارکنان باشند.

به همین خاطر است که چیزهایی همچون سیستم تعلیق تطبیقی و چرم دست دوخت را روی محصولاتی همچون کانتیننتال مشاهده می‌کنید. از آنجایی که بنتلی آینده را درخشان تصور می‌کند بنابراین به دنبال الکتریکی شدن تا سال ۲۰۲۶ می‌باشد. تا سال ۲۰۳۰ تنها شاهد تولید خودروهای الکتریکی توسط این خودروساز خواهیم بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. mahan

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مگه میشه بنتلی کانتیننتال ار و کانتیننتال و مولسان و بروکلند و ازور و ارناژ رو فراموش کرد.قطعا خبر برقی شدن بنتلی تیری هست به علاقه مندان خودرو های با اصالت و لوکس

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2318 ديدگاه)

      آقا ماهان من با نظر شما موافق نیستم

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        خب رضا جان خوش حال میشم نظرت رو بشنوم؟نظر من اینه که با این همه سابقه بنتلی توی مسابقات لمانز و اینکه همیشه خودروهاش در عین لوکس بودن چاشنی اسپرتی هم دارند پیشرانه های حجیم سزاوارش هستند و اینکه دل کندن از پیشرانه w12 بنتلی خیلی سخته و قطعا همچین پیشرانه ای توی دنیای خودرو ارزشمنده.من ادمی هستم که یک ارناژ ۲۰۰۷ یا یک مولسان رو به همه خودورو های الکتریکی و یا همه درونسوز ها بجز خود بنتلی و رولزرویس ترجیح میدم و حس می کنم لوکس بودن این خودرو ها در کنار اصالتش معنا پیدا میکنه و این خودروساز سنتی و قدیمی اگه بخواد همچین مدرن بشه اصالتش که از همه مهمتره به خطر مفته.حالا شاید نظرم اشتباه هم باشه نظر شما چیه؟
        البته میدونم بنتلی اگه بخواد کاری بکنه به بهترین کار انجام میده و مطمئنا خودروی ارزشمندی میسازه ولی خب بیشتر نگران اصالتشم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Farzad

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2262 ديدگاه)

      ماهان جان موافقم
      دو تا سوپراسپرت ساز هستن که هیچ وقت نباید صدای جاروبرقی بدن ، فراری و لامبورگینی . دوتا لوکس ساز هم هستن که همین براشون صدق میکنه ، رولزرویس و بنتلی .
      این دو برند انگلیسی تداعی کننده اصالت هستن و الکتریکی شدنشون یعنی فاجعه برای دنیای خودرو . جدا شدن انگلستان از اتحادیه اروپا کمی برای این قضیه امیدوار کننده بود ولی مثل اینکه این ها هم دست کمی از اون احمق ها ندارن . دنیای خودرو آهسته آهسته رو به انحطاط ، زوال و نابودی میره و ما باید مرگش رو با چشمانمون مشاهده کنیم .

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ?بله فرزاد خان همیشه معتقدم نماد ها باید همیشه حفظ بشند.مگه چند نفر سالانه لامبورگینی و فراری و بنتلی و رولزرویس میخرند که از اصلشون دورشون کنیم.چند نفر پیشرانه سنتی w12 بنتلی رو تا حالا داشتند؟
        با استفاده کردن خودروهای الکتریکی توسط پرزیدنت بایدن و پاپ من معتقدم این کار یک کار نمادین هست و بعدش روسای کشور های دیگه هم همین کارو می کنند و بعدش میرسه نوبت به سازمان ملل و یونسکو و نهاد های بزرگ!اگه یادتون باشه اول امریکایی ها رویاهاشونو تو فیلم هاشون نشون میدن بعد تو دنیای واقعی پیاده می کنند.مثل سفر به خارج از زمین و پلیس های ربات و دستگاه های پیکر نظامی و حتی پرواز انسان!اگه یادتون باشه تو یکی از فرعی های سریع و خشن فکر کنم اسمش هابز اند شاو بود یادم نمیاد سرباز های الکتریکی ادم های مرده ای که با تکنولوژی ربات و برنامه همراه بود و همچنین ماشیناشون که رنجروور های الکتریکی بود و حتی سلاح ها و کامیون هاشون الکتریکی بود الان عزمشون رو جزم کردن که به سمت الکتریکی سازی برند.وقتی که کادیلاک همچین الکتریکی بسازه پولدارا و سناتور های امریکایی هم برای چشم و هم چشمی باشه میرند خودرو های الکتریکی می گرفتند و …

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. ( سابق Audi e_tron gt (audi s8

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      بنتلی تا ۲۰۳۵ تمام برقی می شود
      رولز رویس هم که زود تر از بنتلی برقی می شود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. امیر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    من فوق العاده از بنتلی خوشم میاد. شاید بعضی دوستان مخالف این حرف باشند ولی من به بنتلی میگم شاهکار مهندسی ?.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1482 ديدگاه)

    ما سه تا سوپرلوکس ساز اصلی خو بیشتر نداریم ( مایباخ ، رولز رویس ، بنتلی ) مگه میشه دوستشون نداشت ؟ البته خیلی خیلی دوست دارم که هورش آئودی هم دوباره احیا شه تا بتونه رقیبی برای اینا بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      داره روی هورش آئودی کار میکنه.
      خبر هاش توی پدال هست .
      روی نسل جدید A8 هورش کار میکنه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    جالبه،این رولزرویس های قدیمی رو که میبینم یاد اون مدل جنگی رولزرویس برای جنگ جهانی اول می افتم،عجب چیزی بود…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. محمد مختاری آذر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    بنتلی واقعا عالی هستش مخصوصا کانتینتال جی تی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. REZA.ZMR

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چقدر ناراحت کننده، پاراگراف آخر واقعا ناراحت کننده بود حیف که جبر روزگار مارو جایی قرار داد که دست ما از این ماشینها کوتاه باشه. حیف از اون مولسان اینم از برقی شدن. قراره همه ماشینهای دنیا یکنواختو کسل کننده بشن! یکی از ویژیگیهای بنتلی صدای بسیار خاص موتوراش بود که بهش تاکید میکردن در واقع جزیی از برندش بود. واقعا چه الزامی هست که همچین ماشینهایی که تولید کمی دارن برقی بشند. فکرشو بکن تمام ماشینا موتور برقی با گیربکس cvt?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. عباس

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی که ماشینهابرقی میشن دیگه روح ازشون گرفته میشه شاید موقع شتابگیری بچسبی به صندلی ولی اون جذابیت درون سوز رو هیچ ماشین برقی نمیتونه داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا