مرسدس بنز

بایک چین به دنبال خرید 5 درصد از سهام دایملر

ظاهراً گروه بایک چین به دنبال خرید ۵ درصد از سهام دایملر است تا به این ترتیب جای پای خود در جوینت ونچر بیجنیگ بنز اتوموتیو را محکم نماید.


بنا به گزارش‌های متعددی که از منابع خبری مختلف به دست رسیده، بایک از مقامات محلی پکن درخواست حمایت از خرید ۴ تا ۵ درصد از سهام دایملر را داشته است. یکی از منابع خبری ناشناس ادعا می‌کند این گروه بزرگ قبلاً تلاش‌های خود برای خرید سهام دایملر از بازار آزاد را شروع کرده است.

یکی از منابع که نامش فاش نشده گفته است:

قیمت سهام دایملر در حال حاضر تحت حمایت خریداری است که به نظر می‌رسد خرید بزرگی را انجام می‌دهد.

البته هیچ‌کدام از دو شرکت بایک و دایملر به این خبرها واکنشی نشان نداده‌اند.

با توجه به اینکه ارزش بازاری دایملر در روز جمعه برابر با ۵۷.۶ میلیارد یورو بوده بنابراین خرید ۵ درصد از سهام این غول آلمانی توسط بایک می‌تواند هزینه‌ای در حدود ۳ میلیارد یورو داشته باشد.


قوانین کشور آلمان در حال حاضر بایک را به عنوان سهامدار بزرگ دایملر به حساب نمی‌آورد زیرا قوانین خاص تجارت در این کشور به خریداران اجازه می‌دهد تا ۳ درصد از سهام شرکت‌ها را پیش از افشای جزئیات خریداری کرد.


حدود چهار سال است که بایک به خرید سهام دایملر علاقه‌مند بوده و پس از خرید ۹.۶۹ درصد از سهام این شرکت توسط مدیرعامل جیلی آقای لی شوفو تلاش‌های خود را بیشتر کرده است. شوفو با این خرید پر سر و صدا به بزرگ‌ترین سهامدار تکی دایملر تبدیل شد.

البته این فعل‌وانفعالات زمانی می‌تواند رنگ واقعیت به خود گیرد که هرگونه اتحاد صنعتی جدید بین مرسدس و شریک چینی تنها پس از اجماعی کامل با بایک رخ دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا(lexus)

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بیاین دنیارو بخرین !!!!
    والا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      درصدش رو نمیدونم ولی یادش بخیر ما هم داشتیم
      اون موقع چین ۱ دونه خودرو حتی مونتاژ هم نکرده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. موتوری

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خب که چی؟
        فلان بودیم فلان داشتیم بهمان بودیم
        خب که چی؟
        یونانم باشکوهتراز ما بود
        روم هم باشکوه تر از ما بود
        بیزانس شرقی باشکوهتر از ما بود
        همین چین از قدیم باشکوهتر از ما بود
        اما الان چی؟
        الان مهمه
        فقط همین مونده یکی باد معده در کنه یکی بیاد بگه به به ما فلان بودیم این باد معده خوبه
        پول داری دو میلیون بهم بدی موتور بخرم؟
        اینه وضع یه جوون بافلان تمدن. اینه وضع من توکشوری که زمانی سهام بنز داشت
        داشت که داشت
        قزافی هم کلی سهام داشت. سهام ایرباس رو داشت. ایرباس از بنز پیشرفته تره. اما الان مهمه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یک زمانی ژاپنی ها اوج گرفتن بعد کره ای ها الان چین ولی کارشناس ها غول بعدی اقتصاد را کشور هند میدونن از ایرانم هیچی نگیم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      حتی بعد هند،
      ترکیه و روسیه و برزیل رو عنوان میکنن
      البته در مورد روسیه خصوصا بخاطر حضور پر رنگ سیاسیش تو دنیا، شک دارم بهش اجازه رقابت سطح بالا تو بازار استراتژیکی مثل خودرو بدن و قدرت چانه زنی سیاسیش رو بالاتر ببرن
      ولی مطمئن باشید هر کشوری امروز درست شروع کنه، ۵ سال دیگه از ما جلوتره
      ضعف انحصار بازار مونتاژی همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      ما فعلا سقوط نکنیم اوج گرفتن پیش کش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AMIR / ARMI

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    چینی ها یکی بعد از دیگری صاحبان دایلمر میشوند
    چرا این اتفاق میوفته ؟
    فکر کنم بنز پیشبینی کرده با این فرمون دچار مشکل مالی میشه
    برای همین نه تنها به دنبال کاهش هزینه ها و حذف برخی محصولات کم فروش هست
    بلکه به دنبال کسب سرمایه برای اینده هم هست
    کار عاقلانه ای هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      دلیلش واضح هست
      مدیران ارشد بنز با تحلیل بازار متوجه شدن برای بقا نیاز به پول دارن و الان چینیها این پول رو دارن
      برای همین بعد جیلی این بایک هست که میتونه با خرید سهام دایملر پول زیادی رو بهشون تزریغ کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        بایک میخواد از بازار سهام بخره
        کسی که پول میده دنبال جنس مرغوبه,نمیره ***بخره
        واسه همین سهام دایملر خواهان داره ولی شورولت نه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. تویوتا موتورز

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (60 ديدگاه)

          اقا مانی
          چرا عادت به شلوغ کاری داری ؟
          بایک اومده با پول محدودی که داره سرمایه گذاری بکنه و بهترین مورد سهام دایملر بوده
          اول جیلی اینکار رو کرده حالا هم بایک
          اینقدر بحث لازم نداره که زود میخوایید جنگ کنید باهم
          دولت کانادا هم در جنرال موتورز سهام داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. تویوتا موتورز

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (60 ديدگاه)

          در ضمن جناب مانی صحبتهای شما منبعش کجاست؟؟؟
          سهام شورولت رو اگه ببینید چقدره تو بورس از این حرفها نمیزنید
          شرکت اسمارت هم جزوه شرکتهایی هست که قیمتش خیلی پایین هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. عارف

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دوست عزیز، یعنی شما فکر می کنید بنز نیازی به این سرمایه داره؟ یا کار مدیران بنز هست؟ سهام شرکت ها در بورس در معرض خرید و فروش آزادانه هست و بر اساس میزان جذابیت اون مورد معامله قرار می گیره. یک خریدار با تحلیل خودش می تونه هر سهامی رو مثلا از شورولت یا مرسدس خریداری کنه. این خریدار می تونه از هند، آفریقا یا چین باشه. اگه یک ایرانی مثلا تعدادی از سهام شورولت رو از بورس آمریکا خریداری کنه ایا شورولت دست به دامان ایران شده، دچار مشکل مالی شده؟ یا شورولت ایرانی شده؟ لطفا منطقی باشید و از شروع بحث هایی احساسی که باعث تنش هم ممکنه بشه خودداری کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      چرا بیمر اینجوری نیست؟
      فکر میکنم بنز میخواد با تزریق سرمایه بیشتر، از بیمر پیشی بگیره
      چینیها هم از بنز انتقال تکنولوژی میخوان
      اما ریسک هم داره چون تو تصمیمات چینیها هم حق رای دارن
      امیدوارم تهش ختم به خیر باشه
      چون اگه ۲ تا کمپانی تولید انبوه ورشکستگیشون غیر قابل تحمل باشه، یکی بنزه و دیگری هم رقیبش بیمر
      رقابت این دو بینظیره و نتایجش بشدت به نفع همه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. تویوتا موتورز

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چینی ها دارن خیلی هوشمندانه حرکت میکنن عینه یه شطرنج باز حرفه ای
    اول از همه جیلی بود که سال 2008 با خرید سهام ولوو اولین حرکت رو زد و همینطور بقیه شرکتها
    فکر کنم پارسال بود جیلی از عمده سهامداران دایملر شد و همین چند هفته قبل هم 50 درصد اسمارت رو خرید و حالا شرکت بایک هم داره همون کاره جیلی رو میکنه و میخواد اولین سرمایه گذاری رو در دایملر بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      طرف نه از رو اطلاعات حرف میزنه نه منطق,حتی پیش خودش یه دو دوتا چهار تا ساده نمیکنه
      انتظار داری باهاش منطقی و درست برخورد بشه

      منم همینو میگم دید برای سرمایه گذاری مناسبه سرمایه گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mazda-MX5

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بعد از ولوو اینبار بوی چینی شدن مرسدس میاد
    ای بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کارلوس کاستاندا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دایملر نگو

    بگو کافه عضنفر
    4راه استانبول
    هواپیمایی قطر
    چقد شلوغه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. موتور گازی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا چرا همه سهامای همه شرکتای دنیارو داره چین میخره از هر ده خبر یازده تاش شده چین میخام بدونم هیچ جای دیگه ای پولدار نداره که فقط چینیا دارن همه چیو میخرن؟ فک کنم تو اینده همه چی تولید چین بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا