مرسدس بنز

800 واید استار، بمب‌افکن سیاه برابوس در ژنو

وقتی که برابوس این شاسی‌بلند فوق‌العاده را معرفی کرده پس چرا باید از تصمیم مرسدس-ای ام جی برای خاتمه‌ی تولید G65 ناراحت باشیم؟! این تیونر مشهور در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ از پروژه‌ی جدید خود با نام ۸۰۰ واید استار رونمایی کرده است. پروژه جدید برابوس روی جی کلاس اسطوره‌ای پیاده شده است. این نماد آفرود از جدیدترین و بهترین برنامه‌های تیونینگ برابوس سود برده است.


کار را با واضح‌ترین بخش یعنی کیت بدنه آغاز می‌کنیم که دارای گلگیرهای جلو و عقب پهن‌تر (۱۰ سانتی‌متر) می‌باشد. پهنای بیشتر گلگیرها باعث ایجاد فضا برای قرار گرفتن رینگ‌های بزرگ ۲۳ اینچی شده است. مشتریان همچنین می‌توانند رینگ‌های ۲۰ تا ۲۲ اینچی را سفارش دهند اما خب نمونه‌های ۲۳ اینچی ابهت زیادی دارند. در نمای جلو ورودی‌های هوای بزرگی را می‌بینیم که هوای تازه را به پیشرانه و ترمزهای ارتقا یافته می‌رسانند. پف‌کردگی روی کاپوت فیبر کربنی نیز نشان می‌دهند با یک G63 معمولی طرف نیستیم!


با حرکت به بخش جانبی و عقب شاهد فلاپ سفارشی و پوشش لاستیک زاپاسی هستیم که دارای عناصر فیبر کربنی بوده و باعث شده‌اند شاسی‌بلند مرسدس حس اسپورت تری داشته باشد. همچنین باید به بال نصب شده روی سقف هم اشاره کنیم که جلوه‌ی دیگری به این خودروی آلمانی بخشیده است. خب صحبت از سقف شد و باید گفت دو ماژول LED هم روی بخش جلویی سقف نصب شده‌اند. تکمیل‌کننده‌ی تغییرات ظاهری ۸۰۰ واید استار چراغ‌های LED محوری هستند که روی بچه گلگیرها جای گرفته‌اند.


بخش اصلی داستان به زیر بدنه مربوط می‌شود جایی که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی جی کلاس ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر به دست آورده است. به این ترتیب برابوس ۸۰۰ واید استار قدرت احساس‌برانگیز ۷۸۹ اسب بخاری و گشتاور خیره کننده‌ی ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای می‌شود. برابوس گفته سقف سرعت خودرو به خاطر وزن بالای این شاسی‌بلند به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

جدای از بدنه و پیشرانه‌ی ارتقا یافته، برابوس دستی هم بر سر و روی کابین کشیده است. این خودرو که در ژنو حضور یافته کابینی چرمی با دوخت‌های الماسی و عناصر مشکی دارد. پوشش سقف آلکانترا نیز از ستاره‌های زیبای رولزرویس الهام گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. AMG 63

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    G63 صفر تا صد رو ۴ ثانیه میزنه با ۵٨۵ اسب قدرت و ٨۵٠ نیوتون متر گشتاور ، بعد این که ٧٩٠ اسب قدرت داره و گشتاور دیوانه واره ١٠٠٠ نیوتون متر ، ۴.١ ثانیه ؟!!؟
    چى باعث شده کند تر بشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یا خود خداااااااااااا!!!
    چه ابهتی!
    چه قدرتی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    یک ماشین همه فن حریف که رقیب نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ahmad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    خب قیمتش چند برابره G63 آب میخوره.؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amirferrari

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    خود g63 با موتور استوک شتاب ۳.۹ رو هم زده تو یکی از نشریات خودرویی روس! حالا ببین این چه غولی قراره آر آب در بیاد،برابوس همتای آلپیتا بی ام و،بدون زیاده روی تو تیونینگ و از ریخت انداختن ماشین(بلا نسبت منصوری)محصولاتشون عالی از کار درمیاد،فقط کابین رو ببین، تاماااام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. iman

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جی کلاس: مخفف گولاخه
    والسلام….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. M

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    شونصدمین تیونینگ برابوس روی جی کلاس
    کی میخواد دست از سرش برداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا