مرسدس بنز

بررسی مرسدس بنز SLC 2016 دیزلی

باد در موهای شما، خورشید پشت سر شما، جاده‌ی دلخواه شما و صدایی زیبا از پیشرانه! تصوری زیبا که اکثر افراد در هنگام فکر کردن به خودرویی رودستر دارند.

Mercedes SLC 2016
اما کاربردی بودن و هزینه‌های زندگی مدرن اغلب تأثیرات خود را دارند و به همین دلیل است که مرسدس بنز روی نسخه‌های دیزل رودستر SLC خود بیشتر از پیشرانه‌های بنزینی مانور می‌دهد. ما مدل جدید SLC 250 d را آزمایش کرده‌ایم تا ببینیم که مرسدس بنز چه تحفه‌ای را به ارمغان آورده است.

Mercedes SLC 2016
پیش از این مدل بنزینی SLC 300 را تست کرده‌ایم اما باید گفت که آن خودرو آن‌طور که باید ما را تحت تأثیر قرار نداد. هرچند مدل ۲۵۰ d روی کاغذ حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. سرخط خبرها در مورد این خودرو مصرف سوخت ادعایی فوق‌العاده‌ی ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است که باعث می‌شود این خودرو در لیست خرید مصرف‌کننده‌های خوش‌شانس قرار بگیرد. دست‌یابی به مصرف سوخت ۵.۶ لیتری به آسانی صورت می‌گیرد اگرچه که مصرف سوخت این خودرو اولویت اصلی شما نیست. پس شاید گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری آن مورد مهم‌تری باشد.

Mercedes SLC 2016
این میزان گشتاور از دل پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۱ لیتری سالخورده به دست می‌آید. تجارب قبلی به ما می‌گوید که این پیشرانه بهترین نسخه از نظر رفاه و آسایش نیست و همین موضوع در هنگام استارت ثابت می‌شود، زمانی که صدایی خشن از زیر کاپوت برمی‌خیزد.

Mercedes SLC 2016
خوشبختانه پیشرانه در سرعت‌های بالا به‌صورت شگفت‌انگیزی نرم و روان کار می‌کند و تا زمانی که دور آن زیر ۳ هزار بماند در همین وضعیت باقی می‌ماند. مرسدس همچنین تلاش نکرده تا همانند برخی رقبا صدای غیرواقعی از اگزوز را خلق کند.

Mercedes SLC 2016
حداکثر گشتاور خودرو از دور ۱۶۰۰ در دسترس است و اکثر اوقات تندوتیز احساس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیه‌ای خودرو مؤید همین نکته است. به لطف سقف فلزی تاشدنی صدای باد و جاده به خوبی سرکوب شده است.

Mercedes SLC 2016
متأسفانه همین‌جا اکثر خبرهای خوب به پایان می‌رسد. در جاده SLC دیزلی از همان مشکلات مدل بنزینی رنج می‌برد؛ و البته این موضوعات با پیشرانه‌ی سنگین‌تر دیزلی بدتر نیز می‌شود. فرمان خودرو توزیع وزن خوبی دارد اما کاملاً بی‌حس و مبهم است؛ و وزن ۱۶۰۵ کیلوگرمی آن باعث شده تا احساس لنگر انداختن در پیچ‌ها به سرنشین دست دهد. پورشه ۷۱۸ باکستر هیجان بیشتری داشته درحالی‌که آئودی TT رودستر دیفرانسیل جلو نیز دینامیک بهتری دارد.

Mercedes SLC 2016
فکر نکنید که سواری نرم خودرو می‌تواند این موارد را بپوشاند. خودروی حاضر در تست دارای پکیج اسپورت ۹۹۵ پوندی به همراه دامپرهای تطبیقی است اما هنوز هم سواری خودرو در حالت کامفورت ناآرام و در حالت اسپورت نامطلوب نشان می‌دهد.

Mercedes SLC 2016
علیرغم نام جدید، SLC در چندین مورد سالخورده احساس می‌شود. سقف خودرو ایمن است اما عملکرد کندی داشته و طراحی داشبورد نیز در مقایسه با مدل‌های جدید بنز از مد افتاده به نظر می‌رسد. داخل کابین نیز برای راننده‌های قدبلند جادار نبوده و خودروی حاضر در تست نیز قیمت نهایی بیشتر از ۵۰ هزار پوندی دارد زیرا باید آپشن های زیادی را برای خودرو سفارش دهید.

به‌طور شگفت‌آوری نسخه‌ی دیزلی مرسدس بنز SLC خیلی دورتر از نسخه‌ی پرچم‌دار AMG نیست. هرچند نمی‌توان آن را بهتر از رقبایی چون پورشه ۷۱۸ باکستر و آئودی TT رودستر دانست. در سرعت‌های بالا این خودرو رفاه خوبی داشته و کم‌مصرف است اما C کلاس کابریولت ۴ نفره خیلی گران‌تر از این خودرو نیست و البته سواری بهتری دارد. جای شرمساری است که پشت ظاهری زیبا و نامی جدید، خودروی با سن بالا قرار گرفته است.

مشخصات مرسدس بنز SLC 250d AMG Line

قیمت: ۳۷۳۴۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۱ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۴۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. سينا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بنز شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      با تمام بدی هایی که نام برد باز هم دوست داشتنیه اما در برابر خودروهای آمریکایی بازار شدیدا در بخش قیمت شکست میخوره، مثلا خودم با این قیمت چلنجر هلکت رو ترجیح میدم.
      اما خوب اگه پرستیژ آلمانی سواری میخواید باید سر کیسه رو شل کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی کپی amg gt شده ….
    ماشین دیزل اینش خوبه 500 نیوتن متر گشتاور برو حالشو ببر ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. X5

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (122 ديدگاه)

      پورشه و آئودی همه ماشیناشون کپی همن مرسدس خیلی مدلاش تنوع داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اره تنوع محصولاتش بالا ست از تراک و suv لوکس و اشرافی اسپرت و سوپر اسپرت و کامیون و…
        منتها یه قیافه در تنوع گوناگون …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. X5

          ۱۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (122 ديدگاه)

          به گرد پورشه نمیرسه ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۱۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          غیب گفتی خب معلومه تو سرعت به گرد پورشه نمیرسه …. داشم
          😛
          شوخی میکنم x5 جان هرچی بگی همونه …… :-)
          گردن ما از مو باریکتر ………

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. X5

          ۱۸ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (122 ديدگاه)

          مام واسه شوخی به پورشه گیر میدیم میدونم عالیه ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    در یک نگاه از نمای جلو عین C,E,S شده
    پانصد نیوتون واسه ی ماشین دو نفره ؟!!!!!!
    بنظرم از گشتاور کم میکردن و یکم اسب بخار بیشتر میشد بهتر بود
    همونطور ک توو متن گفته فقط اسمش عوض شده.موتورش بهینه واسه این بدنه نیست
    هرچند ب ام و Z4 آخرای عمرشه ولی خیلی بهتر از اینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    معرکه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ACE

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تین ماشین در کلاس خودش بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا