مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

به‌صورت ناگهانی مرسدس اقدام به تولید خودروهای کوچک و سریع زیادی کرده است. اگر در بازار به دنبال محصولاتی با نشان مرسدس-ای ام جی باشید انتخاب‌های زیادی خواهید داست. درحالی‌که A45 هاچبک از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حال تولید بوده مرسدس هم‌اکنون مدل کمی ضعیف‌تر A35 را برای رقابت با فولکس‌واگن گلف R راهی میدان کرده است.

و حالا این خودرو به فرم سدان نیز در دسترس می‌باشد. همانند CLA 35، این خودرو از همان زیرساخت مدل هاچبک A35 استفاده کرده اما تنها رقبای آن همین CLA و آئودی S3 سدان هستند که محصول آئودی به زودی رنگ عوض خواهد کرد.

زیر کاپوت محصول جدید مرسدس پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی قرار گرفته که قدرت ۳۰۲ اسبی‌اش را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها می‌فرستد.

در عمل باید گفت A35 یک خودروی کوچک اما سریع است ولی نباید چشم بر نقص‌های آن بست. شما از پرفورمنس خودرو ناامید نخواهید شد زیرا گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری پیشرانه همیشه در دسترس بوده و خود پیشرانه نیز مشتاق و پاسخگوست اما هنوز هم جذابیت زیادی نداشته و صدای غیرواقعی پخش شده از بلندگوها نیز کمکی به بهبود این وضعیت نمی‌کنند.

اگرچه پیشرانه فقط یک قدم برای پیروی نهایی کم می‌آورد اما گیربکس نیازمند بهبودهای بیشتری است. حالت درایو گیربکس با دسته پشت فرمان انتخاب می‌شود اما تعویض دنده‌ها در سرعت‌های پایین نشان می‌دهد که پاسخ‌های کندی وجود دارد. وقتی سرعت بگیرید و از پدال شیفترهای فلزی پشت فرمان استفاده کنید شاهد بی‌میلی عجیب گیربکس به تعویض دنده خواهید بود و وقتی A35 را تحت‌فشار بگذارید این وضعیت بدتر هم خواهد شد. حس می‌کنیم نرم‌افزار گیربکس نیازمند برخی بازنگری‌هاست.

اما دامپرهای تطبیقی کنترل سواری AMG که به‌صورت سفارشی در دسترس هستند عملکرد خوبی را نشان می‌دهند. سواری خودرویی که از سیستم تعلیق استاندارد غیرفعال استفاده می‌کرد بد نبود و درحالی‌که کمی تکان در بدنه مشهود است اما دماغه خودرو تیز بوده و چسبندگی زیادی وجود دارد. در کل باید گفت کیفیت سواری خودرو کمی سفت است. CLA35 تست شده که از دامپرهای سفارشی سود می‌برد در حالت کامفورت سواری کاراکتر پایدارتری به نمایش می‌گذاشت. این ویژگی برای سواری روزمره ارزشش را دارد اما خب جزوی از پکیجی گران‌بهاست.

برخی پلاستیک‌های براق و چرم‌های مصنوعی بکار رفته در کابین حس لوکس بودن را تداعی نمی‌کنند اما در کل باید گفت کابین این خودرو حس مدرنی دارد. تنها مشکل کابین از نظر ما سیستم اطلاعات سرگرمی است. حتی در مدل سطح بالایی مثل A35 دو صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مشهور مرسدس به‌صورت سفارشی در دسترس بوده و خودرو به‌صورت استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی استفاده می‌کند. این چیزی نیست که از خودرویی با این قیمت انتظار داشته باشیم.

در روی کاغذ هم صندوق ۴۲۰ لیتری خودرو نسبت به مدل هاچبک بهتر بوده اما به یاد داشته باشید که حتی با وجود تا شدن صندلی‌ها نیز محفظه صندوق فضای باز شدن کوچکی دارد و این امر باعث کاهش مفید بودن صندوق خواهد شد.

ما جدایی واضحی در شخصیت دو خودروی A35 و A45 یافتیم و شاید تمرکز کمتر مدل A35 روی پرفورمنس باعث شود این خودرو گزینه مناسبی در حالت سدان باشد. این خودرو سرعت بالایی داشته و خیلی گران‌بها نیست اما نباید به آن به چشم یک AMG خاص راننده نگریست.

مشخصات مرسدس-ای ام جی A35 4MATIC سدان

  • قیمت: ۳۸۶۱۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    در چندین نوع از کلاس های مرسدس از اون پلاستیک های براق همیشه گلایه کردن. شاید در ظاهر باعث زیبایی بشه اما در حقیقت باعث افت کیفیت کابین میشه زمان لمس کردنش، پس بهتره دیگه ازش استفاده نکنه مرسدس، که بیشتر در Cکلاس و GLC و همینطور E کلاس ازش در کابین استفاده کرده و در بعضی مدل ها کمتر!!!!
    پدال جان یه زحمت بکش یه مطلب در مورد مرسدس E63 فیس لیفت و همینطور M5 فیس لیفت با تصاویرشون بزار که حتما جذاب میشه مطلبش. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (9 ديدگاه)

      مگه فیس لیفتشون معرفی شد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۹ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نه در حال تست هستن. اما طراحی چراغ ها، جلوپنجره وو… مشخصه که تغیر کردن، مرسدس E63 جلپنجره اش و چراغ هاش شبیه GT4 63 شده. و M5 هم گرافیک چراغ هاش کاملا تغیر کرده و خشن تر شده و درکل و متفادت شدن. درکل مطلب خوبی میشه دیدن تصاویر جاسوسی این دو

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. بهراد

    ۱۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    چرا پشت سری راننده کوچیکتر و پایینتر از سرنشینه و حجم بالشش کمتر از پشت سری شاگرد هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا