مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی GLE 53 جدید

بازار شاسی بلندهای پرفورمنس پر از گزینه‌های گوناگون بوده و کلاسی که یک پله پایین‌تر از سوپر شاسی بلندها قرار می‌گیرد شلوغ‌تر از همیشه شده است. در این کلاس رقبای مشهوری همچون پورشه کاین GTS و ب‌ام‌و X5 M50i حضور دارند و حالا نیز رقیب جدیدی با نام مرسدس-ای ام جی GLE 53 پدیدار شده است.

مرسدس-ای ام جی GLE 53

این خودرو بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌کند زیرا از تکنولوژی هیبریدی ملایم EQ بوست مرسدس استفاده کرده و پرفورمنس و راندمان بهتری را در دسترس قرار می‌دهد.

این یک شاسی‌بلند ۲۳۰۵ کیلویی بوده و تنها ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد بنابراین شاید فکر کنید GLE اصلاً سریع نیست.

مرسدس-ای ام جی GLE 53

اما اشتباه می‌کنید! تنها در عرض ۵.۳ ثانیه سرعت GLE 53 از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و شاسی‌بلند هفت‌نفره مرسدس خیلی از هاچبک های داغ را شرمنده خواهد کرد. البته مصرف سوخت این قدبلند لوکس در هر صد کیلومتر برابر با ۱۰.۸ لیتر بوده و قیمت پایه‌اش نیز ۸۱۰۵۵ پوند می‌باشد.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مرسدس دوست‌داشتنی بوده و در حالت‌های اسپورت یا اسپورت پلاس صدای دل‌نشینی را تولید کرده و راننده را به رانندگی اسپورت تشویق می‌کند.

مرسدس-ای ام جی GLE 53

علیرغم اینکه سیستم هیبریدی ملایم حداکثر قدرت ۲۲ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند اما برای استفاده از حداکثر پرفورمنس خودرو باید دور پیشرانه را بالا ببرید.

GLE 53 بهترین وضعیت را در رانندگی ملایم بزرگراهی داشته و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز با تعویض‌های نرم و سریع خود شما را همراهی می‌کند.

البته هرچقدر که سریع‌تر برانید متوجه وزن بالای شاسی‌بلند مرسدس خواهید شد. خودروی تست شده به‌صورت سفارشی از رینگ‌های ۲۲ اینچی استفاده کرده بود اما علیرغم وجود این رینگ‌ها سواری خودرو اکثراً شناور و راحت بود. این لاستیک‌ها به حدی پهن هستند که هر از گاهی باعث ایجاد تکان هایی در بدنه می‌شوند اما خودرو در کل تحت کنترل بوده و در حالت‌های اسپورت تر نیز دامپرها کنترل بیشتری را اعمال کرده و تکان های کمتری وجود دارند. در کل GLE 53 خودروی راحتی است.

مرسدس-ای ام جی GLE 53

فرمان خودرو بازخورد کمی ایجاد می‌کند اما وزن و سرعت واکنش آن راننده را تشویق به تحت‌فشار قرار دادن GLE می‌کند چیزی که در شاسی بلندهای اسپورت ب‌ام‌و دیده شده است.

کشش خودرو خوب بوده و خب خودرویی که از لاستیک‌های ۳۲۵ مشابه پورشه ۹۱۱ GT2 RS استفاده کرده باید هم‌ چنین کششی داشته باشد.

با اینکه GLE 53 خیلی درگیر کننده نیست اما در سریع رفتن مهارت داشته اما خب با وجود تمرکز روی پرفورمنس هم باید رفتار مناسب و ملایمی با چنین شاسی‌بلند بزرگی داشت.

GLE شاسی‌بلندی هفت‌نفره است هرچند شاید اکثر خریداران فقط از پنج صندلی استفاده کنند که در این صورت فضای بار ۶۳۰ لیتری وجود خواهد داشت.

میزان فضای ردیف سوم صندلی‌ها نیز قابل‌احترام بوده و کودکان به راحتی خواهند توانست روی آن‌ها بنشینند اما این فضا برای بزرگ‌سالان تنگ است.

صندلی‌های ردیف دوم می‌توانند به‌صورت کشویی حرکت کرده و تا شوند و در این صورت فضای زیادی وجود خواهد داشت.

با توجه به قیمت این شاسی‌بلند برخی مشکلات در رابطه با کیفیت متریال بکار رفته در کابین وجود دارد. در بازه قیمتی فراتر از ۸۰ هزار پوند برخی تریم های GLE همچون دریچه‌های ورود هوا می‌توانستند طراحی بهتری داشته باشند؛ اما خب این امر نمی‌تواند ما را از تکنولوژی‌های بکار رفته در خودرو غافل کند.

دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی حاصل تکامل محصولات قبلی مرسدس بوده و از گرافیک تیزتر و پاسخ سریع‌تری سود می‌برند. عادت کردن به تاچ پد به ویژه در زمان حرکت زمان‌بر خواهد بود اما می‌توان از خود صفحه‌نمایش استفاده کرد.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX این خودرو شامل ناوبری با واقعیت افزوده است که فوق‌العاده عمل می‌کند. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود دارند.

چراغ‌های LED با نوربالای خودکار، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، صندلی‌های چرمی و گرم شونده، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، ورود و استارت بدون کلید، درب پشتی برقی و… تنها بخشی از تجهیزات استاندارد GLE 53 هستند.

GLE 53 یکی دیگر از محصولات AMG است که ترکیب مناسبی از پرفورمنس، راحتی و قابلیت استفاده را ارائه می‌کند. این خودرو کم‌مصرف‌ترین شاسی‌بلند بازار نیست اما با آرایش هفت‌نفره عرضه شده و کابینی پر از تکنولوژی و تجهیزات را داراست. به همین خاطر با خودروی گران‌قیمتی طرف هستیم اما خب خانواده‌ها از خرید آن راضی خواهند بود.

مشخصات مرسدس-ای ام جی +GLE 63 4MATIC پریمیوم پلاس

  • قیمت: ۸۱۰۵۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۲۹ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    گرونه

    موافقم 24
    مخالفم 28
    1. Milad AMG

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      شما حلالشون کن

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. Hussein

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوشگله
    داشبوردش زشته ،باید داشبورد بنتلی روش نصب بشه
    به درد تیونرها میخوره خیل خیلی لوکسش کنن دیگ عالیه

    موافقم 7
    مخالفم 33
  3. Dna

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (291 ديدگاه)

    من ک ب چراغ های عقب و جلوش نمیتونم بگم زیباس اصلا نچسبه من این طوریم یا واسه شما هم اینطوریه؟

    موافقم 12
    مخالفم 28
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده هستش این جواهر

    موافقم 27
    مخالفم 6
  5. AMG///

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اصلا معنی شاسی بلند های کوپه شکل و شاسی بلند های پرفورمنس رو متوجه نمیشم
    مگه شاسی بلند برای کیفیت و قلدر بازی و آفرود ساخته نشده؟؟
    سدان و کوپه هم برا سرعت
    این دیگه چه ویروسیه؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. MASIHA

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      چیزی بیت دوتاشون?

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. دی جی70

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    میشه3میلیارد که اگه واردات ازاد بود میشد 7میلیارد نه نمی تونم بخرم ممنون

    موافقم 21
    مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    فقط میشه گفت طراحی جدیدو تکنولوژیای پیشرفته از راه رسید

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. یوسف

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (939 ديدگاه)

    از نمای عقب شبیه همه چیزه…. الا بنز

    موافقم 7
    مخالفم 18
  9. Milad AMG

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    فوق العاده
    گرچه من نسخه کوپه رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Omid622

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در این کلاس با وجود این همه رقبای گردن کلفت اما یک پله بالاتر من که خودم بنزی هستم اما حق خرید راشته باشم
    قطعا X5 مدل کامپیتیشن رو بر میدارم

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا