مرسدس بنز

چرا پیشرانهٔ شش سیلندر از نسل جدید مرسدس C کلاس حذف شد؟

میدانیم که قرار است نسل جدید مرسدس بنز C کلاس (W206) صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه شود و در این نسل حتی در نسخه‌های AMG هم خبری از موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر نخواهد بود. دلیل حذف پیشرانهٔ V8 روشن است: قوانین آلایندگی، اما چرا موتور شش سیلندر هم باید کنار برود؟ مهندس ارشد مرسدس «کریستین فروه» دلیل این تصمیم را هندلینگ و چالش‌های مهندسی اعلام کرده است. به گفتهٔ وی، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مرسدس برای قرارگیری در سینهٔ C کلاس جدید بسیار بزرگ بوده است تا جایی که برای جای دادن آن باید قسمت جلویی خودرو ۵۰ میلی‌متر بزرگ‌تر می‌شد.

از این بدتر، وزن سنگین‌تر این پیشرانه ممکن است موجب افزایش بار در محور جلو شود که این روی هندلینگ و پویایی رانندگی خودرو تأثیر منفی خواهد داشت. به گفتهٔ فروه، تفاوت پرفورمنس میان پیشرانه‌های چهار سیلندر با شش سیلندر از طریق مدل‌های پلاگین‌هیبریدی جبران شده است. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی علاوه بر اینکه نرم‌تر کار می‌کند، مصرف سوخت بهتری هم دارد. به گفتهٔ مرسدس، همهٔ نسخه‌های C کلاس جدید هیبریدی خواهند بود که این شامل هیبریدی خفیف در نسخه‌های پایینی و پلاگین‌هیبریدی در نسخه‌های بالاتر می‌شود.

هرچند پیشرانه‌های شش سیلندر و هشت سیلندر از C کلاس جدید حذف می‌شوند اما برای طرفداران دینامیک محرک عقب مرسدس خبرهای خوبی وجود دارد زیرا استفاده از طرح موتور عرضی در این نسل منتفی شده و C کلاس همچنان از همان طرح موتور طولی استفاده خواهد کرد. مرسدس معتقد است که مزیت‌های طرح عرضی شامل فضای کمتر، پیچیدگی پایین‌تر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نمی‌تواند مزیت‌های غیرقابل‌انکار طرح طولی سنتی در کلاس پریمیوم را جبران کند. به گفتهٔ فروه، C کلاس جدید از کشش بهتر، فرمانی کاملاً عاری از تأثیر نیرو و شاسی پریمیوم با طراحی پیچیدهٔ اکسل عقب برخوردار خواهد بود. نتیجهٔ این کار، راحتی، پایداری رانندگی‌ و هندلینگی خواهد بود که به‌وضوح از یک خودروی محرک جلو بهتر است.

فروه همچنین گفته است که هرچند برنامه‌هایی برای ساخت یک C کلاس تمام الکتریکی در آینده وجود دارد اما این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد و حتی ممکن است در نسل W206 هم شاهد این نسخه نباشیم زیرا پلت‌فرم MRA که این نسل روی آن ساخته شده را نمی‌توان به‌سادگی برای ساخت نمونه‌ای الکتریکی سازگار کرد. در همین حال، پلت‌فرم جدید EVA هم برای خودروهای بزرگ‌تر و گران‌تری مثل EQS و EQE در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، استفاده از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب S کلاس نیز در C کلاس جدید منتفی است زیرا از یک سو در این خودرو فضایی برای نصب این سیستم وجود ندارد و از سوی دیگر این کار موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود.

از سال ۲۰۱۴ شایعاتی مبنی بر ساخت نسخهٔ کوپهٔ چهاردر C کلاس مطرح شده بود که هیچ‌گاه عملی نشد و حالا به گفتهٔ فروه، در نسل W206 هم خبری از این نسخه نخواهد بود. وی گفته است در مراحل اولیهٔ توسعهٔ نسل W206 ساخت یک نسخهٔ کوپهٔ چهاردر برای قرار گرفتن بین مدل‌های CLA و CLS برنامه‌ریزی شده بود اما نهایتاً مرسدس تصمیم گرفت بهتر است رقیبی برای آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه نداشته باشد؛ اما در عوض در این نسل مدل آل‌ترین برای رقابت با آئودی A4 آلرود ساخته خواهد شد. این نسخه یک کراس استیشن با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خب بالاخره تغییر در این مسیر کاملا اجتناب ناپذیره.
    مرسدس تو هر نسل یه هشت یا دوازده سیلندر داشت ولی الان دیگه چهار سیلندر درون‌سوز و هیبرید یا شش سیلندر درون‌سوز و هیبرید گزینه های اکثریت رو تشکیل میده. تنها هشت سیلندر ها تو E-Class و S-Class موند.
    مدل های G-Class و GTR هم رو حساب نکردم البته.

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. MR.JD

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      باید اعتراف کنم که چند سالی هست که مرسدس بنز از مرسدس بنز بودنش آرام آرام دور میشود
      تمام افسانه ها رفتند :
      S65 AMG / SL65 AMG / G65 AMG
      از این به بعد متاسفانه V12 را فقط در مایباخ S650 خواهیم دید حیف
      انصافا تا همین سه چهار قبل استاد ساخت موتور های V12 بود مرسدس بنز
      تا همین سه چهار سال قبل مرسدس بنز زیباترین طراحی هارا هم داشت
      از CLS بگیر تا C_E_S یا حتی خود G_GLS واقعا معرکه بود حرف نداشت
      طراحی CLS هنوز هم 10_5 سال از زمان جلوتره
      ولی حیففف

      موافقم 22
      مخالفم 6
    2. دکتر ع

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (338 ديدگاه)

      ولی هیچ وقت هیچ موتوری نمیتونه حسی که یه موتور بزرگ رو بت میده رو بت منتقل کنه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. Porsche

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    شاید طراحیش تکراری باشه وای بی کیفیت نیست
    چون دوست عزیزی زیر پستی که راجع به عکس های جدید c کلاس جدید بود گفتن که بی کیفیتی داخلش موج میزنه و می گفتن چون بنز هست میگیم عالی
    ولی واقعا برای همه ثابت شده هست که مرسدس محصولاتش بالاترین سطح از کیفیت رو ارائه میدهند

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. T.C.B.K

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (185 ديدگاه)

      ” ولی واقعا برای همه ثابت شده هست که مرسدس محصولاتش بالاترین سطح از کیفیت رو ارائه میدهند ”

      برای من ثابت نشده. میشه ثابتش کنی ?

      میخوام بنز بخرم. ولی کیفیتش برام ثابت نشده. بی زحمت ثابت کن کیفتیش بی همتا هست. اون موقع خاک پات هستیم دادش…

      به هرکی میگیم ثابت کن. میره میگه دیگران میگن….

      من با دیگران کاری ندارم. شما ثابت کن بنز خودروهاش تک هست…

      .
      .

      “”اگر حرف مخالف شما را عصبانی میکند نشانه آن است شما دلیلی برای آنچه می اندیشید ندارید ‌. “”

      سخنی از یکی از نویسندگان بزرگ جهان…

      موافقم 11
      مخالفم 47
      1. مرسدس فن

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        برو یکم تحقیق کن بعد بیا حرف بزن!
        برو از صاحبای بنز نظرشونو بپرس بعد بیا حرف بزن!
        برو نظرات مجلات معتبر رو بخون بعد بیا حرف بزن!
        از کامنتات معلومه با مرسدس پدرکشتگی داری!
        یکی از صاحبان بنز می گفت کل خودروسازی جهان یه طرف بنز یه طرف…..
        پس دیگه الکی حرف نزن!

        موافقم 29
        مخالفم 10
        1. T.C.B.K

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (185 ديدگاه)

          اقای مرسدس بنز

          من با نظرات سایت ها و مجله ها کاری ندارم

          شما به من ثابت کن بنز بی همتاس…

          من میتونم ثابت کنم که محصولا مثلا جنسیس بی همتاس…. .
          اگه بخواهی میکنم.

          شما میتونی ثابت کنی بنز بی همتاس ؟؟ شما ثابت کن.

          بعله خودم بلدم برم سرچ کنم. ولی نمیخوام.

          شما به من ثابت کن…

          موافقم 12
          مخالفم 26
      2. ali (chevy nova)

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        کلا بنز از لحاظ جی دی پاور رتبه زیاد جالبی نداره.
        دیشب همه رتبه بندی جی دی پاور رو که پدال گذاشت دیدن که خوب برخلاف گفته های یکسری متعصب افراطی بنز هست.

        موافقم 11
        مخالفم 33
        1. علی

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          دوستانی که میگن کیفیت بنز خوب نیست فقط برن عکس های جی کلاس رو نگاه کنن .یه کم درباره کلاس جی مطلب بخونن تابدونن معنی پادشاه خودروها چیه.
          همون سوپر استارهای هالیوود کسایی مثل راک عشق g هستند.

          موافقم 17
          مخالفم 8
        2. Sina

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          این آقا علی تو کل روز منتظره یکی بگه بنز ضعیفه بیاد از حمایت کنه
          شما چه مشکلی با برندهای آلمانی یا بهتر بگم برند های کل دنیا جز آمریکا دارین؟

          و ایشون که میگه جنسیس از بنز بهتره?
          خب شما چه روشی برای اثبات این موضوع دارین؟
          از چه روشی؟
          میگه بهم ثابت کنید با کیفیته
          خب شما که هیچ روشی رو قبول ندارین
          باید حتما یه بنز بهتون بدیم بعدش ببینید خوبه یانه؟

          موافقم 18
          مخالفم 7
        3. mahdi-abdi

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          اقای chevy nova انقد از روی تعصب حمایت امریکاییارو نکن

          موافقم 9
          مخالفم 3
      3. پدر خودرو سازی جهان

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        در پاسخ به همه شما
        اصلا به حرف های افرادی مثل رامین با اکانت فیکش ( TCBK) توجه نکنید
        کسی که سعی داره الگو بیش از ١٣٠ سال خودروسازی در جهان را زیر سوال ببره دیگه چه انتظاری ازش دارین؟؟؟!

        موافقم 24
        مخالفم 7
        1. ali (chevy nova)

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          اخه با اون الگوی 130 سالش هم توانایی ساخت یه پلتفرم وانت رو
          نداشت و دست به دامن نیسان شد برای x کلاس.
          این چه تجربه ای هست که نمیتونه یه پلتفرم وانت بسازه.
          کلا تعصب داشتن روی برندی که توان ساخت پلتفرم نداره کاری اشتباهه

          موافقم 8
          مخالفم 25
        2. [AMIN_TROFEO]

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          هع
          ببین کی به کی میگه متعصب
          داش ژوووی نوا
          قبل اینکه از کسی دیگه ایراد بگیری ببین خودت اون ایرادی نداری

          موافقم 15
          مخالفم 3
      4. Porsche

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        می تونید از رضایت مشتری محصولاتش تحقیق کنین

        موافقم 4
        مخالفم 7
        1. ali (chevy nova)

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          والا سایت جی دی پاور پاسخ همه ابهامات رو داد و بنز و بی ام و اون وسط های جدول بودن برخلاف صحبتهای امثال شما که متعصبانه نظر میدید

          موافقم 5
          مخالفم 17
        2. Porsche

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          شما توی اون لحظه بودین که بنز داشت به نیسان التماس میکرد
          شما کی هستی ؟

          موافقم 14
          مخالفم 4
        3. ali (chevy nova)

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          لازم نی من اونجا باشم
          اخبار رو دنبال میکردم که اگه نیسان نبود همون وانت x کلاس شکست خورده تو فروش هم نمیتونست بسازه

          موافقم 5
          مخالفم 15
      5. Jeff

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        نبوغی که بنز تو صنعت خودرو داره مثل یه فرد نخبه یا دانشمند دربرابر افراد عادیه چو ۹۰ آید ۱۰۰ هم پیش ماس مرسدس از هر نظر که بگی برتری و پیشرو بودن خودشو خودشو ثابت کرده و نیازی به دفاع نداره مثل فورد تو پیکاپ تراک و آفرودر ها تو این یه مورد هم که میگی با اینه بازم برتره ولی هرچی باشه واسش کاری نداره.

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. Ahmedreza2002

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      واقعا کی گفت بی کیفیته؟ خب طبیعیه که به اندازه اس کلاس با کیفیت و مرغوب نباشه اما نمیشه گفت بی کیفیت

      و در مورد طراحی تکراریم بهتره سکوت کنم فقط..

      موافقم 9
      مخالفم 2
  3. Amir Machine

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    خب مگه مجبور بودین موتور شش سیلندر خطی توسعه بدین که زیر کاپوت C کلاس جا نشه؟ همون موتور V6 مگه چه مشکلی داشت؟ موتور شش سیلندر جدید رو هم همون V شکل توسعه میدادین تا فضای کمتری بگیره
    الان غیر از ب‌ام‌و همه خودروسازها دارن از موتورهای V6 استفاده میکنن و مشکلی هم ندارن
    نمیدونم شاید دلیلش کاهش هزینه بوده، چون موتور V6 دوتا سر سیلندر داره و گرون‌تر تموم میشه اما شش سیلندر خطی یه سر سیلندر داره
    الانم که خودروسازها از هر طریقی دنبال کاهش هزینه هستن حتی به قیمت نابود کردن اصالتشون

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. PHILIPP

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      فرضا مشکل مکان هم با v شکل یا در بدترین حال w شکل حل شد

      مشکل جرم اشافی رو می خوای چیکار کنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. Amir Machine

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        مگه همین نسل فعلی C کلاس از موتور V6 و حتی V8 استفاده نمیکنه؟ مگه زیر کاپوت نسل قبلی موتور عظیم 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی قرار نمیگرفت؟
        مگه همین الان ب‌ام‌و تو M3 جدید از شیش سیلندر استفاده نکرده؟ یا آئودی تو RS4 و آلفارومئو تو جولیا QV؟
        تو همۀ اینا چطور مشکل وزن بیشتر موتور بزرگ کنترل شده؟ تو نسل جدید C کلاس هم همونطور کنترل میشد

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. امیررضا

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      داداش اتحادیه اروپا زانو رو گذاشته رو گلوی خودروساز میگه هر کاری می‌کنی بکن ولی شهر رو کثیف نکن. یکی از چرت ترین کارهاشون که آئودی خیلی شیک انجام داد گذاشتن سافت لیمیتره که احمقانس واقعا. اگه قراره اون چهار سیلندری که تو A45s گذاشتن رو مدل AMG همین سی‌کلاس بزارن کافیه تازه یه موتور برقی هم میزارن پشت میشه دو دیفرانسیل! بنز خیلی راحت از هر سیلندر بیشتر از ۱۰۰ اسب بخار درمیاره

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. حسین دهمرد

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      اون موتور شیش سیلندر خطی یه شخصیتی داره که تو هیچ V6 یا حتی V8 ی هم پیدا نمیشه. رفتار موتور موقع کار کردن بیهمتاست. البته به V12 نمیرسه ولی اینم داداش کوچیکه ی همونه. البته سادگی ساخت و تعمیرات هم حسن بزرگیه.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    وای اگر مرسدس اون پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتریشو ارتقاع بده،بده دست AMG اونو یه تیون خفن کنه تا خرخره
    واقعا عالی میشه

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. Benz309 1974

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دیگه دنیا دراه اینجوری میره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. پیام

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (283 ديدگاه)

    هر موقع خبرای مربوط به این c کلاس جدیدا میخونم ناخداگاه قیافه C63 AMG Black series با اون موتور و نعره معرکه اش میاد جلو چشام و یه افسوس بزرگ که چرا باید همچین موتورایی باید از دور خارج بشن .
    کی بشه گند ماشینای برقیم در بیاد صبر کنید حالا من مُرده شما زنده.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. مرسدس فن

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    آقای .T.C.B.K
    دلیل میخوای؟؟؟؟؟
    بفرما: کیفیت مرغوب و در حد بی نظیر که فقط تو چند تا برند از جمله بنز دیده میشه
    سیستم هندلینگ و قوای فنی عالی (که در amg gtr وجود داره
    امکانات کاربردی و بسیار زیاد
    خودرو های لوکس و اشرافی
    ببین اینو گوش کن تا آخر عمر یادت باشه: هیچ وقت هیچ برندی تو جهان مثل بنز نمیشه چرا؟؟ چون هیچ وقت نمیتونی اصالتی رو که لوگوی بنز داره رو تو هیچ خودرویی پیدا کنی…………… برای این که به نظرات من برسی کافیه فقط یه بار سوار بنز شی
    امیدوارم بالاخره فهمیده باشی جناب ضد بنز

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      آقای مرسدس فن خون خودت را برای چنین مسائلی کثیف نکن!
      رامین از اول میومد یه جو میداد، همه را آتیشی می‌کرد بعد هم فلنگ را می بست به پشت سرش هم نگاه نمی کرد

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Porsche

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        همه ی ما مرسدس دوست ها
        البته من آلمانی دوست هستم و بیشتر از همه پورش
        میدونیم که از چی داریم حرف میزنیم
        ۱۳۰ سال اعتماد و جلب رضایت و کیفیت و هندلینگ و….
        حالا یه سری آمریکایی پرست بیان نظر بدن
        بذار خوش باشن

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. mahdi-abdi

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          والا

          موافقم 5
          مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا