فولکس واگنمرسدس بنز

درگ مگا هاچ‌بک‌های آلمانی، گلف R در برابر مرسدس A45 S

در دنیای هاچ‌بک‌های داغ، مرسدس A45 S AMG پادشاهی می‌کند. این ماشین که از قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی دنیا بهره می‌برد، تقریباً بی‌رقیب است اما از سوی دیگر، فولکس‌واگن هم سال‌ها است که در این عرصه حضور دارد و جدیدترین و قوی‌ترین هاچ‌بک داغ آن گلف R نسل هشتم است. البته مرسدس A45 S بسیار گران‌تر و قوی‌تر از گلف R است اما آیا اختلاف پرفورمنس این دو هاچ‌بک داغ آلمانی برای توجیه اختلاف قیمت تقریباً ۲۰ هزار پوندی کافی است؟ این همان سؤالی است که تیم کارواو قصد دارد در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود به آن پاسخ دهد.

مثل همیشه، این رقابت را با اعداد روی کاغذ آغاز می‌کنیم. هردو هاچ‌بک از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما درحالی‌که موتور گلف ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد، موتور مرسدس صد اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند. همچنین هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس‌های دوکلاچه مجهز هستند اما گیربکس گلف هفت دنده و از مرسدس هشت دنده دارد. به نظر می‌رسد مرسدس با برخورداری از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر، پیروز این رقابت باشد اما زود قضاوت نکنید زیرا هاچ‌بک داغ اشتوتگارتی‌ها بیش از ۱۰۰ کیلوگرم از رقیب ولفسبورگی سنگین‌تر است و دنده‌های بیشتر در گیربکس نیز همیشه موجب شتاب بهتر نمی‌شوند زیرا ضرایب و هماهنگی گیربکس با موتور از داشتن دنده‌های اضافی مهم‌تر است.

طبق معمول، در این ویدئو درگ‌های ایستاده و رولینگ انجام می‌شود و همان‌طور که اعداد نشان دادند، این مرسدس است که تقریباً در همهٔ آن‌ها پیروز می‌شود. البته در برخی از این مسابقات گلف هم می‌تواند خودی نشان دهد اما در برابر حریف قدرتمند خود هرگز کار آسانی ندارد؛ اما با همهٔ این‌ها، سؤال مهم این است که آیا مرسدس A45 S AMG ارزش پرداخت ۲۰ هزار پوند مبلغ بیشتر را دارد؟

مشخصات فنی

مرسدس A35

فولکس‌واگن گلف R

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۴۲۱ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم ۱۵۵۱ کیلوگرم
قیمت ۵۷,۱۹۵ پوند ۳۹,۲۷۰ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. BenzSLR

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    بنظرم ارزش ۲۰ هزار پوند بیشتر رو داره.

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۲۲
    1. GT

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (439 ديدگاه)

      به نظرم اصلا ارزش این قیمت را نداره، چون اختلاف آنچنان زیاد نبود، همچنین گلف صدای جذاب تری داشت، هر چند کابین مرسدس با شکوه تر هست اما دلم نمیاد با این اختلاف قیمت گلف را کنار بزار واقعا عالیه، تازه به نظرم زیبا تر هم هست.

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۳۳
      1. Germany

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (152 ديدگاه)

        به نظر من ارزش داره مرسدس واقعا گل کاشته
        البته که گبف هم بی نظیره و عالی عمل میکنه
        ولی اینجا با اینکه مرسدس خیلی گرون تره لی واقعا ارزشش رو داره
        با یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۴۲۱ اسب در آورده این واقعا شگفت انگیزه
        رخ جذابی هم داره در کل من هردو رو دوست دارم ولی مرسدس رو یکم بیشتر
        راستی
        من واتسون ماشینشو عوض کرد آئودی RS6 رو ول کرد رفت ب ام و M3 خرید????

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۵
        1. GT

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (439 ديدگاه)

          واقعا؟ یعنی اینقدر M3 دوست داشت؟!

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۱
  2. R@m!n

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (798 ديدگاه)

    دیگه باید خیلی عاشق هاچبک باشی ۸۰ هزار دلار بدی پاش. با این بودجه یه دریا کوپه اسپرت و سدان لوکس و شاسی بلند میشه انتخاب کرد

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۹
    1. ناشناس

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (192 ديدگاه)

      میشه یه کوروت انتخاب کرد که سوپر اسپورته تنفس طبیعیه و ۸ سیلندره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۷
    2. Germany

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (152 ديدگاه)

      بله داخل اولین تستی و بررسی ای که M3 وM4 دو با هم تست کرد گمانه زنی کرده بودن که m3 بخره خودش هم گفته بود شاید
      ولی دیروز ویدئو اومد که یک ویدئو ۱ ثانیه ای داخلش بود که عکس M3 جدید بود و ماشین جدیدش اونو اعلام کرد

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
  3. زیزیگولو

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    خیلی جالبه که دیگه مرز شتابو درگ از مرز باور هم گذشته جوری که گذشتن از خط پایان ۴۰۰ متر باسرعتای بالای ۲۵۰ کیلومتر فشار جی به راننده وارد میکنه و شاید ده ها سال بعد راننده ها ناچار به گرفتن تائیدیه ناسا باشن!!! یا حتی برعکسش که شاید فضانوردا از بین راننده ها انتخاب بشن!!!!

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  4. Amirreza

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    مرسدس شاید ظاهرش ظاهر قدیم نباشه اما کابین و موتورش ۵ برابر نسل قبلی ماشیناش بهتر شدن

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  5. mm.y@rlou

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (192 ديدگاه)

    ۴۰۰تا اسب بخار قدرت برای یه هاچبک حتی داغ یکم زیاد نیست

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  6. امیرحسین

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (302 ديدگاه)

    الآن A45 هست یا A35?!

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  7. MjM

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (656 ديدگاه)

    سلطان هاچ بک ها فقط گلف. گلف هم مثل ۹۱۱ تو کلاس خودش یه متر و معیاره

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۱
  8. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (795 ديدگاه)

    گلف خیلی وقت بود از همه ی هاچ بک ها میبرد اما اون ها هاچ بک های هم رده ی خودش بودن مثل هوندا سیویک ، یاریس ، ائودی اس ۳ و و و اما A45 یه سطح از این هاچ بک ها بالاتره حتی اینو میشه از ظاهرش فهمید اما گلف هم سریع هست و هر دو ماشین عالی هستن

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  9. رامتین

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2176 ديدگاه)

    انتخاب من کاملا فولکس هست. پرفروشترین خودروی تاریخ اروپا. شاید طی چند سال هم این بنز بفروشه، به اندازه ۱ سال گلف نخواهد بود. ضمنا اگر فولکس موتور ۲.۵ لیتری خودش (یعنی در آئودی TTRS) را استفاده میکرد، براحتی بنز را جا میذاشت. اما برای یک هاچبک، مسابقه دادن و برنده شدن به این شکل، ارزشی نداره که فکرتو بابتش مشغول کنی!

    موافقم ۵
    مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا