دوئل مرسدس بنز C کلاس و لکسس IS

در ادامه مسیر برگزاری دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز سراغ گروه سدان‌های کامپکت لوکس رفته‌ایم. در دومین دوئل این گروه، جگوار XE و آلفارومئو جولیا پای به میدان رقابت گذاشتند که مجموعاً موفق به دریافت 1984 رأی شدند. از این تعداد آراء، سهم XE برابر با 700 رأی است درحالی‌که جولیا 1284 رأی کسب نموده و بنابراین با اخذ 64 درصد از کل آراء به‌عنوان پیروز دومین دوئل گروه سدان‌های کامپکت لوکس به مرحلهٔ بعدی راه یافت. امروز اما شاهد رقابت مرسدس بنز C کلاس و لکسس IS خواهیم بود.

مرسدس C کلاس

لکسس IS

ب‌ام‌و سری ۳

اینفینیتی Q50

؟

؟

آئودی A4

ولوو S60

جگوار XE

آلفارومئو جولیا

؟

آلفارومئو جولیا

کادیلاک ATS

دی‌اس ۵

فولکس‌واگن آرتئون

کیا استینگر

؟

فولکس‌واگن آرتئون

مرسدس بنز C کلاس

بسیاری از منابع، آغاز حیات C کلاس را از سال 1993 و با معرفی سدان W202 می‌دانند و معتقدند که این خودرو نسل نخست C کلاس است؛ اما این ماشین به‌عنوان جایگزینی برای سدان 190E معرفی شد که از سال 1982 به‌عنوان یک سدان کامپکت لوکس و همین‌طور کوچک‌ترین محصول مرسدس بنز به بازار آمده بود؛ بنابراین می‌توان 190E را نسل نخست C کلاس دانست. درهرحال حیات C کلاس به‌عنوان کوچک‌ترین سدان مرسدس بنز آغاز شده و در ادامه توانست به یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شود. البته با معرفی مدل CLA در سال 2013، عنوان کوچک‌ترین سدان مرسدس به این خودرو منتقل شد. 190E تنها به‌صورت سدان تولید شد اما در مدل W202 نسخهٔ استیشن هم تولید گردید و سپس در نسل بعدی، مدل کوپه هم به خانوادهٔ C کلاس اضافه شد. البته C کلاس کوپه داستان پیچیده‌ای دارد که در دوئل خودِ آن، بدان می‌پردازیم. اگر 190E را نسل نخست C کلاس بدانیم، نسل کنونی آن، نسل پنجم محسوب می‌شود که برای اولین بار با کد W205 در نمایشگاه دیترویت 2013 رونمایی شد. این نسل از C کلاس در طراحی بسیار به مدل‌های بزرگ‌تر E کلاس و S کلاس شباهت دارد که همین موضوع انتقاداتی را به طراحی آن وارد داشته است. بااین‌حال C کلاس در این نسل از گسترده‌ترین خانواده بهره‌مند شده است چراکه نسخهٔ کابریولت نیز به مدل‌های آن افزوده شده است. این سدان لوکس آلمانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود که نهایتاً به مدل C63 AMG با پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو متعلق به مدل AMG GT ختم می‌شود که این مدل پرچم‌دار خانوادهٔ C کلاس به‌حساب می‌آید. C63 در دو مدل معمولی و S به ترتیب با 475 و 510 اسب بخار قدرت عرضه می‌گردد. ولی ما برای این دوئل مدل C300 را انتخاب کرده‌ایم که مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با 240 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود دارد.

لکسس IS

IS نیز کوچک‌ترین سدان لکسس محسوب می‌شود که نسل اول آن برای نخستین بار در سال 1998 به‌عنوان یک سدان کامپکت لوکس و جهت رقابت مستقیم با مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری 3 و آئودی A4 معرفی شد. نسل اول IS علاوه بر نسخهٔ سدان، در نسخهٔ هاچ‌بک هم تولید می‌شد اما این مدل را نمی‌شد به‌طور قطعی یک هاچ‌بک دانست چراکه از طرفی به یک استیشن هم شباهت داشت و به همین دلیل آن‌را چیزی بین هاچ‌بک و استیشن می‌دانند. درهرحال در نمایشگاه ژنو 2005 نسل دوم IS رونمایی شد که در این نسل خبری از نسخهٔ هاچ‌بک-استیشن نبود اما در عوض نسخهٔ کانورتیبل به خانوادهٔ IS اضافه شد. نسل دوم این سدان کامپکت لوکس ژاپنی تا سال 2013 به تولید رسید تا اینکه از آپریل همین سال نسل سوم یا کنونی IS روی خط تولید رفت. طراحی این نسل طبق زبان طراحی جدید لکسس شکل گرفته که از خصیصه‌های بارز آن می‌توان به جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل و استفاده از خطوط تیز و شکسته خصوصاً در چراغ‌های جلو اشاره کرد؛ اما نسل سوم IS تنها به‌صورت سدان تولید می‌شود چراکه در این نسل مدل جدید RC جایگزین نسخهٔ کانورتیبل IS شده است. نسل سوم IS روی پلت‌فرم New N تویوتا ساخته شده که با مدل بزرگ‌تر GS و همین کوپهٔ RC مشترک است. این نسل به‌تازگی فیس‌لیفتی را هم تجربه کرده است. لکسس IS نیز مانند رقیب آلمانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که شامل موتورهای 2 لیتری چهار سیلندر توربو، 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی، 2.5 لیتری V6 و نهایتاً 3.5 لیتری V6 می‌شود. در این رقابت اما مدل IS200t شرکت کرده است که موتور اول استفاده می‌کند. این موتور 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در این مدل برخلاف C300 امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود ندارد اما این آپشن در مدل‌های بالاتر مثل IS250 ارائه می‌گردد. بالاترین مدل این خودرو نیز IS350 نام دارد که به پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 310 اسب بخار قدرت مجهز است.


مشخصات فنی

 

مرسدس بنز C300

لکسس IS200t

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 240 اسب بخار 240 اسب بخار
گشتاور 370 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد 6.1 ثانیه 6.5 ثانیه
مسافت 400 متر 14.6 ثانیه 15 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 225 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.55 لیتر (ترکیبی) 8.40 لیتر (ترکیبی)
وزن 1653 کیلوگرم 1722 کیلوگرم
طول 4.69 متر 4.69 متر
فاصلهٔ محوری 2.84 متر 2.80 متر
حجم صندوق بار 480 لیتر 480 لیتر
قیمت پایه 40,425 دلار 38,800 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

49 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    من به سامورایی سخت کوش خیلی احترام میزارم ولی بین این دوتا با توجه به طراحی و قابلیت انتخاب سیستم دو دیفرانسیل و امکانات و اپشن بیشتر به ستاره سه پر رای میدم
    اما در کل من به سلطان باواریا علاقه دارم

    پاسخ
    1. بنزما
      سوابق: (385 دیدگاه) ,

      به بنز رای میدم ولی طراحی نسل قبلش رو
      خیلی بیشتر دوست داشتم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل فرشاد
        فرشاد
        سوابق: (1017 دیدگاه) ,

        نسل جدیدش رو از نزدیک ببینی، نظرت عوض میشه؛ واقعا نسبت به عکساش، شیک‌تر و زیباتره

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      پیشنهادی به تیم پدال عزیز که هم جذابه هم نظرسنجی رو جامع تر میکنه!!!
      ….
      به نظر بهتره علاوه بر دوئل های روزانه، آخر هر پست، لینک دوئل های قبلی همان کلاس خودرویی گذاشته بشه تا شدت و ضعف رقابتهای قبلی و همینطور مشخصات اجمالی باقی شرکت کنندگان هر دسته خودرویی هم بصورت آرشیو سریعِ کلِ روندِ نظرسنجی تا رقابتهای فینال دردسترس باشه

      اگه سایر دوستان هم موافقن اعلام کنن
      ممنون از سایت شدیداًً دوست داشتنیتون

      پاسخ
    3. aston martin
      سوابق: (1061 دیدگاه) ,

      باید بنز و بی ام و رو با هم مقایسه کرد نه بنز و لکسوس رو

      پاسخ
      1. Moein
        سوابق: (39 دیدگاه) ,

        اتفاقا این مقایسه کاملا منطقی و نزدیکه تا حدی که انتخاب فقط به یه سری چیزای جزئی کشیده میشه.انتخاب من لکسوسه با احترام مطلق به سلطان اشتوتگارت.

        پاسخ
        1. aston martin
          سوابق: (1061 دیدگاه) ,

          نتایج نظر سنجی به تنهایی ناقض حرف شما هست نیازی نیس من چیزی بگم

        2. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
          فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (425 دیدگاه) ,

          دیس لایک هایی هم که شما خوردید به تنهایی ناقض حرف مبتدیانه ی شما هست. نیازی نیس چیزی بگم

    4. MOBIN POURMAND
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      داداش خدایی عاشق جمله بندیت شدم.
      فوق العاده ای

      پاسخ
  2. Ali.usa
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    به شخصه اصلا از طراحی لکسس خوشم نمیاد
    زیادی شلوغ طراحیش
    شبیه کاغذ موچالن

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (536 دیدگاه) ,

    این نسل لکسس برای رقابت با بنز خعلی قدیمی شده متاسفانه
    امیدوارم هر چی زودتر یه نسل درخور نام لکسس معرفی بشه .

    پاسخ
  4. DEADPOOL
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    مشخصات تقریبا شبیه همه فقط تاجایی که شنیدم یکم این لکسس خپله وسنگین ولی بنز چابک تره ولی به هرحال به لکسس رای میدهیم باشد که رستگار شویم😊

    پاسخ
  5. فیصل
    سوابق: (313 دیدگاه) ,

    این رقابت که معلومه برنده کیه ولی جدول رو که نگاه کنیم میبینیم لکسس تقریبا از نظر فنی چیزی کم نداره از مرسدس.

    پاسخ
  6. Dybala
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    این ls خیلی ضعیفه نسبت ب رقباش بخاطر قدیمی بودن
    معمولا هم توی تستای اخیر و مقایسه ها، اخره
    هرچند اگر نسل جدیدش هم بود باز به c رای میدادم چون از این ls خوشم نمیاد

    پاسخ
  7. فرزاد لاکچری
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    مرسدس پدر به حق تمام خودروسازی جهان

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل الف.ی
    الف.ی
    سوابق: (497 دیدگاه) ,

    طراحی عقب لکسوس رو دوست دارم و از طراحی جلوی بنزم خوشم میاد ولی طراحی جلوی لکسوس و عقب بنز رو زیاد نمی پسندم.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل #ali.m#
    #ali.m#
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    از نظر فنی وقیمت که تقریبا یکی هستن .
    میمونه سلیقه که من به لکسس رای میدم به خاطر طراحی خشن و جذابش و داشبور عالی .

    پاسخ
  10. نت
    سوابق: (294 دیدگاه) ,

    این جلو پنجره 2 خطه بنزc300 خیلی زیباتر از جلو پنجره استیل بزرگ اس 500 مدل 2017 هست.رینگ بنز در تصویر دوم خیلی زیبا هست.,ولی چراغ عقب بنز تو تمام مدلهاش زشته

    پاسخ
  11. نت
    سوابق: (294 دیدگاه) ,

    رینگ هر دو ماشین بنز و لکسس تو تصویر اول که کنار هم هستند زشته ولی رینگ بنز تو تصویر دوم قشنگه

    پاسخ
  12. Saman
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    امپراطور کیفیت ودوام ،طراحی بسیار زیبای داخلی، اسطوره بازده و کم خرج بودن و سلطان بلا منازع کم استهلاکی و بیگانه با تعمیرگاه و….=لکسس 🙂 از اون طرف بنز هم بدک نیست ولی داخلش خیلی زشته و از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان و استهلاک اصلن در حد لکسس نیست و کلاس لکسس رو هم نداره :لکسس برندی هستش که فقط خودروهای لوکس و اشرافی میزنه ولی لوگوی بنز رو میشه روی خودروهای حمل زباله هم دید 😀

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل #ali.m#
      #ali.m#
      سوابق: (818 دیدگاه) ,

      میخوای دیگه بسه؟؟؟
      اینجور کامنتا فقط دید بقیه رو نسبت به ژاپنی دوستا عوض میکنه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (2129 دیدگاه) ,

        بخدا این سامان که این کامنت رو نوشته یه نفر دیگه هست ها والله من نیستم

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل #ali.m#
          #ali.m#
          سوابق: (818 دیدگاه) ,

          میدونم شما نیستی 😂
          دااش سامان شما که عشقی🌷

    2. مرسدس بنز
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      جالب من امروز تازه فهمیدم کلاس مرسدس از لکسوس پائینتره!
      تا این موقع فکر میکردم مرسدس با ارزش ترین برند لوکس و یدک میکشه مهبتی بود این کامنت برای من
      ali راست میگه باید طوری کامنت بذاری که ذره ذره دید بقیه از آلمانی ها بد بشه باید روشتو و عوض کنی

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل #ali.m#
      #ali.m#
      سوابق: (818 دیدگاه) ,

      نه بهتره که توهین نکنیم .درست نیست
      من فقط خواستم یه تذکر کوچیک بدم بهش .
      🌷🌷

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل Amir Schumacher
      Amir Schumacher
      سوابق: (8817 دیدگاه) ,

      .
      داداش خیلی خوشم میاد ازت …
      تجربه ثابت کرده هر ماشینی که بیشتر تو پدال در موردش دری‌وری های الکی گفتن بیشتر محبوب شده.
      با ماشین های ژاپنی و امریکایی مشکلی ندارم ولی ضربه ای که امثال شما ها به ماشین های ژاپنی و‌ امریکایی و طرفدارانشون میزنین هزار نفر مثل من ( اگر بالفرض محال بخوان هم همچین کاری بکنن ) اصلا قدر به انجامش نیستن.

      پاسخ
    5. رضا اعتمادیان
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      احسنت با این طرفداریت از برند لکسوس
      شنیدید که میگن طرفداری بد بیشتر تخریب میکنه تا دشمنی خوب

      پاسخ
  13. ونوم اف ۵
    سوابق: (705 دیدگاه) ,

    از نظر جدول تقریبا برابر هستن ولی حداکثر سرعت بیشتر و مصرف کمتر و قیمت کمتر و استهلاک پایین تر باعث شد به لکسوس رای بدم

    پاسخ
    1. مرسدس بنز
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      از کجا میگی استهلاک پائینر مگه خودت اینارو داشتی؟!
      این نفرت از آلمانی ها در بعضی از کابرها عجیب و جالبه شما اگر مرسدس در اون موارد بالاتر بود بازم رای به لکسوس میدادی چون متاسفانه از آلمانی ها بدت میاد این باعث میشه من و خیلی ها هم از آمریکایی ها نفرت پیدا کنیم و هرجا هستن رای بر علیهشون بدیم این رفتار دودش تویه چشم خودتون میره

      پاسخ
  14. تصویر پروفایل Roham
    Roham
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    آمار این دو چقدر به هم نزدیکه!!!!
    برنده این دو فقط از روی سلیقه و البته گاها تعصب کاربرا میتونه باشه وگرنه از نظر فنی تفاوت محسوس و چشمگیری وجود نداره

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل Hamid.Hellcat
    Hamid.Hellcat
    سوابق: (308 دیدگاه) ,

    اگه واقعا قرار باشه انتخاب کنیم
    شک نکنید همه بنز رو انتخاب میکنن
    اینکه یه ریموت با آرم بنز تو جیبت باشه کافیه

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل SPEED
    SPEED
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اینجا سلیقه دخیله و من بنز را انتخاب کردم

    پاسخ
  17. Achtung
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    حیف نیست به اسم مقایسه بنز رو کنار این میذارین؟! بی ام و ای کادیلاکی آئودی نبود؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
      فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (425 دیدگاه) ,

      حیف نیس شما به خاطر این همه اطلاعاتتون تو این سایت نظر میذارین؟؟ کارشناسی کارانددرایوی، کانسیومر ریپورتی، موتور ترندی چیزی. چون اونا که نمیفهمن میان لکسوس رو با بنز و بی ام و و کادیلاک مقایسه میکنن. طبق مقایسه ای که یکی از همین سایتا انجام داده بود، همین لکسوس رتبه بهتری از بی ام و و کادیلاک به دست اورده بود. یادت باشه بهشون بگی هیچی بارشون نیس از ماشین!!! کارشناسی اون سایتا برازنده ی شماست!!

      پاسخ
  18. سروش شیرازی
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    با وجود اینکه بنز فوق العادس و له شخصه هر مدل بنزی رو تو خیابون میبینم سرم به سمتش بر میگرده ،ولی وقتی دو تا ماشین توی یه رنج از هر لحاظ باشن من ماشینیو انتخاب میکنم که کم اصطحلاکیش کمتر باشه،با چیزایی که تا الان دیدم لکسس و در کل تویوتا خیلی کم اصطحلاک تره ،اما اینکه ماشینای المانی کلا ماشینای با پرستیژ و با کلاسی هستن شکی نیس اما اصطحلاک خیلی مهمه ،شاید اگر به شخصه پول در حد این ماشینا رو داشتم ببنزو انتخاب میکردم اما الان لکسس رو انتخاب میکنم

    پاسخ
    1. Achtung
      سوابق: (48 دیدگاه) ,

      مثل این میمونه که بگین من گنجشک رنگ شده رو به قناری ترجیح میدم چون هزینش کمتره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل #ali.m#
        #ali.m#
        سوابق: (818 دیدگاه) ,

        اگه همون گنجشک رنگ شده از قناری بهتر باشه چرا که نه انتخابش میکنم.
        نمونش هم زیاده rx یکی از همین گنجشک ها هست که ب قول شما رنگ شده(من قبول ندارم)و از قناری های المانی جلو تره و همشون رو شکست داده .
        حالا یا قناری ها واقعا قناری نیستن یا شما حرفت اشتباهه.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
          فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (425 دیدگاه) ,

          این رتبه بندی های سلیقه ایه به درد شما و امثال شما میخوره.
          تو آمریکا پرفروش ترین ماشین لوکس هستش لکسوس RX. تو کل دنیا هم جزو 3 شاسی بلند پرفروش لوکسه. خوشم میاد مردم خود آمریکا هم به این رتبه بندی های سایتاشون اهمیتی نمیدن. وگرنه الان باید به قول شما RX رتبه ی آخر می بود از لحاظ فروش :))))))

        2. تصویر پروفایل Amir Schumacher
          Amir Schumacher
          سوابق: (8817 دیدگاه) ,

          در ایران هم پراید پر فروش ترینه ، پس بهترینه 😦😀😀😂😂😂

        3. تصویر پروفایل #ali.m#
          #ali.m#
          سوابق: (818 دیدگاه) ,

          نوید،جان میدونی شکست بعنی چی؟برای مثال چلنجر مشتانگ رو شکست داده تاالان .
          لکسس هم همینطور لطفا اینو درک کنید

        4. تصویر پروفایل #ali.m#
          #ali.m#
          سوابق: (818 دیدگاه) ,

          مجید جان واقعا دیگه حوصله بحث در این مورد رو ندارم
          میگن کسی که خودشو زده ب خواب نمیشه بیدار کرد .شما نمونه ی کسی هستی که خودشو زده به خواب .

        5. تصویر پروفایل فقط تویوتا و هوندا
          فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (425 دیدگاه) ,

          اینکه میگم بی منطقید برای همینه. بازار داغونی مثل ایران که اکثر مردم قدرت خریدشون تو همون پرایده و هیچ رقیبی تو قیمت خودش نداره رو با بازار آمریکا که سراسر رقابت هستش و انواع برندهای مختلف توش هستن و مردمش هیچ تعصبی ندارن مقایسه میکنید. بابا ایول به شما. البته میدونم خودتون هم اینو میدونید ولی چون چیزی ندارید بگید، این مقایسه ی اشتباه رو دائم میگید.
          ضمنا ایشون گفتن لکسوس RX تو رتبه بندی ها آخره. مگه این رتبه بندی ها رو غیر از اینه که برای مردم انجام میدن؟ پس چرا تو عمل یه اتفاق دیگه میفته؟ مطمئن باش اگه این رتبه بندی ها بی طرفانه و منطقی بود اولا باید همشون تقریبا عین هم میبودن نه اینکه اختلافای زیادی بینشون باشه. یه سایت یه رتبه بندی میکنه سایت دیگه میبینی کلی اختلاف داره رتبه بندیش. ثانیا اگه ماشینی مثل لکسوس RX بدترین بود که مردمشون مغز … نخوردن که بیشتر از همه بخرنش. پرفروش ترین الزاما به معنی بهترین نیست تو آمریکا. ولی قطعا به معنی یکی از بهترین ها هستش. نه یکی از بدترین ها. بنز و لکسوس و بی ام و به ترتیب پرفروش ترین برندهای لوکس هستن تو آمریکا، چون بهترینن تو لوکس ها

        6. نوید
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          علی ام جان اول از همه آرامش خودت رو حفظ کن
          دوم اینکه نظر یه کارشناس خیلی معتبر تر از خریده شدن یه ماشین توسط دلالا و مغازه داراس.
          سوما پس اگه از نظر تو شکست یعنی کمتر فروختن، پس لکسوس نابوده نابوده
          کی تو آمریکا پرفروشترینه؟؟ بنز
          بعدش ؟؟ بی ام و
          تو دنیا چی ؟؟
          بنز
          بی ام و
          آیودی
          لکسوس
          پس تسلیت من رو بابت شکست مفتضحانه لکسوس بپذیر

      2. سروش شیرازی
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        توی این مقایسه از نظر بحث فنی و همه چیز توی یه رنج هستن،نمیتونین بگین کدوم ماشین واقعا بهتره ،هر کدوم یه برتری نسبت به اون یکی دارن،شما توی کشوری هستی که المانی رو به ژاپنی ترجیح میدن ،به نظر شما چرا لکسس ان ایکس بیشتر از ایکس 3 تو خیابون هست،؟پس اینا یعنی گنجشک خریدن؟یعنی همه اشتباه میکنن؟شما فکر میکنید که لکسس یه برندیه که بی پرستیژه؟این همه ادم که تو خیابون ان ایکس سوارن احمقن؟توی همه جای دنیا برند لکسس رو لوکس و کم اصطحاتک میدونن ،اما مثل این که اشتباه میکنن باید از شما مشاوره بگیرن و به جای ماشین کم اصطحلاک ماشین المانی بخرن

        پاسخ
        1. AREF AREFI
          سوابق: (6 دیدگاه) ,

          داداش اینو ولش کن به حال خودش . میگه فروش تویوتا و لکسوس پایینه. آره دیگه حتما فروش پایینی داره تویوتا که حدود ده ساله بزرگترین خودروساز دنیاست

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x