مرسدس بنز

رونمایی رسمی مرسدس-مایباخ S650 کابریولت در نمایشگاه لس‌آنجلس

مرسدس بنز سرانجام رسماً از کابریولت فوق لوکس خود یعنی مایباخ S650 در نمایشگاه لس‌آنجلس پرده‌برداری کرد و حالا به خانوادهٔ مرسدس-مایباخ یک عضو جدید اضافه شده است. این خودرو درواقع ترکیبی از نیروگاه V12 AMG مدل S65 با ویژگی‌های لوکس مایباخ است و اولین محصول کابریولت برند مرسدس-مایباخ محسوب می‌شود. این خودرو نمونه‌ای تولید محدود بوده و با هدف «نهایت در هوای آزاد» ارائه شده است.

mercedes-benz-s650_cabriolet_maybach-2017-1024-0b

جهت تمایز مایباخ S650 از نسخهٔ معمولی S65، این مدل ویژه مجهز به جزئیات خاص و کروم بیشتر در بدنه شده است ازجمله در سپر جلو که از نو طراحی شده است. همچنین لوگوی زیبای مایباخ زینت‌بخش گلگیرهای خودرو شده و رینگ‌های 20 اینچی کرومی نیز بیشتر S650 را از نسخهٔ استاندارد متمایز می‌کند. سر اگزوزهای چهارتایی و مجموعهٔ بازطراحی‌شدهٔ داخل چراغ‌ها نیز از دیگر تغییرات بیرونی مایباخ S650 نسبت به مرسدس بنز S65 AMG هستند. البته هرچند نسخهٔ مایباخ سدان S کلاس، فاصلهٔ محوری بیشتری از نسخهٔ معمولی دارد اما فاصلهٔ محوری S650 کابریولت با نمونهٔ استاندارد یکسان بوده و تغییری نکرده است.

پس از باز کردن درِ خودرو با انبوهی از چرم باکیفیت مواجه می‌شویم درحالی‌که روی رکاب‌ها نیز نوشتهٔ MAYBACH نقش بسته است. نسخهٔ استاندارد S کلاس کابریولت در حال حاضر یکی از لوکس‌ترین کابریولت‌های دنیا است و به همین دلیل نسخهٔ مایباخ آن‌هم تا حد زیادی بدون تغییر باقی‌مانده است. بااین‌حال فقط برای اینکه به مالکین مایباخ S650 یادآوری شود که خودروی خاصی دارند، یک سری تغییرات در آن انجام گرفته است. همانند سدان مایباخ S600، در S650 کابریولت هم بیشتر تغییرات در داخل کابین انجام گرفته است.

کابینِ پوشیده از چرم این خودرو با الهام از کانسپت S کلاس کوپه 2013 و طبق رویهٔ «جریان خطوط» طراحی شده است. مرسدس بنز در تلاش برای هرچه خاص‌تر کردن مایباخ S650، برای صندلی‌ها از طرح آبشار مانند و لوزی شکلی استفاده کرده است و در صفحه آمپر و رو دری‌ها هم تریم سفارشی و ویژه‌ای را بکار برده است. به‌طورکلی مرسدس بنز در کابین S650 کابریولت محیطی مشابه کابین قایق لوکس Arrow 460 Granturismo را ارائه کرده است.

mercedes-benz-s650_cabriolet_maybach-2017-1024-11

از این کابریولت باشکوه تنها 300 دستگاه ساخته خواهد شد که فقط 70 دستگاه آن در ایالات‌متحده عرضه می‌گردد. همچنین نشان کرومی اعداد 1 از 300 در هر نمونه روی پوشش جا لیوانی وسط حک خواهد شد. علاوه بر این، لوگو و نوشتهٔ مایباخ نیز در جای‌جای ماشین همچون پشت‌سری صندلی‌ها، پشتی صندلی‌ها، کف خودرو، کنسول وسط و ساک‌های دستی ویژه نقش بسته است.

مرسدس-مایباخ S650 کابریولت با سه تریم مختلف عرضه می‌شود که عبارت‌اند از رنگ قرمز بیرونی با رنگ مشکی داخلی، رنگ آبی بیرونی با رنگ قهوه‌ای داخلی و رنگ سفید بیرونی با رنگ آبی داخلی. تمامی این خودروها با یک چادر مخصوص، مجموعه‌ای از ساک‌ها که با استفاده از چرم مشابه کابین خودرو ساخته شده و رنگی هماهنگ با آن دارند و یک گواهی امضاشده توسط رئیس کمپانی دایملر بنز یعنی «دیتر زتچه» عرضه می‌شوند.

همانند مرسدس بنز S65 AMG کابریولت، مایباخ S650 هم مجهز به همان پیشرانهٔ 6 لیتری V12 بای‌توربو است که 620 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به‌اندازه‌ای است که کابریولت سوپرلوکس مایباخ را قادر می‌سازد در چهار ثانیه از حال سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. قدرت موتور نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ انحصاری به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

mercedes-benz-s650_cabriolet_maybach-2017-1024-0c

البته در کابریولتی مانند مایباخ S650، پیشرانه چندان مهم نیست بلکه ویژگی‌های لوکس داخلی اهمیت دارد که قطعاً S650 هیچ کمبودی در این زمینه ندارد. قیمت این کابریولت مجلل تولید محدود هنوز اعلام نشده است اما با توجه به قیمت مایباخ سدان، انتظار می‌رود قیمتی در حدود 300 هزار یورو معادل 320 هزار دلار داشته باشد.

mercedes-benz-s650_cabriolet_maybach-2017-1024-0e

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. tv

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    عجب ماشینیه … کفم برید … اصالت از سر روش می باره …

  2. امیر.عارف

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (785 ديدگاه)

    چه میکنه این مایباخ. لذت راحتی و اقتدار تو این ماشین بالاترین حد است

    1. Iman mclaren p1

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (181 ديدگاه)

      خداوندگارا…محو تمام عکساش شدم…
      خدایا اگه رولز رویس لوکسه پس این چیه؟؟؟
      اون عکسو فقط ببینید 1 of 300

  3. Mostafa

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تبریک به کمپانی مرسدس بنز واقعا خودروی خوبیه. متاسفانه سهم ما از خودرو ماشینهای مدل اروپایی با موتورهای آشغال چینیه مثل پژو پارس و…

  4. Radison

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به نظرم مرسدس تصمیم داره خودروهای قدیمیشو( منظورم ماشینای زمان رضا خان و قبل ترشه) به شکل امروزی دربیاره. من تو عکسا یه ترکیب عالی از سنت و مدرنیته میبینم.

    1. Babak

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11346 ديدگاه)

      کاملا درسته
      احسنت.
      بهترین نمونش احیای 300SL در قالب SLS بود

  5. Radison

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    صندلیاش از تخت من راحت تره 🙁

  6. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    😮

  7. dice

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    فک کن یه مقایسه بزارن بین این و رولز رویس دون…… چی بشه…..

  8. رضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    خدایش با c۶٣ کابریولت چه تفاوتی داره از لحاظ ظاهری ؟؟ فقط طولش بیشتره
    من که بنتلی کنتیننتال جی تی سی رو ترجیح میدم

    1. fcmz

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (114 ديدگاه)

      شما مگه بین طراحی کانتیننتال و فلایینگ اسپر و بنتیگا فرقی میبینی.

      1. fcmz

        ۲۷ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (114 ديدگاه)

        منم خوشم نمیاد که همه مدلها شبیه هم باشن. ولی باید به دو نکته هم توجه کرد. اول اینکه همه شرکتها این رویه رو پیش گرفتن نه فقط خودرو سازی بلکه در صنایع دیگه هم همینطور.
        دومین نکته هم اینه که همیشه محصولات بنز و بی ام و مثل هم بودن فقط تو یه دوره تغیر رئیس بخش طراحی از اقای ساکو که مدت زیادی این پست رو بر عهده داشتن به اقای فایفر و بعد هم اقای واگنر و جوان سازی برند بنز بود که شما میتونستید تفاوت بین مدلها رو ببینید.

    2. علیرضا شعبانپور

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا رضا تو داری تجربه ی 130 ساله ی بنز با یک بریتانیایی مقایسه میکنی حتما فیلم مقایسه بنتلی موسسان و مایباخ s600 رو ببین

  9. حميد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1513 ديدگاه)

    چراغهای جلو و رینگهاش خیلی خوبه خط کرمی پایین جانبش هم دوست داشتنیه

  10. rrr

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بی اندازه لوکس وزیباست شاید لوکس ترین ماشین دنیا باشه ولی ولی ولی هیچوقت نمیتونه انتخاب اول باشه چون شخصیت مستقل نداره وتا وقتیکه میباخ امضای شخصی خودش رو نداشته باشه و فقط بخواد بنز های معمولی رو لوکس تر کنه در پس بنتلی و رولز رویز میمونه

    1. جی تی ار

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (459 ديدگاه)

      احسنت.
      الآن من خریدارسر چقدر تفاوت باید دوبرابر بیشتر پول پرداخت کنم؟ فکر کن طرف 320 هزار دلار داده اونوقت نه سه s کوپه, حتی یه c کوپه از کنارش رد بشه نا امید میشه.
      مایباخ اینجوری نمی تونه با رولزرویس کبیر و بنتلی تازه نفس رقابت کنه…

    2. GOD BLESS AMERICA

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      ایول راست میگی.
      دلم برای اون هویت مستقل میباخ های 57 و 62 تنگ شده.
      یا مثلا میباخ اکسلرو :'(

    3. علیرضا شعبانپور

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مگه اینفینیتی شرکت مستقل به حساب میاد یک بار تاریخچه ی بنز بخون داداش بعد این نظرو بده

  11. Alirankhodro

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    300 نفر و ٩۶ میلیون دلار ناقابل برای مرسدس بنز. چقدرش سوده ؟

  12. احمد باقری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    واقعا معرکه هست.

  13. راف

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من بنتلی مولسانمو بهتر از این میدونم همون مدل معمولی بنز هست فقط الکی مارک مای باخ بهش زدن تا به مشتری گران بفروشن.مایباخ واقعی تعدادش کمه اونا اصالت داره بهترینشم اقای پوتین خرید

  14. امیر

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوستانی هستن که فقط پی رقابت ماشینا هستن این ماشین کلا سیصدتا ازش تولید میشه رو زمین نمیمونه فروخته میشه همونطور که بنتلی و رولز رویس و … فروخته میشن هر ماشینی جایگاه خودشو داره رولز رویس در تولید لوکس سابقه قوی تری نسبت به بنز داره ولی بنز در نوآوری و تکنولوژی و تنوع طراحی یه شرکت مرجع هست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن