مرسدس بنز

مرسدس GLA35 AMG مدل 2021، قوی‌تر، زیباتر، اسپرت‌تر

مرسدس بنز در کنار معرفی نسخه‌های معمولی نسل جدید GLA، نسخهٔ AMG پایهٔ این کراس‌اوور کامپکت یعنی GLA35 را هم معرفی کرده است. این خودرو بعد از A کلاس هاچ‌بک، A کلاس سدان، CLA کوپه، CLA شوتینگ بریک و GLB، ششمین عضو از خانوادهٔ محصولات AMG 35 محسوب می‌شود؛ مانند همهٔ این مدل‌ها، زیر کاپوت GLA35 هم همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ اسپیدشیفت AMG با حالت تعویض دندهٔ دستی متصل شده که نیرو را از طریق سیستم ۴Matic متغیر پرفورمنس AMG به هر چهارچرخ می‌رساند. به لطف این ترکیب و همین‌طور لانچ کنترل Race Start که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود، GLA35 ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

شخصیت اسپرت و پرفورمنس بالاتر GLA35 نسبت به نسخه‌های معمولی GLA در طراحی آن‌هم منعکس شده است زیرا این مدل در ظاهر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که آن‌را از برادران ضعیف‌تر خود متمایز می‌کند. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ پانامریکانا خاص AMG، اسپلیتر جلوی نقره‌ای (یا به‌صورت سفارشی مشکی براق)، تریم کرومی روی دستگیرهٔ درها و دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب AMG و دو سر اگزوز دایره‌ای اشاره کرد. علاوه بر این، برای این خودرو رینگ‌های منحصربه‌فرد ۱۹ اینچی با طراحی پنج پرهٔ دوقلو به رنگ خاکستری تانتالیوم هم در نظر گرفته شده درحالی‌که نمونه‌های بزرگ‌تر ۲۰ و ۲۱ اینچی هم برای آن قابل سفارش هستند.

در داخل GLA35 اما شاهد همان فضای پیشرفتهٔ نسخه‌های معمولی با نمایشگرهای کاملاً دیجیتالی هستیم که با چند ویژگی اسپرت ترکیب شده‌اند. ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این مدل شامل صندلی‌های اسپرت با چرم دست‌دوز آرتیکو و دوخت قرمزرنگ، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، غربیلک فرمان اسپرت چندمنظورهٔ AMG با چرم ناپا، تریم فیبر کربنی، پدال‌های اسپرت فولادی ضدزنگ و تریم‌های قرمزرنگ می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های GLA35 می‌توان به سیستم انتخاب پویای AMG با پنج برنامهٔ مختلف شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی، سیستم کنترل هندلینگ AMG داینامیک، سیستم فرمان با ضریب متغیر، سیستم ترمز ارتقاءیافته و سیستم تعلیق AMG اشاره کرد که برای پیمودن پیچ‌ها با سرعت بالا تنظیم شده است. سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی کنترل سواری AMG هم قابل سفارش خواهد بود. مرسدس GLA35 AMG همراه با نسخه‌های معمولی GLA اوایل سال ۲۰۲۰ راهی نمایندگی‌های فروش اروپا می‌شود و در تابستان همان سال به بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. fr

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    هم بنز هم بی ام و دیگه خیلی دارن از یک طرح تکراری استفاده می کنند همین باعث میشه جذابیت کلی خودروها بیاد پائین ، مثلا با اینکه همین gla نسل کاملا جدیده ولی انقدر که شبیه بقیه بنز های سری a شده( مخصوصا داخل کابین) اون حس تازگی و جدید بودن رو به نظرم منتقل نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. gonzal

      ۲۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      جلو پنجره اش خیلی زشته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۲ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      تصاویری از بنز کلاس s منتشر شده کابینش خیلی مانیتوری شده نسل فعلیش طراحی داخلی خیلی خوبی داره ‌.باز منتظر عکس های بیشترم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهزیار

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    همین که از نسل قبلی قابل تحمل تره خودش یه قدم خیلییییی رو به جلو برای واگنره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    نمیشه به مرسدس انتقادی کرد واقعا .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا