ب ام ومرسدس بنز

نبرد سوپرسدان‌های بروز شده، ب‌ام‌و M5 یا مرسدس E63 AMG؟

در دنیا رقابت‌های شانه‌به‌شانهٔ زیادی وجود دارد مثل کوکاکولا در برابر پپسی، اپل در برابر PC و مارول در برابر DC. انتخاب بین AMG و M Power نیز می‌تواند به همان اندازه مشکل باشد خصوصاً در بین مدل‌های جدید که رقیب مستقیم یکدیگر هستند. جدیدترین مصداق این موضوع، رقابت مرسدس E63 AMG و ب‌ام‌و M5 است که هردو به‌طور هم‌زمان فیس‌لیفت شده و اواخر سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب این دو سوپرسدان بروز شدهٔ آلمانی را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم فیس‌لیفت کدام‌یک از آن‌ها بهتر از آب درآمده است.

 

مرسدس E63 AMG

مرسدس نسل جدید E63 AMG را برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ با سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً متغیر و در دو نسخهٔ مختلف معرفی کرد. هردو نسخهٔ این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند اما این موتور در نسخهٔ پایه ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور و در نسخهٔ S قدرتی برابر با ۶۱۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۸۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ دوکلاچهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود. در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت بین E63 و E63 S تنها ۰.۱ ثانیه اختلاف وجود دارد به‌گونه‌ای که اولی ظرف ۳.۴ ثانیه این کار را انجام می‌دهد درحالی‌که دومی برای انجام آن به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

در فیس‌لیفت E63 اما تغییرات عمدتاً در طراحی و زیبایی خودرو بوده و مرسدس بنز به بخش فنی آن دست نزده است. به گفتهٔ رئیس AMG «توبیاس موئرز» هدف از این فیس‌لیفت ارائهٔ پکیج کلی حتی جذاب‌تری بوده است که این به معنای بهبود طراحی و راحتی خودرو است هرچند که برخی معتقدند طراحی جدید E63 خصوصاً در بخش عقبی چندان جالب نیست. البته طراحی جلویی این سدان پرفورمنس آلمانی به لطف چراغ‌های جلو و سپر جدید و جلوپنجرهٔ پانامریکانا، بسیار ترسناک‌تر از قبل به نظر می‌رسد. در داخل E63 جدید نیز شاهد جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و غربیلک فرمان بازطراحی شده با دکمه‌های لمسی هستیم. این در حالی است که ب‌ام‌و در فیس‌لیفت M5 تغییری در غربیلک فرمان ایجاد نکرده و این می‌تواند به نفع مرسدس باشد.

ب‌ام‌و M5

هرچند در بخش عقبی M5 تغییراتی ایجاد شده که اکثراً آن‌ها را جزئی می‌دانند اما در جلوی خودرو تغییرات بیشتری شامل جلوپنجرهٔ بازطراحی شده (خوشبختانه خیلی بزرگ نیست)، چراغ‌های تازه و سپر جدید صورت گرفته است. به نظر می‌رسد خیلی‌ها تغییراتی که ب‌ام‌و در سری ۵ جدید انجام داده را دوست دارند و آن‌را مدرن‌تر از قبل می‌دانند. ب‌ام‌و همچنین رنگ‌های بیرونی جدیدی برای M5 مدل ۲۰۲۱ ارائه کرده درحالی‌که در داخل هم نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو به چشم می‌خورد.

زیر کاپوت M5 هم همچنان همان نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که مثل قبل در نسخهٔ پایه ۶۰۰ اسب بخار و در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور هردو نسخهٔ M5 اما یکسان و برابر با ۷۵۰ نیوتن متر است. نسخهٔ معمولی M5 ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ کامپتیشن این کار را ظرف ۳.۳ ثانیه انجام می‌دهد یعنی دقیقاً مثل E63 و E63 S روی کاغذ. مهندسان ب‌ام‌و اما تغییراتی را در سیستم تعلیق M5 کامپتیشن انجام داده‌اند که شامل کمک‌فنرهای جدید و به‌روزرسانی سیستم کنترل کمک‌فنرها می‌شود تا راحتی سواری افزایش پیدا کند.

مقایسهٔ اجمالی

همان‌طور که گفته شده تغییرات ظاهری هردوی این سدان‌های اسپرت عمدتاً ظاهری بوده و بنابراین از لحاظ فنی مثل قبل هستند. این یعنی مرسدس همچنان گشتاور بیشتری نسبت به رقیب باواریایی دارد که در ابتدای حرکت می‌تواند مزیتی برای آن باشد اما گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M5 عملکرد بسیار چشمگیری دارد و پیش‌ازاین دیده‌ایم که نسخهٔ کامپتیشن این خودرو در مسابقهٔ درگ E63 S را مغلوب کرده است. البته باید ۱۳ اسب بخار قدرت بیشتر M5 کامپتیشن را هم در نظر داشت. ب‌ام‌و قیمت نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ M5 را در مدل معمولی ۱۰۳,۵۰۰ دلار و در نسخهٔ کامپتیشن ۱۱۱,۱۰۰ دلار اعلام کرده است درحالی‌که مرسدس هنوز قیمت نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ E63 را اعلام نکرده اما قیمت E63 S مدل ۲۰۲۰ پیش از فیس‌لیفت هم‌اکنون در ایالات‌متحده از ۱۰۷,۳۵۰ دلار آغاز می‌شود و انتظار می‌رود قیمت فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۱ هم همین حدود باشد.

نتیجه

خب در پایان این مقایسه می‌خواهیم تعیین نتیجه را بر عهدهٔ شما بگذاریم. در اینجا دو سدان اسپرت و قدرتمند آلمانی داریم که هردو به یک اندازه سریع هستند، هردو هم‌زمان بروز شده‌اند و قیمت آن‌ها نیز نزدیک به هم است. حال شما کدام‌یک از این دو ماشین را زیباتر و جذاب‌تر میدانید؟ البته لازم به ذکر است که ماه گذشته ما مقایسه‌ای تصویری بین نسخه‌های معمولی سری ۵ و E کلاس فیس‌لیفت برگزار کردیم که در آن مقایسه ۵۶ درصد از شما به ب‌ام‌و رأی داده و آن‌را زیباتر دانستید. خب آیا در نسخه‌های M و AMG این خودروها نیز همچنان همان نظر را دارید؟ لطفاً با شرکت در نظرسنجی زیر به این سؤال پاسخ دهید.

منبع
CarScoops
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه

  1. آرین

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    دو تا از بهترین سوپر سدان های دنیا…👍👌
    انتخاب سختیه….ولی به فرزند اشتوتگارت رای دادم.
    BMW تو این رنگ چه وحشی بنظر میاد

  2. ISF

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هردو زشت فقط ۳ یا ۴ نسل قبل

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3214 ديدگاه)

      آقا رد دادیم رفت
      خداروشکر تو موقعیت خرید هیچ کدومشون قرار نمیگیریم و اگر نه زجرآورترین دوران زندگی را میگذراندیم ، آخه یا باید هردوشو انتخاب کرد یا سر گذاشت به دشتو بیابان

    2. بچه مشهد

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      دوستان من به ماشین و دنیای ماشین خیلی علاقه مندم و امروز صبح که داشتم سایتهای مختلف باز می کردم و سرچ میکردم چشمم به سایت پدال افتاد و امروز اولین باری هست که اومدم پدال و تا الآن داشتم نظرات بچه ها رو میخوندم وثحتی آرشیو سایت پدال و نظرات چند ماه پیش رو هم خوندم و متوجه شدم سطح اطلاعات کسایی که اینجا نظر میزاران خیلی بالاست و خیلی خوشم اومد

      1. OMID

        ۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1270 ديدگاه)

        خوش اومدی:)

      2. مهدی

        ۴ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (240 ديدگاه)

        سلام بنده هم دو سه سالی هست در این سایت هستم واقعا عالی است هم دوستان با صفا و با سوادی دارد و هم سایت بسیار وزین و خوب مدیریت میشود

        1. ADAK

          ۴ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (852 ديدگاه)

          وزین را خوب اومدی…

  3. ممد ژانگولر

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    هر دو که عالین شکی نیست
    ولی طبق آخرین رنکینگ فروش این دو خودرو چه قدیم چه جدیدش

    روسها خیلی بیشتر bmw میخرن

    ولی

    آمریکاییها بیشتر mercedes benz میخرن

    حالا قضاوت با شماست که جریان چیه ؟!!!

    چرا بلوک شرقیا بیشتر bmw خرن

    ولی

    بلوک غربیها بیشتر mercedes benz خرن

    دوستان و دانشمندان محترم منتظر جوابهاتون هستم 🌹

    1. M3csl

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (65 ديدگاه)

      درسته که هوا خیلی گرمه اما شما سعی کن
      کمتر آب معدنی بخوری.

    2. محمد

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (245 ديدگاه)

      رائفی پور خودتی؟

    3. Moein

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سال قبل تو آمریکا هردو حدود ۳۹۰۰۰ فروختن. تو مقایسه حس میکنم بی ام و جذاب تره الان. نمای عقب بنز برام قابل هضم نیست. ولی تجربه ثابت کرده به مرور واسه آدم جذاب میشه

    4. رامین

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      دیگه داری اشتباه می زنی ژانگولر بازیم حدی داره :))

      1. ممد ژانگولر

        ۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        رامین داداش
        به این برکت داشتم جدی میگفتم
        برو تحقیق کن ببین تو روسیه فروش bmw چقدر بالاست
        X6 میخرن ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا
        بازارش عالیه

        1. رامین

          ۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (228 ديدگاه)

          کامنتم رفت برا تایید چند تا لینگ گذاشتم برو ببین فروش بی ام و بیشتر بوئ حداقل تو سال ۲۰۱۹

        2. رامین

          ۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (228 ديدگاه)

          تو موزیک ویدیوهای روسیم اگه دیده باشی همه سری G و S و E هست.

        3. ممد ژانگولر

          ۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (733 ديدگاه)

          رامین جون داداش
          حالا یکسالو فاکتور‌بگیر بیخیالش شو
          ولی در کل روسها bmw خرن بدجور
          bmw تو روسیه نقش تویوتا تو کشور پاکستانو داره
          انقدر پر طرفداره

    5. حسین

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (213 ديدگاه)

      توطئه س!!!

    6. Sina

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (506 ديدگاه)

      هیچ وقت از طرفدار متصب تسلا نخوایین که BMW برنده اعلام کنه.
      فروش ب‌ام‌و چجوری تو آمریکا بیشتر شده و کراس اوور های ب‌ام‌و تو آمریکا تولید میشه چه ربطی به روسیه داره؟؟
      ولی واقعا من از این E کلاس از همون اول خوشم اومد و قیافش هم خیلی خوبه

  4. - A M I R -

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (610 ديدگاه)

    هرچقدر فیس لیفت E class تو پکیج های پایه زشته، تو لباس E63 خیلی قابل تحمل تره مخصوصا نمای عقب به نظرم خیلی شیک و در عین حال اسپرت شده؛ ولی در نهایت من M5 رو به خاطر پرفورمنس بی نظیرش انتخاب میکنم، F90 واقعا تحسین برانگیزه و تو نسخه کامپتیشن اینو بارها اثبات کرده.

  5. SRT

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    هر دو عالین،انتخاب من ام ۵

  6. شاهین

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هیچوقت نمیشه ئقیقا گفت کدوم سرتر از اون یکی هست
    اینقدر اختلافشون تو آپشن های مختلف ماشین نزدیک بهم هست که بنظر من اکثر انتخاب ها یا تعصبی هست یا از روی علاقه شخصی
    باید گزینه هر دو رو هم میزاشتین 🙂

  7. پارسا

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چراغ عقب های بنز عالیه من رو یاد نسل قبلی نه قبلیش و دانشجویی میندازه
    واقعا واقعا واقعا درک نمی کنم چرا می گن چراغ عقب های ای کلاس نسل جدید زشته
    بابا یه کمی فکر کنید به این خوشگلی و ابهت

  8. Enzo

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    BMW طراحیه جلوش مدرن تر شده .نظر سلیقه ایه با دقت که نگاه کنیم فککنم اگه طراحیه عقبشم یه مقدار دیگه مدرن‌تر بشه نظر مشکل پسندترین آدمها رو هم بخودش جلب می‌کنه.بین اینا انتخابم M5

  9. OMID

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    قیافه مرسدس
    کابین مرسدس
    پرفورمنس ب ام و
    در کل چون پرفورمنس واسم مهم تره ب ام و

  10. (suan chwan)امینMAF

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    طراحی بیرونی ام۵ بیشتر دوس دارم اما داخل بنز خیلی حرفه ای تر طراحی شده
    مطمئنم نظر خیلیاتونم همینه

  11. MehdiTurbo

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (829 ديدگاه)

    اگه چراغای مرسدس مثل نسل قبل بود به مرسدس رای میدادم لامصب چراغای نسل قبلش خیلی تو دل برو بود

  12. Mohsen. G

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    فرمون بنز واقعا زیباست… ب ام و باید یه فکری واسه فرمون بکنه… با اینکه چراغ عقب مرسدس منتقد زیادی داشته ولی در کل نمای عقب بنز تو این عکسها نقطه قوت و برتری اش نسبت به رقیبه… کابین بنز واقعا مدرن تر و لوکس تر از ب ام و است… در کل سادگی طراحی بنز به سلیقه من نزدیک تره… جلو پنجره پان امریکانا نه فقط از ب ام و بلکه از هر اتومبیلی تو کلاس خودش زیباتره… با اینکه بنز هم مقداری جلو پنجره هاشو بزرگتر کرده ولی از اون به عنوان نوآوری و طراحی متفاوت استفاده نکرده… خشونت رخ بنز در مجموع دوست داشتنی تره… جالبه که نه جلو پنجره، نه چراغهای جلو و نه سپر جلو به تنهایی خشن نیستند… در حالیکه ب ام و چراغهای به شدت خشنی طراحی کرده.

    1. MAHDI

      ۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4370 ديدگاه)

      اتفاقا در واقعیت همیشه فرمان M رو خوش دست تر از فرمان رقبا میدونستن و میدونن الانم. تو رقابت هایی که بصورت فیلم هستش بارها بهش اشاره کردن که فرمان M خوش دست تره.
      تست های مجله THROTTLE HOUSE که جزئیات کابین رو بررسی میکنن در تست انواع خودروهای M در مقابل AMG و RS همیشه به این موضوع اشاره میکنن که فرمان M خوش دست تره.
      در مورد کابین هم با اینکه کابین بنز E کلاس واقعا زیباست اما قبل فیس لیفت نقاط ضعفی که همیشه بهش اشاره میشد در تست ها این بود که در قسمت هایی از داشبورد قطعات پلاستیکی براق و خشک استفاده شده در حالی که کابین سری۵ حتی یک بار چنین موضوعی رو درش اشاره نکردن!!!!
      و اما کابین M5 و باقی BMW ها چیزی داره که کمتر در رقبا پیدا میشه و اون ارگونومی بالا هستش و راننده محور بودن که همیشه یکی از نقاط قوت این کابین ها بوده.
      از رو عکس که نمیشه نظر داد، کسایی که از مجلات معتبر تست کردن و لمس کردن و بررسی کردن نظری مخالف نظر شما دارن.

  13. Mohsen. G

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    به نظر من که شایدم درست نباشه طراحی ب ام و به سلیقه چینی ها و جنوب شرق آسیا نزدیک تره… اغراق بیشتری تو المانهای طراحی ب ام و هست که تو بنز کمتره… البته اینو هم باید در نظر داشت که برند ب ام و اسپرت تر و هیجانی تر از بنزه…

  14. مهرداد كمال

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه انتخاب خفن هم هست که حداقل تو زیبایی خیلی جلب توجه میکنه! ائودی RS7

  15. Milad AMG

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (127 ديدگاه)

    با این که طراحی خارجی جفتشون واقعا جذابه
    ولی کابین بیمر در برابر بنز واقعا داغونه
    ولی در مجموع جفتشون عالین
    ولی انتخاب من طبق معمول بنزه

  16. فرشاد

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (131 ديدگاه)

    طراحی بنز فرسنگ ها جلوتره

  17. Mf1

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بنز و bmw ازهمه لحاظ بهتره از پورشه باشن اکثر مردم آلمان و اروپاه باز پورشه انتخاب اولشونه بعد بنز

  18. MAHDI

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4370 ديدگاه)

    مرسدس E63S فیس لیفت طراحی جلوی اسپرت تر و جذاب تری نسبت به قبل فیس لیفت داره اما طراحی عقب نسخه قبل فیس لیفت جذاب تر بود بخاطر چراغ های عقب.
    اما در هرصورت M5 بازم حس سوپرسدان بودن بیشتری داره و همینطور بخاطر کابین اسپرت و راننده محور بودنش و البته پرفومنسی که نیاز به تعریف نداره انتخاب من هستش.
    بعضی از کانال های یوتیوبی خارجی برای معرفی M5 فیس لیفت این جمله رو بکار بردن:: معرفی کامل ترین و سریع ترین سدان پرفومنس دنیا!!!!

  19. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2994 ديدگاه)

    هر دو از نظر فنی و کیفیت ساخت، عالی هستن و خریداران رو راضی میکنن اما تو بحث ظاهر، راننده E63 رو با کت و شلوار شیک تصور میکنم، راننده M5 رو با تیشرت و شلوار جین! حس خوبی که برند مرسدس و AMG بهم میدن و هم‌چنین پرستیژی که تو نگاه من، مخصوصا در طراحی کابین، واضح‌تره، برام با ارزش‌تر از پرفورمنسِ کمی بهترِ اِمه!

  20. آریا ماشین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (369 ديدگاه)

    از سخت ترین انتخاب های جهانه و فقط یه ملاک میتونه کار رو براتون ساده کنه اونم اینه که کدوم شرکت رو بیشتر دوس دارین🙂
    برا همین انتخاب من مرسدسه
    راستی چرا تو بزرگترین رقابت های دنیا سایپا و ایران خودرو نبود؟

  21. AMIR-REZA

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طراحی در های عقب e63 یکم بیش از حد قدیمی نیست؟

  22. AMG.63

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر دو تا شون واقعا سرکش و قلدر به نظر میرسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X