بوگاتی

نیروگاه 16 سیلندر بوگاتی همچنان زنده خواهد ماند!

نیروبخش گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر دنیا یعنی La Voiture Noire و همچنین سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ یعنی شیرون سوپر اسپورت 300+ بوده است. اگر اولین کانسپت های معرفی شده در زمان حمایت فولکس‌واگن را در نظر بگیرید، از اواخر دهه 90 میلادی در بازار حضور داشته است. سال 1998 خودروی EB118 با پیشرانه 18 سیلندر 6.3 لیتری معرفی شد و یک سال بعد هم EB218 پدیدار شد. همان سال نیز شیرون 18/3 را دیدیم.

هر سه خودرو همانند EB 18/4 ویرون 1999 از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده کرده‌اند و بوگاتی هم سرانجام تصمیم گرفت تا برای کانسپت به‌روز شده ویرون در سال 2000 از پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری استفاده کند. این پیشرانه در مدل تولیدی به چهار توربو مجهز شد و هنوز هم در شیرون بکار رفته است. نیروگاهی که قدرت 1577 اسب بخاری دارد…

خب تمامی این‌ها را گفتیم تا بگوییم که درباره نیروگاه افسانه‌ای بوگاتی یعنی پیشرانه 16 سیلندر صحبت می‌کنیم.

اگر از ته دل به این جمله که “جایگزینی برای حجم بالای پیشرانه وجود ندارد” اعتقاد دارید پس از شنیدن اینکه پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی به این زودی‌ها بازنشسته نخواهد شد خوشحال می‌شوید. علیرغم قوانین آلایندگی بسیار سختی که وجود دارد، مدیر بوگاتی گفته پیشرانه این برند تا اواخر دهه جاری میلادی تولید خواهد شد. استفان وینکلمن با اشاره به پیشرانه 8 لیتری کمپانی گفته که این نیروگاه جواهری با ارزش است. این پیشرانه یک فاکتور فروش منحصربه‌فرد برای بوگاتی است زیرا هیچ خودروساز دیگری چنین چیزی تولید نمی‌کند.

وینکلمن خاطرنشان ساخته هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن از ارزش‌های این پیشرانه آگاه است و بنابراین نمی‌خواهد آن را بازنشسته کند.

به این ترتیب جانشین شیرون به احتمال زیاد از قوای محرکه حجیمی استفاده خواهد کرد اما احتمال دارد دومین محصول بوگاتی با تنظیمات بسیار متفاوتی تولید شود. ما به این زودی‌ها جانشین شیرون را نخواهیم دید زیرا تولید نسل فعلی این خودرو تا اواخر سال 2021 ادامه خواهد داشت. کمتر از 100 دستگاه از این خودرو وجود دارد که می‌توان هر یک را با بهای حدود 3 میلیون دلاری به خانه برد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. محمد حسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    باید در کنار حفظ این انجین ، مدل های بعدی رو هیبریدی هم بکنن.

  2. علی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدا اون روزا نیاره که شیرون برقی بیاد

  3. ممد ژانگولر

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (573 ديدگاه)

    یک مشکلی که وجود داره برای سوپر اسپورتها اگه برقی بشن دیگه باید با اون موتورهای زیبا که پشت شیشه قرار دارن خداحافظی کرد مگر اینکه بصورت دکوری قرارش بدن که اون حسو دیگه نمیده.به نظرم بهترین کار اینه سوپر اسپرتها که تعدادشون کمه استثنا قرار بدن و اجازه بدن با انجینهای بنزینی تولید بشن .
    فقط یک مشکلی که باز وجود داره اینه که یهو میبینی یمی با ماشین ۴۰۰۰۰$ برقی از بقلت سبقت میگیره که اونوقت …😔

    1. Twin H power

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (50 ديدگاه)

      همین الانم هوندا سیویک تایپ آر میتونه از ماشین افسانه ای مثل لامبورگینی میورا سبقت بگیره .
      ولی این چیزی از ارزش های میورا کم میکنه !؟

      1. ممد ژانگولر

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (573 ديدگاه)

        منظورم من این چیزی که گفتی نبود. یکم با آرامش بیشتر متنهامو بخونی متوجه میشی چی گفتم
        ممنون

  4. هادی نجفی

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    این موتور شاهکار هنری و علم هست
    ولی دیگه عمر مکانیکی ها به سر اومده
    یه زمانی گوتنبرگ با اختراع دستگاه چاپ انقلابی به پا کرد
    ولی الان تمام دنیا (به جز ایران خراب شده) بیشتر کارهاشون دیگه با کاغذ نیست، روزنامه الکترونیکی،کتاب PDF, پول مجازی و …
    عصر مکانیک و محدود های مکانیکی هم تمام شده، الان کار کردن روی تولید ماشین های مکانیکی شبیه آب تو هاونگ کوبیدنه!
    بله قبول دارم هیچی مثل صدای سیلندر های چارجر روح آدم رو بازی نمیده ولی دیگه دوره مال نسل جدید هست…

    1. doubt

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (247 ديدگاه)

      هاونگ!!!!!!!!!!😂😂

      1. محمد حسین

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (395 ديدگاه)

        از کسی که به کشور خودش میگه خراب شده ، توقع ادبیات صحیح نداشته باش

      2. OMID

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1197 ديدگاه)

        حالا یه دونه گ اضافه داره دیگه مگه چی گفته بنده خدا

  5. آریا ماشین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (299 ديدگاه)

    پدال لطفا مطلب تیزر محصول جدید لامبورگینی که تو اینستاگرام منتشر کرده رو بزار🙏

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن