انتشار تصاویری از کراس‌اوور جدید بیوک برای بازار چین

بیوک در چین بازار بزرگی دارد و به‌تازگی با عرضهٔ کراس‌اوورهای کوچک جدید، سبد محصولات خود در این کشور را تقویت کرده است؛ اما بیوک در بخش کراس‌اوورهای متوسط تا بزرگ بازار چین حضور قدرتمندی ندارد. البته این برند لوکس آمریکایی پیش‌ازاین با مدل انکلیو در این بخش حضور داشته اما این مدل به خاطر وارداتی بودن قیمت بالایی دارد که این موضوع به همراه مصرف سوخت بالا موجب شده انکلیو بازار بزرگی در چین نداشته باشد. به همین دلیل بیوک کراس‌اوور میان سایز جدیدی را برای بازار چین توسعه داده که حالا پیش از رونمایی رسمی تصاویری از آن منتشر شده است.

البته این کراس‌اوور جدید با همان نام انکلیو در چین عرضه خواهد شد اما بااین‌حال با نمونه‌ای که در ایالات‌متحده عرضه می‌شود تفاوت دارد. مهم‌ترین تفاوت این خودرو با انکلیو آمریکایی اندازهٔ کوچک‌تر آن است. نسخهٔ چینی انکلیو 4,981 میلی‌متر طول، 1,953 میلی‌متر عرض و 1,732 میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی 209 میلی‌متر کوتاه‌تر، 47 میلی‌متر باریک‌تر و 48 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسخهٔ آمریکایی است. این کراس‌اوور جدید روی پلت‌فرم C1 جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت بلیزر و کادیلاک XT6 مشترک است و بنابراین فاصلهٔ محوری آن مثل دو کراس‌اوور مذکور 2,863 میلی‌متر است.

هرچند انکلیو چینی تحولی را در طراحی برند لوکس جنرال موتورز نشان می‌دهد اما هنوز هم مثل یک بیوک به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور جدید در جلو از نمایی منحصربه‌فرد برخوردار است که مثل شورلت بلیزر در آن از چراغ‌های دوقسمتی استفاده شده است. جلوپنجرهٔ جسورانه با تریم کرومی هم یکی دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت است. در پروفیل جانبی انکلیو چینی روکش‌های پلاستیکی بدنه، خط شخیصت برجسته و ستون D مشکی‌رنگ جلب‌توجه می‌کنند اما در نمای عقبی با نواری کرومی که چراغ‌ها را به هم متصل کرده است، شباهت زیادی با نسخهٔ آمریکایی دیده می‌شود.

نسخهٔ چینی انکلیو که در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره به بازار این کشور عرضه می‌شود، به پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جنرال موتورز با 230 اسب بخار قدرت مجهز است که نیروی آن توسط گیربکس نُه سرعتهٔ جدید جنرال موتورز به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. طبق گزارش‌ها، این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. فعلاً این کراس‌اوور جدید فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و حرفی از عرضهٔ آن در ایالات‌متحده زده نشده است اما شایعاتی ادعا کرده‌اند که احتمال عرضهٔ آن در آمریکا وجود دارد تا بین مدل‌های انویژن و انکلیو قرار گیرد. درهرحال نسخهٔ چینی انکلیو از اواخر سال جاری در بازار این کشور عرضه خواهد شد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. Saeed
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    ماشین آمریکایی بره چین؟؟؟؟؟؟
    جمعش کنید بابا خود چین اگه تو جهان حرف اول میزنه پس چرا ماشین آمریکایی میخواد؟؟؟؟
    چینیا اول الکتریکی سوار بشن هواشون تمیز بشه بعد از اینا از اینا بخرن!!

    پاسخ
  2. me84
    سوابق: (1615 دیدگاه) ,

    .
    طراحیش خیلی شبیه ماشینای جدید خود چینیها شده و حتی تا حدی از بعضی چینیها پایینتره.
    طراحی ماشینای جدید بیوک رو اصلا دوست ندارم. اما از کیفیت و سیستم تعلیق عالی و سکوت کابینش همه مجلات تعریف میکنن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.