دوئل نهایی، بیوک لاکراس یا دوج چارجر؟

مرحلهٔ نهایی، گروه نهم، سدان‌های بزرگ

 

 

بیوک لاکراس

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: P2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 20,161 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 15,527 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و بی‌نقص، استایل شیک و چشم‌نواز، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب، هندلینگ مناسب

نقاط منفی: شیفتر جوی‌استیکی ناخوشایند، خودرویی نیمه‌لوکس با قیمت لوکس (در تیپ‌های بالایی)

 

دوج چارجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2010

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: LX کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 88,351 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 80,226 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: چهار ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شخصیت جذاب، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب، حجم صندوق بار مناسب

نقاط منفی: کیفیت داخلی زیر حد متوسط، عدم ارائهٔ گیربکس دستی

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

بیوک لاکراس

دوج چارجر

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.6 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 310 اسب بخار 300 اسب بخار
گشتاور 382 نیوتن متر 360 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 5.6 ثانیه 6.2 ثانیه
مسافت 400 متر 14.1 ثانیه 14.7 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 225 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.8 لیتر (ترکیبی) 10.2 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 60 لیتر 70 لیتر
وزن 1680 کیلوگرم 1860 کیلوگرم
طول 5.01 متر 5.04 متر
فاصلهٔ محوری 2.90 متر 3.05 متر
حجم صندوق بار 425 لیتر 480 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 30,490 دلار 30,390 دلار
قیمت موردبررسی 30,490 دلار 30,390 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. wick
    سوابق: (1068 دیدگاه) ,

    کابین زیبا و دلچسب لاکراس
    یا جذابیت و قابلیت شخصی سازی چارجر
    مسئله اینه

    پاسخ
    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      من فکر نکنم بتونم از چارجر بگذرم
      و یادی کنیم از دیگر بزرگان این سگمنت که حذف شدن
      کرایسلر 300
      نیسان ماکسیما
      شورلت SS
      فورد تاروس
      شورلت ایمپالا

      پاسخ
    2. - A M I R -
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      مسلما بیوک ! نه تنها کابین لوکس تری داره حتی کیفیت بالاترش هم کاملا محسوسه ، کیفیت پایین ادوات کابین دوج حتی از توی عکسم مشهوده !

      پاسخ
  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    این 2 تا ماشین تو یه کلاس هستن ولی رقیب هم نیستن
    لاکراس یه فول سایز لوکس هستش
    چارچر یه فول سایز اسپرت
    انتخاب منم هر 2

    پاسخ
  3. حسين وي
    سوابق: (366 دیدگاه) ,

    خواهشی که ازتون دارم بحث فروش رو پیش نکشید

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1780 دیدگاه) ,

      مسلماً بیوک در این کلاس بهتر عمل کرده .

      دوج نمای ظاهری خوبی داره اما نمای داخلی حالت وانت را به شما منتقل میکنه و اینکه بعد از مدتی بخاطر طراحی بزرگ و نمای جانبی بی روح ، از چشم میوفته .
      در صورتی که نمای داخلی بیوک عالیه و همچنین رُخ عامه پسندی داره .

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      کیفت داخل چارجر مناسبه و تمام اجزا از پلاستیک نرم ساخته شده.وتو مدلهای بالاتر از چرم دوزی داشبورد هم بهره میبره.

      پاسخ
  4. علیرضا(lexus)
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    با اون که کابین بیوک همه چی تمومه اما از پشتش اصلا خوشم نمیاد و رای من دوجه

    پاسخ
  5. F22RAPTOR
    سوابق: (1840 دیدگاه) ,

    عاشق هردو شون هستم یه طرف لاکراس شیک
    و یه طرف چارجر قلدر

    پاسخ
  6. ایمان
    سوابق: (1203 دیدگاه) ,

    این مشخصات دوج نسخه پایه هست
    جای SRT Hellcat RWD به شدت خالیه
    یک سدان عضلانی با قدرت و سرعتی ویرانگر
    • ضمناً گروه بندی ها هنوز درست نشده لطفاً دقت کنید
    ترتیب ها به هم خورده ۱.۲.۳.۴.۴.۶.۷.۸.۹

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (371 دیدگاه) ,

    قطعا لاکراس مدرنتر شیک تر جذابتر وبهتره
    محصولات دوج انقد قدیمی وپیر شدن درسته خوب میفروشن ولی واقعا گند زدن مدیراشون عرضه یه نسل جدید طراحی جدید ندارن

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (2265 دیدگاه) ,

    چون بیوک رو بیشتر دوست دارم به بیوک رای دادم ولی تو امریکا داج محبوب تره اینو فروشش هم نشون میده

    پاسخ
  9. ح.ع
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    خوب معلومه داج چارجر بهتره .ضمنا این ضعیف ترین چارجره.با مقدار کمی پول بیشتر میتونیم مدل srt رو داشته باشیم با 460 اسب بخار که از هر لحاظ سرتره.ضمنا با همین شرایط هم داج بخاطر محور عقب بودن حداقل یک کلاس از نماینده بیوک سرتره.بیوک لاکراس رقیب نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون هست نه داج چارجر.

    پاسخ
  10. Elmiraj
    سوابق: (660 دیدگاه) ,

    درسته از نظر ابعاد در یک کلاس اند اما فلسفه تولید این دو زمین تا آسمون متفاوته::::
    .
    لاکراس : زیبا ، مدرن و با وقار
    چارجر : قلدر و جوان پسنده و برای لذت بردن از رانندگی‌ ساخته شده

    پاسخ
  11. Hemichan
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    Mopar
    چارجر هلفنت هم با قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار و ۱۰۰۰ اسب قدرت قابل سفارشه

    پاسخ
  12. ho3ein
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    دوست من ی چارجر سفید مدل ۲۰۱۴ داره،توش نشستم کیفیت داخلش هم بد نیست که دوستان میگن پایینه،این دوست من تا حالا فک کنم نزدیک ۱۰ تا ماشین خارجی از جمله موستانگ ،جنسیس کوپه،هیوندای سنتینیال،و……داشته و زود زود ماشین عوض میکنه ولی اینو نزدیک ۲ ساله داره و اونروز میگفت خیلی ازش خوشم میاد فعلا نمیخوام عوضش کنم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.