بیوک

ویژگی‌های مثبت و منفی بیوک انویژن مدل 2019

کراس‌اوور کامپکت بیوک انویژن برای مدل ۲۰۱۹ به اتاق جراحی رفته و با ظاهر تیزتر و ویژگی‌های جدیدی به بازار آمده است. علاوه بر این، هرچند موتور پایهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۹۷ اسب بخاری در تیپ‌های ۱SV، Preferred و Essence تغییری نکرده اما طی این فیس‌لیفت یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن گشتاور صرفاً برای تیپ‌های بالایی پریمیوم ارائه شده است. برخورداری از قدرت بیشتر به همراه گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید که جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی شده (موتور ۲.۵ لیتری همچنان با همان گیربکس شش سرعته ارائه می‌شود)، ترکیب جذابی را تشکیل داده است اما آیا این برای غلبه بر رقبای پرشمار این کلاس کافی است؟

 

نقاط قوت

قوای محرکهٔ سرحال

با پرداخت ۴۱,۸۹۵ دلار می‌توان انویژن پریمیوم را خریداری کرد که به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ پرگشتاور ۲ لیتری توربو مجهز است. هرچند نسخه‌های مجهز به موتور پایهٔ ۲.۵ لیتری به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند اما این موتور ۲ لیتری جدید صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. البته این هرگز چیز بدی نیست زیرا تیپ‌های پریمیوم این خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه برخوردارند که می‌تواند قدرت را بین محورهای جلو و عقب و همین‌طور چرخ‌های چپ و راست عقب تغییر دهد. درنتیجه، انویژن پریمیوم ۱۸۵۰ کیلوگرمی بااقتدار در جاده‌ها حرکت می‌کند و پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس تعجب‌برانگیزی طی می‌کند. علاوه بر این، پاسخگویی مناسب گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ویژگی دیگری است که پرداخت ۸۷۰۰ دلار بیشتر برای خرید تیپ پریمیوم نسبت به تیپ پایهٔ ۱SV را توجیه می‌کند.

 

کابین ساکت

انویژن با استفادهٔ فراوان از متریال عایق صدا، شیشه‌های ضخیم پنجره‌ها و سیستم مقابله با سروصدا، در کابین خود از سرنشینان در برابر صداهای مزاحم مثل سوپرمن از مردم شهر متروپلیس محافظت می‌کند.

 

طراحی بیرونی شیک

تغییرات و اصلاحاتی جزئی، استایل بیرونی انویژن بسیار بهتر کرده است. اصلاحاتی جزئی در سپرها، جلوپنجرهٔ کمی تغییریافته و چراغ‌های باریک‌تر عقب، ویژگی‌های ناخوشایند قبل را از بین برده‌اند. بنابراین حالا همین تغییرات جزئی، طراحی کلی انویژن مدل ۲۰۱۹ را به‌مراتب منسجم‌تر و شیک‌تر از قبل کرده‌اند.

 

نقاط ضعف

قیمت گران

بیوک خود را برندی لوکس می‌داند انویژن را هم با همین رویکرد قیمت‌گذاری کرده است. هرچند قیمت تیپ پایهٔ ۱SV از ۳۱,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود اما برای خرید تیپ پریمیوم باید ۴۱,۸۹۵ دلار پرداخت کرد که ۵ هزار دلار بیشتر از مزدا CX-5 تیپ سیگنیچر است که قدرت یکسان و تجهیزات بیشتری دارد. اما کسانی که حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری از این برای خرید انویژن هستند، می‌توانند تیپ پریمیوم II را با قیمت ۴۴,۷۹۵ دلار انتخاب کنند که از تجهیزات بیشتری مثل گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، ناوبری داخلی، نمایشگر سربالا و… برخوردار است. اما حتی اگر این هم به‌اندازهٔ کافی گران نباشد، بیوک آپشن‌هایی سفارشی را برای تیپ‌های بالایی انویژن ارائه کرده است. این آپشن‌های سفارشی در نمونهٔ موردبررسی ۴۲۳۵ دلار قیمت دارند و شامل رنگ قرمز ۴۹۵ دلار، سانروف پانوراما ۱۴۹۵ دلار، پکیج اطمینان راننده ۱۵۴۵ دلار (شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز جلوی خودکار و سیستم دید ۳۶۰ درجه) و رینگ‌های ۱۹ اینچی ۱۰ پره با قیمت ۱۸۹۵ دلار می‌شود. بدین ترتیب قیمت انویژن موردبررسی به ۵۰,۲۲۵ دلار رسیده که ۱۳۳۰ دلار بیشتر از آکورا RDX با تجهیزات مشابه است. بنابراین هرچند انویژن کراس‌اوور نسبتاً خوبی است اما نه با قیمت ۵۰ هزار دلار.

 

کیفیت نه‌چندان بالای جزئیات داخلی

هرچند کابین انویژن یک قدم از پسرعموهایش یعنی شورلت اکوئناکس و جی‌ام‌سی تراین جلوتر است اما فضای داخلی آن فاقد کیفیت ساخت دیگر کراس‌اوورهای کامپکت مثل مزدا CX-5 و هوندا CR-V است. البته این بدان معنا نیست که کابین انویژن کاملاً ضعیف و ناخوشایند است زیرا با استفادهٔ گسترده از پلاستیک نرم و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارگونومیک، داخل کراس‌اوور بیوک از بدترین خودروهای این کلاس بسیار فاصله دارد. اما بااین‌حال صفحه‌نمایش میانهٔ داشبورد نمایی ارزان‌قیمت دارد، تریم طرح چوب آن بیش‌ازحد مصنوعی است و کنترلرهای لمسی سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای آن پاسخگویی کُندی دارند که این موارد فضای داخلی انویژن را بسیار ارزان‌تر از برچسب قیمتی آن نشان می‌دهند.

 

فضای داخلی محدود

با وجود طول ۴,۶۶۵ میلی‌متری، فضای بار انویژن کوچک‌تر از مزدا CX-5 و هوندا CR-V است که هردو به ترتیب ۱۱۷ میلی‌متر و ۷۸ میلی‌متر طول کمتری دارند. ظرفیت صندوق بار CX-5 در هنگام باز بودن همهٔ صندلی‌ها برابر با ۸۷۵ لیتر است که ۱۱۴ لیتر از صندوق بار ۷۶۱ لیتری انویژن بیشتر است درحالی‌که صندوق بار ۱۱۱۰ لیتری CR-V هم به میزان قابل‌توجه ۳۴۹ لیتر از بیوک بزرگ‌تر است. این موضوع در مورد فضای صندلی‌های عقب هم وجود دارد زیرا فضای پای عقب ۹۵۲ میلی‌متری انویژن به ترتیب ۵۳ میلی‌متر و ۷۳ میلی‌متر از مزدا و هوندا کمتر است. بنابراین هرچند نمی‌توان صندلی‌های عقب و صندوق بار این کراس‌اوور آمریکایی را تنگ دانست اما کسانی که خواهان حداکثر فضای حمل بار و صندلی‌های عقب جادارتر هستند بهتر از گزینه‌های دیگری در این کلاس را در نظر بگیرند.

 

رقبا

آکورا RDX

اینفینیتی QX50

لینکلن کُرسیر

لکسس NX

لندروور دیسکاوری اسپرت

ولوو XC60

 

مشخصات فنی

Buick Envision Premium 2019
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۵۲ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۸۵۲ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت بکسل ۶۸۰ کیلوگرم
ظرفیت صندوق ۷۶۱ تا ۱۶۲۲ لیتر
قیمت پایه ۴۱,۸۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۰,۲۲۵ دلار

 

منبع: Motor1

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کاش جنرال موتورز یکی از محصولات پرفورمنس بیوک در سالهای گذشته رو زنده کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    لینکلن کُرسیر و لکسوس NX در این کلاس انتخاب بهتری هستن ( نظر شخصی )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    قیمتش الکی بالاست. مزدا cx5 رو ترجیح میدم به این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهردادكمال

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    اصلا قشنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا