ویژگی‌های مثبت و منفی بیوک انویژن مدل 2019

کراس‌اوور کامپکت بیوک انویژن برای مدل 2019 به اتاق جراحی رفته و با ظاهر تیزتر و ویژگی‌های جدیدی به بازار آمده است. علاوه بر این، هرچند موتور پایهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 197 اسب بخاری در تیپ‌های 1SV، Preferred و Essence تغییری نکرده اما طی این فیس‌لیفت یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید با 252 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن گشتاور صرفاً برای تیپ‌های بالایی پریمیوم ارائه شده است. برخورداری از قدرت بیشتر به همراه گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید که جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی شده (موتور 2.5 لیتری همچنان با همان گیربکس شش سرعته ارائه می‌شود)، ترکیب جذابی را تشکیل داده است اما آیا این برای غلبه بر رقبای پرشمار این کلاس کافی است؟

 

نقاط قوت

قوای محرکهٔ سرحال

با پرداخت 41,895 دلار می‌توان انویژن پریمیوم را خریداری کرد که به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ پرگشتاور 2 لیتری توربو مجهز است. هرچند نسخه‌های مجهز به موتور پایهٔ 2.5 لیتری به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری هستند اما این موتور 2 لیتری جدید صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. البته این هرگز چیز بدی نیست زیرا تیپ‌های پریمیوم این خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه برخوردارند که می‌تواند قدرت را بین محورهای جلو و عقب و همین‌طور چرخ‌های چپ و راست عقب تغییر دهد. درنتیجه، انویژن پریمیوم 1850 کیلوگرمی بااقتدار در جاده‌ها حرکت می‌کند و پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس تعجب‌برانگیزی طی می‌کند. علاوه بر این، پاسخگویی مناسب گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ویژگی دیگری است که پرداخت 8700 دلار بیشتر برای خرید تیپ پریمیوم نسبت به تیپ پایهٔ 1SV را توجیه می‌کند.

 

کابین ساکت

انویژن با استفادهٔ فراوان از متریال عایق صدا، شیشه‌های ضخیم پنجره‌ها و سیستم مقابله با سروصدا، در کابین خود از سرنشینان در برابر صداهای مزاحم مثل سوپرمن از مردم شهر متروپلیس محافظت می‌کند.

 

طراحی بیرونی شیک

تغییرات و اصلاحاتی جزئی، استایل بیرونی انویژن بسیار بهتر کرده است. اصلاحاتی جزئی در سپرها، جلوپنجرهٔ کمی تغییریافته و چراغ‌های باریک‌تر عقب، ویژگی‌های ناخوشایند قبل را از بین برده‌اند. بنابراین حالا همین تغییرات جزئی، طراحی کلی انویژن مدل 2019 را به‌مراتب منسجم‌تر و شیک‌تر از قبل کرده‌اند.

 

نقاط ضعف

قیمت گران

بیوک خود را برندی لوکس می‌داند انویژن را هم با همین رویکرد قیمت‌گذاری کرده است. هرچند قیمت تیپ پایهٔ 1SV از 31,995 دلار آغاز می‌شود اما برای خرید تیپ پریمیوم باید 41,895 دلار پرداخت کرد که 5 هزار دلار بیشتر از مزدا CX-5 تیپ سیگنیچر است که قدرت یکسان و تجهیزات بیشتری دارد. اما کسانی که حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری از این برای خرید انویژن هستند، می‌توانند تیپ پریمیوم II را با قیمت 44,795 دلار انتخاب کنند که از تجهیزات بیشتری مثل گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، ناوبری داخلی، نمایشگر سربالا و… برخوردار است. اما حتی اگر این هم به‌اندازهٔ کافی گران نباشد، بیوک آپشن‌هایی سفارشی را برای تیپ‌های بالایی انویژن ارائه کرده است. این آپشن‌های سفارشی در نمونهٔ موردبررسی 4235 دلار قیمت دارند و شامل رنگ قرمز 495 دلار، سانروف پانوراما 1495 دلار، پکیج اطمینان راننده 1545 دلار (شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز جلوی خودکار و سیستم دید 360 درجه) و رینگ‌های 19 اینچی 10 پره با قیمت 1895 دلار می‌شود. بدین ترتیب قیمت انویژن موردبررسی به 50,225 دلار رسیده که 1330 دلار بیشتر از آکورا RDX با تجهیزات مشابه است. بنابراین هرچند انویژن کراس‌اوور نسبتاً خوبی است اما نه با قیمت 50 هزار دلار.

 

کیفیت نه‌چندان بالای جزئیات داخلی

هرچند کابین انویژن یک قدم از پسرعموهایش یعنی شورلت اکوئناکس و جی‌ام‌سی تراین جلوتر است اما فضای داخلی آن فاقد کیفیت ساخت دیگر کراس‌اوورهای کامپکت مثل مزدا CX-5 و هوندا CR-V است. البته این بدان معنا نیست که کابین انویژن کاملاً ضعیف و ناخوشایند است زیرا با استفادهٔ گسترده از پلاستیک نرم و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارگونومیک، داخل کراس‌اوور بیوک از بدترین خودروهای این کلاس بسیار فاصله دارد. اما بااین‌حال صفحه‌نمایش میانهٔ داشبورد نمایی ارزان‌قیمت دارد، تریم طرح چوب آن بیش‌ازحد مصنوعی است و کنترلرهای لمسی سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای آن پاسخگویی کُندی دارند که این موارد فضای داخلی انویژن را بسیار ارزان‌تر از برچسب قیمتی آن نشان می‌دهند.

 

فضای داخلی محدود

با وجود طول 4,665 میلی‌متری، فضای بار انویژن کوچک‌تر از مزدا CX-5 و هوندا CR-V است که هردو به ترتیب 117 میلی‌متر و 78 میلی‌متر طول کمتری دارند. ظرفیت صندوق بار CX-5 در هنگام باز بودن همهٔ صندلی‌ها برابر با 875 لیتر است که 114 لیتر از صندوق بار 761 لیتری انویژن بیشتر است درحالی‌که صندوق بار 1110 لیتری CR-V هم به میزان قابل‌توجه 349 لیتر از بیوک بزرگ‌تر است. این موضوع در مورد فضای صندلی‌های عقب هم وجود دارد زیرا فضای پای عقب 952 میلی‌متری انویژن به ترتیب 53 میلی‌متر و 73 میلی‌متر از مزدا و هوندا کمتر است. بنابراین هرچند نمی‌توان صندلی‌های عقب و صندوق بار این کراس‌اوور آمریکایی را تنگ دانست اما کسانی که خواهان حداکثر فضای حمل بار و صندلی‌های عقب جادارتر هستند بهتر از گزینه‌های دیگری در این کلاس را در نظر بگیرند.

 

رقبا

آکورا RDX

اینفینیتی QX50

لینکلن کُرسیر

لکسس NX

لندروور دیسکاوری اسپرت

ولوو XC60

 

مشخصات فنی

Buick Envision Premium 2019
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 252 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن 1852 کیلوگرم
مصرف سوخت 10.7 لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین 5 نفر
ظرفیت بکسل 680 کیلوگرم
ظرفیت صندوق 761 تا 1622 لیتر
قیمت پایه 41,895 دلار
قیمت تست‌شده 50,225 دلار

 

منبع: Motor1

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. یانکی
    سوابق: (799 دیدگاه) ,

    کاش جنرال موتورز یکی از محصولات پرفورمنس بیوک در سالهای گذشته رو زنده کنه.

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1597 دیدگاه) ,

    لینکلن کُرسیر و لکسوس NX در این کلاس انتخاب بهتری هستن ( نظر شخصی )

    پاسخ
  3. ali a
    سوابق: (616 دیدگاه) ,

    قیمتش الکی بالاست. مزدا cx5 رو ترجیح میدم به این

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.