بی ام و

پرچم به دستِ قدرتمند! پشت فرمان ب‌ام‌و M8 کامپتیشن جدید

اگر فقط به اعداد خام نگاه کنید، ب‌ام‌و M8 کامپتیشن را یک خودروی اسپورت با توانایی‌های جدی خواهید دانست. به‌طور ساده باید گفت این خودرو سریع‌ترین محصول تاریخ ب‌ام‌و بوده و درعین‌حال رضایت‌بخش‌ترین محصول باواریا محسوب می‌شود.


این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و سیستم ترمزی سود می‌برد که به‌صورت الکترونیکی در پیست و جاده تنظیم‌ شده و همچنین می‌تواند با ابهت بسیاری روی زمین قدم بردارد.


پیشرانه هم واقعاً یک هیولاست. به لطف وجود یک جفت توربوشارژر توئین اسکرول، سیستم تزریق سوخت با دقت بالا و سیستم خنک‌کنندگی کارا، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری این پرچم‌دار جذاب قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. موضوع مهم اینکه گشتاور زیاد خودرو از دور ۱۸۰۰ تا ۵۸۰۰ در دسترس بوده بنابراین علیرغم وزن ۱۹۶۰ کیلوگرمی، M8 می‌تواند تنها در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که آن را به خودرویی سریع‌تر از مک لارن F1 تبدیل می‌کند.


حداکثر سرعت این خودرو هم احساس‌برانگیز است. سقف سرعت مدل‌های استاندارد به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج راننده‌ی M می‌توان آن را به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت افزایش داد.


و سپس به شاسی و سیستم چهار چرخ محرک بسیار خوب می‌رسیم که در واقع همانند سیستم بکار رفته در M5 به دیفرانسیل عقب تبدیل می‌شود. البته M8 در حالت چهار چرخ محرک خودرویی سریع‌تر و تواناتر بوده زیرا به‌طور بی‌وقفه گشتاور را بین چرخ ها توزیع کرده و کشش و توازنی ارائه می‌شود که در خودروهای دیفرانسیل عقب قوی‌تر دیده نمی‌شود.


همان‌گونه که انتظار دارید، یک خودروی ۱۲۳۴۳۵ پوندی کاملاً مجهز و باکیفیت است. این خودرو از نسخه‌ی جدید سیستم iDrive سود برده و دارای صندلی‌های جلوی چرمی و اسپورت، صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد و دو دکمه‌ی M روی فرمان می‌باشد.


این دکمه‌ها باعث تنظیم پیشرانه و گیربکس، دیفرانسیل، فرمان، دامپرها، سیستم ESC و حتی پاسخ ترمزها شده و همه‌ی این‌ها بسته به رانندگی در جاده یا پیست تغییر می‌کنند.

بنابراین در تئوری به سختی می‌توان رقیبی برای جذابیت سواری M8 یافت مخصوصاً اینکه محصول جدید ب‌ام‌و فضای کابین و بار بیشتری در مقایسه با خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج، پورشه ۹۱۱ و آئودی R8 دارد. واقعیت این است که ب‌ام‌و خودروی گران‌قیمتی بوده اما حتی پورشه ۹۱۱ نیز در زمان سفارش تجهیزات قابل‌مقایسه به قیمت M8 نزدیک می‌شود. البته پورشه خودرویی کم‌توان‌تر و تنگ‌تر در کابین و فضای بار است.

خب پس چرا ما ۵ ستاره را به M8 جدید ندادیم؟ اگرچه M8 سرعت فوق‌العاده زیاد و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای دارد اما سواری آن در مقایسه با رقبای یاد شده بی‌روح می‌باشد. پیشرانه مقصر اصلی این موضوع است. بله این نیروگاه قدرتمند شتاب و سرعت زیادی را فراهم می‌کند اما صدای آن کاملاً صنعتی و غیر جذاب است.


مهندسان ب‌ام‌و بی‌سروصدا اعتراف کرده‌اند که این امر نتیجه‌ی هماهنگی با استانداردهای آلایندگی جدید است اما خب همین قوانین برای استون مارتین، پورشه و آئودی هم وجود دارد. این خودروها بسیار پرطنین‌تر از M8 هستند.

گیربکس نیز اگرچه به‌تنهایی کارکرد خوبی دارد اما بیشتر شبیه گیربکس خودروهای گرندتورر است تا یک خودروی اسپورت؛ و همین موضوع درباره‌ی فرمان، شاسی و ترمزها نیز صدق می‌کند. حتی در گیراترین تنظیمات نیز M8 کمی بیش‌ازحد دوستانه حس می‌شود.

بنابراین درحالی‌که شتاب M8 فوق‌العاده مناسب است اما برهم‌کنشی که پشت فرمان این خودرو باید داشت دیده نمی‌شود و این برای یک خودروی اسپورت نقصی بزرگ است.

ب‌ام‌و M8 جدید یک خودروی مؤثر است که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده و به سختی می‌توان تحت تأثیر آن قرار نگرفت. البته باید گفت این خودرو در برابر رقبای اسپورت دیگر فاقد حس و روح خاصی بوده و قیمت بالایی دارد. پیشرانه اگرچه قدرت زیادی داشته اما بیشتر مناسب خودروهای گرندتورر است تا یک محصول اسپورت با ویژگی‌های متمایز.

مشخصات ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

  • قیمت: ۱۲۳۴۳۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۶۱۶ اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. The notorious critic

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خیلی عشقه.ایول باواریا.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  2. Amir.ferrari

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    فکرشو کن این ماشین چقدر هیولاست که قدرت بیش از اندازش نقطه ضعفشه!!! بی ام و واسه ام ۸ تو بحث قدرت زیادی دست و دلبازی کرده و یه گرگ تو لباس میش ساخته که خیلی از سوپرکارا رو شرمنده میکنه،تا باشه از این نقطه ضعفا…

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله AUDI EXPRESS اونقدر M8 رو پرفومنس دیده که یادش رفته این ماشین رقیب پورشه 911 توربو و آئودی R8 V10 نیست بلکه این ماشین رقیب مرسدس S63 و بنتلی کنتیننتال GT و لکسوس LC500 و استون مارتین سوپر لگرا هستش پس نبایدصدای شیون کنان یه سوپراسپرت رو داشته باشه بلکه بابدمثل یه GT صدایی بم ولی زیبا داشته باشه که اینطوره!!!!
    ((( اما حیفه که M8 رو بارنگ قرمز خریداری کنی چون یا رنگ آبی و یا رنگ تیره و یا مشکی یباشه که مثل دیوانه ها جذاب ترش میکنه)))

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ببخشید مجله auto express!!!!!!
      البته اینطور هم نیست که ب ام و نخواد گاهی سربه سر آئودی R8 بزاره حتی اگه شده با ب ام و M2!!!!
      بله M2…. مجله AUTO SPORT ب ام و M2 CS با پوشش استتاری رو آورده ویه دور پیست هوکنهایم رو باهاش زده که نتیجه هم خیلی جذابه وهم بامزه. جذاب از این نظر که در این پیست از آئودی R8 V10 و ب ام و M5 کامپتیشن و خیلی خودروهای دیگه سریع تره. یعنی حدود 3ثانیه از لامبورگینی اوروس سریع تره!!!! اما بامزه از این نظر که در پیچ آخر و نزدیک به خط پایان به پرت وپرت افتاد چون بنزین تموم میکنه که AUTO SPORT میگه اگه بنزین تموم نکرده بود میشد زمانش 1 ثانیه بهترهم باشه!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۳۰ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        آقا مهدی اشتباه نکن این ماشین رقیب آستون مارتین سوپرلگرا نیست همین که هر دو ماشین جی تی هستن که نمی شه گفت رقیب همدیگرن مثل مکلارن 570 و لامبورگینی اونتادور که هر دو سوپر اسپورتن ولی رقیب هم نیستن
        حتی رقیب بنتلی کانتیننتال و بنز اس کلاس کوپه هم نیست و در اصل میشه گفت رقیب بنز SL هستش حتی نمونه چهار درش هم رقیب بنز AMG gt چهار در و پورشه پانامراست نه رقیب بنز اس کلاس سدان یا بنتلی فلایینگ اسپور
        این قضیه رو میشه در طراحی اسپورت ظاهر و کابینش هم دید.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    نظرسنجی

    فراری 812 سوپرفست = لایک
    بی ام و M8 کامپتیشن = دیسلایک

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. Amir.ferrari

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      آخه ۸۱۲ کجا رقیب m8 هست؟؟؟!!! نظرسنجی بی ربط

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. ایمان

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      بی شک و تردید فراری رو انتخاب می کنم
      اونم ۸۱۲ سوپرفست ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری
      با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور
      صفر تا صد ۲.۹ ثانیه ای و تاپ اسپید ۳۶۰ کیلومتری
      عاشق دلباخته BMW هم که باشی میتونی از این فراری بگذری ؟؟؟؟ غیر از فراری هر ماشین دیگه ای بود انتخابم جواهر BMW بود ??

      موافقم 4
      مخالفم 5
    3. datsun

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      812 کجا m8 کجا ؟ نظر سنجی جالبی نکردی.

      موافقم 1
      مخالفم 3
    4. مرتضی

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      عزیزم نظر سنجی خوبی نزاشتی، 812 قویترین موتور تنفس طبیعی جهانه با 3 برابر این قیمت و تیراژ تولیدی احتمالا نصف این. این هم کلاس sl بنزه ، نسخه 4 در هم هم کلاس gts63

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یک رقیب امریکایی برای این ماشین بهم معرفی کنید که هم پرفورمنسی شبیه ‘M8’ داشته باشه و هم فوق لوکس ، باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      این کلاس خودرویی یکی از دوستداشتنی ترین و بهترین کلاس ها در خودروسازی هستش و میشه گفت جزو کاملترین کلاس های خودروسازیت که مجموعه ای از ویژگیهای خوب در یک ماشین جمع میشه
      ولی آیا ماشینی مثل فورد موستانگ یا شورلت کامارو این سطح از کامل بودن رو ارائه میدن
      ماشین هایی که ترکیبی کاملی از اسپورتی و لوکسی و زیبایی و امکانات رفاهی و لذت رانندگی و هندلینگ و … هستن حس بسیار خوب و دلپذیری به آدم میدن که چنین لذتی در خودروهایی نظیر کامارو و چلنجر و موستانگ یافت نمی شه شاید بعضی ها بگن که اون ها هم لذت بسیار زیادی دارن من هم می گم درست میگید ولی ماشین های از قبیل مازراتی گرن توریسمو و بی ام و سری هشت و بنز اس کلاس کوپه و … لذت بسیار بالاتری از امثال فورد موستانگ میدن
      از نظر من اگه عادلانه بخوام بگم امثال بی ام و M8 و بنز SL63 دو یا سه برابر لذت بیشتری دارن.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. m4

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (294 ديدگاه)

    رخ، اسپرت، داخل لوکس، غول و… همه با هم داره !

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چندتا عکس از رنگ های دیگه M8 فرستادم!!!!!
    اولین شتابی که برای M8 به رانندگی مارتین تامکزیک ثبت شده شتاب 0 تا 62 مایل رو در 2.88 ثانیه و شتاب 0 تا 200 کیلومتر رو در 9.93 ثانیه رو براش ثبت کرده با وزن 1948 کیلوگرمی و وزن 2068کیلوگرمی در نسخه کانورتیبل!!!!
    (((راستی تصویر عقب M3 نسل آینده لورفته. یا بهتره بگم لو دادنش که دیشب مطلبش اومد!!!!!)))

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مطلب M8 هستش که یه مطلبی روهم در مورد نسخه مسابقه ای این ماشین یعنی M8GTE بگم که پیشرانه این ماشین یعنی M8GTE رو بعنوان بهترین پیشرانه 8 سیلندر دنیا معرفی کردن!!!!!!!!!

    ((که قدرت این پیشرانه فکرکنم بین 500 تا600 اسب بخار باشه که حجم دقیقش 3981 سی سی هستش))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Omid622

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به نظرم زیباترین و و هیجان انگیزترین M تاریخ
    بی ام و
    اونم با پسوند کامپیتیشن
    واقعا عالیه
    من خودم در بین برندها ی خودرو سازی در کل طرفدار بنزم اما همیشه از تحسین کنندگان محصولات M بی ام و بودم و همیشه سرآمد کلاس های خود هستن و قطعا m8 چیزی فراتر از m های دیگر بی ام و هستش
    در کل همه Mهای بی ام و بی نظرین چه چه از نظر رخ بیرونی چه پورفومنس چه لذت رانندگی اما M8اونم کامپیتیش قطعا لایق پرچم داری M ها هستش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    انگار این مجله دوست داشته ماشین ۶۲۰ اسب قدرت رو تو دور ۹۰۰۰ بده
    و حد اکثر گشتاور رو هم تو دور ۶۰۰۰ بده
    مگه سوپر اسپرته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Majidsh

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تیبای من هم در صد کیلومتر ۱۰ لیتر مصرف سوخت داره
    واقعا زیبا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. M8

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    منتظر m8 cs هستیم😈

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا