بامو X5 دوباره با قوای محرکه پلاگین هیبریدی بازگشته است اما یک تفاوت کلیدی با قبل دارد. بامو به دنبال آن بوده که X5 xDrive45e در مقایسه با آئودی Q7 و ولوو XC90 تنها یک انتخاب محدود نباشد. باواریایی ها امیدوار هستند این خودروی جدید مجهز به پیشرانه 6 سیلندر بنزینی و واحد الکتریکی خریداران بیشتری را به خود جذب کند.
بزرگترین تغییر X5 پلاگین هیبرید جدید در مقایسه با مدل قبلی xDrive40e استفاده از پیشرانه 6 سیلندر است. این پیشرانه 3 لیتری توربو به یک واحد الکتریکی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است.
کل قدرت پیشرانه به 389 اسب بخار میرسد اما مهمتر از آن باتری 24 کیلووات ساعتی است که زیر صندلی عقب جا خوش کرده است. این باتری بزرگی برای یک خودروی پلاگین هیبریدی بوده و تقریباً به بزرگی باتری بکار رفته در نسل قبل نیسان لیف تمام الکتریکی میباشد؛ اما این پیشرانه 6 سیلندر بنزینی است که حمایت تمامعیاری از X5 به عمل میآورد.
ابعاد و ظرفیت بالای باتری به معنی برد الکتریکی قابلتوجهی برای این شاسیبلند است. بامو میگوید برد خودرو در حالت الکتریکی بین 68 تا 87 کیلومتر بوده و حداکثر سرعت در این حالت نیز به 133 کیلومتر در ساعت میرسد. این خودرو از نظر محدوده حرکت الکتریکی به راحتی میتواند دیگر رقبای پلاگین هیبریدی همچون آئودی Q7 TFSle و ولوو XC90 T8 را شکست دهد. تنها خودروی جدید مرسدس GLE 350de با باتری بزرگ 31.2 کیلووات ساعتی و برد ادعایی 100 کیلومتری بهتر از بامو ظاهر خواهد شد.
جدای از این فاکتور مهم، باقی موارد به خوبی شکل گرفتهاند. با نگاهی به لیست قیمت این خودرو شاهد قرارگیری X5 پلاگین هیبریدی در وسط دیگر اعضای خانواده خواهید بود هرچند این خودرو کمی گرانتر از مدل محبوبتر xDrive30d دیزلی میباشد. با این وجود مالیات کمتر خودرو باعث میشود خریداران ناوگانی X5 xDrive45e را انتخاب بهتری بدانند.
این یک شاسیبلند سنگین است که وزن بالای دو و نیم تن دارد اما خوشبختانه گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی باعث میشود جثه سنگین X5 به خوبی از زمین کنده شده و پاسخ پدال گاز به دستورات راننده نیز کاملاً خوب است. این شاسیبلند آلمانی بهصورت پیشفرض در حالت هیبریدی کار میکند بنابراین شما شاهد حرکت کمصدایی خواهید بود و اگر بخواهید رانندگی هیجانانگیزتری داشته باشید باید بیرحمانه بر پدال گاز بتازید.
اگرچه برد کلی خودرو در حالت الکتریکی چیزی است که موردتوجه و تأکید بامو بوده اما تغییر حالت از پیشرانه بنزینی و الکتریکی به یکدیگر نیز اهمیت بالایی دارد. مهندسان بامو تلاش زیادی داشتهاند تا این کار با نرمی هرچه بیشتر صورت پذیرد. خودرو از دادههای نقشهی مربوط به سیستم ناوبری استفاده میکند تا بفهمد کدام پیشرانه برای جاده پیش رو مناسبترین گزینه است.
شما برای مثال در زمان عبور از یک روستا شاهد حالت الکتریکی خواهید بود اما در بزرگراهها و شتاب گیری ها X5 به پیشرانه درونسوز تکیه خواهد کرد. این تغییر وضعیت بین پیشرانههای الکتریکی و بنزینی بهصورت آنی و بیوقفه صورت میگیرد و پیشرانه درونسوز نیز به تنهایی نرم و آرام است. در کل شاهد مجموعهی بسیار احساسبرانگیزی هستیم.
دیگر ویژگی جالبتوجه X5 پلاگین هیبریدی حالت ذخیره باتری است که با استفاده از یک دکمه کنار اهرم تعویض دنده فعال میشود. در آغاز سفر میتوانید میزان قدرت الکتریکی مورد استفاده خودرو را تنظیم کرده و به خوبی شارژ کافی برای سفر را برنامهریزی کنید.
شاید شارژ خودرو نقطهضعف اصلی X5 باشد. بامو هیچ توانایی شارژ سریع را برای X5 xDrive45e در نظر نگرفته و با استفاده از شارژر خانگی استاندارد 7 ساعت طول خواهد کشید تا خودرو شارژ شود.
مجموعه باتری کمی روی گنجایش محفظه بار تأثیر داشته و 150 لیتر از آن را کم کرده است. البته X5 خودروی بزرگی بوده و خانوادههای معدودی به ظرفیت بیش از این نیاز خواهند داشت. کابین نیز جزو بهترین مکانهایی است که وجود دارد و دو صفحهنمایش 12.3 اینچی به همراه سیستم تعلیق بادی بهصورت استاندارد در این خودرو وجود داشته و جزو موارد برجسته آن محسوب میشوند.
بامو X5 xDrive45e در واقع بهترین نسخه از این شاسیبلند برای بسیاری از خریداران است. این یک شاسیبلند پلاگین هیبریدی بسیار کامل با جذابیت لوکس زیاد بوده و از نظر قیمتی نیز بین مدلهای X5 قرار میگیرد. بسیاری از افرادی که X5 درونسوز را در نظر گرفتهاند میتوانند نسخه پلاگین هیبریدی را نیز بخرند. اگر بتوانید با زمان شارژ طولانی خودرو کنار بیایید قطعاً X5 پلاگین هیبریدی ارزش فکر کردن را خواهد داشت.
مشخصات بامو X5 xDrive45e xLine
- قدرت: 63165 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 389 اسب بخار/600 نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.6 ثانیه
- حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
یه سوال،پدال جان شما چجوری تونستین به اتواکسپرس که یه سایت خارجیه دست پیدا کنین،راهشو بگین ما هم بدونیم!!!
درود. متاسفانه ما هم مثل همه مشکل دسترسی داریم و این مطلب هم، چند روز پیش آماده شده بود که الان منتشر شد.
الان ما تو ایران یه زندگی نباتی داریم فقط زنده موندیم
مصرف سوخت ۲تا؟؟؟؟
بخدا ما اینجا داریم سر همین بنزین به فنا میریم،بعد اونجا ماشین صدی دوتا میسوزونه،اونم با این هیبت و امکانات و قدرت و ایمنی و کیفیت و نشون بی ام و رو پیشونیش!!!بعد یه سری…اینجا بجای حل مسئله با این مدل ماشینا،میان بنزین رو گرون میکنن و گند میزنن به زندگی ما و ادعای کارشناس بودنشون میشه!!!ولی اشکال نداره چون با تبر زدن به ریشه ی خودشون
X5 یکی از بهترین و جذاب ترین های دنیای بلندقامت هاست. یه SUV خیلی خیلی جذاب و دوست داشتنی و لوکس که دوست نداشتنش واقعا کاره خیلی سختیه!!!!
در نسخه M اسپرت که سپرطراحی اسپرت تری داره جذابیت X5 دوچندان میشه!!!!
آقا شما نت از کجا میارین میرید خبر پیدا میکنید 🤔🤔🤔
دقیقا سهمیه بنزین ما واسه این خودر مناسبه
در راستای ماسمالیزیاسیون سیاسی دولت مردان علی ربیعی میگه رئیس جمهور خودشو فدای ملت کرد، خب پرفسورهای فداکار.این طرح که6سال پیش بود..اومدی با ژست حذفش کردی گفتی بنزین دونرخی فَساد میاره.احمدی نژاد اشتباه کرد….6سال بعد میگی برای جلوگیری از فَسادباید دونرخی بشه؟ حالتون خوشه؟ مگه برای خرید گوجه سیبزمنی خونت داری تصمیم میگیری که اینقدر دوگانگی در افکارو رفتار داری؟…یه مملکتیو به بازی گرفتی…بعدشم.جناب فداکار.تو چرا برای درامد زایی دولتت نمیری موقات چندهزار میلیاردیو وثوق نمیکنی؟ آخ ببخشید اون وامها رو سرمایه دارها وسکولارهای هم مسلک شما گرفتن که تو انتخابات به شما هم کمک کردن والان روا نیست پیگیری موقات بانکی اونا باشید.
بعدشم مصرف سوختو با آلمان مقایسه میکنی درامدهای شهروندانش کیفیت اتومبیلهاشونم مقایسه کن…پرفسور تو اصن زیر ساختهای شهریت آماده هست توشهرها؟…آقای آرین تولید کننده ی خودروهای هیبرید در داخل کشورو چرا فراری دادیدش؟من به شما بگم چرا.ایشون رفت پیش خانوم ابتکاروایشون این طرحو قبول نکردن .چون شوهرشون وارد کننده بنزین هستن.
(اگرمشکلی پیش میاد تایید نکنید.)
ماشین های هیبریدی بنزینی تو ایران 50تا 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشتند!
اینجا دیگه کجاست! اینجا اصن یه جای دیگه ست!
یادش بخیر یه زمانی بود با پیکان میرفتیم پمپ بنزین بابام کوپون میداد به پمپ بنزین و هر روز بهتر از دیروز.به این میگن سیاست دنیا باید بیاد درس بگیره
صدی دو میسوزونه عملن کف کردم .بعد من با ۴۰۵ کلی دور زدم ۶۰ تومن از ملت گرفتم . کلی هم بدوبیراه شنیدم که چرا کرایه ها رو بردی بالا. بیست لیتر بنزین زدم و ۶۰ تومن را در دقیقه ای به آقای روحانی تحویل دادم . …مت بشه .جان من حذف نکن پدال جان .مشتری ثابت
بدبختانه این ۴۰۵ های دوگانه اصلن بدرد گاز زدن نمیخوره. ماشین من روی گاز سریع واشر میزنه طوری که کپسول گاز رو درآوردم انداختم سطل زباله. الان ۳۰ لیتر بنزین بهم میدن که همون دو روز اول تمام کرد . تا به این لحظه ۹۰ هزار تومن پول بنزین دادم . ای خدا به کی اعتراض کنیم . به کی دردامون رو بگیم.
Lpg کن داداش…بهترین گزینس