بی ام و

تست تصادف ب‌ام‌و سری 1 و 3، پژو 208 و جیپ چروکی

یورو انکاپ که یکی از معروف‌ترین موسسه‌های برگزاری تست‌های تصادف خودرویی در جهان می‌باشد سیستم امتیازبندی ستاره‌ای را برای اعطای امتیازات خود در نظر گرفته است به‌گونه‌ای که ایمن‌ترین خودرو از یورو انکاپ ۵ ستاره می‌گیرد. این موسسه در جدیدترین تست‌های خود ایمنی خودروهای ب‌ام‌و سری ۱ و ۳ جدید، پژو ۲۰۸ و جیپ چروکی را بررسی کرده است.

دو محصول باواریایی ها حداکثر امتیازات ایمنی یعنی ۵ ستاره را به دست آورده‌اند و یورو انکاپ گفته که ب‌ام‌و سری ۱ هاچبک اگر در حفاظت شلاقی امتیاز خوب را کسب می‌کرد امتیاز کلی بهتری را نیز می‌توانست به دست آورد.

ب‌ام‌و سری ۳ جدید کمی بهتر از برادر کوچک‌تر بوده و در بخش‌های ایمنی بزرگ‌سالان و کودکان به ترتیب ۹۷ و ۸۷ درصد امتیازات و در بخش‌های عابران پیاده و سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی نیز ۸۷ و ۷۶ درصد امتیازات را کسب کرده است. این امتیازات برای سری ۱ به ترتیب برابر با ۸۳، ۸۷، ۷۶ و ۷۲ درصد بوده است.

مدیر یورو انکاپ می‌گوید:

دیدن اینکه برندهای لوکس آلمانی و سایر شرکت‌های لوکس ساز استانداردهای ایمنی بسیار بالا را حفظ کرده و همچنان ۵ ستاره ایمنی را کسب می‌کنند واقعاً خوب است. من مطمئن هستم که مشتریان ب‌ام‌و می‌توانند اطمینان داشته باشند حتی با وجود سخت‌تر شدن پروتکل‌ها نیز این شرکت همچنان بالاترین استانداردها در زمینه ایمنی را خواهد داشت.

نسل پیشین پژو ۲۰۸ که با استانداردهای قدیمی‌تر ۷ سال پیش تست شده توانسته بود در آن زمان بالاترین امتیاز را کسب کند اما نسل جدید این خودرو تنها به کسب ۴ ستاره اکتفا کرده است. این ساب کامپکت فرانسوی در تمامی تست‌ها به جز ایمنی عابران پیاده خوب عمل کرده و در این بخش تنها ۵۶ درصد امتیازات را کسب نموده است. امتیازهای ۲۰۸ جدید در بخش‌های ایمنی بزرگ‌سالان و کودکان و دستیار ایمنی هم به ترتیب ۹۱، ۸۶ و ۷۱ درصد بوده است.

جیپ چروکی هم خودرویی ۴ ستاره بوده و در بخش‌های یاد شده به ترتیب ۸۰، ۷۸، ۵۶ و ۶۹ درصد امتیازها را به دست آورده است. یورو انکاپ می‌گوید این نتایج خوب هستند و بهبود بزرگی نسبت به رانگلر تست شده در سال پیش را نشان می‌دهند. رانگلر در تست‌های تصادف تنها ۱ امتیاز به دست آورده بود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ممنون ازBMW برای این امنیت!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    bmw سری ۳ واقعا یکی از ایمن ترین خودرو های جهانه….چند وقت پیش که پدال لیستی از خودرو هایی که کمتر از همه به سرقت رفتن رو گذاشت، bmw رتبه ۱ رو داشت و از تسلا بالاتر بود!!!!!
    واقعا کارشون عالیه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      باید هر ماشینی براساس اصل کاراییش تست بشه جیپ رانگلر به راحتی میتونه از تکنولوژیهای دیگر برادراش استفاده کنه و امتیازات بالا رو بگیره.رانگلر امتیاز پایینش مربوط به ساختار فیزیکیش نیست چونکه تو تستهای مختلف عالی عمل کرده و بیشتر به خاطر استفاده نکردن از رادارها و دوربینهای ایمنیه.ولی نکته اینجاست که این ماشین بیشتر عمرش رو تو آفرود کوه جنگل میگزرونه.حتی به راحتی میشه تمام درها و سقف رو برداشت تا بیشتر لذت برد.مثل اینه که فردا یه لودر بیارن بگن چرا ترمز اتوماتیک نداره.رانگلر یه آفرودر که کارای روزانه و شهریت رو هم میتونی باهاش انجام بدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این معلوم میشه جان انسان براشون مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    دوستان معمولا با چه سرعتی این تصادفات تست میشه که بر مبنای آن ستاره می گیرند؟ حال اگر شما با سرعت مثلا 150 کیلومتر به دیوار برخورد کنی آیا خودرویی هست که بتونه از جان سرنشین محافظت کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      تمام این تست ها فقط در شرابط استاندارد هستش که شما با سرعت مثلا صد تا حرکت کنی و یک ماشین از زاویه های مختلف ناغافل بیاد سمت شما و با فشار دادن ناگهان ترمز سرعت به مثلا ۶۰ تا کاهش پیدا کنه و بعد تصادف رخ بده و شما اسیب نبینی در غیر اینصورت که شما با ۱۸۰ تو جاده های ایران شاخ به شاخ بکوبی به یک بنز ده تن در اینصورت نه بی ام و و نه تانک امرامز هم نیم تونه نجاتت بده نمونش پل واکر خدا بیامرز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Behrouz. anzali

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    واقعا دم کمپانی بی ام دبلیو گرم با این امنیتش . ما هم در کمپانیهای داخلی شاهد پنج ستاره کشتن افراد و مرگ راننده و سرنشینان هستیم ???البته خدا نکنه دیگه شاهد تصادف منجر به مرگ باشیم تو کشورمون.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا