بی ام و

تکنولوژی شیشه پیشرفته در ب‌ام‌و iNext

در نمایشگاه CES لاس‌وگاس ب‌ام‌و از تکنولوژی‌های جدیدی رونمایی کرد که بر آینده تمرکز داشته و بخش اصلی آن‌ها را تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران تشکیل می‌دادند. هم‌اکنون تکنولوژی برجسته‌ی دیگری توسط باواریایی ها و روی پرچم‌دار آتی یعنی iNext معرفی شده است.

تکنولوژی موردبحث با نام کنترل شیشه هوشمند شناخته می‌شود. این تکنولوژی در واقع شیشه‌ای منعکس‌کننده است که می‌تواند به‌صورت دستی و خودکار و به منظور ایجاد حداکثر راحتی در کابین و در همه زمان‌ها فعال شود.

حتی در خودروهایی که دارای سیستم‌های تهویه مطبوع مدرن هستند، اشعه‌ی خورشید می‌تواند به‌صورت موقتی دمای داخل کابین را مختل کرده و آن را از حالت ایده آل خارج نماید. با وجود کنترل شیشه هوشمند، چندین حسگر متنوع خواهند توانست موقعیت خورشید را تشخیص داده و بنابراین تنها بخش‌های معینی از شیشه می‌تواند تنظیم شود تا سرنشینان از گرما و نور اضافی دور باشند.

اگر هم iNext وارد تونل شود میزان تیرگی شیشه‌ها به‌صورت خودکار کاهش خواهد یافت چراکه نور طبیعی حذف شده است. اگر این تکنولوژی با محصول آتی ب‌ام‌و وارد بازار شود قطعاً شاهد پیشرفت قابل‌توجه سیستم‌های کنترل تهویه مطبوع خواهیم بود.

این هم تکه دیگری از پازل iNext است، شاسی‌بلندی الکتریکی و پرچم‌دار که یکی از مهم‌ترین محصولات چند سال آینده این خودروساز محسوب می‌شود. جدای از احتمال نصب این تکنولوژی در خودروی موردبحث، اخبار نشان می‌دهند نسخه پرچم‌دار iNext از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۰۰ اسب بخاری استفاده خواهد کرد. به عنوان پرچم‌دار تکنولوژی برند، این خودرو به تکنولوژی خودران سطح ۳ مجهز خواهد بود.

اگرچه ب‌ام‌و شعاع حرکتی اولیه این خودرو را از ۷۰۰ به ۵۸۰ کیلومتر کاهش داده اما هنوز هم برد بیشتری نسبت به جگوار آی پیس و تسلا مدل X دارد. احتمالاً iNext رقیبی قابل‌اعتنا برای سایر خودروها خواهد بود و با X7 و سری ۷ نقش پرچم‌داران باواریا را بازی خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فريد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    رو دست بی ام و تو بحث تکنولوژی نیست
    دمشون گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا