تشریح جلوپنجره‌ حجیم ب‌ام‌و سری 7 فیس‌لیفت

با دو واژه می‌توان جلوپنجره‌ی جدید ب‌ام‌و سری 7 فیس لیفت را توصیف کرد: بزرگ و دوقطبی. تصمیم باواریایی ها برای بزرگ کردن ابعاد جلوپنجره کلیوی شکل این سدان پرچم‌دار با استقبال همه‌ی افراد روبرو نشده است. جنس واکنش‌ها به این بخش از خودرو درست مشابه زمانی است که تویوتا سوپرا 2020 رونمایی شد، برخی از آن خوششان آمد و برخی هم نه!


اما بهتر است به سخنان الکسی خزا که یکی از طراحان ب‌ام‌و می‌باشد هم گوش کنیم. او در مصاحبه با BMW بلاگ به ویژگی‌های طراحی این خودرو اشاره داشته است.


بنا به گفته‌ی خزا، جلوپنجره‌ی حجیم و بزرگ سری 7 به این خاطر طراحی شده که هماهنگی و ارتباط بسیار بهتری با کلیه محصولات این خودروساز داشته باشد. این قطعه همچنین با ابعاد خود می‌خواهد موقعیت سری 7 در سبد محصولات ب‌ام‌و را نشان دهد. به‌طور خلاصه باید گفت سدان بزرگ‌تر با جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر. این ویژگی را می‌توان در ب‌ام‌و X5 و X7 جدید هم دید. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و نیز جلوپنجره‌ی بزرگی دارد.


خزا همچنین خاطرنشان ساخته جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر به تیم طراحی شرکت اجازه داده طراحی یکدست‌تری ایجاد شود و ب‌ام‌و همچنین از طرح نسخه‌ی قبلی نیز خلاص شده است. استایل سپر عقب هم عملکردی بوده چراکه پانل همرنگ بدنه هوا را به کیسه‌های هوای در نظر گرفته شده برای بهبود آئرودینامیک این سدان هدایت می‌کند. در واقع قطعه‌ای که موردعلاقه‌ی برخی افراد نیست واقعاً هدفمند طراحی شده و تنها یک سنگ محک برای تشخیص طرفداران واقعی این برند نیست!


اگرچه ب‌ام‌و زودتر از این‌ها می‌توانست تصمیم خود برای استفاده از جلوپنجره بزرگ‌تر را تشریح کند اما خزا از این روند کاملاً راضی بوده و به آن امیدوار است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. Amirferrari
    سوابق: (257 دیدگاه) ,

    چه گیری دادن به جلو پنجره سری ۷! دیدن هیچ جوره نمیتونن از این ماشین ایراد بگیرن هی تاس میریزن رو جلو پنجره…

    پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    الان چندتاعکس از مدل آلپیناb7 وM760 وسری3 جدید براتون میفرستم

    پاسخ
  3. سعید(تهران)
    سوابق: (367 دیدگاه) ,

    اتفاقا بنظرم خیلی هم عالیه باعث شده سری ۷ بزرگتر و با ابهت تر بنظر بیاد…

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    فیس لیفت سری7 نسبت به قبل یه حس لوکس بودن بیشتری داره.یه جورایی باشکوه تره.امادر مدل آلپیناB7 بی نهایت جذابه

    پاسخ
  5. s.h
    سوابق: (503 دیدگاه) ,

    بی ام و هر کاری کنه حتی اگر یه ماشین بزنه قد کشتی و اپشنای فضا پیما باز نه کلاس دیپلماسی بنز میباخ رو داره نه اشرافیت رولس رویس و بنتلی نه همه پسندی ائودی
    شما فرض کن یه ادم سیاسی با کدوم بهتر جلوه میکنه s650 یا یه سری 7؟؟
    نه اینکه بد باشه یا هر چیز دیگه ای بلاخره نمیتونه هم زمان از اون ظاهر اسپرت یه ظاهر تشریفاتی هم در بیاره البته باز اون الپینا خیلی بهتر از نسخه استاندارده

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1988 دیدگاه) ,

      پسره خوب اون روووووولزرویس که لوکس ترین واشرافی ترین خودروهای جهان رو میسازه مال خودهBMWاست. بله عزیز

      پاسخ
      1. ایمان
        سوابق: (1038 دیدگاه) ,

        بهترین و قاطع ترین جوابی که میشه داد ؛ دمت گرم

        پاسخ
      2. s.h
        سوابق: (503 دیدگاه) ,

        فقط شما میدونید ؟؟
        خو چه ربطی داشت خیلی از بردام واسه فولکسه پس بگیم اگر خودش یه ماشین سوپر اسپرت بزنه شاید در حد لامبورگینی نباشه باید گفت این مال اونه؟؟؟؟ اخه این شد جواب ؟؟؟؟ بعد یه باهوش تر از خودتونم تایید کنه ؟؟؟

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (1988 دیدگاه) ,

          فرق BMW بافولکس واگن اینه که در رولزرویس موتور وتمام تکنولوژی های رولزرویس مال خوده BMWاست

  6. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    BMW دوستان عزیزM5 رکوردسریع ترین سدان جهان درمسیر1/4مایل رو شکست.M5کامپتیشن تونست مسیر400متر رو در10/24 ثانیه وباسرعت 136.93 مایل تونسته این مسیر روطی کنه.
    امیدوارم پدال این مطلب وفیلمش رو هم بیاره.
    همینطور هم مجله اتواکسپرس در جدیدترین رقابتی که انجام داده سری5 و لکسوسES جدید وولووS90 رومقابل هم گذاشته که اینم جذابه اگه پدال مطلبش رو بزاره

    پاسخ
  7. Khosrow
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    تو عکس اول بد نیست – شاید عکاس خوب بوده / هرچی که هست هنرمندانه نیست / طراح خواسته بزنه زود بره خونه ..

    پاسخ
  8. a
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    استایل سپر عقب هم عملکردی بوده چراکه پانل همرنگ بدنه هوا را به کیسه‌های هوای در نظر گرفته شده برای بهبود آئرودینامیک این سدان هدایت می‌کند
    این پاراگراف دقیقا چی گفت ؟؟؟؟

    پاسخ
  9. Sina
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    بنظرم مشکلش اینه که نسبت به چراغ هاش خیلی بزرگه، یعنی ابعاد جلوپنجره با چراغ هماهنگی نداره

    پاسخ
  10. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    به نظرمن طراحی فیس لیفت سری7 کاملا قابل قبوله وبهترشده نسبت به قبل.اما به نظر من زیباترین وباشکوه ترین طراحی بیرونی بین خودروهای این کلاس روآلپیناB7جدید داره.که به شکل عجیبی جذاب وباشکوهه.وبرای من طراحی آلپیناB7 خیلی از کلاسSو آئودی A8 جذاب تره

    پاسخ
  11. Alireza
    سوابق: (440 دیدگاه) ,

    اولا جلو پنجره بزرگ رو توی نسل قبلی هم میشه دید در مقایسه با سایر مدلاش خیلی بزرگ تر بود اما هماهنگی داشت ،همین دو قطبی که الان ایجاد شده یعنی این طرح موفق نبوده

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (620 دیدگاه) ,

      نظرات همه رو خوندم ولی واس شما منطقی تر بود یکم که فکر کردم دیدم درست میگین
      و اینکه این موضوع به تعصب ربطی نداره با نگاه اول میشه فهمید ماشین طراحیش خوبه یا نه
      طراحی هم سلیقه ای هستش درسته ولی خب وقتی میگن دو قطبی شده پس بقول شما موفق نبوده یعنی اونایی هم که بی ام و رو دوست دارن باهاش کنار نیومدن

      پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (1464 دیدگاه) ,

    بهرحال طراحی بحث سلیقه ای هست و این مخالفتها طبیعیه. این جلوپنجره بزرگ از نظر من بد نیست، اما کلا زیبایی در محصولات جدید بی ام و گویا کمتر شده. سری3 جدید آنچنان دلربا نیست و یا z4 بهبود نسبت به نسل قبلش از نظر زیبایی نداشته. فقط سری8 طراحی اقواکننده ای داره. همچنان فکر میکنم سری4 که امسال معرفی میشه، سنت شکنی کنه و از طراحی بینظیر نسل قبلش بهتر بشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.