ب ام وطراحی

تشریح جلوپنجره‌ حجیم ب‌ام‌و سری ۷ فیس‌لیفت

با دو واژه می‌توان جلوپنجره‌ی جدید ب‌ام‌و سری ۷ فیس لیفت را توصیف کرد: بزرگ و دوقطبی. تصمیم باواریایی ها برای بزرگ کردن ابعاد جلوپنجره کلیوی شکل این سدان پرچم‌دار با استقبال همه‌ی افراد روبرو نشده است. جنس واکنش‌ها به این بخش از خودرو درست مشابه زمانی است که تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ رونمایی شد، برخی از آن خوششان آمد و برخی هم نه!


اما بهتر است به سخنان الکسی خزا که یکی از طراحان ب‌ام‌و می‌باشد هم گوش کنیم. او در مصاحبه با BMW بلاگ به ویژگی‌های طراحی این خودرو اشاره داشته است.


بنا به گفته‌ی خزا، جلوپنجره‌ی حجیم و بزرگ سری ۷ به این خاطر طراحی شده که هماهنگی و ارتباط بسیار بهتری با کلیه محصولات این خودروساز داشته باشد. این قطعه همچنین با ابعاد خود می‌خواهد موقعیت سری ۷ در سبد محصولات ب‌ام‌و را نشان دهد. به‌طور خلاصه باید گفت سدان بزرگ‌تر با جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر. این ویژگی را می‌توان در ب‌ام‌و X5 و X7 جدید هم دید. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و نیز جلوپنجره‌ی بزرگی دارد.


خزا همچنین خاطرنشان ساخته جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر به تیم طراحی شرکت اجازه داده طراحی یکدست‌تری ایجاد شود و ب‌ام‌و همچنین از طرح نسخه‌ی قبلی نیز خلاص شده است. استایل سپر عقب هم عملکردی بوده چراکه پانل همرنگ بدنه هوا را به کیسه‌های هوای در نظر گرفته شده برای بهبود آئرودینامیک این سدان هدایت می‌کند. در واقع قطعه‌ای که موردعلاقه‌ی برخی افراد نیست واقعاً هدفمند طراحی شده و تنها یک سنگ محک برای تشخیص طرفداران واقعی این برند نیست!


اگرچه ب‌ام‌و زودتر از این‌ها می‌توانست تصمیم خود برای استفاده از جلوپنجره بزرگ‌تر را تشریح کند اما خزا از این روند کاملاً راضی بوده و به آن امیدوار است.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. احمدرضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (158 ديدگاه)

    به نظرم خیلی به افزایش ابهت و جذبه ی هرسه خودرو کمک کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Amirferrari

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چه گیری دادن به جلو پنجره سری ۷! دیدن هیچ جوره نمیتونن از این ماشین ایراد بگیرن هی تاس میریزن رو جلو پنجره…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. MAHDI

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4615 ديدگاه)

    الان چندتاعکس از مدل آلپیناb7 وM760 وسری۳ جدید براتون میفرستم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سعید(تهران)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (476 ديدگاه)

    اتفاقا بنظرم خیلی هم عالیه باعث شده سری ۷ بزرگتر و با ابهت تر بنظر بیاد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. MAHDI

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4615 ديدگاه)

    فیس لیفت سری۷ نسبت به قبل یه حس لوکس بودن بیشتری داره.یه جورایی باشکوه تره.امادر مدل آلپیناB7 بی نهایت جذابه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. s.h

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (694 ديدگاه)

    بی ام و هر کاری کنه حتی اگر یه ماشین بزنه قد کشتی و اپشنای فضا پیما باز نه کلاس دیپلماسی بنز میباخ رو داره نه اشرافیت رولس رویس و بنتلی نه همه پسندی ائودی
    شما فرض کن یه ادم سیاسی با کدوم بهتر جلوه میکنه s650 یا یه سری ۷؟؟
    نه اینکه بد باشه یا هر چیز دیگه ای بلاخره نمیتونه هم زمان از اون ظاهر اسپرت یه ظاهر تشریفاتی هم در بیاره البته باز اون الپینا خیلی بهتر از نسخه استاندارده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (4615 ديدگاه)

      پسره خوب اون روووووولزرویس که لوکس ترین واشرافی ترین خودروهای جهان رو میسازه مال خودهBMWاست. بله عزیز

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایمان

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (2514 ديدگاه)

        بهترین و قاطع ترین جوابی که میشه داد ؛ دمت گرم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. s.h

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (694 ديدگاه)

        فقط شما میدونید ؟؟
        خو چه ربطی داشت خیلی از بردام واسه فولکسه پس بگیم اگر خودش یه ماشین سوپر اسپرت بزنه شاید در حد لامبورگینی نباشه باید گفت این مال اونه؟؟؟؟ اخه این شد جواب ؟؟؟؟ بعد یه باهوش تر از خودتونم تایید کنه ؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. MAHDI

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (4615 ديدگاه)

          فرق BMW بافولکس واگن اینه که در رولزرویس موتور وتمام تکنولوژی های رولزرویس مال خوده BMWاست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. MAHDI

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4615 ديدگاه)

    BMW دوستان عزیزM5 رکوردسریع ترین سدان جهان درمسیر۱/۴مایل رو شکست.M5کامپتیشن تونست مسیر۴۰۰متر رو در۱۰/۲۴ ثانیه وباسرعت ۱۳۶.۹۳ مایل تونسته این مسیر روطی کنه.
    امیدوارم پدال این مطلب وفیلمش رو هم بیاره.
    همینطور هم مجله اتواکسپرس در جدیدترین رقابتی که انجام داده سری۵ و لکسوسES جدید وولووS90 رومقابل هم گذاشته که اینم جذابه اگه پدال مطلبش رو بزاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یانکی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      دادا خوبی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Hosseinbimmer

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (115 ديدگاه)

      ماشین استوک نبود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. امیر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کیسه های هوا ایرودینامیک ؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Khosrow

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1728 ديدگاه)

    تو عکس اول بد نیست – شاید عکاس خوب بوده / هرچی که هست هنرمندانه نیست / طراح خواسته بزنه زود بره خونه ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. a

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (187 ديدگاه)

    استایل سپر عقب هم عملکردی بوده چراکه پانل همرنگ بدنه هوا را به کیسه‌های هوای در نظر گرفته شده برای بهبود آئرودینامیک این سدان هدایت می‌کند
    این پاراگراف دقیقا چی گفت ؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Sina

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بنظرم مشکلش اینه که نسبت به چراغ هاش خیلی بزرگه، یعنی ابعاد جلوپنجره با چراغ هماهنگی نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. MAHDI

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4615 ديدگاه)

    به نظرمن طراحی فیس لیفت سری۷ کاملا قابل قبوله وبهترشده نسبت به قبل.اما به نظر من زیباترین وباشکوه ترین طراحی بیرونی بین خودروهای این کلاس روآلپیناB7جدید داره.که به شکل عجیبی جذاب وباشکوهه.وبرای من طراحی آلپیناB7 خیلی از کلاسSو آئودی A8 جذاب تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Alireza

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (616 ديدگاه)

    اولا جلو پنجره بزرگ رو توی نسل قبلی هم میشه دید در مقایسه با سایر مدلاش خیلی بزرگ تر بود اما هماهنگی داشت ،همین دو قطبی که الان ایجاد شده یعنی این طرح موفق نبوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (769 ديدگاه)

      نظرات همه رو خوندم ولی واس شما منطقی تر بود یکم که فکر کردم دیدم درست میگین
      و اینکه این موضوع به تعصب ربطی نداره با نگاه اول میشه فهمید ماشین طراحیش خوبه یا نه
      طراحی هم سلیقه ای هستش درسته ولی خب وقتی میگن دو قطبی شده پس بقول شما موفق نبوده یعنی اونایی هم که بی ام و رو دوست دارن باهاش کنار نیومدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. رامتین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بهرحال طراحی بحث سلیقه ای هست و این مخالفتها طبیعیه. این جلوپنجره بزرگ از نظر من بد نیست، اما کلا زیبایی در محصولات جدید بی ام و گویا کمتر شده. سری۳ جدید آنچنان دلربا نیست و یا z4 بهبود نسبت به نسل قبلش از نظر زیبایی نداشته. فقط سری۸ طراحی اقواکننده ای داره. همچنان فکر میکنم سری۴ که امسال معرفی میشه، سنت شکنی کنه و از طراحی بینظیر نسل قبلش بهتر بشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا