آئودیب ام ومرسدس بنز

درگ ب‌ام‌و M4 کامپتیشن جدید با آئودی RS5 و مرسدس C63 S کوپه

مطمئناً نسل جدید M4 کامپتیشن نام بزرگ ب‌ام‌و را پشت خود دارد اما با این جود، باید خود را در برابر رقبای اصلی اثبات کند. به همین دلیل، تراتل هاوس این کوپهٔ جدید باواریایی را همراه با آئودی RS5 و مرسدس C63 S AMG در یک پیست آزمایشی جمع کرده تا مشخص شود که آیا M4 می‌تواند این کار را انجام دهد یا نه.

سه خودرو روی کاغذ مشخصات نزدیک به همی دارند. با M4 کامپتیشن آغاز می‌کنیم که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته در آیندهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک M4 هم ارائه خواهد شد. از سوی دیگر، C63 S هم ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود و به همین دلیل در گشتاور با ۷۰۰ نیوتن متر، بر حریف باواریایی برتری دارد. مرسدس هم مثل ب‌ام‌و محرک عقب است اما انتقال نیرو در آن توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

آخرین عضو این جمع تمام آلمانی هم آئودی RS5 است که زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. هرچند آئودی ضعیف‌ترین خودروی این گروه محسوب می‌شود اما برتری مهم آن برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو است. به همین دلیل، عجیب نیست که در درگ ایستاده، RS5 به لطف کشش بهتر خود، جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. در این مسابقه M4 فاصلهٔ زیادی با آئودی ندارد اما C63 S که در ابتدای حرکت با هرزگردی چرخ‌های عقب درگیر است، با اختلاف زیادی سوم می‌شود. در مسابقهٔ رولینگ اما این M4 کامپتیشن است که با اختلاف قابل‌توجهی به پیروز می‌رسد اما در اینجا بازهم مرسدس جایگاهی بهتر از آخر کسب نمی‌کند.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن

آئودی RS5

مرسدس C63 S AMG

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۶۰ کیلوگرم ۱۸۱۰ کیلوگرم ۱۸۷۵ کیلوگرم
قیمت ۷۵,۶۹۵ دلار ۷۶,۱۴۵ دلار ۷۹,۳۰۰ دلار
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    صدای مرسدس شرف داره به صدای M4 و اون جلو گریل زشت
    و موتور های دست ساز AMG که دیگه حرف ندارن

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۶۹
    1. M3csl

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      چطوری موتورهای amg حرف ندارن که با وجود بیشترین قدرت در کنار ب ام و و بیشترین گشتاور
      توی هر دو رقابت با اختلاف آخر شد!!!!

      مگه ب همون صداش دلخوش کنی.

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۴۴
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        حاجی صدا خیلی خیلی مهم است
        وگرنه تسلا شتابش از فراری هم بیشتر هست
        این صدا هست که جادو میکنه

        موافقم ۴۳
        مخالفم ۴۳
  2. MahyarMAR

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    بی ام و سری ۴ رو خیلی هیولا درست کرد ارزونترین سریعترین برای همین گفت هیولا رو یه فرق اساسی بدیم که دماغشو اینطوری کرد شایدم برای جلو پنجره سبک تر بود و ایرودینامیک بهتری داشت

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۶
  3. Dayan5775

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (172 ديدگاه)

    انتظار چنین نتیجه ای رو نداشتم زیاد ولی انتخاب اولم بنز هست اینجا

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳۰
  4. MAHDI

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5283 ديدگاه)

    M4 رقیب نداره در درگ رولینگ!!!! ببینم carwow هم این درگ رو انجام بده احتمالش هست که نسخه محور عقب M4 بتونه در مسیر ۴۰۰ متر آئودی RS5 رو شکست بده. چون در carwow ب ام و M4 جدید زمان ۱۱.۶ رو ثبت کرد در حالی که بهترین تایم RS5 زمان ۱۱.۹ بوده.
    ولی فقط نسخه ۴ چرخ محور M4 انتخاب جذاب تریه ?
    درگ دوم M4 جدید با پورشه ۹۱۱ کررا از مجله auto motor magazine با اختلاف زیادی M4 پیروز شد که هردو محرک عقب بودن اونجا هم.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۱
    1. MAHDI

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5283 ديدگاه)

      M3 و M4 جدید موتور X3M و X4M رو دارن که هیچ رقیبی نتونسته اونارو در درگ رولینگ شکست بده و حتی جیپ ترک هاوک و پورشه کاین توربو کوپه رو هم در درگ رولینگ شکست دادن.
      حالا SUV های ضعیف تر دیگه جای خود دارن.
      حالا این موتور تو سینه M3 و M4 هستش، اگه همون عملکرد رو داشته باشن یعنی باید خیلی رقبا قوی تر باشن که توان رقابت داشته باشن.
      جالبه که مرسدس C63S نسل فعلی ۵۰ نیوتن گشتاور بیشتری داره و نسل بعدی احتمالا ۸۰۰ نیوتن گشتاور داره در مقابل M4 کامپتیشن با ۶۵۰ نیوتن گشتاور!!!!!

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۷
  5. 00BEHZAD00

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    قطعا بنز
    عالیه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳۲
  6. SF90 STRADALE

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3207 ديدگاه)

    سیستم کواترو فوق العاده آئودی
    زیبایی ، لوکس بودن و قدرت مرسدس بنز
    در آخر این BMW هست که برنده اکثر درگ هاست

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۷
    1. Navid_bivaN

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3006 ديدگاه)

      واقعا سیستم کواترو یه سروگردن از چهارچرخ های بنز و ب ام و عملکرد بهتری داره. لانچ کنترلی که آئودی داره واقعا از اونا هم بهتره. توی آب و هوای کانادا، آئودی نشون داده که چقد میتونه بهتر تاب بیاره و روزمره حتی وسط برف، بهت سرویس بده.

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  7. بردیا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یعنی من جلو پنجره بی ام و رو میبینم انگار بهم داره فحش میده:(

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۶
  8. ?Ali Hossein?

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (366 ديدگاه)

    درگ اول اصلا انتظار نتیجه اون جوری باشه
    ولی انتخاب من M4 هست?

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  9. ツSAMURAIツ

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    M4 جدید از لحاظ پرفورمنس هیچی کم نداره
    مشکل اون گریل جلوشه که من به شخصه اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام
    انتخابم آئودیه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۴
    1. akrh78

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (895 ديدگاه)

      کاش بی ام و یه اپشن زمان خرید داشت که ماشین رو بدون سپر جلو بخری و از قیمت ماشین کم میکردن
      بعد بری با همون پول یه سپر افترمارکتی بخری دیگه هزینه اضافه نخوای بکنی که این گند رو جمع کنی

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۹
      1. RezaRs

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1417 ديدگاه)

        اصن با پول بیشتر بدون سپر بدن بازم می ارزه کمی بذاری روش سپر افتر مارکتی بزنی

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
    2. محمدهادی

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (466 ديدگاه)

      آره منم حتی چهره ی زشت ام ۴ جدید رو به بنز و آئودی نمیدم
      چرا انقد بد طراحیش کردن این جلوپنحررو
      حتی بنشرم مشکل اصلی این جلوپنجره یکپارچگیش نیست
      بلکه فرم خمره ای و تیز گوه های این جلوپنجرست که شبیه سپرهای فیک بازارش کرده
      واقعا رییید…ن تو جلوپنجره بی ام و طراحا
      ضمنا بنز هم چقد زیباس این مدلش و خوش رنگ
      اما سلطان همیشه بی ام و ست حتی زشتش

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  10. Sina10

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1663 ديدگاه)

    ب‌ام‌و باید خجالت بکشه که علاوه قیافه زشت ، ماشین کندی هم ساخته که از RS5 خیلی قدیمی تر و ضعیف تر و سنگین تر باخت ، البته توی رولینگ تونست پیروز بشه ولی خب توی درگ ایستاده هم باید میبرد ، با وجود قدرت و وزن بهتر
    با این حال پرفورمنسش اصلا مشکلی نداره
    مشکل یه چیز دیگست

    البته من رنگ M4 رو خیلی دوست دارم ولی جلوپنجره‌اش…

    اینجا هم قیافه ی فوق العاده زیبای C کلاس کوپه و موتور عالیش رو دوست داشتم ، انصافا خیلی زیباست ، و نسل جدیدش توی ظاهر و قیافه رقیب C کلاس کوپه جدید نمیشه ، قیافه RS5 هم که عالیه

    انتخابم اینجا آئودی RS5 و بعدش با اختلاف خیلی کم C63 هست
    ولی اگه یک M4 با جلوپنجره کوچیک باشه ، گزینه خوبی خواهد بود ، و از رقباش بهتر خواهد بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۹
    1. MAHDI

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5283 ديدگاه)

      عجب!!!!
      وقتیه خودرو محرک عقب در مقابل ۴ چرخ محور هستش در رقابت درگ شانسی نداره. مگه مسیر طولانی باشه. به نظرت RS5 در مقابل نسخه ۴ چرخ M4 میتونه حرفی واسه گفتن داشته باشه!!!!!
      در درگ رولینگ که مثل شوخی بودن در مقابل M4، مثلا C63S با شرایط M4 دیدی که چه اختلافی داشت و در درگ رولینگ با وجود گشتاور بیشتر چقدر فاصله داشت.
      عملکرد M4 در این نسخه فوق‌العاده است.

      تازه همین نسخه محرک عقب اگه راننده لانچ بهتری داشته باشه بازم توان شکست دادن RS5 رو داره همونطور که در ۲ درگ تونست ۹۱۱ کررا رو شکست بده.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۶
      1. محمدهادی

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (466 ديدگاه)

        بله متی جان
        مهم اینه که منو تو میدونیم M4 تو پرفورمنس چه اعجوبه ییه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
  11. Kf

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    واقعاً خیلی خنده داره ک بعضیا به پرفورمنس M4 شک دارن مثل اولین درگی ک carwow از M5 با E63s گزاشت
    اما قوانین مزخرف جدید ک باعث شده صدای ماشین ها خفه بشه چیزی ک M4 هم درگیرش شده صدای نسل قبل عالی بود خصوصاً Cs

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
    1. MAHDI

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5283 ديدگاه)

      صدای M4 و M3 جدید هم جذابه. اما CS ها صدای دیوانه کننده ای دارن. CS نسل جدید چه شود!!!!

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  12. AHMET 2002

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1419 ديدگاه)

    این بنز یکی از نچسب ترین بنز های حال حاضره
    برخلاف نسل قبلش البته

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  13. Tommy

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    M4 بهترینِ از لحاظ فنی اما من آئودی و مرسدس رو اینجا ترجیح میدم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
  14. مهدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (910 ديدگاه)

    انتخابم ار اس ۵ هستش چون برد بی ام و رو به خاطر زشتیش انتخاب نکردم و بنز رو به خاطر اروم تر بودنش

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
  15. mahan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مثل همیشه انتخاب بین بنز و بی ام و هست و انتخابم بی ام و با تغییر جلوپنجره هست!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا