بی ام و

رونمایی از M5 ؛ مدل ۲۰۱۲

اختصاصی از نمایشگاه فرانکفورت: علی‌رغم طیف وسیعی از خودورهایی هیبریدی که به نمایشگاه امسال آمده بودند، در کنار بسیاری از پیشرانه‌های بهینه‌سازی شده جدید و به قولی سبز (دوست‌دار محیط زیست) که برای مدل‌های ۲۰۱۲ ساخته شده‌اند، بی.ام.و همچنان بر روی ساخت M5 با حجم و قدرت بیشتر تاکید داشت! خودروی موردنظر محصولی ویژه برای جاده‌هایی است که دیگر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در آن وجود خارجی ندارند.

BMW M5 at 2011 Frankfurt Auto Show

مدل ۲۰۱۲ از سری محبوب M5 ، دارای موتوری دو توربو، هشت سیلندر و به حجم ۴.۴ لیتر است. قدرت خروجی این مدل تا ۵۶۰ اسب‌بخار بالا رفته و گشتاور ۵۰۰ پوندفوتی نیز در دورهای ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ در دسترس خواهد بود. شتاب صفرتاصد این سدان اسپرت به ۴.۴ ثانیه رسیده است.

گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به همراه کنترل‌گرهای الکترونیکی سیستم تعلیق، فرمان و و همچنین محدود کننده‌های قدرت در دیفرانسیل بر روی این خودرو به صورت استاندارد وجود دارد.

مدل جدید M5 هرچند ۶۰ اسب‌بخار بیشتر از گذشته قدرت دارد اما با این حال در مصرف سوخت ۳۰درصد نیز بهینه‌تر شده است. استفاده از سیستم Start/Stop در کنار سیستم بازیابی انرژی ترمز در این بهبود راندمان نقشی اساسی داشته‌اند. برای سواری با M5 می‌بایست تا بهار ۲۰۱۲ منتظر ماند.

BMW M5 at 2011 Frankfurt Auto Show
BMW M5 at 2011 Frankfurt Auto Show
BMW M5 at 2011 Frankfurt Auto Show
BMW M5 at 2011 Frankfurt Auto Show
BMW M5 at 2011 Frankfurt Auto Show

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. bmw

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    bmw یعی قدرت مطلق در طراحی و ساخت

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا