بی ام و

شمارش معکوس برای رونمایی ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه

ب‌ام‌و قصد دارد خانوادهٔ مدل‌های گرن کوپهٔ خود را با کوچک‌ترین مدل گسترش دهد. این خودرو که سری ۲ گرن کوپه نام دارد، پاسخ مستقیمی به مرسدس بنز CLA محسوب می‌شود. این ماشین پلت‌فرم مشترکی با نسل جدید سری ۱ دارد و اولین گرن کوپهٔ دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و به‌حساب می‌آید. طی دو سال گذشته چندین پروتوتایپ از سری ۲ گرن کوپه با پوشش‌های استتاری سنگین دیده شده‌اند اما در جدیدترین تصاویر جاسوسی که از این خودرو منتشر شده، آشکارترین نما از طراحی آن قابل‌مشاهده است.

البته ب‌ام‌و عمداً در این نمونه بجای پوشش‌های سیاه‌وسفید از پوشش‌های رنگی استفاده کرده و روی آن یک QR کُد و لینکی از وب‌سایت خود را به نمایش گذاشته تا اعلام کند سری ۲ گرن کوپه رسماً در تاریخ ۲۴ جولای (۲ مرداد) رسماً رونمایی خواهد شد؛ بنابراین حالا با این تصاویر جدید تا حد زیادی می‌توان به طراحی کوپهٔ چهاردر جدید ب‌ام‌و پی برد.

کاملاً واضح است که سری ۲ گرن کوپه شباهت زیادی به نسل جدید سری ۱ دارد به‌گونه‌ای که چراغ‌های جلو، سپر جلو و جلوپنجره کاملاً برادر هاچ‌بکش را یادآوری می‌کنند و حتی در پروفیل جانبی هم از دماغه تا درهای عقب شباهت‌هایی با سری ۱ جدید به چشم می‌خورد. تمایز اصلی سری ۲ گرن کوپه اما در بخش عقبی آن است یعنی جایی که چراغ‌های LED باریکی در آن ارائه شده است. در بالای این چراغ‌ها هم نواری کار شده که لوگوی ب‌ام‌و در مرکز آن جای گرفته است. در همین حال، در سپر عقب که نمایی اسپرت دارد، یک دیفیوزر و دو سر اگزوز در طرفین آن جلب‌توجه می‌کنند.

با توجه به اینکه در این نمونه جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و رکاب‌های اسپرت دیده می‌شود و سپر جلو نیز نمایی تهاجمی دارد، به‌احتمال‌زیاد مدل بالا ردهٔ M235i XDrive است. این یعنی در زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ هاچ‌بک M135i یعنی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ استاندارد XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

دیگر مدل‌های سری ۲ گرن کوپه نیز در قوای محرکه با نسل جدید سری ۱ اشتراک خواهند داشت؛ بنابراین در لیست پیشرانه‌های این کوپهٔ چهاردر جدید غیر از مدل بالا ردهٔ M135i باید انتظار ارائهٔ نمونه‌های سه و چهار سیلندر بنزینی و دیزلی با قدرتی از ۱۱۵ تا ۱۹۰ اسب بخار را داشته باشیم. ازآنجایی‌که ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه هفتهٔ آینده رونمایی می‌شود، تقریباً مشخص است که نخستین نمایش عمومی آن در نمایشگاه فرانکفورت صورت خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. طاها

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    بی ام و همه مدلاش داره مثل هم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این ماشین یه مدل چهار در سری 1 حساب میشه و به هیچ وجه ربطی به افسانه ای مثل M2 نداره.نه از نظر پرفومنس ونه حتی طراحی.یه ماشین خوب وباکیفیت (فقط همین) حتی اگه در مدل های سریع تر شتاب خوبی داشته باشه اما ساخته نشده که به پیچ ها حمله کنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همین امروز مجله CARWOW تست ب ام و M140 قدیم و M135 جدید رو انجام داد.چند نکته رو بهش اشاره کرد.
    1.صدای موتور M135 جدید خیلی جذاب تر بود
    2.شتاب اولیه M135سریع تر از M140 هستش چون در اولین تست M135 شتاب 4.3 رو ثبت کرد وM140 با وجود موتور قوی تر شتاب 4.5 ثانیه ای.
    3.کیفیت کابین M135 بالاتر بود که کابین بزرگ تر وراحت تری هم داشت.
    4.قدرت ترمز گیری M135خیلی بهتر بود طوریکه با سرعت مشخص شده در 32متر تونست به صفر برسه و مدل M140 قدیمی در38 متر تونست به صفر برسه.
    (اما در درگ رولینگ M140 سریع تر بود وبعد دوبار تست شتاب ثانویه سریع تری داشت که این مورد کاملا مشخص بود چون موتور قوی تری رو داره.احتمالا سری 1 جدید مدل M140 نخواهد داشت وهمین M135 میمونه که این ماشین رقیب مرسدس A35 هستش وقرار نیست برای A45 AMG رقیبی ساخته بشه.البته فعلا که اینطور گفتن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا