معرفی نسل جدید ب‌ام‌و X5 M و X6 M، خرس‌های 625 اسبی
معرفی نسل جدید ب‌ام‌و X5 M و X6 M، خرس‌های 625 اسبی

معرفی نسل جدید ب‌ام‌و X5 M و X6 M، خرس‌های 625 اسبی

ب‌ام‌و نسل جدید مدل‌های X5 M و X6 M خود را معرفی کرده است. بررسی این خودروها را با مهم‌ترین قسمت آن‌ها یعنی زیر کاپوت آغاز می‌کنیم. در سینهٔ هردوی این شاسی‌بلندهای اسپرت همان‌طور که انتظار می‌رفت همان پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی سدان M5 با 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ استپ‌ترونیک M متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive با تنظیم خاص و دیفرانسیل فعال M می‌فرستد.

به لطف این قوای محرکه، X5 M و X6 M ظرف تنها 3.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند و هرچند حداکثر سرعت آن‌ها به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ M این عدد به 290 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند؛ اما کسانی که حتی از این هم قدرت و شتاب بیشتری می‌خواهند می‌توانند نسخهٔ کامپتیشن این خودروها را انتخاب کنند که 625 اسب بخار قدرت دارند. این قدرت بیشتر، شتاب را به 3.8 ثانیه می‌رساند اما حداکثر سرعت آن‌ها تغییری ندارد.

اما ویژگی‌های پرفورمنس X5 M و X6 M فرارتر از محفظهٔ موتور آن‌ها است زیرا این کراس‌اوورهای قدرتمند به سیستم تعلیق تطبیقی و سیستم فرمان منحصربه‌فرد مجهز شده و شاسی نیز ارتقاء یافته است. علاوه بر این، ازآنجایی‌که این ماشین‌ها در عرض چند ثانیه به سرعت‌های بالایی می‌رسند، برای آن‌ها سیستم ترمز عملکرد بالایی هم در نظر گرفته شده که شامل دیسک‌های 15.5 اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 15 اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب می‌شود.

این دو شاسی‌بلند عملکرد بالا در ظاهر نیز با تغییراتی از نسخه‌های معمولی متمایز شده‌اند. در بخش جلویی آن‌ها دماغه‌ای تهاجمی به همراه جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده و آینه‌های جانبی آئرودینامیکی بهینه به چشم می‌خورد درحالی‌که از زیر سپر عقب هم چهار سر اگزوز بیرون آمده است. صدای این سیستم اگزوز با حالت رانندگی انتخاب‌شده مطابقت دارد. علاوه بر این، نسخه‌های کامپتیشن به سیستم اگزوز M با صدای بلندتر مجهز هستند که این ویژگی برای نسخه‌های معمولی به‌عنوان یک آپشن ارائه شده است.

نسخهٔ معمولی X5 M و X6 M به‌صورت استاندارد به رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی سبک‌وزن مجهز هستند اما برای نسخهٔ کامپتیشن رینگ‌های 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، نسخهٔ کامپتیشن این خودروها با قاب آینه‌های جانبی، قاب جلوپنجره و نشان‌های مشکی‌رنگ از نسخهٔ معمولی قابل‌تشخیص است.

کابین X5 M و X6 M تا حد زیادی با نسخه‌های معمولی یکسان است اما بااین‌حال ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم در آن دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به غربیلک فرمان چرمی M، پارکابی‌های چراغ‌دار، صندلی‌های اسپرت چندمنظوره با نشان چراغ‌دار مدل و تریم فیبر کربنی اشاره کرد. علاوه بر این، این مدل‌ها از انتخاب‌گر دندهٔ منحصربه‌فردی با لوگوی M و دوخت خاص هم برخوردار هستند.

این شاسی‌بلندهای اسپرت و جدید ب‌ام‌و بهار آینده در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهند شد. قیمت X5 M از 105,100 دلار و X6 M از 108,600 دلار آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان نسخه‌های کامپتیشن هستند به ترتیب باید 114,100 دلار و 117,600 دلار پرداخت کنند. اولین نمایش عمومی این دو خودرو همین آخر هفته در مسابقات DTM در پیست هوکنهایم آلمان صورت خواهد گرفت.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (3207 دیدگاه) ,

    پتک آهنین!!!!
    مثل فرود پتک آهنین هستش روی احساس آدم!!!!
    دیوانه کننده جذاب هستن!!!
    رنگ X6M خیره کننده است و X5M در رنگ نقره ای معروف خودش خیلی مخوف میشه.

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1597 دیدگاه) ,

    فقط و فقط جذابیت X۶M Competition 😍😍

    پاسخ
  3. M3csl
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    تمام خونه پر میشه از این تصویر رویایی
    تماشا کن تماشا کن چه بی رحمانه زیبایی
    😍😍😍😍😍😍😍

    پاسخ
  4. MAHDI
    سوابق: (3207 دیدگاه) ,

    (((((از زمان معرفی ب ام و X5 جدید و مرسدس GLEجدید و پورشه کاین جدید و آئودی Q7 و فولکس واگن توارگ و… نتیجه رقابت هایی که تاحالا بینشون انجام گرفته توسط مجلات مختلف به این شکل بودن تا امروز!!!)))))

    مجله car and driver !!!
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: مرسدس GLE

    مجله car and driver!!!
    جایگاه اول: پورشه کاین
    جایگاه دوم: ب ام و X5
    جایگاه سوم: آئودی Q7
    جایگاه چهارم: مرسدس GLE

    مجله CARWOW!!!
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: آئودی Q7
    جایگاه سوم: مرسدس GLE
    جایگاه چهارم: فولکس واگن توارگ

    مجله auto motor sport!!!
    جایگاه اول:: مرسدس GLE
    جایگاه دوم: ب ام و X5
    جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
    جایگاه چهارم: پورشه کاین

    مجله AUTO EXPRESS!!!
    جایگاه اول: ولوو X90
    جایگاه دوم: مرسدس GLE

    مجله AUTO BILD!!!
    جایگاه اول: ب ام وX5
    جایگاه دوم: مرسدس GLE
    جایگاه سوم: فولکس توارگ

    مجله WHAT CAR
    جایگاه اول: آئودی Q7
    جایگاه دوم: رنجروور دیسکاوری
    جایگاه سوم: مرسدس GLE

    مجله AUTO GUIDE
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: پورشه کاین

    مجله auto motor sport
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: آئودی Q7
    جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
    جایگاه چهارم: ولوو XC90

    مجله whichcar
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: ولووXC90

    مجله AUTO BILD
    جایگاه اول: مرسدس GLE
    جایگاه دوم: فولکس واگن توارگ

    مجله AUTOMOBILEMAG
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: مرسدس GLE
    جایگاه سوم: پورشه کاین

    مجله AUTO CAR
    جایگاه اول: ب ام وX5
    جایگاه دوم: آئودی Q7

    مجله AUTO ZEITUNG
    جایگاه اول: آئودی Q7
    جایگاه دوم: ب ام وX5
    جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ
    جایگاه چهارم: ولووXC90
    جایگاه پنجم: رنجروور دیسکاوری

    مجله AUTO EXPRESS
    جایگاه اول: پورشه کاین
    جایگاه دوم: ب ام وX5
    جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ

    مجله AUTO BILD
    جایگاه اول: ب ام و X5
    جایگاه دوم: آئودی Q7
    جایگاه سوم: فولکس واگن توارگ

    ((( البته پورشه کاین چون زودتر معرفی شده رقابت های بیشتری داره اما اون رقبا X5 یا GLE نیستن ومعمولا رنجروور یا لامبورگینی اوروس هستن که البته نسخه توربو کاین هم هستش. وهمینطور هم چند رقابت بین پورشه کاین و آئودی Q8 و ب ام وX6 نسل قبل و مرسدس GLE کوپه نسل قبل هم وجود داره که نتایج اونا هم تفاوت دارن)))

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (1644 دیدگاه) ,

    دوستان یه نکته ریز: بهتر نبود گرافیک چراغهای عقب X6 مانند سری 8 باشه؟ حس میکنم اینطوری بهتر میشد. در کل من ترجیحم X5 هست، چرا که از یک شاسی بلند در این رده، کمی فضای بیشتر ارزش داره…

    پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (3207 دیدگاه) ,

    نسل قبل X6M در رقابت درگ از رقبای خودش سریع تر بود و در پیست هم از تمامی رقبای خودش سریع تر بود که همین چندوقت پیش زمان گیری
    ب ام و X6M و مرسدس GLE63 کوپه و پورشه کاین توربو و رنجروور SVR در پیست رو گذاشتم که موتور ترند در یک رقابت انجام داده بود و البته رقابت X6M و GLE63 و X6M و جیپ ترک هاوک در مجلات وپیست های متفاوت.
    باید دید این نسل قراره چطور باشه!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.