بی ام وجگوارمرسدس بنز

مقایسه سدان‌های مطرح سری 3 ب‌ام‌و، کلاس C مرسدس و جگوار XE

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۳ با تمام قوا وارد میدان شده و به دنبال شکست مرسدس بنز C کلاس و جگوار XE می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 3
شاید شاسی بلندها جزو عزیزترین محصولات خودروسازان باشند اما کاربران خودروهای سواری هنوز هم به دنبال سدان های اجرایی جمع‌وجوری هستند که سواری خوبی هم داشته باشند و اینجاست که به گل سر سبد بازار یعنی ب‌ام‌و سری ۳ می‌رسیم.

در طول ۴۳ سال و ۶ نسل گذشته، این خودرو به سنگ محک کلاس خود تبدیل شده و حالا هم نسل جدید آن وارد بازار شده است.

این واقعاً خبر بزرگی است زیرا معرفی نسل جدید سری ۳ خیلی زود به زود اتفاق نمی‌افتد بنابراین خودروی جدید پتانسیل دگرگونی این کلاس را دارد. پیشروی فعلی این کلاس مرسدس C کلاس است که سال پیش نونوار شد. این خودرو پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری بوده بنابراین ب‌ام‌و با رقیب سرسختی روبروست.

زمانی که جگوار XE در سال ۲۰۱۵ عرضه شد باید به رقابت با سنگ محک دینامیکی این کلاس یعنی سری ۳ می‌پرداخت. جگوار هم هیجان سواری فوق‌العاده‌ای دارد بنابراین سری ۳ در این بخش هم رقیب قدرتمندی دارد.

اما نسل جدید سری ۳ قول داده در همه‌ی بخش‌ها خودروی بهتری باشد و تکنولوژی بیشتر، تجربه‌ی رانندگی بهتر، فضای کابین و بار جادارتر و حتی سواری بهتری را ارائه نماید.

  • ب‌ام‌و سری ۳

مدل

ب‌ام‌و ۳۲۰d Sport Auto
قیمت (پوند)

۳۸۲۰۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی ۱۸۷ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۶

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
ب‌ام‌و سری 3
نسل هفتم سری ۳ که با کد G20 شناخته می‌شود از پلتفرمی جدید، پیشرانه‌های پیشرفته، شاسی بهبود یافته و حتی سیستم اطلاعات سرگرمی سطح بالا سود می‌برد. بیایید ببینیم این خودرو چه در چنته دارد.

طراحی و مهندسی

همانند تمامی سدان ها و شاسی بلندهای بزرگ ب‌ام‌و، این نسل سری ۳ از معماری CLAR استفاده می‌کند. به عنوان نتیجه، وزن خودرو تا ۵۵ کیلوگرم کاهش یافته و در عین حال استحکام پیچشی آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ب‌ام‌و سری 3
این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. یک جفت توربو نیز وجود دارند که یکی از آن‌ها در دورهای پایین به منظور کاهش تأخیر توربو و بهبود پاسخ پدال گاز وارد مدار می‌شود درحالی‌که توربوی دوم بزرگ‌تر بوده و در دورهای بالاتر باعث ایجاد قدرت بیشتر می‌شود.

قدرت پیشرانه هم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ب‌ام‌و به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. البته سیستم چهار چرخ محرک هم به‌صورت سفارشی وجود دارد.

اگرچه نسل جدید این سدان آلمانی از پلتفرم CLAR استفاده می‌کند اما برخلاف سری ۵ و ۷، سری ۳ از سیستم تعلیق دوبل جناغی استفاده نکرده بلکه در جلو از تنظیمات ارزان‌تر مک فرسون و در عقب از تنظیمات چند اتصالی سود برده است.

یکی از تکنولوژی‌های جدید این خودرو سیستم تعلیق بسته به ارتفاع است که به وزن خودرو واکنش نشان داده بنابراین زمانی که خودرو پر از سرنشین و وسایل باشد دامپرها عملکرد متفاوتی خواهند داشت و زمانی که راننده تنها باشد دامپرها نرم‌تر خواهند شد. به‌صورت سفارشی هم می‌توان دامپرهای تطبیقی را سفارش داد.

ب‌ام‌و سری 3
داخل کابین و زیر پوست خودرو هم بهبودهای فراوانی رخ داده است. در کابین شاهد طراحی نوینی هستیم که مدرن‌تر به چشم می‌آید. تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی زیادی هم در سری ۳ جدید وجود دارد و البته کیفیت متریال بکار رفته نیز بهتر شده است. در واقع سری ۳ جدید همچون سری ۵ کوچک‌تر جلوه می‌کند.


از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به ناوبری، داشبورد دیجیتال، اپل کارپلی، حسگرهای پارک، دوربین دنده‌عقب، چراغ‌های LED، صندلی‌های چرمی گرم شونده، ترمز خودکار، سیستم تعلیق و کیت بدنه‌ی M و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

سواری و رانندگی

سه خودروی حاضر در تست از نظر پرفورمنس تقریباً در سطح مشابهی قرار دارند. البته نباید اجازه داد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸.۲ ثانیه‌ای جگوار شما را گول بزند زیرا دلیل این کار زمین خیس و گیربکس خودرو بوده است. سری ۳ شتاب ۶.۶ ثانیه‌ای داشته که یک‌دهم ثانیه بیشتر از C کلاس است.

اما تست‌های شتاب بین دنده‌ای نتایج متنوعی در پی داشته‌اند. ب‌ام‌و تقریباً در تمامی تست‌ها بهتر از مرسدس بوده اما در برخی دنده‌ها سریع‌تر از جگوار عمل کرده و در برخی دیگر هم جگوار سریع‌تر بوده است. البته فاصله‌ی بین این سه خودرو کمتر از آن حدی است که بتوان یکی را برتر مطلق دانست.

بنابراین پاسخ خودرو و رفاه آن مهم‌تر خواهد بود و اینجاست که سری ۳ بهتر نشان می‌دهد. تنظیمات توربوی پیشرانه به معنی عدم وجود تأخیر بوده و پاسخ خوبی در برابر فشار پدال گاز دریافت می‌کنید. گیربکس نیز به بهبود اوضاع کمک می‌کند زیرا به نرمی معکوس داده و هیچ‌گونه تعلل یا ناهنجاری‌ای ندارد. البته در زمان تخت گاز رفتن هنوز هم صدای خاص پیشرانه‌های دیزلی به گوش می‌رسد اما خب کمتر از هر زمان دیگری است. این خودرو در سرعت‌های بزرگراهی آرام و راحت است.

تنظیمات دامپرها هنوز هم سفت هستند و شاید در جاده‌های پرپیچ‌وخم پایداری بیشتری داشته باشند. سری ۳ از نظر پایداری هنوز هم برتر از رقباست. دامپرها احساس نرمی و روانی دارند و به خوبی حرکات بدنه را کنترل می‌کنند.

سری ۳ جدید از نظر چابکی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ب‌ام‌و بهترین خودرو برای راننده را در کلاس خود تولید کرده است. فرمان خودرو هنوز هم بی‌روح است اما شاسی توازنی فوق‌العاده بین دینامیک و هیجان برقرار کرده و البته لطمه‌ای به سواری خودرو وارده نشده است.

فضای کابین و بار

فاصله‌ی بین محوری سری ۳ جدید و فاصله‌ی بین چرخ‌های روبرویی آن به ترتیب ۴۱ و ۲۱ میلی‌متر افزایش یافته و بنابراین فضای پا و شانه‌ی بیشتری در کابین وجود دارد. فضای پای این خودرو کمی بهتر از مرسدس بوده و در مقایسه با کابین تنگ جگوار کاملاً بهتر است.

ب‌ام‌و سری 3
ب‌ام‌و از نظر فضای بار هم بهتر عمل کرده و با ۴۸۰ لیتر برتر از فضای بار ۴۵۵ لیتری مرسدس و جگوار می‌باشد.

ب‌ام‌و سری 3
در کابین فضای ذخیره‌ای بهتری بکار رفته و فضایی برای نگه‌دارنده‌های فنجان، شارژ بی‌سیم گوشی و… وجود دارد.

مالکیت

ب‌ام‌و در نظرسنجی رضایت مالکان سال ۲۰۱۸ اتو اکسپرس رتبه‌ی ۲۱ را به دست آورده که یک پله پایین‌تر از مرسدس و ۱۱ پله پایین‌تر از جگوار است. البته تکنولوژی ایمنی سری ۳ بسیار بهتر است.

اگرچه این خودرو فعلاً در تست‌های تصادف یورو انکاپ شرکت نکرده اما انتظار داریم نتایج خوبی به دست آورد. سری ۳ جدید به‌صورت استاندارد از ترمز خودکار، هشدار برخورد و هشدار خروج از خط سود می‌برد.

هزینه‌های نگهداری

اکثر خریداران این کلاس از نوع تجاری بوده و اینجاست که مدل ۳۲۰d توجیه‌پذیرتر است. این خودرو از نظر قیمت بین مرسدس و جگوار قرار می‌گیرد اما آلایندگی آن تنها ۱۱۲ گرم در هر کیلومتر است که از نظر مالیاتی تخفیف‌هایی را شامل می‌شود. مالیات این خودرو کمتر از C کلاس و XE می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: ب‌ام‌و سیستم چهار چرخ محرک را برای این خودرو در نظر گرفته که با قیمت ۱۵۰۰ پوند در دسترس است. این سیستم در مرسدس و جگوار به ترتیب ۱۹۱۰ و ۱۸۰۰ پوند قیمت دارد.

  • مرسدس C کلاس

مدل

مرسدس C 220 d AMG Line
قیمت (پوند)

۳۹۰۱۶۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی ۱۹۱ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۵

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۱
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
مرسدس C کلاس
نسخه‌ی فیس لیفت C کلاس در برابر جگوار XE و آلفارومئو جیولیا به برتری دست یافته و برترین خودروی کلاس در سال ۲۰۱۸ بوده است. آیا این خودرو همچنان می‌تواند برتری خود را حفظ کند؟

طراحی و مهندسی

اگرچه C کلاس سال پیش به‌روز شده اما هنوز هم از معماری MRA مرسدس استفاده می‌کند. این در حالی است که سری ۳ جدید پلتفرم کاملاً نوینی دارد.

مرسدس C کلاس
پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۹۱ اسبی جدید C کلاس جایگزین پیشرانه‌ی ۲.۱ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه گشتاور برابری با ب‌ام‌و داشته اما از نظر قدرت دست برتر را دارد.

مرسدس C کلاس
این خودرو همچنین از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیکی استفاده می‌کند که به کاهش مصرف سوخت کمک کرده و همچون دو رقیب دیگر نیز دیفرانسیل عقب است. احتمالاً پیشرانه‌ی دیزلی بهترین گزینه برای خریداران این‌گونه خودروهاست.

مرسدس C کلاس
یکی از مهم‌ترین تغییرات C کلاس فیس لیفت اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم ناوبری است. از دیگر تجهیزات استاندارد C کلاس می‌توان به رادیو DAB، صندلی‌های گرم شونده، کروز کنترل، حسگرهای پارک، دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع و ترمز خودکار اشاره کرد.

تریم AMG Line همچنین شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، استایل بدنه‌ی اسپورت، ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کمتر و صندلی‌های چرمی اسپورت می‌باشد. سیستم تعلیق بادی نیز بخشی از پکیج هندلینگ ۸۹۵ پوندی بوده و باعث انتخاب تنظیمات سواری نرم یا سفت می‌شود.

مرسدس C کلاس
کابین C کلاس کیفیت ساخت بهتری داشته و طراحی آن یکدست‌تر از جگوار است اما از نظر کیفیت یا ساختار نمی‌تواند با کابین ب‌ام‌و برابری کند. سری ۳ کابین مدرن‌تری داشته و موقعیت راننده در آن بهتر است.

سواری و رانندگی

مرسدس محصولات ریلکس تری تولید می‌کند. هدف جگوار و ب‌ام‌و تولید محصولاتی اسپورت بوده اما C کلاس در عین اینکه سواری خوبی دارد اما می‌خواهد وضعیت راحتی ایجاد نماید.

مرسدس C کلاس
سیستم تعلیق این خودرو در دست‌اندازها به نرمی عمل کرده هرچند در برخی چاله‌های بزرگ لرزش‌هایی را به کابین وارد می‌کند.

حرکات بدنه‌ی مرسدس بیشتر از رقبا بوده و بنابراین ب‌ام‌و توازن بهتری بین سواری و هندلینگ دارد و حتی راحتی بیشتری از مرسدس داشته و همان زمان سواری هیجان‌انگیزی ارائه می‌کند. مرسدس فرمانی سست و کرخت داشته و وزن مصنوعی آن در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس هم کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. موقعیت رانندگی آن هم ارتفاع بالاتری از دو رقیب دیگر دارد.

اما از نظر پرفورمنس خط مستقیم این C کلاس است که بهتر عمل می‌کند. ولی نسبت‌های طولانی‌تر دنده و وزن بیشتر باعث شده مرسدس در شتاب‌های بین دنده‌ای عقب بیفتد.

اگرچه گیربکس ۹ سرعته C کلاس نرم و سریع بوده اما گیربکس ب‌ام‌و دل‌پذیرتر است. نسبت‌های بلند گیربکس مرسدس باعث دور پایین پیشرانه در بزرگراه می‌شود اما هنوز هم از نظر راحتی و آسایش به پای پیشرانه‌ی ب‌ام‌و نمی‌رسد.

فضای کابین و بار

صندوق C کلاس ۴۵۵ لیتر فضا دارد که مشابه جگوار بوده اما کمتر از فضای ۴۸۰ لیتری صندوق سری ۳ است.


داخل کابین هم فضاهای ذخیره‌ای بزرگی وجود دارد. پورت‌های USB هم در کابین دیده می‌شود. کابین C کلاس جادارتر از دو رقیب خود احساس می‌شود. فضای سر و پای زیادی در عقب وجود داشته بنابراین سرنشینان وضعیت راحتی خواهند داشت.

مرسدس C کلاس
با سفارش پکیج پریمیوم پلاس ۴۹۹۵ پوندی به تجهیزاتی همچون درب صندوق برقی، داشبورد دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی برمستر و سقف پانورامیک دست خواهید یافت.

مالکیت

اگرچه خریداران از خودروسازانی همچون مرسدس انتظار محصولاتی فوق‌العاده دارند اما این خودرو در نظرسنجی رضایت سال پیش رتبه بیستم را به دست آورد که هنوز هم جا برای کار دارد.

اما با این وجود ایمنی یکی از نقاط قوت C کلاس بوده و ترمز خودکار و حسگر پارک به‌صورت استاندارد وجود دارند. این خودرو ۵ ستاره ایمنی را در سال ۲۰۱۴ به دست آورده است. می‌توانید ۱۶۹۵ پوند برای پکیج دستیار راننده پرداخت کنید که شامل پایش نقاط کور و دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد.

هزینه‌های نگهداری

هر سه خودروی لوکس حاضر در این تست ارزش خود را نسبتاً حفظ می‌کنند. انتظار می‌رود C کلاس پس از سه سال کارکرد ۴۲ درصد ارزش اولیه خود را حفظ کند که جایگاهی بین ب‌ام‌و با حفظ ارزش ۴۳.۳ درصدی و جگوار با حفظ ارزش ۴۱.۷ درصدی می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: اگرچه کابین C کلاس از تکنولوژی‌های جدیدی بهره‌مند شده اما طراحی آن همچنان به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد و در مقایسه با سری ۳ از مد افتاده به نظر می‌رسد.

  • جگوار XE

مدل

جگوار XE 20d R-Sport auto
قیمت (پوند)

۳۶۸۱۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی ۱۷۸ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۲

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶.۲
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۱۴۰

 
جگوار XE
جگوار XE با عرضه در سال ۲۰۱۵ به رتبه‌ی یک این کلاس رسید و تا سال پیش هم این عنوان را در اختیار داشت اما مرسدس C کلاس فیس لیفت بازهم به صدر کلاس بازگشت. این خودرو در برابر سری ۳ جدید دوام می‌آورد؟

طراحی و مهندسی

جگوار سال پیش به‌روزرسانی‌های مختصری را برای این خودرو در نظر گرفت و اگرچه تغییرات صورت گرفته یک فیس لیفت گسترده محسوب نمی‌شد اما خب داخل خودرو صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی و سیستم‌های ایمنی بیشتری بکار رفت.

جگوار XE
این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی استفاده می‌کند که گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری آن بیشتر از دو رقیب دیگر بوده اما قدرت ۱۷۸ اسبی آن کمتر می‌باشد. این خودرو نیز همانند سری ۳ دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بوده و نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

جگوار XE
زیر پوست XE معماری آلومینیومی مدولاری قرار دارد که از بخش‌های کلیدی آن از فلزات سبک‌وزن برای کاهش وزن و بهبود مصرف سوخت، پرفورمنس و هندلینگ استفاده شده است.

جگوار XE
به منظور ارائه‌ی هندلینگی مناسب، جگوار از سیستم دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده کرده و این امر توازن دینامیک خاص محصولات جگوار را تضمین کرده است. پاسخ پدال گاز، تعویض دنده و وزن فرمان را می‌توان از طریق حالت‌های رانندگی تنظیم کرد.

جگوار XE
کابین XE نقطه‌ضعف این خودروست چراکه سن بالای خودرو را نشان می‌دهد. البته این خودرو حتی در زمان جدید بودم هم جذاب‌ترین طراحی داشبورد و کابین را نداشت و فضای داخلی آن هم چندان زیاد نبود. کیفیت ساخت کابین هم به پای رقبای آلمانی نمی‌رسد.

مدل‌های R-Sport دارای کیت بدنه و رینگ‌های ۱۸ اینچی، حسگرهای پارک، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع، رادیو DAB و سرویس‌های ارتباطی می‌باشد.

در این خودرو همچنین صندلی‌های چرمی گرم شونده، وای فای هات اسپات، برنامه‌های ارتباطی و تکنولوژی‌های ایمنی همچون ترمز اضطراری و هشدار خروج از مسیر وجود دارند.

سواری و رانندگی

درحالی‌که سری ۳ به خاطر هندلینگ جذاب و سواری نرم سنگ محک جدید این کلاس است، XE هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. این خودرو به اندازه‌ی مرسدس C کلاس سخاوتمند و بخشنده نیست اما بسیاری از خریداران ورای این موارد را می‌بینند زیرا جگوار سواری هیجان‌انگیزی دارد.


فرمان خودرو وزن مناسبی داشته و دقیق است. در سرعت‌های بالا نیز به خوبی لاین حرکتی را تغییر داده و شاسی هم از این عمل حمایت می‌کند. چسبندگی زیادی هم وجود دارد. سیستم تعلیق نیز پایداری مناسب در مواجهه با دست اندازها داشته و پایداری خود را حفظ می‌کند.

این به معنی سواری خوب در جاده‌های پر از دست‌انداز بوده و در بزرگراه‌ها نیز سواری نرم و خوبی دیده می‌شود.

اما جدای از شتاب ضعیف‌تر در مقایسه با سری ۳ و C کلاس، جگوار XE گیربکس عجیبی دارد که باعث افت شتاب می‌شود. البته پیشرانه تا حدی جبران مافات کرده و در شتاب گیری‌های بین دنده‌ای به خاطر گشتاور بیشتر خود عملکرد مناسبی نشان می‌دهد. متأسفانه پیشرانه‌ی انجینیوم جگوار به اندازه‌ی پیشرانه‌ی رقیبان آرام و خونسرد نبوده و در دورهای بالا صدای بیشتری وارد کابین می‌شود.

فضای کابین و بار

کابین جگوار تنگ‌تر از کابین دو خودروی دیگر بوده و طراحی آن نیز خیلی کاربردی نیست. صندلی‌های عقب نیز به اندازه‌ی مرسدس و ب‌ام‌و جادار نبوده و فضای پا و سر آن کمتر است. البته همه‌ی این‌ها در مقایسه با رقباست وگرنه داخل کابین هنوز هم فضای کافی دیده می‌شود.

جگوار XE
با فضای بار ۴۵۵ لیتری، این خودرو با مرسدس برابری می‌کند اما پشت سر سری ۳ قرار می‌گیرد. البته با نگاهی دقیق‌تر تفاوت‌های زیادی نخواهید دید.

جگوار XE
موقعیت رانندگی XE هم خوب است اما به راحتی ب‌ام‌و نمی‌باشد.

مالکیت

جگوار در نظرسنجی رضایت سال پیش رتبه‌ی دهم را به دست آورد که بالاتر از مرسدس و ب‌ام‌و بوده است. البته نسل قبل سری ۳ و C کلاس امتیازات لازم برای حضور در بین ۷۵ خودروی اول را داشته‌اند درحالی‌که XE به لیست راه نیافته است.

البته جگوار دارای ترمز خودکار، هشدار خروج از مسیر، تشخیص علائم ترافیکی و شش کیسه هوا می‌باشد. پکیج ایمنی فعال ۲۴۲۵ پوندی این خودرو شامل پایش نقاط کور و هشدار ترافیک، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ توانسته ۵ ستاره ایمنی از یورو انکاپ بگیرد.

هزینه‌های نگهداری

از نظر مصرف سوخت جگوار تعریف چندانی در مقایسه با دو رقیب دیگر ندارد. ب‌ام‌و بهترین مصرف سوخت را داشته و پس از آن مرسدس قرار می‌گیرد.

 

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ب‌ام‌و سری ۳
ب‌ام‌و سری 3
سری ۳ پادشاه کلاس خودروهای اجرایی جمع‌وجور است. این خودرو سنگ محک جدیدی برای هندلینگ وضع کرده و توازن آن با راحتی و آرامش همراه است. این خودرو هزینه‌های کمتر، فضای بار و کابین بیشتر و کابینی مدرن دارد که سری ۳ را لایق قرار گرفتن در صدر این کلاس می‌کند. ب‌ام‌و تقریباً در همه‌ی زمینه‌ها بهتر از رقبا عمل کرده و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آن نیازهای مشتریان امروزی را برطرف می‌کند.

رتبه دوم: مرسدس C کلاس

C کلاس به رتبه دوم بسنده می‌کند. این خودرو هنوز هم کابینی خوب، تکنولوژی‌های به‌روز زیاد، پرفورمنس برجسته و مصرف سوخت مناسبی داشته اما از نظر سواری، آرامش و چابکی پشت سر سری ۳ قرار می‌گیرد. مرسدس هنوز هم خودرویی راحت و مجهز بوده اما گران‌تر بوده و سواری آن هم به خوبی سری ۳ جدید نبوده و از نظر پیشرفته بودن هم به پای این رقیب باواریایی نمی‌رسد.

رتبه سوم: جگوار XE

رتبه‌ی سوم XE نشان دهنده‌ی وضعیت این خودرو در بازاری به شدت رقابتی است. این خودرو هنوز هم هیجان‌انگیز بوده و سواری نسبتاً خوبی دارد اما هزینه‌های مالکیت آن بالاست. نقطه‌ضعف واقعی این خودرو کابین تنگ و سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف XE است. این خودرو به اندازه‌ی دو رقیب دیگر هم مجهز نیست.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    این متن دو حالت رو تو ذهن من تداعی کرد:

    1. سری سه جدید اونقدر خوبه، اونقدر خوبه که نویسنده نتونسته هیچگونه برتری خاصی رو تو رقبا نسبت بهش پیدا کنه و روش مانور بده.

    2. نویسنده عشق سری سه هست و خواسته این سری رو هرطور هست پیروز کنه تو این مقایسه.

    متن به طرز جالبی در راستای چشمگیر بودن سری سه هست….

    لامصب هرچقدر میگذره جذاب و جذابتر میشه، از اون دست طراحیاس که دلت میخواد ساعتها بشینی بهش نگاه کنی ،خصوصا رنگ سفیدشو…حالا دیگه از ام3 جدید قراره چی از آب در بیاد من واقعا هیجان زده‌م!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      والا bilbo جان اینکه خود نویسنده هم علاقه ذهنی ناخودآگاه به بیمر در این مقایسه داشته یا نه رو نمیدونم‌
      .
      اما یکی اینکه اینو میدونم که هر سه برندهای باکیفیتی هستن و انتخاب بین بهتر و بهترینه
      و یکی هم اینکه سری ۳ مهم ترین کلاس خودرویی واسه بیمر هست که بیشترین فروش رو هم داره
      .
      و محصول تازه بیمر هم کاملا در راستای سربلند کردن ب‌ام‌و ساخته شده
      و ظاهرا موفق هم بوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سلام…
      یکی از مدیران ب‌ ام و در مورد توسعه نسل جدید سری ۳ گفته بود: «بعضیا میگن ب ام و بعد از مدل E46 دیگه سری ۳ واقعی نساخت، من دیگه نمیخوام این مزخر فات رو بشنوم»
      خود شرکت به شکلهای مختلف گفته که برای این نسل سری ۳ سنگ تموم گذاشته تا تاج پادشاهیش رو پس بگیره. بازخوردهای اولیه از این ماشین هم واقعا خوب بوده و من هر متنی در موردش خوندم دقیقا همینجوری ازش تعریف کرده بودن، با همین غلظت. البته هیچ ماشینی بی نقص نیست و با بهتر شدن رقبا، ضعف‌ های این ماشین هم مشخص میشه. اما احتمالا خیلی طول بکشه تا ضعفی ازش دیده بشه.

      در جواب محمد آقا هم بگم که سال قبل پرفروش‌ترین محصول ب ام و X3 بوده و اهمیت بالایی برای شرکت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    با اینکه طراحی بنز رو زیاد دوست ندارم ولی بازهم بهتر از بقیه ست ..

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. ایمان

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این رو همه میدونن که پادشاه این کلاس سری ۳ هست
    M۳ هم که بیاد دیگه بمب اصلی میترکه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و سری3 مثل همیشه سنگ محک این کلاس بوده وهست.ولی فعلاهیچ رقیبی هم نتوسته به خوبی Cکلاس پیدابشه براش.خوبی سری3 جدید اینه که دونوع طراحی بیرونی براش انتخاب شده که یکی حالت اسپرت داره مثل این مورد ویکی حس لوکس بودن روداره که قبلا تصاویرش رو دیدید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان دومین رقابت بین X5 جدید وپورشه کاین جدیدهم برگزار شد.
    در رقابت اول که فقط بین این دورقیب برگزار شده
    جایگاه اول ب ام وX5
    جایگاه دوم پورشه کاین

    ولی دررقابت دوم نتیجه عکس رو داشت ازیه مجله دیگه
    جایگاه اول پورشه کاین
    جایگاه دوم ب ام وX5
    جایگاه سوم فولکس واگن توارگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mآsكvيch

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    مقاله جالی بود
    سری ٣ خیلی خوبه واقعا
    طراحی جگوار خیلی خسته هست
    واس بنز هم باید نسل بعدی سی کلاس رو دید که چه میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان چندتا عکس ازاولین تصاویر گرفته شده ازM8 چهار در رو پیدا کردم که میفرستم براتون. همینطور چندتاعکس از سریM340 جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چه ب ام و سری5 وچه ب ام و سری3 بااینکه همیشه لذت وپرفومنس قوی تری نسبت به مرسدسEکلاس ومرسدسCکلاس داشتن اما همیشه سواری خشک تری نسبت به رقبای اشتوتگارتی خودشون داشتن وهمینطور کیفیت کابین تاحدودی پایین تر در نسل های گذشته.اما سری5 وسری3 جدید نه تنها همون پرفومنس نسل های قبل رو دارن وبلکه خیلی بهتر بلکه جادویBMWکاری کرده که بابودن پرفومنس بالاترحتی سواری نرم تر وراحتری نسبت به رقبای بنز خودشون رو به دست آوردن.این کارBMW روهم ستایش میکنم که در تمام مدل ها از بهترین کیفیت کابین در خودروهای نسل جدیدش استفاده کرده تاجایکه در اکثر کلاس ها ازتمام رقبا کیفیت کابین بالاتری دارن.ممنونBMW

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Amir

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    انتخاب من در این سگمنت آلفا جولیا…به نظرم با فاصله زیاد از رقباش جذابتره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آلفاجولیا چه از نظرکیفیت. چه از نظرراحتی سواری. چه ازنظرپرفومنس حتی از سری3قدیم هم پایین تره چه برسه به نسل جدید.جولیا مدل پرفومنس فقط پرفومنس قوی داره اونم نه بهترازM3.ولی جولیا از نظر کیفیت کابین.راحتی سواری.آرامش رانندگی.قابل اعتماد بودن حتی قابل قیاس با آئودی A4هم نیست چه برسه به سری3 وCکلاس.در جولیاحتی راننده نمیتونه راحت سوار وپیاده بشه ازش اونقدر ارگونومیک کابین ضعیفی داره. درتمام رقابت ها هم درپیست که توسط یک راننده زمان گیری شده زمان کندتری نسبت بهM3 داشته اونم باقدرت حدود50اسب بیشتر.جالب اینه جولیا نه تنها ازM3معمولی کندتربوده بلکه حتی ازM2کامپتیشن هم در اون پیست کندتر بوده چه برسه بهM3CS که زمان خیلی سریع تری داشته نسبت به M3 وM2کامپتیشن(متن این رقابت هارو میتونی در مطالب یک هفته پیش پدال پیداکنی) البته منم سعی میکنم زمان یکی از این پیست هارو بفرستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        جوری حرف میزنی انگار یه عمری جولیا داشتی!کاری به مجله های متفرقه که باید در صحت گفته هاشون شک کرد ندارم،در بررسی سایت موتور ترند بین جولیا و m3 و c63 و کادیلاک ats-v آلفا بهترین خودرو انتخاب شد.در بررسی سایت carwow جولیا بهترین ماشین در کلاس خودش انتخاب شد.رکورد جولیا در نوربرگ رینگ فرسخ ها با m3 فاصله داره اونوقت چجوری میتونی این چیزا رو بگی!! در بررسی هم که کریس هریس انجام داد گفتش جولیا نسبت به m3 ماشین راحت تریه و برای استفاده روزانه بسیار مناسبه.کیفیت کابین هم شاید کمی پایین تر از رقبای آلمانی باشه اما اونقدر برتری و مزیت داره که بشه ایرادی بهش نگرفت.میدونم اینایی که به شما گفتم بی فایدست.اگر بی ام و فرغون هم بده بیرون جنابعالی ۸۰۰ تا کامنت میذاری که این بهترینه و فلانه اما نمی شد که شما هرچی دلت میخواد بگی اونوقت من از ماشین مورد علاقم دفاع نکنم.لطفا به سلیقه و نظر دیگران احترام بذارید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          درعوض یک مجله دیگه همین چهارخودرو رو مورد بررسی انجام دادکه M3اول شد.که پدال هم مطلبش رو آورد. درحدود80درصد رقابت هایی که بینM3 وآلفاجولیا برگزار شدهM3 اول بوده وجولیا دوم وفقط در تعدادکمی جولیا اول بوده. اگه وقت بزاری وسایت های خارجی رو سرچ کنی متوجه این موضوع میشی

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          BMW هم مثل فراری خیلی زمان گیری در نوربرینگ براش مهم نیست. وهمیشه اینو میگه که ما تنها خودروهامون رو دراو ن پیست مورد بررسی قرار میدیم که چه عملکردی دارن واون زمان روهم اعلان میکنن.ولی
          بدون اینکه از یک راننده خیلی حرفه ای ودر شرایط ایده آل برای این کار استفاده کرده باشه. برای مثال زمانM5 در نوربرینگ از پورشه پانامرا توربوS وحتی از آلفاجولیا فکر کنم کندتره اما در تمام پیست های دیگه وقتی راننده های حرفه ای مجلات معتبر باهاش زمان گیری کردن از تمام رقبا سریع تر بوده که زمان جولیا قابل قیاس باهاش نبوده.همینطورM3 وM2 کامپتیشن که برعکس نوربرینگ درباقی پیست ها بااختلاف زیادی از رقبا سریع تر بودن.اگه منصف باشید این مطالب رو میتونید در مجلات معتبر پیدا کنیدکه بارها هم پدال مطالب ایم زمان گیری هارو گذاشته

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Amir

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          ((BMW هم مثل فراری خیلی زمان گیری در نوربرینگ براش مهم نیست.)) رکورد شکنی در مشهور ترین و رقابتی ترین پیست دنیا براش مهم نیست؟?
          در ضمن در بعضی پیست های دیگه هم همیشه بی ام و برتر نبوده نمونش در پیست موتور ترند که گفتم در شرایط برابر و توسط یک راننده انجام شد.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. رامین

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (11 ديدگاه)

          برادر زیاد خودتو ناراحت نکن. غالب دوستان پدال در همین نظرسنجی bmw را خیلی بهتر دونستند. بنابراین زیاد کش نده موضوع را و کاملا هم بدیهیه سری3 جدید بسیار بهتر از آلفاست. اصلا آلفا را رقیب نمیدونن که بخوان مقایسه کنند. مثل اینکه بارسا مثلا از تیم زنیت روسیه ترس داشته باشه. حال ممکنه از 20 تا بازی یکی را شانسی ببازه، اما 19 بازی دیگه را با اختلاف میبره.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/01/2-2.jpg
      رقابت خودروهای مطرح پرفومنس در پیست که توسط یک راننده باخودروها در پیست مجله motor sport car که همین چندوقت پیش اجرا شد.زمان گیری تمام خودروها رو میتونیدبصورت فیلم هم توهمین مجله تماشاکنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      من بارها این مطلب رو درbmw blog خوندم که ب ام و میگه مابرای رکوردزدن به نوربرینگ نمیرویم.اماخودروهامون رو در این پیست مورد بررسی قرار میدیم.برای مثال کامپتیشنM2 درنوربرینگ وقتی یک راننده باهاش زمان گیری کرد یه زمان معمولی روداشت وخیلی کندتراز هوندا سویک تایپRبود زمانش.امادرتمام پیست های دیگه هوندا سویک تایپR حتی نزدیک M2معمولی هم نتونسته باشه ودرآخرین زمان گیری مجله موتور اسپرت زمانM2حدود4ثانیه سریع تر ازهونداسویک بوده.نمونه دیگهM5 وM3.
      واما زمان M3 در این پیست 1:59.80
      وزمان آلفا جولیا در این پیست 2:01.95
      ولی زمان M3CS در این پیست 1:56.10 که حدود6ثانیه از آلفا سریع تر بوده.
      حتی زمانM5 در این پیست 1:58.39
      وزمان M2کامپتیش 1:59.78
      والبته زمان M4CS در این پیست 1:56.07 بوده که حتی از زمان پورشه کیمن GT4 که مخصوص پیست هستش با زمان 1:56.61 بهتر بوده
      ولی بهترین زمان متعلق به پادشاه این رقابت ها فراری488پیستا بازمان شگفت انگیز 1:44.90

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. کاوه

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    جالبه که ارزیابی نویسنده مطلب کاملا برعکس رضایت مشتریان است. نویسنده سری ۳ را در جای اول قرار داذه و cکلاس و جگوار را در رده های بعد. اما در رده بندی رضایت مشتریان جگوار اوله، مرسدس دوم و سری ۳ آخره. یه جای کار میلنگه اینحا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      این مربوط به نسل قبل سری سه هست. سری سه جدید هنوز وارد این نظرسنجی ها نشده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سلام.
      نظر سنجی مشتریان فاکتورهای زیادی رو در بر میگیره. از میزان انتظار مشتری از ماشین تا خدمات پس از فروش و خیلی چیزای دیگه.. و میشه گفت که ربطی به نتیجه مقایسه فنی ماشینها نداره. طبق تجربیات قبلی، ماشینهای آلمانی خیلی وقت‌ها توی این نظرسنجی‌ها رتبه های خوبی نمیگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان_ی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این که ذهنیت و علاقه و تعصب در نتیجه‌گیری هر فرد خاص اون مخاطب هستش چیز عجیبی نیست،
    در مجموع انتخاب هر کدام از این گزینه ها کار عاقلانه ای هستش و بستگی به ذهنیت و علاقه شما برمیگردد،
    حال اگه به اعداد و ارقام دقت کنید در هر سه گزینه اختلاف خیلی ناچیز هستش و باز همه چیز به ذهنیت و علاقه شما برمیگردد،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mohammad fm480

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این الان مقایسه بود یا تبلیغ برای سری سه ?
    طراحیش خوبه خصوصا تو قسمت عقب و چراغاش ،
    ولی بنظرم باید قبول کنیم هنوز هم مثل سی کلاس شیک و دوست داشتنی نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. رامتین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    با توجه به پایه قیمت بیش از 40000 دلار تمام محصولات BMW جز محصولات زیر، فکر اینکه یه روز در ایران سری 3و4و5و6و7 و xهای مختلف را ببینیم از ذهن خارج کنیم. (برای بنز هم صادقه) توجه شود حتی مدلهای پایه و ضعیف از نظر موتوری این کدها هم بالای 40دلاره.
    1- سری 1 بی ام و که کلا جالب نیست ولی خب میتونه وارد بشه.
    2- سری2 کوپه با کد دوست داشتنی 230i میتونه وارد بشه که توان فوق العاده 250 اسب را داره. همچنین علاوه بر کوپه، یک سدان فوق العاده زیبا هم میتونه وارد کشور بشه که سری2 گرن کوپه خواهد بود که دیفرانسیل جلوست و البته دو دیفرانسیلش دقیقا 40000دلار پیش بینی وبلاگ خود شرکته!
    3- همه شاسی بلندها جز x1 و x2 نمیتونن وارد شند که x2 در واقع یک هاچبک بزرگه و بنظرم x1 نسل جدید با موتور 2لیتری توربو میتونه کمی حس کراس اور را داشته باشه (خود x1 کراس اور میان سایزه و آنچنان حس شاسی را نداره، ولی 8سانت بلندتر از x2 است. پس x2 حسش مشخصه!) بنابراین سری2 و x1 میتونن جذاب باشند.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا