مقایسه پرچم‌داران روباز! ب‌ام‌و سری 8 در برابر مرسدس S کلاس

با اینکه ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل جدید کمی کوچک‌تر از مرسدس بنز S کلاس کابریولت است اما شکی وجود ندارد که هر دو خودرو به دنبال جذب خریداران متمول بازار هستند.


البته باید این حقیقت را در نظر گرفت که مرسدس بزرگ‌تر و گران‌تر بوده اما خب ما بعداً درباره قیمت‌ها صحبت خواهیم کرد. فعلاً بیایید درباره‌ی طراحی ظاهری و داخلی صحبت کنیم.


شما می‌توانید ب‌ام‌و را به خاطر سری 8 جدید تحسین کنید چراکه خودرویی کاملاً اسپورت و ظریف طراحی کرده است. چیزی که سری 6 کوپه یا کابریو از انجام آن عاجز بوده است.


همه‌چیز با جلوپنجره‌ی کلیوی شکل پهن و چراغ‌های جلوی تیزی آغاز می‌شود که با همراهی کاپوتی عضلانی و سپر جلوی با ابهت تشکیل دهنده‌ی نمای جلوی عصبانی و گیرایی هستند. این خودرو واقعاً خشمگین به نظر می‌رسد.


با نگاه به بخش عقب ظاهری ظریف‌تر را خواهید دید که قطعاً به اندازه‌ی مرسدس شیک است.


ابعاد بزرگ مرسدس S کلاس کابریولت نیز به بهبود طراحی این خودرو کمک کرده است. فاصله بین محوری بیشتر باعث شده طراحی ظاهری کشیده‌ای را ببینیم که حالت روان‌تری را ایجاد کرده است. به همین دلیل است که نسخه‌ دو درب S کلاس متناسب‌تر از نسخه‌های دو درب C کلاس و E کلاس به چشم می‌آید.


خب سؤال اینجاست که تفاوت ابعادی دو خودرو در چه حد است. سری 8 کانورتیبل طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4851/1902/1345 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن 2822 میلی‌متر می‌باشد. از طرف دیگر مرسدس را داریم که ابعاد آن به ترتیب 5051/1913/1428 میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به 2945 میلی‌متر می‌رسد.

صرف‌نظر از خودرویی که ترجیح می‌دهید، باید بدانید این دو خودرو از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته بسیار پیشرو می‌باشند. S کلاس هنوز هم محبوب‌ترین نام تولیدی لوکس مرسدس بوده درحالی‌که سری 8 نیز به اندازه‌ی لوکس‌ترین محصولات باواریایی ها یعنی سری 7 و X7 خودنمایی می‌کند.


اما از آن چیزی که احتمالاً نمی‌توانید فرار کنید حس اشرافیت همیشگی‌ای است که در مرسدس به دست می‌آورید درحالی‌که ب‌ام‌و داشبوردی مدرن‌تر داشته و برخلاف S کلاس تمرکز بیشتری روی راننده نشان می‌دهد.


اگرچه با اطمینان می‌توان گفت اکثر افراد کابین هر دو خودرو را دوست دارند اما از نظر ما خریداران با توجه به علاقه‌ی خود تصمیم خواهند گرفت مخصوصاً اینکه هر دو از نظر فضای کابین و بار مشابه هستند. سری 8 کانورتیبل و S کلاس کابریو خودروهای فوق‌العاده گران‌بهایی هستند که از پیشرانه‌های قوی، تکنولوژی‌های مدرن و کابین‌هایی باکیفیت سود می‌برند.

نوبت به قیمت می‌رسد. ب‌ام‌و M850i xDrive کانورتیبل در آمریکا بهای پایه‌ی 121400 دلاری داشته که به این ترتیب 9500 دلار گران‌تر از برادر کوپه خود می‌باشد. S کلاس گران‌تر بوده و قیمت مدل پایه‌ی S560 آن از 133300 دلار آغاز می‌شود. همچنین برای خرید مدل S63 باید حداقل 179500 دلار کنار بگذارید.


خب این هم از مقایسه ی دو نمونه از لوکس‌ترین کانورتیبل های بازار. سخن پایانی اینکه اگر خواهان یک کانورتیبل لوکس 2+2 هستید و به غیر از مرسدس به دنبال جایگزینی دلربا و گیرا هستید تنها گزینه‌ی در دسترس ب‌ام‌و سری 8 خواهد بود. البته تا زمانی که بنتلی کانتیننتال GTC جدید عرضه نشده این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    S کلاس یک جِنتِلمَن به تمام معناست .
    سری ۸ یک اسپرت پوش به تمام معناست .

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (822 دیدگاه) ,

      کسی که اینارو داره فکر کنم مهمونی دعوتشون کنن دلشون نیاد ماشین جلوی درب پارک کنن چون شاید همه نبینن. میخوان با خود ماشین تا سالن مهمونی برن بعد پیاده بشن که همه ببینن چی سوار شدن . 😉
      با تچکر

      پاسخ
    2. سورنا
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      بنز به نظرم جفتش رو هم هست
      نمیدونم فقط ما ایرانیا نسبت به بنز اینطوری هستیم یا همه جای دنیا اینطوریه چون وقتی توی مثلا خیابون بی ام و ببینی عادیه برات و جذابیتی نداره ولی وقتی بنز ببینی حتی مدل های قدیمی سریع میگه اووووف بنزه

      نمیدونم شما هم اینطوری هستین یا فقط من اینطوری هستم نسبت به بنز

      پاسخ
  2. Amin
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    هر دو از بهترین های کلاسشونن،واقعا انتخاب سخته

    پاسخ
  3. Just bentley continental
    سوابق: (349 دیدگاه) ,

    پدال با جمله اخرت خیلی حال کردم
    “اگر خواهان یک کانورتیبل لوکس 2+2 هستید و به غیر از مرسدس به دنبال جایگزینی دلربا و گیرا هستید تنها گزینه‌ی در دسترس ب‌ام‌و سری 8 خواهد بود. البته تا زمانی که بنتلی کانتیننتال GTC جدید عرضه نشده این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.”

    پاسخ
    1. net
      سوابق: (545 دیدگاه) ,

      اقای احمد زاده اخرش حرف حق و حرف دلشو به زیبایی و درست بیان کرد و حقیقت گفت واقعا طراحی داخلی و بیرونی بی ام سری ۸ کابریولت زیبا هست و قابل مقایسه با بنز نیست .خوشحالم که اقای احمد زاده اکثرا نظر من رو تایید میکنه

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (110 دیدگاه) ,

        آقای نت چه نتیجه جالبی از متن بالا گرفتی ، به قول آقا رضا دو ساعته دارم هلیکوپتری میزنم ، اگه دوباره مسابقه خنداننده شو برگزار شد حتما ثبت نام کنید، از کامنت تون مشخصه که کمدین حرفه ای هستید و آینده خوبی در انتظارتونه

        پاسخ
    2. Amir
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      خیلی خیلی موافقم،هر چقدر هم این دو تا عالی باشن باز هم حریف سلطان کوپه های سوپر لوکس یعنی کانتیننتال نمیشن…
      اصلا کانتیننتال جی تی جدید دنیاییه فقط همون تاچ اسکرین چرخانش کافیه تا مجنون وار عاشقش بود😍

      پاسخ
  4. shirko
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    هر دو رو خیلی دوست دارم ، شاید پرستیژ برندشون اندازه استون مارتین و بنتلی نباشه ولی دقیقا کلاس اونا رو هدف قرار دادن ، ولی بنده غیر از نمای داخلی بنز ب ام و سری ۸ و زیادتر قبول دارم .

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (105 دیدگاه) ,

      با صرف نظر از قیمت
      توی کلاس گرندتورر ها
      انتخابم آستون DBS ولانته س
      از نظر طراحی ، لکسس LC هم طراحی بسیار گیرایی داره
      جنسیس که با G90 سربه سر سدان های اینا گذاشت
      جا داره یه گرندتورر هم بزنه ببینیم چند مرده حلاجه
      جای خالی امریکا هم اینجا حس میشه
      یه کوپه بزرگ و لوکس از کادیلاک میتونه خبر خوشحال کننده ای باشه

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (1496 دیدگاه) ,

        با صرف ظر از قیمت بی صرف نظر از قیمت من دیوونه ی 812 ام
        حالا بعد از اون بزرگوار تو این رده قیمتی با احترام بینهایت به سلطان S63 :
        انتخابم سری هشت

        پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (545 دیدگاه) ,

    همیشه توی دوئل های این دو رقیب کارکشته،
    طراحی خارجی ماشینهای ب ام و رو با طراحی داخلی بنز میپسندم
    اما درکل باز هم ب ام و انتخاب منه در اکثر موارد
    و اینکه دنیا به خودش می‌باله بخاطر حضور ۲ رقیب قابل احترام توی صنعت خودروسازی
    که بخاطر رقابت با همدیگه
    تجربه های نابی رو به زندگی افراد هدیه دادن

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    هردوشون خیلی جذابن.بااینکه این عکس های مدلS63 هستش ودرحقیقت رقیبش M8 خواهد بود نه سری8 معمولی اما بازم طراحی سری8 جذاب تر وشیک تره.برعکس نظر بعضی از دوستان به نظر من طراحی داخلی سری8 جذاب تر وحس مدرن تری داره

    پاسخ
  7. Amin
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    البته خب باید اختلاف زمانی این دو مدل رو هم در نظر گرفت

    پاسخ
  8. net
    سوابق: (545 دیدگاه) ,

    بی ام و سری ۸ در حال حاضر زیباترین ماشین کابریولت جهان هست = بی ام و ماشین طراحی میکنه بنز هم ماشین طراحی میکنه ! طراحی بنز ضعیف هست
    اگر بی ام و سقف فلزی خودکار جمع شونده برای سری ۸ کابریولت میزاشت عالی میشد

    پاسخ
  9. ستار
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    من پول داشتم میرفتم کانتینتال یا ونکوییش میخریدم بدون شک

    پاسخ
  10. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    لعنتی سری8 اونقدر زیباست که نسخه ساده اش ازبالاترین مدل کلاس s جذاب تر حس میشه.این تصاویرs63هستش که بایدنسخه ساده اش می‌بود.اماوقتیM8بیاد سری8 رو به کمال میرسونه هرچند الانم به شدت جذابه. درمورد طراحی کابین هم قطعا کابین سری8.اما کیفیت متریال کلاسsسدان حتی بعد فیس لیفت بازم به اندازه قابل توجهی سطح پایین تر از سری7 وآیودیa8هستش.اگه نسخه کوپه هم همون متریال سدان درش استفاده شده باشه پس کابین سری8 باکیفیت تره. اما اگه مدل کوپه sاز سدانش باکیفیت تر باشه پس باسری8در یه سطح هستن

    پاسخ
  11. Porsche & Mercedes
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    با احترام به بی ام و
    انتخابم مرسدس هستش
    چون هم توی این چند سال ک معرفی شده تمام ایراداتش برطرف شده و یه ماشین کامله و امتحانشو پس داده
    ظاهری هم سلیقه من میگه مرسدس
    مرسدس واقعا اثر هنری میسازه
    داخل هم ک دیه حرفی نیست عاشق طراحی فرمون بنزم

    پاسخ
  12. H
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    داخل بنز بیرو ن ب ام و
    ولی در کل نمیتونم انتخاب کنم از بس جفتش قشنگن

    پاسخ
  13. amirh2g
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    اینکه جفتشون فوق العادن شکی نیست ولی مقایسه اینا درست نیست چون اس کلاس در اصل لوکس بوده و یکم چاشنی اسپرت بودن بهش تزریق کردن ولی سری هشت در اصل یه اسپرته ک یه مقدار چاشنی لوکس بودن بهش اضافه کردن…

    بنظرم سری هشت بیشتر یه خودرو GT هست و مقایسش با بنز های AMG GT شاید درست تر باشه…
    ولی اگه بخایم شبیه ترین ماشین به سری هشت رو مثال بزنیم بدون شک لکسس LC500 شبیه ترین گزینه به این ماشین هست…
    البته حتی میشه رو گزینه هایی مثل فراری GTC 4 lusso هم ک البته قیمت بالا تری داره فکر کرد…

    اصولا همون طور ک گفتم رقیب این ماشین، ماشینی هست ک اسپرت بودنش به لوکس بودنش ارجحیت داشته باشه.
    ک شرایط اس کلاس کوپه یا کانورتیبل دقیقا برعکس اینه.

    پاسخ
  14. Omid
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    متن به شدت یکطرفه و نا عادلانه نوشته شده رو نقاط مثبت بی ام و بسیار تاکید شده ولی نقاط مثبت مرسدس اصلا گفته نشده به طور مثال به نظر خیلی از نشریه های معتبر کابین مرسدس به عنوان یکی از زیبا ترین کابین های خودرو ذکر شده ولی اینجا اصلا چیزی گفته نشده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.