مقایسه تصویری ب‌ام‌و سری 4، قبل و بعد از عمل!

چند روز پیش ب‌ام‌و نسخه‌ی فیس‌لیفت شده‌ی سری 4 را معرفی نمود. البته فیس لیفت صورت گرفته ملایم بوده و ازآنجایی‌که سری 4 قبلاً نیز خودرویی خوش‌چهره محسوب می‌شد هم‌اکنون با این به‌روزرسانی بهتر از گذشته شده است. این خودرو با توجه به بهبودهای صورت گرفته آماده است تا بهتر از همیشه به مصاف آئودی A5 و مرسدس بنز C کلاس کوپه برود.

bmw-4-series-facelift-vs-bmw-4-series-pre-facelift
هرچند تغییرات صورت گرفته در سری 4 تنها به بازنگری اندک چراغ‌های جلو و عقب و البته اصلاحات اندک کابین محدود شده اما خب تصمیم داریم مقایسه‌ای تصویری بین این خودرو سری 4 پیش از فیس لیفت داشته باشیم. با ما همراه باشید.

bmw-4-series-facelift-vs-bmw-4-series-pre-facelift-01
چراغ‌های جلو بزرگ‌ترین تفاوت بین دو خودرو هستند. در مدل قبلی شما می‌توانید دو چراغ کروی مجزا را ببینید که پس از مشاهده‌ی چراغ‌های جلوی نسخه‌ی فیس لیفت شده واقعاً از مد افتاده به نظر می‌رسند. چراغ‌های مدل فیس لیفت شده طراحی چندضلعی داشته و لوکس‌تر به نظر می‌رسند. این چراغ‌ها گیراتر و عصبانی‌تر بوده و همین امر با ذات اسپورت سری 4 همخوانی دارد. چراغ‌های جدید به‌صورت استاندارد از ویژگی بای LED برخوردار بوده و البته به‌صورت سفارشی می‌توان چراغ‌های تمام LED را سفارش داد.

bmw-4-series-facelift-vs-bmw-4-series-pre-facelift-02
در بخش عقب چراغ‌هایی را می‌بینیم که حالا به‌صورت کامل و به‌صورت استاندارد از نوع LED بوده و ظاهر بسیار جذابی دارند. این چراغ‌ها طراحی سنتی L شکل ب‌ام‌و را داشته و البته در برابر چراغ‌های مدل قبلی واقعاً یک سر و گردن بالاتر نشان می‌دهند.

2018-bmw-4-series-122
داخل کابین نیز تغییر چندانی صورت نگرفته اما خب همه‌چیز تازه‌تر به نظر می‌رسد. واضح است این خودرو از جدیدترین نسخه‌ی iDrive ب‌ام‌و سود برده و دارای گرافیک و طراحی به‌روز شده‌ای است. علیرغم اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی سری 4 قبلی نیز عالی بوده اما سیستم جدید حتی بهتر است؛ اما بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته به پشت آمپرها مربوط می‌شود. سری 4 قبلی نشان‌دهنده‌های سنتی داشت اما نشان‌دهنده‌های سری 4 جدید به‌طور کامل دیجیتال هستند. سرعت‌سنج و دورشمار با صفحه‌ای کاملاً دیجیتالی جایگزین شده و البته بسته به حالت رانندگی انتخابی شما طراحی و ظاهر آن‌ها تغییر می‌کنند. اگرچه که این نشان‌دهنده‌ها بسیار خیال‌انگیز هستند اما کیست که لذت بالا رفتن عقربه‌های آنالوگ دورشمار و سرعت‌سنج را نخواهد؟


در بحث هندلینگ و دینامیک سواری باید گفت سری 4 فیس لیفت شده از سیستم تعلیق جدیدی استفاده می‌کند. سیستم تعلیق خودرو سفت‌تر و اسپورت تر از قبل شده و البته درعین‌حال راحت‌تر نیز هست. این سیستم تعلیق روی مدل‌های کوپه و گرن کوپه‌ی سری 4 فیس لیفت نصب شده است. ب‌ام‌و همچنین بازنگری کوچکی را روی سیستم فرمان انجام داده و ارتباط از طریق فرمان بهبود یافته است. این سیستم در سری 3 عالی عمل کرده و امیدواریم در سری 4 نیز این‌گونه باشد.

2018-bmw-4-series-101

2018-bmw-4-series-102
در کل به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و کار خوبی را روی سری 4 فیس لیفت انجام داده است. نیاز به تغییر زیاد در سری 4 احساس نشده بنابراین شرکت تنها به بازنگری‌های جزئی بسنده کرده است. بازنگری‌های مربوط به ظاهر خودرو را با سیستم تعلیق و تکنولوژی جدید ترکیب کنید تا برنده‌ی واقعی را ببینید.

منبع: bmwblog

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

18 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    فیس لیفت خیلی خوبی بنظر میاد
    ولی نمیدونم چار انگار سری 4 نشد اون چیزی که باید بشه
    حس میکنم روح سری 3 کوپه ی سابق که باید به سری 4 تزریق میشد الان توی سری 2 میشه پیداش کرد

    پاسخ
    1. H.A
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      اینا گرافیک چراغ هارو تغییر میدن ایرانخودرو و سایپا هم همینطور جالب اینجاست که این لگن سازا چه افتخاری هم به نبوغ طراحیشون میکنن…

      پاسخ
  2. علي دانشمند
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    از صفحه کیلومتر دیجیتال خوشم نمیاد. خوراک ماشین اسپورت صفحه کیلومتر آنالوگ عقربه ای هست

    پاسخ
  3. matoun
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    الان اگه ایران اینو میزد بعد این فیس لیفت رو انجام میداد همه میپریدین بهش میگفتین این مثل قبلیه اصلا معلوم نیست شما که این همه میگین صنعت خودرو ایران اینجوریه خودتون چیکار کردین برای صنعت فقط میاین داخل سایت میگین ایران اینجوریه اونجوریه

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (554 دیدگاه) ,

      اول از همه اینکه،ب‌ام‌و بعد از این فیس لیفت، مدل قبلی رو تولید نمیکنه
      دوما اینکه بعد از فیس لیفت افزایش قیمت نداشته(مگه اینکه آپشن اضافه تری نسبت نسل قبل روش سفارش بدی یا یک چیز که قبلا نبوده رو اضافه کرده باشه) مثلا اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی بروز شده، آمپرهای دیجیتال،چراغ های LED، تعلیق بازنگری شده و …. باعث افزایش قیمت نشده!!!!
      شما برای این بهبود ها که بدون افزایش هزینه هست، حق اعتراض هم به خودت میدی؟!
      سوما اینکه ما باید برای صنعت خودروی خودمون کاری کنیم یا برعکس؟!!!!!!
      اونا یک قدم نشون بدن مشتری واسشون با ارزشه و به شعور ما احترام بزارن،اونوقت حمایت از سمت ما

      پاسخ
      1. MehdiTurbo
        سوابق: (299 دیدگاه) ,

        ارزش این خودرو رو نسبت به قیمتش بسنج ارزش خودروها ایرانم بسنج این پولی ک ما واسه اشغالا ایران خودرو میدیم ک من دسته دو خریدم ک از ایران خودرو نخرم میشه تو خارج گلف و خیلی از ماشینای ژاپنی و کره ای خرید.

        پاسخ
        1. Bavaria
          سوابق: (554 دیدگاه) ,

          دمه شما و همه جنوبیا گرم😊

  4. Bavaria
    سوابق: (554 دیدگاه) ,

    از نظر من ب ام و، واسه بروز رسانی سری سه و چهار واقعا کم گذاشته

    پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (158 دیدگاه) ,

    کوپه شرکت بی ام و فقط و فقط m2

    پاسخ
  6. Parker
    سوابق: (8546 دیدگاه) ,

    من که همیشه از سری 4 خیلی خوشم اومده.
    الان هم میگم که عالیه.

    پاسخ
  7. علیرضا
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    من چراغ های قدیمیو بیشتر میپسندم یه جور اصالته تو بی ام و دو تا چراغ گرد ولی الان عین همه ماشینای جدید دیگه از طرح های عجق وجق زده

    پاسخ
  8. کمبوجیه
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آخه تغییر چراغ شد فیس لیفت؟؟؟؟؟؟اونم نه شکل قالب چراغ بلکه توی چراغ!!!!ینی هر تزییناتی میتونه این کارو بکنه.

    پاسخ
  9. Mori Ca.
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    یکی از دلچسبترین کوپه های بازارِ… واقعا خواستنیه واسه من دو کنار امریکن ماسل دوسش دارم.. بروز رسانیش هم کاربرذی و ظریف بود.. کیلومتر شمار خیلی ساده بود و باید آپدیت می شد..

    پاسخ
  10. میلاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان این نسل جدید نیست ها
    این فقط یک فیس لیفت
    کمپانی های خودرو سازی هر یک تا دو سال رو خودرو هاشون این کارو انجام میدن
    هر چهار الی شیش سال هم نسل جدید رو ارایه میدن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x