بی ام و

حضور ب‌ام‌و سری 2 اکتیو و گرن تورر به‌روز شده در ژنو

در خارج از بازار آمریکا و در برخی بازارهای خاص BMW، دو مینی ون جالب را عرضه می‌کند؛ و در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ شاهد معرفی نسخه‌های فیس لیفت دو برادر به نام‌های سری ۲ اکتیو و گرن توور هستیم.


این دو خودروی به‌روز شده که از اواخر ماه جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد دارای سپر جلوی جدیدی هستند که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری در بخش پایینی دارد. این هاچبک ها همچنین دارای جلوپنجره بازنگری شده و سیستم اگزوز جدید در مدل‌های ۴ سیلندر می‌باشند.


از دیگر تغییرات قابل‌توجه می‌توان به نسخه گیراتر M اسپورت و رنگ‌های بدنه جدیدی اشاره کرد که هم‌اکنون دو رنگ بژ و نارنجی را نیز دربر می گیرد. سری ۲ اکتیو و گرن تورر فیس لیفت را می‌توان به چراغ‌های LED به‌روز و رینگ‌های متفاوت ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز سفارش داد.


کابین تغییرات زیادی نداشته اما رانندگان خود را در صندلی‌هایی با راحتی بیشتر و پوشش‌های کابین به‌روز شده خواهند یافت. دو خودروی یاد شده همچنین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive جدید انتخاب‌گر دنده الکترونیکی جدید برای مدل‌هایی می‌باشد که به گیربکس ۷ سرعته یا ۸ سرعته اتوماتیک جدید مجهز شده‌اند.


ب‌ام‌و در زیر کاپوت جدیدترین نسل پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی را که دارای انژکتورهای سوخت با فشار بالاتر، میل‌لنگ‌های سبک‌تر و توربوی بهبود یافته می‌باشند نصب کرده است. این خودروساز باواریایی می‌گوید بهبودهای صورت گرفته باعث شده‌اند مصرف سوخت و آلایندگی کاهش یابد و قدرت و گشتاور به ترتیب ۷ اسب بخار و ۱۰ نیوتون متر افزایش را تجربه نماید.


نسخه پایه ۲۱۶i دارای قدرت ۱۰۹ اسبی بوده درحالی‌که نسخه ۲۲۵i xDrive قدرت ۲۳۱ اسب بخاری را ارائه می‌کند؛ اما نسخه‌های دیزلی گوناگونی با قدرت‌های متنوع ۱۱۶ تا ۱۹۰ اسب بخاری نیز در دسترس هستند.

مدل ۲۲۵xe iPerformance نیز با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و واحد الکتریکی ۸۸ اسب بخاری و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۷.۶ کیلووات ساعتی در دسترس می‌باشد. مدل یاد شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعتی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    شبیه به kia carnes شده یه کمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    جز مدل های بی ام و هستش که اصلا به دلم نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا