ب ام و

اضافه شدن نسخه‌های پلاگین هیبریدی به خانواده ب‌ام‌و سری 3

اندکی پیش از شروع به کار نمایشگاه ژنو 2020 ب‌ام‌و سه نسخه پلاگین هیبریدی از سری 3 با نام های 330e تورینگ، 330e سدان xDrive و 330e تورینگ xDrive را معرفی کرد. پیش از این نیز مدل 330e سدان عرضه شده بود.

همه‌ی این خودروها از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با تکنولوژی توئین پاور توربوی ب‌ام‌و سود برده و قدرت 181 اسب بخاری دارند. این پیشرانه درون‌سوز به واحدی الکتریکی موجود در گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک متصل شده و 111 اسب بخار دیگر به این مجموعه اضافه می‌کند. کل قدرت این قوای محرکه برابر با 248 اسب بخار بوده و البته می‌توان به مدت 10 ثانیه حداکثر قدرت را 40 اسب بخار بیشتر کرد. حداکثر گشتاور سه مدل جدید از سری 3 نیز 420 نیوتون متر اعلام شده است.

مدل دیفرانسیل عقب 330e تورینگ شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو برد الکتریکی 65 کیلومتری دارد.

اما افرادی که خواهان انعطاف و کاربری بهتری هستند می‌توانند 330e سدان و 330e تورینگ با سیستم چهار چرخ محرک xDrive را سفارش دهند. این خودروها شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت به ترتیب 5.8 و 6.2 ثانیه‌ای داشته و سقف سرعت آن‌ها نیز 224 و 214 کیلومتر در ساعت می‌باشد. موضوع جالب اینکه پرفورمنس این خودروها نسبت به نسخه دیفرانسیل عقب سطح پایین‌تر است. مدل سدان برد الکتریکی 58 کیلومتری داشته درحالی‌که برد مدل تورینگ چهار چرخ محرک 55 کیلومتر است.

خریداران می‌توانند باتری ولتاژ بالای مدل‌های 330e را از طریق احیای انرژی ترمز یا سوکت خانگی مرسوم شارژ کنند. در صورت استفاده از شارژر خانگی باید حدود 5.5 ساعت منتظر شارژ باتری‌ها ماند.

هر سه خودروی یاد شده دارای جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی همچون محافظت از عابر پیاده فعال، کنترل فاصله پارک و کاکپیت زنده ب‌ام‌و هستند که این آخری شامل مواردی همچون دستیار شخصی هوشمند ب‌ام‌و، سرویس‌های از راه دور، اپل کارپلی و… است.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه

  1. Bayerische Motoren Werke

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (844 ديدگاه)

    معرفی کن دیگه این M3 لعنتیو لعنتی
    …time to shows this dinosaurs who is boss

  2. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2157 ديدگاه)

    این که میشه هیبریدی؟!
    مگه پلاگین هیبرید موتور درون سوز نقش ژنراتور رو نداره؟

    1. بهراد

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (396 ديدگاه)

      پلاگین هیبریدی که مد نظر شماست به نظرم BMW i3 باشه که یک موتور درونسوز نقش ژنراتور افزایش برد رو داره .
      شباهتش اینه که هر دو پلاگین یا پریز برای شارژ دارن ولی اینجا یکم فرق می کنه تو سری 3 پلاگین هیبریدی در واقع موتور الکتریکی داخل گیربکس کار گذاشته شده و نیروی اصلی توسط موتور احتراق داخلی تامین میشه و برای شارژ میتونه از ترمز احیا شونده هم استفاده کنه
      (در واقع هیبریدی میشه همون دو گانه ی خودمون یعنی از دو تا منبع انرژی استفاده می کنه)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن