بی ام و

اضافه شدن نسخه‌های پلاگین هیبریدی به خانواده ب‌ام‌و سری 3

اندکی پیش از شروع به کار نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ ب‌ام‌و سه نسخه پلاگین هیبریدی از سری ۳ با نام های ۳۳۰e تورینگ، ۳۳۰e سدان xDrive و ۳۳۰e تورینگ xDrive را معرفی کرد. پیش از این نیز مدل ۳۳۰e سدان عرضه شده بود.

همه‌ی این خودروها از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با تکنولوژی توئین پاور توربوی ب‌ام‌و سود برده و قدرت ۱۸۱ اسب بخاری دارند. این پیشرانه درون‌سوز به واحدی الکتریکی موجود در گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک متصل شده و ۱۱۱ اسب بخار دیگر به این مجموعه اضافه می‌کند. کل قدرت این قوای محرکه برابر با ۲۴۸ اسب بخار بوده و البته می‌توان به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر قدرت را ۴۰ اسب بخار بیشتر کرد. حداکثر گشتاور سه مدل جدید از سری ۳ نیز ۴۲۰ نیوتون متر اعلام شده است.

مدل دیفرانسیل عقب ۳۳۰e تورینگ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو برد الکتریکی ۶۵ کیلومتری دارد.

اما افرادی که خواهان انعطاف و کاربری بهتری هستند می‌توانند ۳۳۰e سدان و ۳۳۰e تورینگ با سیستم چهار چرخ محرک xDrive را سفارش دهند. این خودروها شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ترتیب ۵.۸ و ۶.۲ ثانیه‌ای داشته و سقف سرعت آن‌ها نیز ۲۲۴ و ۲۱۴ کیلومتر در ساعت می‌باشد. موضوع جالب اینکه پرفورمنس این خودروها نسبت به نسخه دیفرانسیل عقب سطح پایین‌تر است. مدل سدان برد الکتریکی ۵۸ کیلومتری داشته درحالی‌که برد مدل تورینگ چهار چرخ محرک ۵۵ کیلومتر است.

خریداران می‌توانند باتری ولتاژ بالای مدل‌های ۳۳۰e را از طریق احیای انرژی ترمز یا سوکت خانگی مرسوم شارژ کنند. در صورت استفاده از شارژر خانگی باید حدود ۵.۵ ساعت منتظر شارژ باتری‌ها ماند.

هر سه خودروی یاد شده دارای جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی همچون محافظت از عابر پیاده فعال، کنترل فاصله پارک و کاکپیت زنده ب‌ام‌و هستند که این آخری شامل مواردی همچون دستیار شخصی هوشمند ب‌ام‌و، سرویس‌های از راه دور، اپل کارپلی و… است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Bayerische Motoren Werke

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (952 ديدگاه)

    معرفی کن دیگه این M3 لعنتیو لعنتی
    …time to shows this dinosaurs who is boss

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    این که میشه هیبریدی؟!
    مگه پلاگین هیبرید موتور درون سوز نقش ژنراتور رو نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      پلاگین هیبریدی که مد نظر شماست به نظرم BMW i3 باشه که یک موتور درونسوز نقش ژنراتور افزایش برد رو داره .
      شباهتش اینه که هر دو پلاگین یا پریز برای شارژ دارن ولی اینجا یکم فرق می کنه تو سری 3 پلاگین هیبریدی در واقع موتور الکتریکی داخل گیربکس کار گذاشته شده و نیروی اصلی توسط موتور احتراق داخلی تامین میشه و برای شارژ میتونه از ترمز احیا شونده هم استفاده کنه
      (در واقع هیبریدی میشه همون دو گانه ی خودمون یعنی از دو تا منبع انرژی استفاده می کنه)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا