ب ام و

ریسک‌های خرید و نگهداری ب‌ام‌و M5 E60 ده سیلندر!

وقتی ب‌ام‌و M5 E60 در سال ۲۰۰۴ پدیدار شد پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی آن به شدت جلب‌توجه نمود به گونه‌ای که بسیاری از افراد فکر کردند کلاس سدان‌های اسپرت به حد نهایی جذابیت خود رسیده است.

این پیشرانه ۵ لیتری که در دل M6 نیز قرار گرفته قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای شده و البته سقف سرعت این سدان اسپورت نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

برخلاف M5 مدرن و چهار چرخ محرک، E60 پرچم‌دار خودرویی دیفرانسیل عقب بوده است. این خودرو به‌صورت سفارشی با گیربکس ۶ سرعته دستی در آمریکای شمالی عرضه شد و البته در باقی بازارها با گیربکس نیمه اتوماتیک ۷ سرعته SMG در دسترس بود.

خودروی موردبحث که در دوران هنرنمایی کریس بنگل و انتقادات از طراحی‌های او عرضه شده ظاهر و کابین خوبی دارد. همچنین حتی پس از گذشت بیش از یک دهه از عمر M5 E60، این مدل ۲۰۰۸ که مشاهده می‌کنید سه سال پیش با قیمت حدود ۳۴ هزار دلار خریداری شده و خودرویی روپا و قدرتمند به نظر می‌رسد. کابین باکیفیت این سوپر سدان هنوز هم موقعیت خوبی داشته اما خب این یکی از جنبه‌های خودروست.

نکته دیگر به تنظیمات صحیح قوای محرکه مربوط می‌شود به گونه‌ای که M5 E60 با ۲۷۹ ترکیب پیشرانه و شاسی در دسترس بوده و خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای راحت است. باواریایی ها این سدان اسپرت را به عنوان کروزری راحت در بزرگراه طراحی کرده‌اند اما خب در راه‌های پرپیچ‌وخم نیز ناامید نخواهید شد. البته فرمان خودرو می‌توانست تنظیمات بهتری داشته باشد اما در کل M5 طالب سرعت‌های بالاست.

اما یک سوال اساسی باقی می‌ماند: آیا M5 E60 ارزش پذیرش ریسک هزینه‌های مربوط به نگهداری را دارد؟ پاسخ را باید از مالکان واقعی پرسید!

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. R@min

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    زیباترین چراغای تاریخی بی ام و برای این نسله. هنوز که هنوزه طراحیش بی نقصه

    موافقم ۸۳
    مخالفم ۹
    1. مهراب

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من فکر میکردم فقط خودم عاشق چشماشم
      دنبال این ناز بودن تو چشمای دیگر ب ام و ها هم گشتم ولی دیگه پیدا نشد به این حد ….

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. رضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    یه جوری تیتر زدید ریسک های خرید،حالا انگار کسی پول داره بی ام و بخره.

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۵
    1. MehdiTurbo

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1067 ديدگاه)

      این برای اونور ابیاست ما فقط زیر ابی باید بریم

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1313 ديدگاه)

        یکی از بهترین نسل های m5 همینه…
        موتور v10 دیفرانسیل عقب و گیربکس ۶ دنده دستی…
        لنگه نداره…

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۲
    2. blackburn

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      باید بری شوش یا عبدل آباد دنبال قطعه ، خیلی جمع کردنش کار سختیه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
    3. Mohammad

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      کاش اقامت آمریکا رو داشتم تردید نمیکردم حتی اگه ۴۵۰۰۰ تا ام قیمتش بود نقد میخریدم

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
      1. بهراد

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (611 ديدگاه)

        منم این حسو روی w212 E63s فیس لیفت دارم

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
  3. AMG_73///

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (862 ديدگاه)

    این ماشین عشقه
    درست مثل همون مقاله‌ای بود که طرف از🔥cls🔥
    شکایت داشت و میگفت کرولا بخرید(البته پدال اون مقاله رو نذاشته بود)
    داداش کسی که m5 میخره جیبش پره
    واقعا طراحی این ماشین رو نگاه کنید هم زیباست و هم دلنشین
    و انوقت m3 و m4 جدیدو نگاه کنید😐
    شاید m5 قدیمی بی ام و به اندازه m5 الان زیبا نیست اما دلنشینه
    به این میگن طراحی
    به این میگن
    🔥BMW🔥

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۵
    1. Ali01

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      واقعا همینم درسته اگه بخوای از نقطه a به b جابجا شی کرولا بگیر ولی اگه ماشینی میخوای که با اون حال کنی و رانندگی و عملکرد و تکنولوژی برتری داشته باشه و کلا ماشین برتری باشه m5 خرجشم دیگه طبیعیه چیزی بین خودروهای عادی و سوپرکار که نوش جونش ارزششو داره

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. AMG_73///

        ۱۴ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (862 ديدگاه)

        😐😐😐😐😐
        داداش فازت چیه

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    2. Mohammad

      ۱۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. h!$@\/\/

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (869 ديدگاه)

    واااای
    این طراحی
    موتور ده سیلندر اونم تنفس طبیعی
    اونم دف عقب!
    🤩

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳
    1. مانی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      بعد دیدن موتور ۱۰ سیلند دور بالا الهام گرفته از فورمول یکش
      به عنوان طرفدار برای اولین بار بود که احساس کردم مرسدس کم آورده

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    هنوزم جذابه و از دیدنش لذت میبرم بعد گذشت این همه سال. همینطور که از دیدن e کلاس w211 و clk های همون سال ها.
    چیزی که بعید میدونم برای نسل های فعلی مرسدس و ب ام و اتفاق بیافته.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۶
  6. ماکان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (269 ديدگاه)

    سلام . بنده خیلی از نسخه های M مدل های بی ام و خوشم میاد حتی اگر که در نسل بعدی X7 و سری ۷ بی ام و آنها را بسازند که البته امکانش هم وجود دارد و نمیشه گفت که صد در صد غیر ممکن است .ساختن خیلی از انواع خودرو ها ممکن است .

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
  7. MehdiTurbo

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    به نظرم بهترین و پخته ترین عصر خودروسازی تو این چند ده همون موقعست نه تنها برای بی ام برای بنز برای موستانگ و … هنوز عشق ماشین به اون اتیشی از اون دوره دارم حیف تو اون دوره ما تو این شرایط بودیم.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. Maserati

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1320 ديدگاه)

      اره بابا الان همش تو فکر برقین گند زدن تو رویا های ما+طراخی های بیریخت+داشبورد تمام صفحه بدون دکمه!!!!خدایا کاش قبل از این دوران برقی به دنیا میومدم موقع شروعش هم میمردم

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳
  8. MAF

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ی ماشین خواستنی….

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  9. مهرداد كمال

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    همه ماشینای اون موقع قشنگ بودن شما بیاین پروشه کاررا یا فراری انزو مازراتی mc12 مرسدس slr موستانگ ووووو رو ببین خیلی جذاب بودن!!! این m5 و m6گل سرسبد محصولات بیمر بودن
    بنظرم تکرار نمیشن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  10. سورنا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (891 ديدگاه)

    به نظرم زیباترین چراغای بی ام و همینه لامصب هرچقد میبینی سیر نمیشی مث بنز و طراحی های اون موقعش …

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  11. امین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (120 ديدگاه)

    پیدا کردن یه دونه از اینها که بی درد سر باشه سخته . اکثرا به خرج افتادن . چون برای رانندگی پرفشار ساخته شدن و خیلی طبیعی که فرسوده بشن. ریسک زیادی داره چون هزینه هاش کمر شکن هست. وقتی که مخصوصا موتور ب مشکل میخوره حتی اگر خیلی کوچک باشه دیگه اون قدرت توانایی ارائه نمیده و مجبوری درستش کنی که بعد ۵۰ک مرتب پیش میاد.
    در کل صرفه نداره. چون هم پول . هم زمان زیادی ازت میگیره.
    ولی اگر عاشقی دیگه هیچی مهم نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. امین

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (120 ديدگاه)

    این لینک جالبتری هست برای معرفی و خرید یک مدل کم یاب دنده دستی با شرایط واقعی
    https://www.youtube.com/watch?v=w0X5_gr66JE&feature=emb_rel_pause

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا