معرفی ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبرید با قدرت 388 اسبی

ب‌ام‌و در حال عرضه‌ی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی X5 xDrive45e در اروپاست. این خودرو از چهارمین نسل تکنولوژی eDrive سود خواهد برد.


زیر پوسته آشنای این X5 پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری 282 اسب بخاری با واحد الکتریکی 110 اسبی همکاری کرده و قدرت ترکیبی 388 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتون متری را ایجاد می‌کنند.


این قدرت از طریق سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. درگاه شارژ خودرو نیز در گلگیر جلو سمت چپ قرار گرفته است. البته به جز این مورد برخی نشان‌های متفاوت هم وجود داشته و همین موارد وجه تمایز X5 پلاگین هیبریدی با برادران استاندارد خود هستند.


ب‌ام‌و می‌گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با 5.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 235 کیلومتر در ساعت می‌باشد. برد الکتریکی این شاسی‌بلند لوکس بین 67 تا 87 کیلومتر بوده و سقف سرعت آن در حالت الکتریکی 135 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


پشتیبان قوای محرکه‌ی الکتریکی شده‌ی X5 xDrive45e باتری لیتیوم-یونی 24 کیلووات ساعتی و جدیدترین تکنولوژی مدیریت انرژی هوشمند است. بخش محفظه بار این خودرو 150 لیتر کمتر از نسخه‌های استاندارد بوده اما همچنان حجم 500 لیتری در دسترس سرنشینان می‌باشد.


نسخه‌ی پلاگین هیبریدی X5 به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی و دامپرهایی با کنترل الکترونیکی عرضه شده و فرمان پذیری تمام چرخ ها هم به عنوان آپشن وجود دارد. سیستم صوتی حفاظت از عابران پیاده نیز وجود دارد که با ایجاد هشدار صوتی عابران پیاده را از وجود خودرو آگاه می‌سازد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. [🔘🔘-------------SRT--🔘🔘]
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    واقعا این جلوپنجره جدید ب ام و زشت و بدترکیبه ، اکثرا توی کامنت های سایت های خارجی با قیافه ی خوک های توی انگری برد مقایسش میکنن ، البته بعضی ها هم میگن باشکوهه !! 😄

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3109 دیدگاه) ,

      حداقل وقتی تستش میکنن فقط از لذت وکیفیت وعملکرد بی نظیرش میگن. نه مثل کادیلاک XT6 که اتواکسپرس تستش کرده واونقدر مشکلات وضعف داشت که اگه عکس هارو پاک میکردن و اسم کادیلاک رو حذف میکردن آدم فکر میکرد تست خودروی لیفان X60 رو انجام داده اتواکسپرس!!!!
      بعدشم یه عده وقتی همون XT6 معرفی شد میگفتید قراره عملکرد وکیفیتش به سیخ بکشه X5 یا پورشه کاین یا GLE رو اما حتی نتونستن نظر مثبت یه مجله رو جلب کنه.
      این تفاوت مهندسی در کنار کیفیت وعملکرد هستش!!!!!

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.