مشکل عجیب تسلا مدل 3: انتظار 3 ماهه برای سپر!

تسلا از سال 2018 به عنوان مهم‌ترین سال تاریخ خود نام برده زیرا این خودروساز توانست حدود 140 هزار دستگاه مدل 3 جدید را بفروشد. در واقع تسلا مدل 3 پرفروش‌ترین خودروی لوکس سال قبل در آمریکا بوده است.


تسلا علیرغم مشکلات زیادی که در گیگا فاکتوری و تأسیسات تولید فرمونت کالیفرنیا داشت به این هدف والا دست یافت. مشکلات موردبحث اکثراً حل شده‌اند اما خب تعداد زیاد مدل 3 به فروش هم مشکلات جدیدی به وجود آورده‌اند!

بنا به گزارش پدال و به نقل از وال‌استریت ژورنال، افزایش سریع تولید مدل 3 از طرفی باعث کندی فرایند تعمیر این محصولات هم می‌شود؛ به عبارت دیگر وجود تسلاهای بیشتر در جاده‌ها به معنی تصادفات بیشتر این خودروها و نیاز بیشتر به تعمیرات است.


مالکان تسلا باید با زمان‌های طولانی انتظار برای تعویض قطعات دست‌وپنجه نرم کنند و به نظر می‌رسد این مشکل حداقل در کوتاه‌مدت رفع نخواهد شد. وال‌استریت ژورنال با یکی از مالکان مدل 3 که برای تعویض سپر خود مجبور بوده 3 ماه صبر کند گفت‌وگو کرده است.

سپر از جمله معمول‌ترین قطعات خودرویی بوده و انتظار 3 ماهه برای تهیه آن عجیب است. فروم‌های تسلا نیز قبلاً خبرهای زیادی درباره‌ی مدت‌زمان زیاد انتظار برای تهیه قطعات یدکی منتشر کرده بودند.


واضح است که این تأخیرها باعث ایجاد نارضایتی و عصبانیت مالکان می‌شود. فرایند تعویض قطعات و تأمین قطعات یدکی در سایر خودروسازان روندی کاملاً سریع و سرراست است.


تسلا از این مشکل آگاه بوده و مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک هم گفته اولویت اصلی‌اش در سه‌ماهه ابتدایی سال 2019 بهبود سرویس محصولات است. البته این فرایند اصلاً آسان نیست زیرا فقدان قطعات یدکی را نمی‌توان در یک روز حل کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. Elmiraj
    سوابق: (538 دیدگاه) ,

    سه ماه برای یه سپر……
    .
    البته انفجار در فروش این مشکلاتو داره …!!!!!
    فروش ۱۴۰ هزار تایی برای خودرویی که حضور واقعیش در بازار کلا یک ساله بسیار عادیه.
    .
    وقتی هم ایلان ماسک قول برطرف شدن یه مشکل رو میده یعنی این مشکل هر چه زودتر حل می شه .

    پاسخ
    1. پویا
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      بارها نوشته ام که فروش تسلا بیشتر به خاطر تبلیغات زیاد و کم کاری بزرگران مثل تویوتا و فولکس واگنه .
      به زودی چینی ها خودروهای برقی بهتر از تسلا رو به بازار میدن .
      تاکید میکنم چنی ها الان میتونن خودرو برقی درجه یک بدن بازار نه خودرو معمولی که بتونه همپای تویوتا یا فولکس واگن و بنز باشه

      پاسخ
    2. M
      سوابق: (1987 دیدگاه) ,

      واقعا خوب با ادبیات بازی کردی ! لایک
      حقیقت اینه که واقعا تسلا واسه رقمی مثل 140 هزار تا واسه یه مدل هنوز کوچولوعه
      یعنی لقمه بزرگ تر از دهنشه ساخت ماشین فقط فروشش نیست این مسائل رو هم داره
      و تو همین حقیقتو با اون ادبیات گفتی
      نقطه قوت تعصب

      پاسخ
      1. پویا
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        با ادبیات بازی نکردم .تسلا هیچ چیز شاهکاری نداره که انقدر بزرگش کردن .
        همین جیلی امسال یه ماشین معرفی میکنه که الکتریکیه و خیلی وقته روش کار کرده و مطمعنا فروش خوبی میکنه
        نیسان لیف جدید هم راحت از پس تسلا بر می یاد .
        nio es6 هم خیلی خوبه .
        بایتون که همه رو قورت میده فقط باید سریعتر محصولش رو معرفی کنه

        پاسخ
        1. Elmiraj
          سوابق: (538 دیدگاه) ,

          پویا @
          اون طور که شما میگی شرکتهای فولکس واگن ، تویوتا ، جیلی و بایتون محصولات خیلی شاخی قراره بیرون بدن ولی مشکل اینجاست که Audi E- Tton فولکس که شاخ همه شونه پرفورمنس ش اندازه همین Model 3 ارزان قیمت نیست و تا بخوان این خودروهای شاخو بیرون بدن تسلا با رودستر وارد میدان می شه…….!!!
          .
          اون نیسان لیف پلاس هم تازه می خواد امسال وارد میدان شه و بردش تنها ۳۶۰ کیلومتره و هنوز خیلی راه داره تا به بُرد ۵۰۰ کیلومتری Model 3 برسه….اگه غیر از این بود هم امسال یک چهارم همین model 3 نمی فروخت …!!! کل تسلا هم پیشکش که امسال فروشش از مرز ۲۴۰ هزار تا هم گذشت…!!!!!!!!!
          .
          دوست عزیز کار از تبلیغاتی که می گی گذشته و بر خلاف تصورت تسلا خیلی خیلی بزرگتر و قویتر از این حرفاست…

        2. VIPER
          سوابق: (1739 دیدگاه) ,

          برام جاله که یکی بیاد از برتری لیف به مدل ۳ بگه همینجوری بپرونین دیگه
          کنتور نمیندازه که
          عجیبه ها

    3. یانکی
      سوابق: (535 دیدگاه) ,

      فقط همون کلیپ تصادف که پشت چراغ قرمزه که مدل3 جون صاحبش رو نجات میده کافیه ملت هجوم بیشتری ببرن برای خریدش.ایمنی فقط حرف نیست عمله.به کوری چشم اونا که نمیتونن قدرت آمریکا رو ببینن روز به روز بالا و بالاتر میرن

      پاسخ
  2. Khosrow
    سوابق: (953 دیدگاه) ,

    تا این سپرش بیاد بقیه نسل بعدی شون میاد ..

    پاسخ
  3. اشکان
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بزرگ کردن این مشکلات کم اهمیت نشون میده خیلیا دوست ندارن ماشینای الکتریکی فروش خوبی داشته باشه.

    پاسخ
  4. mohammad
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    یه مشت مافیای خودرو نمیخوان بزارن تسلا قدرت بگیره چون بقیه خودروسازها از اون میترسن که بازارشونو بعد از به قدرت رسیدن تسلا از دست بدن ولی نمیدونن که پشت این خودروسازی کسی هست به اسم ایلان مااااسک….

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1008 دیدگاه) ,

      به هیچ عنوان نمیترسن
      نمیشه سالی‌ ۵۰میلیون خودرو برقی ساخت و تا مثلا ۲۰-۳۰سال ادامه داد
      البته با تکنولوژی فعلی‌ که به لیتیوم زیادی احتیاج داره

      پاسخ
  5. مسعود
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    تسلا خودرو ساز نیست موفق هم نخواهد شد اخر سر هم مجبور می شود دودستی واگذار کند الان گوگل و اپل سالها است روی پروژه خودران کار می کنند کسب تجربه می کنند و اطلاعات ارزشمند جمع کرده اند ولی ایا خودرو ساز شده اند نه بلکه انها با این کار تجربیات خود را به ماشین ساز ها می فروشند و سود می برد اینهمه خودر رو ساز چگونه صاحب این همه تجربه شدند در صورتیکه هیچگونه تجربه ای نداشتند همین اطلاعات را خریدند و این یک همکاری موفق وسود اور است ولی تسلا بجای اینکه ایده اش را به شراکت بگذارد یا بفروشد خودش را درگیر یک کار تخصصی کرد و سعی هم می کند همه را خود انجام دهد زود شروع کرد ولی کارهایش در عمل با شک و تردید همراه است ولی نمونه ولوی برقی عملیاتی شد شرکتهای ژاپنی چینی امریکایی سازنده نمونه های موفق را دارند بیرون می دهند و در شبکه توزیع مطمن پخش می کنند با تضمین تمامی مسایل مربوط به ماشین (البته این نظر شخصی من است ) شاید متخصصین نظری یگر داشته باشند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.