تسلا

بررسی مشکل احتمالی شتاب‌گیری ناخواسته محصولات تسلا

یکبار دیگر موسسه NHTSA در حال تحقیق روی شتاب‌گیری ناخواسته محصولات تسلا می‌باشد.

این بررسی نتیجه‌ی شکایت ۱۲۷ مالک خودروهای تسلا بوده و طبق گزارش‌ها، این حوادث باعث ۱۱۰ تصادف و ۵۲ زخمی شده‌اند.

NHTSA هم‌اکنون در حال بررسی ۵۰۰ هزار خودروی تسلا شامل مدل S مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹، مدل X مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ و همچنین مدل ۳ مدل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می‌باشد.

وقتی وارد جزئیات شویم به برخی موضوعات جالب از جمله تسلا مدل ۳ سال ۲۰۱۹ برمی‌خوریم. در یک حادثه گزارش شده از کالیفرنیا، فردی ادعا داشته در حال رانندگی با سرعت کم در یک پارکینگ بوده و ناگهان خودرو به‌صورت اتفاقی شتاب گرفته است. راننده می‌گوید خودرو حتی با وجود فشار روی پدال ترمز هم به شتاب‌گیری خود ادامه داده است. از آنجایی که راننده نتوانسته خودرو را متوقف کند از آن بیرون پریده و خودرو هم به مقداری از سیمان‌های ریخته شده در مسیر برخورد کرده و نهایتاً متوقف شده است.

در یک حادثه دیگر که بازهم تسلا مدل ۳ در آن دخیل بوده یک آقا و خانم شاهد دو بار شتاب گیری ناخواسته خودروی خود بوده‌اند. یکی از این حوادث ظاهراً در زمان رانندگی آقا با سرعت حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت رخ داده درحالی‌که حادثه دیگر هم ‌زمان رسیدن به چراغ‌قرمز بوده است.

اما جالب‌ترین حادثه هم ‌زمانی بوده که یک دستگاه تسلا مدل ۳ در حال حرکت در بزرگراه بوده و راننده تلاش کرده سرعت را در زمان روبرو شدن با ترافیک کم کند اما خودرو به دستورات راننده توجهی نکرده و خودرو با ۹ خودروی دیگر تصادف کرده است. خود راننده و سرنشین گفته‌اند که تسلا مدل ۳ شتاب گیری ناخواسته داشته است.

هنوز دلیل وقوع این مشکل مشخص نیست اما NHTSA در آینده جزئیات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    با اختلاف مضخرف ترین خودروساز جهان،کاش دم از ایمنی نمی زد با این اسباب بازی هایی که میسازه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    من عاشق دنیای خودرو هستم و به هیچ برندی تعصب بیش از حد ندارم و تقریبا از هیچ خودرویی بدم نمیاد واسه همین این که میگم صرفا نظر شخصی هستش. محصولات تسلا هم بی برو و برگشت در دنیای امروز و بخش خودروهای الکتریکی به نوعی وزنه به حساب میان و در خوب بودنشون شکی نیست. منتهی من شخصا از این دنیایی که تسلا در اون حرکت میکنه به خاطر مشکلاتی از این دست که توی مقاله عنوان شده نگران بودم. یعنی زمانی که ماشینها (همه جور ماشینی نه صرفا خودرو) انقدر قدرمتند بشن که انسان گاها نتونه عامل بازدارنده باشه. فکر کنید با زن و بچه سوار ماشینی و میرسی به تقاطع، ترمز میکنی ولی ماشینت شتاب میگیره !!!!!!! و تو اصلا نمیدونی چرا این اتفاق افتاد و کاری از دستت بر نمیاد. البته این مشکل میتونه در خیلی از خودروهای دیگه که از تکنولوژی خودران سطح بالا استفاده میکنن هم اتفاق بیفته صرفا تسلا را نمیگم. شاید یکم هالیوودی به نظر بیاد ولی ممکنه روزی برسه که ما در مقابل ماشینها ضعیف به نظر بیایم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    میگن نرم افزار تسلا انقدر هوشمند هست که اگر کسی که تو ماشینه مست باشه یا فحاشی کنه بلافاصله بعد از تجزیه و تحلیل تمام فاکتورها برای تنبیه کردن رانندش شروع به مجازات میکنه. حالا شما فکر کن اگه یک رانت خار بشینه توش چی میشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    از نظر ساختاری ، منظور نرم افزاری و کامپیوتر تمامی خودروهای تسلا ساختار ثابت و شبیه به هم دارن .
    اگر همچین مشکلی باشه تمامی خودروهای تسلا که تا به امروز فروخته شدن این مشکلو دارن ، یا هیچکدام ندارن……
    در غیر این صورت خطا از مالکان بوده که ناگهان پاشون به پدال گاز خورده چون شتاب در کثری از ثانیه اعمال میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    سیستم خودران سطح ۳!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا