تسلا

شکایت از تسلا به خاطر کاهش ظرفیت باتری

تسلا با شکایتی از مصرف‌کنندگان که ادعا می‌کنند این سازنده، باتری خودروهای قدیمی را به منظور پیشگیری از فراخوانی هزینه‌بر محدود کرده مواجه شده است.

2014 Tesla Model S 60
رویترز گزارش داده که این شکایت روز چهارشنبه در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده و احتمالاً شامل هزاران مالک خودروهای تسلا مدل S و X می‌شود که از باتری‌های نسل قدیمی‌تر استفاده کرده و برد آن‌ها تا 64 کیلومتر کاهش یافته است.

بسیاری از مالکان این خودروها در فروم هایی همچون تسلا موتورز کلاب ادعا می‌کنند به‌روزرسانی نرم‌افزاری باعث شده برد الکتریکی خودروهایشان کاهش یابد. برای مثال مالک یک دستگاه تسلا مدل S 85 مدل 2014 ادعا می‌کند او حدود 8 کیلووات ساعت ظرفیت باتری خودروی خود را از دست داده است ولی تسلا می گوید که این کاهش ظرفیت عادی است.

2014 Tesla Model S P85
در واقع تسلا به این موضوع واقف است که کاهش ظرفیت باتری برخی از محصولاتش به خاطر بهبود طول عمر آن‌ها صورت می‌گیرد.

این شرکت اعلام کرده است:

درصد بسیار کمی از مالکان خودروهای مدل S و X قدیمی‌تر شاید متوجه کاهش کوچکی در برد الکتریکی خودروهای خود شده باشند. این موضوع که پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام شده به خاطر بهبود طول عمر باتری صورت می‌پذیرد.

این مشکل در ماه می و پس از آتش‌سوزی و انفجار تسلا مدل S در هنگ‌کنگ آغاز شد. تسلا به زودی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که باعث اصلاح تنظیمات شارژ و مدیریت گرمایی محصولات خود به منظور محافظت باتری و افزایش طول عمر آن می‌شد را در نظر گرفت.

2014 Tesla Model S 60 Sedan electric
در شکایت مطروحه ادعا شده که تسلا به منظور پیشگیری از اقدامات لازم برای فراخوان خودروها به منظور تعمیر یا جایگزینی باتری‌های این خودرو چنین کاری را انجام داده است.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. پویان

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تسلا چیز ان چنان درخشانی نداره که انقدر همه دربارش صحبت می کنن .
    تسلا ورشکست میشه
    تا الان تبلیغات کمکش کرده

    1. محمد

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      مصرف کننده کی باشه که شکایت کنه؟؟؟
      چرخ تولید باید بچرخه قاعدتا حق با تولیدکننده است چون زورش بیشتره
      چه وضعشه اصلا که طرف تسلا رو نمیگیرن؟؟؟
      مگه قوانین تولید و حمایت از تولیدکننده-مصرفکننده رو بلد نیستن؟؟؟
      .
      ضمن اینکه سرمایه تسلا نه خودروهای تولیدی که مغز صاحبش، ایلان ماسک هست
      تا ایلان ماسک هست که داره فضا رو هم به تسخیر درمیاره مطمئن باشید تسلا زمین نخواهد خورد
      .
      تا زمانی هم که شارژ باتریهای خودرو به حدود ۳ دقیقه برسه،
      که زیاد هم دور نیست و در حال تجاری سازیه،
      سلطه بازار از آن الکتریکیها خواهد بود
      از ۲۰۲۵ فروش درونسوزها در اروپا ممنوعه
      تسلا هم بازیگر مهم و پیشرویی در بازار الکتریکیها هست

      1. علیx76

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (633 ديدگاه)

        یه ادم ، هرچقدر بزرگ ، باز هم خالی از اشتباه نیست
        چرا از ایلان ماسک بت میسازید؟ چی بهتون میرسه؟
        ایلان ماسک یه آدم فوقالعاده با هوش و پر از ایده های نابه
        در عین حال بسیار اهل ریسک
        بخاطر همین یسری محدودیت های مدیریتی روش گذاشتن داخل کارخونه ی خودش ، توسط سهام داراش
        ایلان ماسک کاری میکنه که به نظرش درست تره
        اما به تبعات احتمالیش کمتر فکر میکنه
        درست برعکس کارخونه ای مثل تویوتا
        بخاطر همین تویوتا کمتر با این حاشیه ها سر و کار داره

    2. محمد

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      البته شخصا از طراحیهای داخلی تسلا، اصلاااا خوشم نمیاد
      سادگی تا حدی زیباست که دلزدگی و حس بی روح بودن رو القا نکنه
      کابینهای جدید آئودی هم مدرنه، هم تکنولوژیکه، هم ساده
      .
      پس سادگی یا تکنولوژیک بودن بهانه خوبی واسه تفره رفتن از یه طراحی داخلی گیرا نیست

  2. Elmiraj

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    هر چند با طولانی شدن عمر باتریهای لیتیمی ظرفیت آن ها سال به سال کمتر می شه ، ولی ۶۰ کیلومتر کاهش بُرد بهتر از اینه کل ماشینو از هم باز کنی و با هزینه ای گزاف کل باتری و عوض کنی …..
    .
    تسلا با کاهش دادن ظرفیت باتری باعث شده هم عمر باتری ها افزایش یابه و هم امنیت باتری نیز در طولانی مدت تضمین بشه…..

    1. مانی

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1619 ديدگاه)

      خوب مشکل اینجاست که تسلا باطری‌ها رو گارانتی طولانی مدت میکنه
      و اون قسمت که گفتی‌:

      از نظر اقتصادی درسته منتها تسلا برای خودش دلسوزی کرده و نه مصرف کننده
      اون هزینه گزاف هم میوفته به گردن تسلا و اینجوری داره زرنگ بازی در میاره

      پانویس:تو فرهنگ نوین ایرانی(خودش یه جور بی‌ فرهنگیه) به این کار میگن زرنگ بازی
      وگرنه در گذشته واژه‌های دیگه یی براش بکار میبردن که زشته نمیشه گفت

      1. Elmiraj

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        با افزایش طول عمر ظریفیت تمامی باتری های لیتیومی کاهش پیدا می‌کنه که اجتناب ناپذیره و هیچ شرکتی گارانتی شو قبول نمی کنه ، حتی کمپانی های سازنده موبایل و لپتاپ…
        .
        .
        گارانتی طولانی مدت تسلا ۸ ساله هست…
        تعویض کامل باتری ماشین های تسلا زمانی انجام میشه که نمایندگی تشخیص بده باتری بدون دخالت عامل انسانی کاملا خراب شده .
        و‌ هرگز نگفتن که در صورت کاهش ظرفیت ما باتری ماشین تونو عوض می کنیم و امروز بیان که زیر حرفشون بزنن….!!!!
        .
        فکر کنم شما تسلا رو با ایران‌خودرو اشتباه گرفتین ، چون اونی که ما بهش اجازه میدیم اینجوری سرمون کلاه بزاره ایران‌خودرو و سایپا هست…..!!!
        مردم آمریکا و اروپا اونی نیستن که اجازه بدن تسلا و …. سرشون کلاه بزارن .

  3. MjM

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (547 ديدگاه)

    آقا تحریمن! صرفه اقتصادی نداره باطری تولید کنن باطری با ظرفیت کم میذارن جاش چون باطریهای تسلا جز آپشن حساب میشه. حالا یه تیپ دیگه میزنن ده میلیون گرونتر و همون باطری های قبلی رو روش میذارن! میفروشن دیگه. چون فرانسه به تسلا قطعه نمیده مجبورن از باطری های قلمی هم استفاده کنن! الان خیلی از تسلاها به دلیل کمبود قطعه تو پارکینگه!

    1. OMID

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (979 ديدگاه)

      باتری قلمی😂😂😂👍

  4. بهراد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (371 ديدگاه)

    عمر موتور الکتریکی تسلا چقدر هست؟شامل چه سرویس دوره ای میشه؟منظورم روغن کاری یا تعویض سیم پیچ و بورد هست؟
    کسی میدونه باتری رو چطور تعویض می کنن؟از زیر ماشین باز می کنن یا از داخل اتاق؟هزینه پک کامل باتری چقدره؟
    شاید بهتر باشه یه مطلبی در این مورد بنویسین. ممنون

    1. اردوان

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عمر مفید باطری 200.000 مایل با 90% شارژ
      موتور وگیربکس عمرش تا 5 برابر باطری اما بلبرینگ و بوش و شافتش کمتر
      پک باطری از زیر عوض می شه و طبق امار باطری تسلا در سال 2020 بین 5-9 هزار دلار و 2025 4 هزار دلار می شه.

      منبع»: EV club workshop 2019

  5. M3csl

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یا اَیَتُهَا التِسلا؛
    هَل اَنتَ جمیل؟؟لا،،لا🤚

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن