تویوتا

احتمال تولید تویوتا GR لندکروزر وجود دارد

مدتی است که خبرهای مربوط به تولید تویوتا GR هایلوکس منتشر شده و ظاهراً این خودرو قرار است با پیشرانه ۶ سیلندر عرضه شود. اخیراً نیز گفته شده این پیکاپ از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری لندکروزر جدید استفاده خواهد کرد و به این ترتیب GR هایلوکس تهدیدی خطرناک برای نسل بعدی فورد رنجر رپتور خواهد بود.

اما به نظر می‌رسد تویوتا پس از عرضه هایلوکس، سوپرا، ۸۶ و یاریس با پیشوند GR می‌خواهد این خانواده را شلوغ‌تر کند و نسل بعدی لندکروزر یکی از نامزدهای احتمالی برای پذیرش چنین پیشوندی است.

سخنگوی تویوتا در استرالیا در مصاحبه با خبرنگاران گفته است:

دلیلی برای عدم تولید نسخه‌های GR لندکروزر یا هایلوکس وجود ندارد و ما اخیراً نام GR هایلوکس را ثبت تجاری کرده‌ایم.

نسخه کامل GR از لندکروزر پیشنهاد خوبی است. با استفاده از پلتفرمی جدید و نامی کاملاً مشهور، نسخه کامل GR برای لندکروزر می‌تواند یک خون تازه در رگ‌ها قلمداد شود. همچنین گفته شده احتمال استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی با قدرت ۲۶۸ اسب بخار در این شاسی‌بلند وجود دارد.

اما وضعیت سایر محصولات تویوتا چگونه خواهد بود؟ سخنگوی تویوتا می‌گوید این خودروساز تلاش‌های ویژه‌ای برای تولید محصولات خالص GR انجام می‌دهد و تمامی محصولات کلیدی با این پیشوند عرضه خواهند شد.

با توجه به این اظهارات احتمال تولید GR کرولا و حتی GR فورچونر وجود دارد. البته انتظار نمی‌رود GR لندکروزر احتمالی روانه بازار آمریکا شود و حتی قبلاً خبری درباره احتمال خاتمه تولید لندکروزر در این بازار منتشر شده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. پارسا عشق ماشین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    این رندری که شبیه راو ۴ است .
    و فکر کنم زیاد بهش نمیاد

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲
    1. پارسا عشق ماشین

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (206 ديدگاه)

      انشا…
      دیگه تموم بشه که ایرانی ها هی نروند لند کروز ۲۰۱۴ رو به لند کروز ۲۰۲۰ تبدیل کنند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Hadi

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      دوستان دیدید گفتم تولید لندکروز متوقف نمیشه؟
      چون اسمش تو نقشه راه آینده تویوتا بودش…
      اینم مهر تأییدی بر این که نسل بعدی لندکروز تولید میشه…
      مگه الکیه بخوان همینجوری حضرتو بزارن کنار……

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۷
      1. Hadi

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        این ۲۶۸ اسب فک کنم اشتباه تایپی باشه…
        ۸سیلندر ۴ لیتری توربو فقط ۲۶۸ اسب؟
        مطمئنید شاید ۶۲۸ اسب باشه؟
        پدال برو یه چکی بکن……

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۲
        1. OMID

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1677 ديدگاه)

          درسته ولی دیزلیه نه بنزینی
          اشتباه motor 1 هست که دقیقا نگفته بنزینی هست یا گازوئیل
          مولی motoring گفته دیزلیه

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
  2. joker

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (278 ديدگاه)

    نشد پدال یه پست بزاره فرداش با یه پست دیگه تکذیبش نکنه،با خودتون چند چندین؟….

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۱
  3. دانیال

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    تویوتا وقتی یه موتور هشت سیلندر که ۴۰۰۰ سی سی حجم داشته باشه و دوتا توربو هم داشته باشه بزنه و فقط ۲۶۸ اسب قدرت داشته باشه یعنی یه گشتاور بالا و یه استهلاک فوق العاده پایین خواهد داشت و یجورایی مرگ نداره

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۹
    1. مازیار

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (124 ديدگاه)

      حالا اگه یه کمپانی دیگه همچین مشخصاتی ارائه کرده بود می‌گفتیم بی عرضه ها ۸سیلندر ۴لیتری ۲توربو فقط ۲۶۸ اسب؟😅

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۲
      1. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1677 ديدگاه)

        دیزلیه

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
  4. Aria

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (92 ديدگاه)

    برای ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو ۲۶۸ اسب کم نیست!؟

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
    1. Sina

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (851 ديدگاه)

      این هشت سیلندرش اندازه سی چهل تا چهار سیلندر توربو دوام داره و اسب بخارش بعد چند سال تغییر نمیکنه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۳
      1. Aria

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (92 ديدگاه)

        آخه اگه تنفس طبیعی هم بود بیشتر میشد

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۰
    2. Maserati-MC20

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (713 ديدگاه)

      همیشه موتور های لندکروز و lx570 مزخرف بوده

      موافقم ۳
      مخالفم ۲۰
  5. Ho3in

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (235 ديدگاه)

    لعنتی مرگ نداره من عاشقشم 👌و همچنان دوستش دارم❤

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  6. pooriya.bmw.germany

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (479 ديدگاه)

    تویوتا بجای حذف لندکروزر باید مدل های فرعی زیادی که دارد حذف کند مثل پرادو سکویا و فوررانر‌
    و در عوض نسل جدید لندکروز با نام ها و نسخه های مختلف در بازارهای مختلف عرضه کند
    مثل در اروپا با نام پرادو در آمریکا با نام سکویا در خاورمیانه و شمال آفریقا و استرالیا با نام لندکروزر
    همانند نیسان که یک مدل خودرو در خاورمیانه با نام پاترول عرضه می‌کند و در آمریکا با نام آرمادا
    لندکروزر یک سمبل هست و تقریباً ریشه دار ترین سازه تویوتا حیف این مدل که کامل حذف شود

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
    1. حسین

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2223 ديدگاه)

      تو کشور های افریقایی مدل هایی پرفروش هستند که در حاورمیانه پرفروش نیستند!
      در امریکا هم مدل های اختصاصی دارد!
      بخاطر همین تنوع داره!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. زیزیگولو

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (639 ديدگاه)

    تویوتا لندکدوز، تویوتا پرادو، تویوتا راو فور، تویوتا کمری و تویوتا کرولا محبوبترین مدلای کمپانی تویوتا تو ایران و جهان هستن

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. امیر

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      حالم از تویوتای پرادو فیس قدیم بهم میخوره

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۴
      1. زیزیگولو

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (639 ديدگاه)

        اتفاقاً به نظر من فیس قدیمشم عالی بود …. خوب البته سلیقه ها و نظرا متفاوته یکی خوشش میاد یکی خوشش نمیاد

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
        1. Maserati-MC20

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (713 ديدگاه)

          ازه منم جدیده رو بیشتر دوست دارم

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. فرید

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (16 ديدگاه)

        دقیقا. اصلا نتونستم با اون پرادوی نسل قبل که تو ایران وارد شدن ارتباط برقرار کنم. اما این تویوتا لندکروزر پرادوی نسل فعلی واقعا قشنگ شده.تنها ایرادش همون قسمت عقبه که شبیه نسل قبلیه هنوز

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  8. OMID

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1677 ديدگاه)

    انجینش دیزله و ۶۵۰ نیوتون گشتاور داره واسه همین قدرتش کمه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    خیلی سخته که بتونی یه موتور هشت سیلندر توئین توربو ۴ لیتری رو یه جوری محدود کنی
    که ۲۶۸ اسب خروجی بده.
    اگه واقعا بنزینی باشه این موتور باید یه آفرین
    حسابی به تویوتا گفت!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. MaF

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (278 ديدگاه)

    همچین چیزی نباید بیاد
    من حتی با هایلوکسشم مخالفم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  11. samurai

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (229 ديدگاه)

    اسب بخار واسه افرود مهم نیست مهم گشتاوره که بتونه از شیب و دست انداز رد بشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا