تویوتانیسان

غلبه تویوتا GR یاریس بر نیسان GT-R نیسمو در پیست!

تویوتا GR یاریس به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و توانایی مغلوب کردن خودروهای قوی‌تر و بزرگ‌تر، به مینی GT-R تشبیه شده است که واقعاً لقب خوبی برای این هاچ‌بک داغ تویوتا محسوب می‌شود. به همین دلیل، اتوکار می‌خواهد بفهمد وقتی این دو اعجوبهٔ ژاپنی در یک پیست در برابر هم قرار می‌گیرند چه اتفاقی روی می‌دهد. البته در زمان برگزاری این رقابت هوا بارانی و پیست خیس بوده که این یعنی GT-R وحشی که از لاستیک‌های تابستانی هم استفاده می‌کند، علیرغم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک احتمالاً نمی‌تواند به‌راحتی تمام قدرت خود را به مسیر منتقل کند.

به همین دلیل، حتی در این پیست کوتاه، اگر هوا بهتر بود یا لاستیک‌های GT-R نیسمو متفاوت بود، باید به‌راحتی می‌توانست GR یاریس را مغلوب کند اما بااین‌حال باید اگرها را کنار گذاشت و به واقعیتی نگاه کرد که در این ویدئوی به نمایش درمی‌آید یعنی جایی که تویوتای سه سیلندر، گودزیلا را شکست می‌دهد. GR یاریس با ۲۶۱ اسب بخار قدرت، کمتر از نیمی از نیسان قدرت دارد اما به لطف فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر و وزن سبک‌تر (با ۱۳۱۵ کیلوگرم وزن، حدود ۴۵۰ کیلوگرم از GT-R حتی با وجود فیبر کربن‌های نیسمو سبک‌تر است)، توانست با اختلاف ۰.۴ ثانیه پیروز شود.

البته قطعاً خواهید گفت که در این باران، GT-R نتوانست به‌خوبی از همهٔ قدرت ۶۰۰ اسب بخاری خود استفاده کند درحالی‌که GR یاریس تمام پرفورمنس خود را به نمایش گذاشت اما در پاسخ باید گفت صرف‌نظر از اینکه تویوتا چگونه به پیروزی رسید، این یک نتیجهٔ بسیار چشمگیر برای هاچ‌بک تندوتیز ژاپنی محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه

  1. 😎Ali Hossein😎

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (337 ديدگاه)

    هی روزگار !
    کج مدار!
    ببین به کجا رسیدیم که یاریس به گودزیلا غلبه کرده!😭😭🤧🤧
    دیگه GTR داره پیر میشه
    گودزیلا نرووووووووووووووووو!!😭😭

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۲
    1. porsche

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      گودزیلای جدید در راهه مدل فیس لیفت…

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۳
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        یه مدل فاینال ادیشن با قدرت ۷۱۰ اسب سال ۲۰۲۲ میاد و سال ۲۰۲۳ نسل جدید معرفی میشه

        موافقم ۳۸
        مخالفم ۳
        1. Hadi

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          چه غول کشی شده این فلفل ریزه میزه خودی و غیرخودی نداره همه رو داره له میکنه…
          یکی اینو بگیره…
          گودزیلا رو دیگه انتظار نداشتم…
          ولی پیر قدیمی شده ولی هنوزم سپر خیلی ها رو به خاک مالیده و نسل جدیدش قراره بزودی بیاد…
          جفتشون خیلی دوست داشتنی و معرکن 🎌💪👑…

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۲
      2. 😎Ali Hossein😎

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (337 ديدگاه)

        خبر خوبی بود حالم جا اومد دمت گرم

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۶
      3. امیرحسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        فیس لیفت یا نسل جدید؟؟؟!!!!!

        موافقم ۷
        مخالفم ۶
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5286 ديدگاه)

      دو تاشون ژاپنی هستن ، هر دو نازنین .
      اما این تویوتا هست که با چنین سگمنتی به صورت کارخانه‌ای غوغا به پا کرده !

      چرا بقیه نمیکنند و فقط به ظاهر تهاجمی محصولاتشون میپردازند !
      چون تویوتا آشپزخانشو داره طبق گفته‌ی مدیرعامل تویوتا ، این خیلی حرفه و منطورش اینکه که رقبا زیاد کُری نخوانند ، ما بخواهیم ، همه چیز را به خاک و خون میکشیم و شما جزء نگاه کردن کاری نمی‌توانید بکنید !؟!؟!

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۴
      1. Ali

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (30 ديدگاه)

        نه خیر اگر چه بخواهد چه نخواهد همون اکونومی سطح پایین هستن و به پای رقبای بهتر از خودش هرکاری کنه نمیتونه برسه کلا چه آلمانی باشه چه امریکایی هردو ازهمه نظر بهتر از تویوتای ژاپنی هستن تویوتا زور بزنه سعی کنه نزاره رقبای کره ای ازش بزنن جلو خیلی کار کرده.

        موافقم ۳
        مخالفم ۴۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          این هم نَظَریست ، محترم .

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۰
        2. Ali

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (30 ديدگاه)

          نخیر نظر هم نیست واقعیته
          احترام همه هم که سرجاشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۸
      2. 2646

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (235 ديدگاه)

        واقعا رئیس کمپانی تویوتا گفته ما آشپزخونه داریم؟
        فکر کنم منظورش آشپزخونه شیشه بوده! از حرف هاش هم معلومه جنس نابی پخت می کنن توش …

        موافقم ۶
        مخالفم ۹۱
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          کاربر ۲۶۴۶
          شما بارها نه از روی نقد ، بلکه از روی نفرت می‌آیید و نسبت به کامنت‌های من واکنش نشان میدهید !
          میشه مشکل خودتان را واضح بیان کنید ؟!
          من اگر کامنتی میگذارم ، دلیلی نداره شما خوشتون بیاد یا بدتون !!! ، بلکه نظر شخصی هست که بیان میکنم !

          در ضمن ، در انبار کاه دنبال سوزن نگردید که مثلاً میخواهید من را دروغ‌گو جلوه دهید (( منظورم کامنتی بود که در مقاله‌ی تویوتا راو۴ گذاشتید در جواب کامنت من اما چون نتوانستم اونجا پاسخ شما را دهم ، اینجا بازخوردش را گذاشتم )) !

          البته که دیگر جواب جنابعالی را نمیدهم ، چون پشت واکنش کامنت شما نسبت به من ، نِیَت تخریب پنهان شده و نه نقد ، پس بِدرود از پاسخگویی به جنابعالی !

          موافقم ۳۳
          مخالفم ۱
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          بله
          شما که مُدَعی سواد و تجربه هستید ولی تجربه‌ای برای خواندن مقالات ندارید ، پس خبر هم ندارید که دقیقاً رییس تویوتا از کلمه‌ی آشپزخانه استفاده کرده !

          اینقدر جوگیر نشوید !
          اول تفکر ، دوم سواد پاسخگویی !

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۱
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          البته شما معنی آشپز‌خانه گفتن رییس شرکت تویوتا را میفهمید ، ولی خودتان را به راه دیگه میزنید که مثلاً من را تخریب کنید !
          چقدر گناه داری 😂 !

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۱
    3. زیزیگولو

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1766 ديدگاه)

      یاریسGR امسال خیلی سرو صدا به پا کرده

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۰
      1. [AMIN_TROFEO]

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        من گلف GTI رو بیشتر دوست دارم
        طراحیش یه عنوان یک هاچبک عالیه

        موافقم ۰
        مخالفم ۴
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (5286 ديدگاه)

        دقیقاً زیزیگولو جان
        فکرش را میکردم توپ باشه ، ولی نه اینقدری که بزرگان را اینطوری به چالش بِکِشه !
        کی فکرش را میکرد ، روزی یاریس به سر زبان‌ها بیوفته 😂 .

        تویوتا با این کارِش بد تیکه‌ای انداخته به مُدَعی‌های جهانی !!!

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. افشار

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (228 ديدگاه)

          تو فضای مجازی پان ترک و پان فارس دیدیم ولی مثل اینکه نوید هم پان تویوتا هست !!!!!!!

          موافقم ۴
          مخالفم ۶
        2. افشار

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (228 ديدگاه)

          البته قصد توهین به نوید و سلمان رو ندارم اما سلمان هم پان هیونداییست😂😂😂😂

          موافقم ۰
          مخالفم ۴
        3. Ali

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (30 ديدگاه)

          الانشم در حد بزرگان نیست و بنز و فولکس واگن و فورد از همه نظر بهتر از تویوتا هستن نهایتش خیلی زور بزنه با سری ان هیوندای رقابت کنه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۶
    4. داود

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (110 ديدگاه)

      مگه میشه ؟مگه داریم؟این یاریس کی میاد ایران؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. Ahmedreza2002

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        احتمالا هیچ وقت😓

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
  2. میثم

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    ❤❤❤ LOVE TOYOTA ❤❤❤

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  3. Aref.Genial

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چطوری جون دل؟ همش طرفداری تویوتا می کنیا
    من هر صفحه که در مورد تویوتا باشه اصلا بازش هم نمی کنم اینجا هم بخاطر نیسان اومدم.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۳
    1. میثم

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1321 ديدگاه)

      طرفداری نمیکنم
      فقط دوسش دارم
      اتفاقا اگه دقت کرده باشی خیلی جاها هم ازش انتقاد کردم
      مثلا تو پستهای تسلا و سیستمهای خودران همیشه گفتم تویوتا کند عمل کرده و عقب افتاده.
      ولی نباید دست کمش گرفت

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  4. ツSAMURAIツ

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    واقعا باورم نمیشه 🤯
    دلم میخواد ببینم یاریس تو نوربرگرینگ چیکار میکنه
    من هر چی سرچ کردم نتونستم تایمی پیدا کنم احتمالا هنوز تو نوربرگرینگ رکورد نزده

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  5. میثم

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    یادش بخیر زمانی که گودزیلا معرفی شد همه کارشناسان تو کف این ماشین بودن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  6. R@m!n

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    البته این گودزیلا دیگه منقرض شده باید نیسان یه حرکتی بزنه. پاشو پاشو همش داره ادای حال خرابارو درمیاره.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  7. 2646

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بخش F-sport تویوتا خیلی وقته مرده! یا اگر نمرده، داره توسط یه مشت پیرمرد یا دختر بچه اداره میشه …
    gazoo racing یه پسر ۱۹-۱۸ ساله راننده بلد هست که اومده بخش اسپرت تویوتا رو زیر رو کنه! امیدوارم تویوتا اعضای بخش بخش F-sport را عین اعضای تیم لمانز ۲۰۱۶ بریزه بیرون و امکانات شون بده به بخش gazoo racing.
    یه ماشین اسپرت، غیر توانایی های فنی باید روح اسپرت داشته باشه و گرنه چسبوندن برچسب F-sport رو ماشین که نشد کار!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۹
    1. R@m!n

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      F-sport فلسفش رقابت با M-POWER و AMG بود که سر خسیس بازیای تویوتا خراب کرد و تبدیل شد به یه برچسب رو ماشینای گرون تر لکسوس اما gazoo انگار از دهه ۸۰ ۹۰ اومده کارای بزرگ با دستای کوچیک نمونش همین فلفل دوست داشتنی.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳
      1. 2646

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (235 ديدگاه)

        رامین جان

        بخش F-sport تویوتا، از N هیوندا هم پایین تره، چه برسه به Mpower و AMG! خاک بر سرشون با این راندمان شون …
        یه ماشین اسپورت، تو هر کلاسی باید غیر از بخش های فنی، یه ارگونومی و روح اسپرت داشته باشه تا بشه از توانایی هاش استفاده کرد و گرنه هیوندا شاسی جنسیس سدان رو کوتاه تر کرد، گیربکس زد اف گذاشت روش، سفت ترین کمک ها رو گذاشت زیرش، ترمز برمبو روش نصب کرد و جنسیس کوپه رو ساخت. اون ماشین نه تو کلاس پونی ها و نه تو کلاس اسپورت های اروپایی جایی پیدا نکرد به نسل دوم هم نکشید.
        موتور و گیربکس و شاسی و … قوی مهمه، اما اون نمک و فلفل آخر داستان که رابط کاربری و تنظیمات نهایی هست، یه ماشین اسپورت رو دلچسب می کنه.

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۰
        1. R@m!n

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          ماجرای تویوتا خیلی شبیه جنرال موتورزه خودشونم نمی دونن می خوان تو کلاس ماشینای پرفومنس باشن یا نه. یه جورایی پر کردن عریضه هست تا بودن تو این کلاس. نمونش سوپرا، کوروت، کامارو، بخش F-sprot، کادیلاک سری CTS

          موافقم ۶
          مخالفم ۶
        2. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          رامین عزیز

          دوستانی که ناراحتن چرا تویوتا تو جی تی ۸۶ و سوپرا صرفا مادرخرج بوده و این ماشین ها اصالت ندارن، اگر بدونن یه راننده تستر درست و حسابی تو شرکت تویوتا/لکسوس نیست که ماشین ها رو تست کنه و کمبودهای بخش اسپورت شون رو بهشون بگه، خوشحال هم میشن که این دو ماشین رو تویوتا نساخت که گند بزنه به اسم شون …
          تو همین پست یه مقایسه ای بین Lexus NX300h Fsport با BMW X4 M-package صرفا تو بخش ارگونومی اسپرتی کابین انجام میدم که هم منظورم رو از عملکرد افتضاح بخش اسپورت تویوتا برسونم و هم به نوعی پاسخ ماهان خان رو تو مقایسه حال و هوای این دو تا ماشین داده باشم.
          از لحاظ فنی و پرفرومنس که مقایسه شون خنده داره … با اینکه خودم یه تویوتایی دو آتیشه هستم ولی تویوتا تو این زمینه واقعا افتضاح هست!

          موافقم ۳
          مخالفم ۱۲
        3. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (777 ديدگاه)

          ۲۶۴۶ جان.عزیز دل برادر فکر کنم سوتفاهمی شده منم هم عقیده ام با شما و من هم که مقایسه ای که امروز کردم گفتم ان ایکس به پای ایکس فور نمیرسه!من نسخه قویتر ان ایکس سیصد هیبرید یعنی ان ایکس دویست رو داشتم الانم ایکس فور وقتی میگم دیستش به پای ایکس فور نمیرسه سیصد که اصلا فکرشم نمی کنم.من خودم فن تویوتا هستم ولی هیچ وقت به پای بنز و بی ام و نمی رسه وجی تی ۸۶ و سوپرا از نظر من یه ماشین تجاری هستش که مثلا سبد کارخونه تویوتا کامل تر باشه وگرنه چیشون اسپورته؟ من خودم اولین بار رانندگی بدون گواهینامه رو با بنز کپل پدربزرگم شروع کردم که یواشکی باهاش میرفتم بیرون از اون موقع افسار عشق المانی ها بر گردنم اویخته شد!

          موافقم ۷
          مخالفم ۵
        4. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          ماهان جان

          من قصدم بحث یا نفی نظرات شما نبود، اونجا قول دادم منظورم از حرف هام در مورد ضعیف بودن ارگونومی اسپورت لکسوس رو توضیح بدم، اینجا دوباره همون موضوع شد، گفتم یه کاسه کنم کامنت ها رو. و گرنه عزیز دلم، شما و همه بچه ها هر نظری، در مورد هر خودرویی داشته باشین، برای من محترمه. حتی اگه یه روزی خودمم ماشین ساختم و به نظرتون آشغال بود، بازم محترمه.

          در مورد قوی تر بودن ان ایکس توربو، حق با شماست منتها من گفتم این ماشین تو حالت رولینگ بین سرعت ۶۰-۷۰ تا حدود ۱۳۰-۱۴۰ واقعا بی نظیر راه میره؛ به شرطی که قبلش باطری های هیبرید رو پر کرده باشی، شمع ماشینت خوب باشه، بنزین سوپر داشته باشی و قبل از استارت دور موتور رو بالا نگه داری؛ می تونه پا به پای ایکس فور، ان ایکس توربو، تلیسمان، ۵۲۸ و … راه بیاد.

          تو شمال به خاطر بالا رفتن تراکم اکسیژن عملا توربوها خاصیت شون کم میشه، بنزین افتضاح و رطوبت بالا رو هم اگر لحاظ کنی، می تونم ادعا کنم تو شمال ان ایکس هیبرید، ایکس فور رو تو رولینگ بین ۱۴۰-۷۰ کیلومتر بر ساعت شکست میده.

          حالا انشاالله شما اون مازراتی که دوست داری می خری، منم با ۵۲۸ کاستومایز شده خودم میام و نشون میدم که بی ام و یعنی Sheer Driving Pleasure! مازراتی که هیچ، بوگاتی بولاید هم در حد و اندازه ۵۲۸ نیست …
          (شوخی)

          موافقم ۰
          مخالفم ۹
        5. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (777 ديدگاه)

          اقا جدا ما خوش حال میشیم خودرو بسازی.از بحث های فنی که می کنی معلومه تو این حوضه سررشته داری.ما عشقشو داریم شما علاوه بر عشق سررشته شو.خیلیم عالی میشه مثل رضوانی مام پزتو میدیم میگیم رفیقمون خودروسازه
          راجب مازراتی جی تی اس هم که فقط تو ایران خاص هستش وگرنه مکه فاضله و مدینه مکرمه نیستش!من هنوز دلم پیش cls63 خودمه دو میلیون و هفتصد روبل خریده بودم منتها تخصص اورال و مکسیلوفیشال سرجریم تموم شد مجبور شدم برگردم و یارو هم میدونست که باید برگردم دو میلیون و سیصد و خورده ای روبل ازم خرید که با پول خونه همه رو به دلار تبردیل کردم هنوز دارم حساب میکنم سرم چه قدر کلاه گذاشتن.
          ولی بی تعارف گفتی شمال ما اصلا درگ نزاشته درمقابل شما باختیم یه جوری شده من نصف ماه تهرانم نصف ماه انزلی راهی نیست تشریف بیار یکم بد بگذره.

          موافقم ۵
          مخالفم ۶
        6. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          آقای ۲۶۴۶
          شما که زیاد جوش میاری !
          مگه میشه ماشین هیبرید را زد به برق که بخواد شارژ بشه و شتابش خوب باشه !
          بقیه موارد هم که خودمان میدونیم که اگر بنزبن سوپر باشه یا شمع نو باشه و…

          در ضمن در شتابnx چه توربو و چه هیبرید ، در یک سطح هستند !
          که در سرعت بالای ۱۰۰تا این توربو هست که هیبرید را شکست میده !

          من نمیدونم این حرفاتون را از کجا در میاری و با اعتماد به نفس تمام هم جوش میاورید !
          در ضمن ، فلسفه‌ی تولید لکسوس اول لوکس بودن هست و اصلاً نمیشه با bmw آلمانی و X4 مقایسه‌اَش کرد که اسپرت بودن و پرفورمنس بالاتر هدفش هست که حتی تو بحث شتاب هم لکسوس را میخوره !

          من خودم انتخابم nx هست و سال ۹۶ خریدارش بودم که بنا به دلایلی که قبلاً گفتم ، نخریدمش ولی عاشق طراحیش شدم و هستم ، اما به درد کشور ما نمیخوره با این وضع کیفیتی بنزین و خدمات !
          شما کلاً انگاری دعوا دارید تو کامنتاتون !

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
        7. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          دوست نوجوون من

          تو جواب کامنت های بالات، نوشتم با دست پس می زنی، با پا پیش می کشی؛ دیدی خودت دلت می خواد بهت تیکه بندازم!
          من عکس BMW X4 و Lexus NX300 خودم رو تو پست بعدی گذاشتم، بغل مانیتورشون هم آخرین مطلب پدال رو تو گوشی اسکرین کردم که هم معلوم بشه عکس ها کی گرفته شده و هم عکس ها برای پدال واترمارک بشن.

          وقتی ماشین هیبرید نروندی، معلومه که اصطلاحات ساده شون رو نمی فهمی و برات عجیب هست! جالب داستان اینه، تو که دستت به ماشین هیبرید نخورده، تو پست هزینه های نگهداری خودروهای لوکس می نویسی ماشین های هیبرید ۳ سال دیگه کارشون تموم هست و به همه پیشنهاد میدی که یه تویوتا ساده بخرین …

          آخه پسر خوب، تو که این ماشین رو نروندی، چرا با ادعاهای کسی این ماشین ها رو روزانه می رونه، رد می کنی؟ بخوای زیاد دست و پا بزنی، یه عکس از پارکینگ خونه میزارم که ماشین های خانواده کنار هم پارکه، یهو تمام ماشین هایی که ادعا کردی و می خوای ادعا کنی رو تو یه قاب ببینی …
          تو حتی متوجه نمیشی وقتی دارم آپشن M-package بی ام و رو با F-sport لکسوس مقایسه می کنم، منظورم چیه؛ اومدی در مورد کلاس خودرویی با هم حرف می زنی؟

          در ضمن مخاطب من ماهان بود که می بینی اتفاقا با هم رفیق هم شدیم؛ بعد تو میگی لهنت بد هست؟ برو عزیزم، برو دیر وقت هست. شبت خوش

          موافقم ۱
          مخالفم ۹
        8. 2646

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          مخلصم ماهان جان

          والا تو خودروسازی، من بتونم یه پیچ طراحی کنم، کلاهم رو میندازم بالا.
          بنز هم ماشین های فوق العاده ای داره، متاسفانه تو ایران مدل هایی کمی ازش وارد شده ولی خاطرات خوبی از E350، C200، ML350 و S500 دارم اما واقعیت بیشتر طرفدار BMW و آئودی هستم تا بنز. بنز بمونه برای دوران پیرمردیم …
          اما cls63 شما، جواهر بوده؛ پیر و جوون نمیشناسه لامصب!
          در مورد شمال هم، اتفاقا چند تا پروژه ویلاسازی هم تو شمال دارم. این چند روز به خاطر کرونا تو خونه بستری بودم، سر پا که بشم، زیاد شمال میام برای سرکشی کارها. حتما یه قرار می گذاریم عزیزم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۹
        9. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          خدا به شما بیشتر ببخشه !
          یه چندتا عکس هم بگذارید ما با خودروهای سوپر‌اسپرت‌تان بیندازیم تا شاخ شویم !

          حالا دیگه مطمئن شدم چیزی از ماشین نمیدونی و فقط اِدعای دانستن میکنید !

          اون مقاله که میگی گفتم تا ۳ سال دیگه هیبریدها به خرج میوفته ، هنوز متوجه نشدید که بحث خراب شدن نیست ، بلکه بحث هزینه‌های گران خدمات بخصوص خرید باتری‌ها و نو کردن باتری‌های هیبریدی‌ها هست که به پول امروز حدود ۱۵۰ میلیون در میاد !
          هزینه‌های دیگرَش پیشکش !

          چقدر بدبخت هست کسی که بخواهد به حرف من یا شما گوش بده و بره خودروهای مورد نظر ما را بگیره اما عقل نداشته باشه که ببینه از خودرو چی می‌خواهد و هدفش از خرید چی هست !
          بارها و بارها توضیح دادم که چرا میگویم بهترین خودروی وارداتی در ایران تویوتا هست و اگر نه که همه‌ی ما دوست داریم بنز S سوار شویم !
          شما nx هیبرید دارید و تجربشو دارید ، اما کِتمان میکنید که این خودرو پس از ۵ تا ۷ سال نیاز به باتری داره و هزینه‌های خدماتی قطعاتیش از بقیه حساس‌تر و گران‌تر هست !
          شما پولداری و دلتون نمیسوزه برای پولتون ، برعکس من که برای استفاده خودرو در ایران ‌اولبن گزینه‌ی انتخابیم کیفیت بالا به همراه استهلاک پایین و تا سال‌ها بدون دغدغه رانندگی کردن هست !

          و در آخر
          شما یاد بگیر نقد کنی و نه جوگیر بشی با غرور کلاس رفاقت و خودروهایت را بگذاری که سریع جوش بیاورید !
          دنیای معرفتی ما با شما زیادی فاصله داره !
          من هنوز پس از چند سال فعالیت در پدال نگفتم امروز چی سوار میشوم که بخواهم اثباتش هم بکنم ، مگر اینکه قبلاً داشته و فروخته باشمش !
          از موتور و پراید گرفته تا انواع کره‌ای و ژاپنی !
          اما انگاری شما احساس شاخ‌پنداری مینمائید که گویی با فَخرفروشی اِرضاء میشوید !
          این هم یکی دیگر از فرهنگ‌های چشم‌و‌همچشمی در ایران که به جای صحبت کردن ، دارایی‌اِشان را به رُخ میکشند و سریع قضاوت همه‌چیز دانی میکنند !!!

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۰
        10. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          دوست نوجوون با معرفت و خاکی!
          دو تا نصیحت پدرانه برات دارم:

          ۱. وقتی تایم ادیت یه کامنت ۲۰ خطی ات تموم شد، ۱۰ ثانیه بعد خودت رو لایک نکن! دیگران می فهمن که خودت لایک کردی!
          ۲. اگر هنوز به سنی نرسیدی که بتونی بعد از گفتن دیگه جواب تون رو نمیدم، حرف نزنی، هیچ وقت نگو! تو کمتر از ۱ ساعت حداقل ۴ تا کامنت به من جواب دادی …

          باقی حرف هات شهین مهینه پسر خوب؛ امیدوارم روزی سوار این ماشین ها بشی. اون روز حتما یادت میاد چی این روزها می گفتی و ناخودآگاه یه لبخند روی لبت میشینه. به جای وقت گذاشتن برای جواب دادن به من، برو تلاشت رو بکن که اون روز زودتر برسه …
          در ضمن یادت باشه، منی که حتی اسم کوچیکم رو اینجا نگفتم هدفم دیده شدن و به رخ کشیدن اموالم نیست ولی کسی که پست خودش رو لایک می کنه تا تعداد لایک هاش بالاتر بره، احتمال زیادی داره که عقده حقارت داشته باشه!

          موافقم ۰
          مخالفم ۹
        11. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5286 ديدگاه)

          چه جالب
          این همه مثل جریان تئوریه آشپزخانه‌ی تویوتا ، اومده به لایک و دیس‌لایک‌ها گیر داده که من برای خودم را لایک میکنم !
          از پدال خواهشمندم تمام لایک ‌های چندساله‌ی پدال را اختصاص بده !

          در مورد شهین و مهین درست میفرمایید !
          حتماً به حرف شما گوش فَرا خواهم داد تا مثل شما خارجی و لوکس سوار شوم ، البته فعلاً پولم به خرید گیوه هم نمیرسه و ایشالاه اگر پولدار شدم ، میروم تو پارکینگ مردم با چندتا ماشین لوکس عکس می‌اندازم و با کرایه کردنشون عینک بالا می‌اَندازم !

          تو این چند روز ببین چندتا کامنت گذاشتی با چندتا سوتی از نشناختن هیبریدی‌ها با اینکه اِدِعاشو داری و دیگران را محکوم میکنی و یا قضیه‌ی مزایا و معایب راوفور که فقط میخواهی وانمود کنی ما هم هستیم ، باشه آقا ، شما هم هستید ، بر منکرش لعنت !!!

          پدال لطفاً یادتون نره لایک‌های من را به دیس‌لایک تبدیل و برای ایشون فقط لایک لایک کنید !

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        12. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          تو مگه نگفتی: البته که دیگر جواب جنابعالی را نمیدهم ، چون پشت واکنش کامنت شما نسبت به من ، نِیَت تخریب پنهان شده و نه نقد ، پس بِدرود از پاسخگویی به جنابعالی !

          تو رو خدا یکی استفاده از ایموجی ها رو به من یاد بده، این کامنت باید ۵۰ ایموجی خنده اولش می زدم!
          عزیزم، مگه قرار نبود جواب من رو ندی؟ ۱۰ تا کامنت هم گذروندی ها …
          اصلا سن رو بی خیال، پسری واقعا؟
          تو دلت باهام قهری اما بیشتر از همه داری باهام حرف می زنی! این قدر از خدا و پیغمبر مایه می گذاری تو پست هات، گناه نباشه با یه مرد این قدر حرف می زنی!

          منتها این حرف ها رو بی خیال، مگه شما پی به اشتباهات من تو کامنت هام نبردی؛ پس چرا اون کامنت ریپلای نمی کنی و با دلایل علمی به همه نشون بدی که چقدر من بی سوادم؟
          ۲ تا ماشین رنت کنم برای عکاسی یه کامنت که فقط اینجا به شما نشون بدم منم هستم؟ بعد هیچ کدوم تون حتی اسم کوچک من رو نمی دونین! این نظریه نشون دهنده عقده حقارت من نیست، بیشتر نشون دهنده اختلال شخصیت پارانوئید شماست …
          اگر این قدری که برای نوشتن این حرف ها وقت گذاشته بودی، برای مطالعه ساختار هیبرید وقت گذاشته بودی، معنی کامنت های من رو فهمیده بودی….

          موافقم ۱
          مخالفم ۶
        13. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (777 ديدگاه)

          ۲۶۴۶ جان انشالله زودتر خوب بشی کاری چیزی خواستی بگو.من تو شمال چون خودم هم تو ساخت و سازم اشنا بتن و ارماتور و کارگر هر چی خواستی میتونی با بهترین قیمت رو من حساب کنی.خواستی دوستان (حاج رحیم خوش اندوخته.امین تقی پور .امیر رضایی)و خیلی از دوستان هستند.در ضمن خوش حال میشم از پروژه ماهان مال من تو منطقه ازاد دیدن کنی.یه مرکز خرید برند و سرگرمی و سینما دارم میزنم اگه خدا بخواد پایان امسال افتتاح میکنمش.و بعد بریم ۱۰ هکتار زمین منطقه داریم شاید افتخار همکاری پیدا کردم.اخه می خوام کم کم شروع کنم دهکده بزنم.

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
        14. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          به به ماهان جان
          باعث افتخار هست عزیزم؛ حتما میام.
          هم برای دیدن خودت، هم برای شاهکارت، هم برای درس یاد گرفتن
          انشاالله که با سلامتی و دل خوش، خیلی زود افتتاح بشه و شیرینی اش رو بخوریم.
          کرونا لامصب از ما دست بکشه، حتما میام عزیزم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        15. mahan

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (777 ديدگاه)

          باعث افتخار ماست برادر هروقت اراده کردید قدم روی چشم ما میذارید

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. mahan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (777 ديدگاه)

      f-sport اگه همین طوری ادامه بده باید با جی تی لاین کیا مقایسه کرد و مسخره اش کرد.
      جالبه میتونید برید ببینید f-sport اومد روی لکسوس rx350 دستکاری کرد ۶ دنده رو کرد ۸ دنده ولی نه تاثیری روی مصرف داشت و نه رو سرعت تازه شتاب هم ۲.۰ ثانیه کاهش یافت!!!!

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
    3. ツSAMURAIツ

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      اینطور که از خبرا معلومه f sport هم میخواد زیرو رو بشه
      لکسوس IS F , LC F , LS F تو راهن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  8. mahan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (777 ديدگاه)

    به به چیلی تند تویوتا جالبه برام و اینکه ایول به دل و جرئت راننده که با همچین ابعادی چه دل و جرئتی داره رانندگی

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  9. امیرحسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بریییییید کنار تویوتا وارد میشود💪💪💪💪💪💪
    دوستان یه چیز خیلی واسم عجیبه:
    تویوتایی که خیلی نسبت به سیستم پورخوران و الکتریکی مقاومت کرد حلا هم رو به توربو آورده و هم الکتریکی،هم حجم کم میکنه و هم تعداد سیلندر؛درحالی که فوردی که پرچم دار آفرودش برخلاف تویوتا ۶ سیلندر بود الان شده ۸ سیلندر از اون ور تویوتا شده ۶ سیلندر،تویوتا حجم کم میکنه ولی فورد موستانگ کرده ۶.۸ لیتر و سری F رو واسش انجین ۷.۳ گذاشته،فوردی که خیلی زودتر از تویوتا سراغ سیستم پرخوران رفت،تویوتااااا داری به کجا میری،تو هم مثل تسلا رو هیدروژنی مقاومت کننننن.
    دوستان درسته تسلا خودروی خوبیه؛ولی فقط تو مسائل برقی نه تو بقیه اجزای ماشین،تویودا راست میگفت که اگه تسلا یه غذایی رو اختراع کرده ما آشپرخونه و سرآشپزشو داریم،چرا؟چون جایی معلوم میشه که تسلا ماشیناش بی کیفیته ولی تویوتا خدای کیفیته
    خدای کیفیتو ماندگاریو دوامو استهلاک
    تویوتا با یاریس نشون داد سرآشپز و آشپزخونه داده
    وای اگه این یاریس تیون بشه،اگه هنسی تیونش کنه
    مطمئنا اگه تویوتا واسه یاریس ۴ سیلندر و ۲لیتری میذاشت ۱۰۰درصد اونو از آم‌گ a45 s قویتر میساخت یا حتی از پیشرانه ۲ لیتری ۶۰۰ اسبی بی ام و،اگه هیبریدی یا پلاگین هم بود که اصلا پامیذتشت به قلمرو سوپرکاها،
    زنده باد تویوتا

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. امیرحسین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اون موقع اونا رو شکست میداد نه سیویکو
      دیگه رسما واسه خودش هرکولی میشد

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. امیرحسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        تازه لکسوس هم مثل تویوتا عمل میکنه در حالی که باید مثل بقیه لوکس ساز ها موتور وی ۱۲ داشنه باشه نه اینکه بیاد موتور وی رو برداره بجاش وی ۶ بزاره

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
        1. امیرحسین

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (263 ديدگاه)

          منظورم از وی ،وی هشت هست
          یادم رفت ۸ رو بردارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. 2646

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (235 ديدگاه)

      امیر حسین جان

      چون برق و هیبرید و موتور سبک وزن توربو، یه ترکیب فوق العاده است که توی پست (تأیید رسمی استفاده از پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی در مرسدس C63 جدید) راجع بهش صحبت شد. متاسفانه هر کاری می کنم نصفه دوم اون کامنتم نمیاد و گرنه نقش هیبرید رو هم توضیح داده بودم و اینکه چقدر می تونه یه رانندگی با موتور درون سوز رو لذت بخش کن.

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
      1. امیرحسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام دوست گرامی
        بله
        الان رفتم خوندم مطلب جامعی نوشته بودید
        تشکر🙏

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    3. Ali

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (30 ديدگاه)

      استهلاک و کیفیت اصلا ربطی به توانایی های خودروساز نداره که اینو میزنی به نامش روسیه هم میتونه باکیفیت ترین خودروهای جهان رو تولید کنه ولی سرمایه گداری میخواد و مدیریت هزینه ها که اینم ربطی به برتری کمپانی ها نداره یه چیزی رو گرفتی دستت همش جار میزنی ولی حقیقت ماجرا نمیدونی چیه آشپزخونه هم همون سرمایه گذاری و برنامه ریزی تولیده اصلا ملاک های برتری رو نمیدونی اگه بدونی الکی سنگ تویوتا رو به سینه نمیزنی برتری با پیشرو بودن تو طراحی و علم و تکنولوژی ها و تحقیق وتوسعه بخش های مختلفه که اونم هرکمپانی تواناییش رو نداره مگر کمپانی مثل بنز یا بعضی شرکت های امریکایی که اینها از همه نظر بهتر از تویوتا هستن.

      موافقم ۳
      مخالفم ۹
      1. امیرحسین

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (263 ديدگاه)

        Ali جان،ربطی به خودروساز نداره؟!!!!!
        راس میگی.!!!!!!!
        اگه اون جوریه که پس ZF و بوش آلمانی اند و براچی ماشینای آلمانی اون کیفیت و استهلاک ماشینای ژاپنی رو ندارند(لبته همه میتونن از هر شرکتی استفاده کنند)
        جوابتونو دوست عزیز دوستان با دیسلایک ها دادند

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. Amir

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (217 ديدگاه)

        علی آقای محترم
        کشیدن قدرت از ماشین هم به تنهایی هنر نیست !
        این طوریه که ماشینو میدی دست چند تا بچه تیونر و میتونن چند صد اسب بخار از ماشین بکشن .
        الان خیلی از خودروسازا میخوان با تکنولوژی معمولی خودرو ، کیفیت بالا هم کنارش بیارن که نمیتونن ، چون عملا واسشون غیر ممکنه

        به نظرم وقتی این دو رو در کنار هم میاری هنر کردی ، که ب ام و و تویوتا هر کدوم تو این نسبت قدرت و کیفیت یکی از بهترین ها هستن ( کیفیت بالا در کنار پرفورمنس معمولی تویوتا و کیفیت معمولی و پرفورمنس بالای ب ام و)
        ب ام و و تویوتا هر دو کارشون درسته و همکاریای اخیرشون هم به نظرم پوشوندن ضعف همدیگه اس ( ضعف این یکی نقطه قوت طرف مقابله ! )

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  10. datsun

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1847 ديدگاه)

    من که باورم نمیشه نیسمو یکی از بهترین رکوردهای نوربرگ رینگ رو داره.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. امیرحسین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      نیسمو اسکای لاین!!!

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. datsun

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1847 ديدگاه)

        اسکای لاین ها r32 r33 و r34 هر کدام یک بار رکورد نوربرگ رینگ رو شکستن و همین gtr نیسمو هم یک بار رکورد نوربرگ رینگ رو شکست الان هم رکوردی که ثبت کرده هنوز بعد از چند سال جز بهترین رکوردهاس.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
        1. ツSAMURAIツ

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          دقیقا
          GTR نیسمو رکورد ۷ دقیقه و ۸ ثانیه تو نوربرگرینگ رو داره که هنوزم سریعه
          مطمئنم نسل جدید دوباره رکورد نوربرگرینگ رو میشکنه

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
  11. Benz

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (665 ديدگاه)

    شاهین ژاپنی……

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  12. جناب ایکس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (648 ديدگاه)

    فلفل نبید چه ریزه … بشکن ببین چه تیزه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  13. Ali

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    کوچولوی بازیگوش

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  14. پایدار

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (174 ديدگاه)

    دعای خیر لکسوس LFA پشت سر این فسقله.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  15. T.C.B.K

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    یاریس GR = زشت اما قشنگ!

    ضعیف اما پر قدرت !

    ساکت ولی شلوغ میکنه!

    کلا به یاریس GR نمیخوره که اینقدر قوی باشه. ولی خیلی خیلی قوی هست.
    قیمتشم خیلی خوبه.

    در کل شاهکاره…

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  16. AliREZA

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا gtr دیگه واقعا پیر شده نیسان فک کنم پول نداره اون رو به روز کنه ببین چقد قوی هست که هنوز با این سنش توانایی رقابتش رو از دست نداده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا