دوئل نهایی، تویوتا کمری یا فولکس‌واگن پاسات؟

مرحلهٔ نهایی، گروه هشتم، سدان‌های متوسط

 

 

فولکس‌واگن پاسات

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 183,288 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 154,074 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 60,722 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 41,401 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 160,324 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 179,028 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 461,798 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 440,949 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 85 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 66 درصد

سیستم‌های ایمنی: 76 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: فضای داخلی زیاد، هزینه‌های نگهداری پایین، احساس و کابین لوکس، عملکرد فوق‌العاده

نقاط منفی: قیمت گران، کاهش حجم صندوق بار به خاطر باطری‌ها

 

تویوتا کمری

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2017

نسل کنونی: دوازدهم

پلت‌فرم: TNGA تویوتا

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 387,081 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 343,439 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 75,237 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 163,046 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 636,227 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 669,130 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری پایین، سواری نرم و روان، کابین جادار

نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی افتضاح، تریم‌های داخلی ارزان‌قیمت، تنوع بسیار کم مدل‌ها در بازار اروپا

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

پاسات GTE

کمری هیبریدی

پیشرانه 1.4 لیتری I4 2.5 لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت موتور بنزینی 156 اسب بخار 177 اسب بخار
گشتاور موتور بنزینی 250 نیوتن متر 220 نیوتن متر
قدرت موتور الکتریکی 115 اسب بخار 118 اسب بخار
گشتاور موتور الکتریکی 200 نیوتن متر
مجموع قدرت 218 اسب بخار 218 اسب بخار
مجموع گشتاور 400 نیوتن متر
باطری 13 کیلووات ساعت 1.6 کیلووات ساعت
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 7.4 ثانیه 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت 225 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.3 لیتر ترکیبی 5.6 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 40 گرم/کیلومتر 100 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 50 لیتر 50 لیتر
بُرد تمام الکتریکی 55 کیلومتر ندارد
وزن 1647 کیلوگرم 1620 کیلوگرم
طول 4.76 متر 4.88 متر
فاصلهٔ محوری 2.78 متر 2.82 متر
حجم صندوق بار 400 لیتر 525 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 26,190 دلار 24,875 دلار
قیمت پایه بریتانیا 18,244 پوند 30,005 پوند
قیمت موردبررسی 36,360 پوند 30,005 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    تویوتا کمری به نظرم اولاش که اومد ظاهرش به دل نشست چون چند وقت بود طراحی خوب ندیده بودیم از تویوتا اما الان کسل کننده شده برام مخصوصا با این رنگ قهوه ای

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1777 دیدگاه) ,

      پاسات مطمئناً لذت سواری بیشتری داره ، اما از هر جهت دیگر فقط کمری حرف اول را میزند .

      کمری تازه نسل جدیدش ارائه شده ، اما پاسات سال ۲۰۱۴ رونمایی شده .

      این نسل کمری کلاً همه رقیبها رو به زیر میکشه ، معرکست ، معرکه .

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1133 دیدگاه) ,

        قطعا پاسات
        به طور قابل قبولی مشخصات فنی بهتر و شتاب بهتری داره
        فرم معقولی هم داره
        فقط عزیزان پدال چرا امکان رای دادن نداره؟؟

        پاسخ
      2. محمدرضا
        سوابق: (364 دیدگاه) ,

        از هر جتو چجور حساب کردی پاسات مصرف کم تر شتاب بهتر وبرد تمام الکتریکی داره که مهندسیه آلمانیو به رخ میکشه

        پاسخ
    2. سروش
      سوابق: (76 دیدگاه) ,

      در نسخه هیبرید پاسات بهتره ولی در بقیه مدل ها تماماً کمری سرتره و این مقایسه برای نسخه بازار اروپاست

      پاسخ
  2. حسين وي
    سوابق: (365 دیدگاه) ,

    در کل کمری جذاب تره
    جادار تر هم هست
    حجم صندوقشم فوق العادست
    ولی الایندگیش خیلی بالاتره و پاسات فرز تر هم هست
    هرچنداگه جدول بین مدل توربو پاسات و ۶ سیلندر کمری بود دیگه هیچ حرفی نمیموند
    کمری تاج داره این کلاسه

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (494 دیدگاه) ,

      با عرض پوزش به علت مشکل فنی سیستم رای گیری، نظرسنجی نمایش داده نمی شد که اکنون رفع گردیده است. ممنون از گزارش

      پاسخ
    2. سامان اذری
      سوابق: (2742 دیدگاه) ,

      نمی شد نسخه معمولی رو دوئل بزارید ؟؟
      ضمنا کمری تو İİHS بالاترین امتیاز ممکن در ایمنی رو کسب کرده
      اینجا به سادگی ازش رد میشید
      ولی اگه شتاب کمری 15 ثانیه هم باشه من انتخابم کمری هست صد درصد

      پاسخ
  3. AMIR / ARMI
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    در خوب بودن پاسات شکی نیست ولی کمری مطرح تره در کل دنیا
    قیمتش کمتره
    فروششبیشتره
    هزینه نگهداری و بیمه و غیره هم پایین تره

    پاسخ
    1. حسين وي
      سوابق: (365 دیدگاه) ,

      شما تو جدول قیمت پایه رو نگا کردین احیانا ؟

      پاسخ
      1. AMIR / ARMI
        سوابق: (348 دیدگاه) ,

        قیمت پایه امریکارو میگم من که هر دو برند اپشن های
        نزدیک به هم رو به مشتری میدن و قیمت هم نزدیک هست
        وگر نه در بازار های دیگه تعرفه و مسایل دیگه تاثیر میزاره
        و خیلی از کمپانی ها مدل های پایه رو عرضع نمیکنن مثل همین بازار
        بریتانیا که قیمت پایه کمری حدود 36 هزار دلار هست

        پاسخ
  4. مهزیار
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    شما پاسات رو با هر ماشینی تو دنیا بذاری من میگم پاسات… حالا چه کمری چه رولزرویس

    پاسخ
    1. AMIR / ARMI
      سوابق: (348 دیدگاه) ,

      خب منم میتونم بگم شما هر چی رو بزاری کنار رانگلر
      من میگم فقط رانگلر حالا چه کولینان چه اسکالید esv
      الان این به نظر خودت منطقی هست ؟؟

      پاسخ
  5. овsкиكMас
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    طراحی کمری شیک تره با توجه به جدیدتر بودنش اما کیفیت سواری پاسات بهتره خیلی( تو این کلاس خیلی مهمه)،آلایندگیش کمتره شتابش بیشتره،مصرفش کمتره،برد الکتریکی داره این نسخه، کیفیت کابین خیلی بالاست و طبق گفته ها حس لوکس بودن میده،نمره بالاتری هم از کاربایر کسب کرده با اینکه قدیمی تر هست

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1122 دیدگاه) ,

      تو این مقایسه برد تمام الکتریکی خیلی مهمه و 55 کیلومتر هم برای کارهای داخلی مثله خرید کافیه و هزینه ها رو خیلی پایین میاره

      پاسخ
  6. F22RAPTOR
    سوابق: (1841 دیدگاه) ,

    انتخاب من تو این سگمنت اول مزدا ۶ و دوم شورولت ملیبو هست،ولی خب کیه که ندونه بهترین این سگمنت کمری هست

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (920 دیدگاه) ,

    تا حدودی پاسات معقولتره اما بدلیل علاقه شخصیم کمری انتخابمه

    پاسخ
  8. جی کلاس مرسدس
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    نمیخوان تیریپ منطقی بردارم من اینجا به پاسات رای دادم دلایل خودمم دارم نخست اینکه آلمانی دوستم بعدشم جدول و مشخصاتشه اگر جای کمری سیویک بدون رای نمیدادم چون به غیر از آلمانی ها عاشق تک سیویک هم هستم

    پاسخ
  9. جی کلاس مرسدس
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    ولی کمری هم کاملا شناخته شدست و عالیه

    پاسخ
  10. صدرعاملی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از وقتی به دنیا اومدم پد ال داشت دوئل پخش مییکرد
    تموم نشد؟
    همه ی مدلا قدیمی شدن دیگه

    کل این دوئل ها نهایتا تو یک ماه باید انجام میشد نه از بدو تولدم تا الان
    بهترین ماه برا دوئل اکتبر تو سال میلادیه. چون مدلهایی که به طور مثال از نوامبر ۲۰۱۸ به فروش رفتن هم مدل ۲۰۱۹ تلقی میشن و همینطور از نوامبر ۲۰۱۹ هم مدل ۲۰۲۰ تلقی میشن. برا همین منطقی ترین ماه اکتبره. مثلا طوری برنامه بریزین تو ماه اکتبر همش رای گیری بشه و اخر اکتبر همه فینالیستا معلوم بشن و تموم بشن.
    تو تلگرامم نباید رای گیری بشه باتهای رای دهنده زیادن. عکس کودک گذاشته بودن یکی از فامیلا یهو دیدیم رای کودکش رفت رو ده هزار. بهش گفتم کل فک و فامیلمون به صد تا نمیرسه چطور بالای ده هزار رای جمع کردی؟ میگه برا یکی شارژ فرستادم با ربات رای داد

    پاسخ
  11. sina
    سوابق: (1772 دیدگاه) ,

    از بعد طراحی تو این کلاس من خودم پاسات رو انتخاب میکنم ولی رتبه بندی خودروهای این کلاس اینه :
    1- آکورد
    2-کمری
    3-مزدا 6 / پاسات

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      نسل جدید آکورد ترکیب یک بی ام و و لکسوسه بسیار خودرو عالی شده و یک سرو گردن بالاتر از همه امیدوارم به جایگاه واقعی اش برسد

      پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (1122 دیدگاه) ,

      رتبه بندی اشتباست پاسات جدید اروپایی رو ببین

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1772 دیدگاه) ,

        َشما یه مقایسه از یه سایت معتبر بیار که گفته باشه پاسات از این دو بهتره بعدش من می پذیرم حرفت رو

        پاسخ
  12. MAHDI
    سوابق: (2525 دیدگاه) ,

    سیستم ازاطلاعات سرگرمی کمری افتضاح!!!
    یعنی تااین حدبده.درمورد کیفیت کابین هم انگارمتوسطه.اما پاسات نقاط قوت خیلی خوبی داره.
    امروزه سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو خیلی خیلی مهمه که متاسفانه تویوتا همیشه درش ضعیف عمل کرده.
    اینجایه نکته هم بگم که ازدیداکثرمجلات خودرویی دنیا سیستم اطلاعات سرگرمیBMW بهترین دربین تمام خودروسازانه.وامسال هم بعنوان بهترین شناخته شدکه پدال هم مطلبش رو گذاشت.

    درکل اگه بخوام دراین کلاس انتخاب کنم یامزدا۶ ویاهوندا آکورد انتخاب من هستن اما بین این دو انتخاب من فولکس واگن پاسات.امابرای ایران اگه باشه تویوتاکمری

    پاسخ
  13. MAHDI
    سوابق: (2525 دیدگاه) ,

    پدال جان رقابت بهترین خودروهای سال۲۰۱۹ مجله MOTORSPORT دیشب مطلبش اومدلطفا زحمتش رو بکش.افتخاردیگه ای برای ۹۱۱GT2

    پاسخ
  14. رامتین
    سوابق: (1540 دیدگاه) ,

    انتخاب من هم پاسات هست. کمری پرفروشترین سدان خانوادگی آمریکاست و پاسات هم پرفروشترین سدان اروپا. نسل جدید پاسات که امسال معرفی میشه را باید با کمری مقایسه کنیم. بنظرم پاسات گزینه ای بهتر خواهد بود. مدل لوکس پاسات هم میشه آرتئون که جایگزین پاسات کوپه شد.

    پاسخ
  15. Saman
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    تویوتا در قابلیت اطمینان و کیفیت و بی دردسر بودن مثال زدنی هست و فولکس واگن خوابش را هم نمیبیند که به امپراطور خودروسازان یعنی تویوتا نزدیک شود و فقط در بازار انحصاری اروپا مطرح هست .

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      پاسات پر فروش ترین سدان بزرگ خانوادگی در جهانه تویوتا برند مورد علاقم هست و به آن هم رای دادم ولی بهرحال واقعیت اینه که فروش زیادش ارتباط مستقیمی با خرید های سازمانی دارد مثلاً وانت لندکروز بخاطر خرید توسط عربستان و ارسالش برای داعش رکورد دار فروش وانت ها در دو سال پیش بود اما بلاخره همان ها هم جز آمار فروش بودند

      پاسخ
  16. ایمان
    سوابق: (1191 دیدگاه) ,

    فکر کنم این گروه هشتم هست
    چون دوتا گروه ۴ دارین جریان چیه ؟؟

    پاسخ
  17. ahmad m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    من به پاسات رای میدم ، ظاهرش خیلی شیک و اتو کشیدست ، از نظر فنی هم که چیزی کم نداره

    پاسخ
  18. حمیدرضا
    سوابق: (2257 دیدگاه) ,

    من عاشق کمری هستم و چشم بسته بهش رای دادم هرچند که به نظرم اصلا با پاسات در یک کلاس نیستن چون پاسات ازنظر ابعادکوچیک تره

    پاسخ
  19. ZXEN
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    https://cars.usnews.com/cars-trucks/toyota/camry-hybrid/performance
    .
    “While 208 combined horsepower might not look too impressive on paper, the Camry Hybrid has more than adequate real-world performance. Passing and merging with traffic are never a concern, and its recorded 0-60 mph time of 7.5 seconds even makes it a tad quicker than a regular four-cylinder Camry.”
    Edmunds
    ///
    در این لینک جناب ادموندز(Edmunds) ادعای شتاب 7.5 برای کمری کرده . فکر کنم مدل XLE باشه که قیمت 32 هزار دلاری داره .
    سپاس

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.