تویوتا

سرمایه‌گذاری سنگین تویوتا روی توسعه باتری خودروهای الکتریکی

تویوتا اعلام کرد به دنبال سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری روی توسعه تکنولوژی باتری تا پیش از پایان دهه جاری میلادی است. این حرکت به معنی سرمایه‌گذاری بیشتر روی باتری‌های لیتیوم-یونی و حالت‌جامد خواهد بود.

مدیران تویوتا گفته‌اند این خودروساز انتظار دارد تا نیمه دوم دهه جاری میلادی هزینه تولید باتری تا نصف کاهش یابد. این خودروساز همچنان پیش‌بینی می‌کند باتری‌های حالت‌جامد نیز راهی جاده‌ها شوند و نکته مهم اینکه تویوتا از سال پیش تست نسخه‌های پروتوتایپ مجهز به این نوع باتری‌ها را شروع کرده است.

ماساهیکو مائه دا مدیر تکنولوژی ارشد این برند گفته که تویوتا نه تنها به دنبال استفاده از باتری‌های حالت‌جامد در خودروهای تمام الکتریکی بلکه در مدل‌های هیبریدی نیز هست. البته این موضوع به توانایی مهندسان در توسعه باتری‌هایی با توازن مناسب بین قدرت خروجی و پایداری بستگی خواهد داشت.

البته همه‌چیز به باتری حالت‌جامد محدود نخواهد بود. تویوتا همچنین به دنبال تجاری‌سازی نسل بعدی باتری‌های لیتیوم-یونی در نیمه دوم دهه جاری میلادی بوده و این امر به کاهش هزینه‌ها و افزایش پرفورمنس خودروهای الکتریکی‌اش کمک خواهد کرد. مدیر تویوتا گفته است: “با تثبیت سیستمی برای توسعه و تأمین، ما همه‌گیری خودروهای الکتریکی را شروع خواهیم کرد.”

تویوتا انتظار دارد به لطف توسعه ساختار سلول دو قطبی عمر بیشتری به نسل قدیمی‌تر باتری‌های هیبرید نیکل-فلز ببخشد. ظاهراً این ساختار به باتری‌ها اجازه می‌دهد تا تراکم قدرت خود را دو برابر کنند. ژاپنی‌ها از این تکنولوژی در تویوتا پریوس C استفاده کرده‌اند.

در کل تویوتا امیدوار است ۲۰۰ گیگاوات ساعت تأمین باتری تا سال ۲۰۳۰ را انجام دهد. هدف قبلی این خودروساز ۱۸۰ گیگاوات ساعت بوده است. به این ترتیب تویوتا خواهد توانست تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۸ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی شده شامل ۲ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی و هیدروژنی را به فروش برساند.

مائه دا افزوده است:

ما در حال تمرکز روی ایمنی، طول عمر بیشتر و کیفیت بالا برای تولید باتری‌های خوب، کم‌هزینه و کارا هستیم. آنچه برای تویوتا ارزش دارد توسعه باتری‌هایی می‌باشد که مشتریان بتوانند با آرامش خاطر از آن استفاده کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تویوتا خیلی داره به خودش زحمت میده ۱۴ میلیارد دلار هزینه میکنه یکی نیست بگه مرسدس برای رقابت با تسلا ۵۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری میکنه تویوتا کجایی اخه بنظر من تویوتا اصلا به تولید خودرو های الکتریکی اعتقاد نداره این ها رو هم میگه که فقط بگه منم هستم و اگرنه اخه ۱۴ میلیارد دلار برای یک ابر شرکت پول سوسیس کالباس برای کارکناشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
    1. Nima RST

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (77 ديدگاه)

      امکان نداره
      بنظر من خیلیم به الکتریکی ها توجه داره فقط تمام الکتریکی شدنش، زمان دورتری رو هدف قرار داده
      منظورم اینه مثلا ۲۰۳۰ تازه بیاد برنامه های اساسی برقی شدنش رو به و تا قبل ۲۰۴۰ کاملا برقی شده باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. بهنام

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      مرسدس بخاطر نه میلیارد دلار کلی از سهامشو داد به جیلی ،پنجاه میلیارد دلار؟؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. مانی

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2286 ديدگاه)

        کاری ندارم ۵۰ راسته یا دروغ
        ولی‌ شما حساب کتابت اینقدر قویه بگو مرسدس که تو کل دنیا ۳۵۰ میلیارد دلار دارایی داره
        و ارزش برند خالیش کلیه چجوری ارزش سهامش به ۱۰۰ میلیارد هم نمیرسه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Iman99

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (485 ديدگاه)

          سرمایه درگردش با اینها متفاوته
          خرید سهام هم کلا موضوعی دیگس
          مرسدس بیشتر از اینها هم هزینه کرده چون منبع درآمد های دیگه ای هم داره چون مرسدس بهترین و همه فن حریفه
          نصف پیشرفته ترین تکنولوژی ها و اختراعات صنعت خودرو متعلق به بنز آلمان هست نصف دیگش هم متعلق به خودرو ساز های امریکایی
          چون اینها تو همه چیز بهترین هسته تو این زمینه هم همینطور
          تو همین زمینه باتری
          بهترین و پیشرفته ترین باتری ها و تکنولوژی باتری ها دست آلمان و امریکا هست
          بهترین و پیشرفته ترین باتری های حالت جامد و تکنولوژی های خیلی پیشرفته تر از این رو هم آلمان و امریکا روش کار کردن و باتری حالت جامدشون هم از این باتری عملکرد خیلی بهتری داره و بسیار پیشرفته تره
          انواع تکنولوژی های پیشرفته ترین باتری ها رو هم همین آلمان و امریکا دارن طوری که بقیه دارن به اینها فقط نگاه میکنن و بقیه هر چی هم بسازن به پای خودشون نمیرسه چون بهترین و پیشرفته ترین ها تو همه چیز و تو هرچیزی فقط آلمان ( اروپا ) و امریکا هستن چون واسه کاری که انجام میدن خدا رو در نظر میگیرن و از خدا میخوان خدا هم کمکشون میکنه درنتیجه آلمان ( اروپا ) تو همه چیز بهترین شدن و هستن و خواهند بود

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. Silent

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    باتری‌های لیتیوم-یونی و حالت‌جامد…. کسایی که ادعای ماشین بازی شون می شه مشخصا طرفداری تویوتا و یکسری از اروپا فن ها! بیان ۴ خط در مورد این نوع باطری نوشته باشن ببینیم چی بلدین غیر از بدیهات روزمره

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
    1. بهزاد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      گفتم که اخبار رشد و پیشرفت و امیدوار کننده از صنعت ماشین های برقی در حال افزایشه و متاسفانه این اخبار برای شما ناگوار!
      صنعت باتری در دست سه کشور ژاپن و کره و چین بوده و مابقی مصرف کننده و توضیح مسائل فنی برای غیر آدم غیر فنی کوبیدن آب در هاونه.
      توصیه ما به شما اینه که بشینید و تماشا کنید که چطور ژاپنی ها با برنامه ریزی درست بازارشونو پیدا میکنند و امیدوارم اتاقی که در اون نشستی به انداره ای باشه که تعداد چوب خطهای زیادی را بزنی تا یک روزی به سرنوشت نوکیا دچار بشه.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. Silent

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (325 ديدگاه)

        خسته نباشی خیلی مفید بود :))
        بییاد ۲ تا مطلب با رفرنس بنویسید ما هم یک نکته جدید شنیده باشیم.
        غیر از رفتارهای بچه گانه زیر پست TESLA ببینم چی بلدین! عکس لکسوس و پورش گذاشتن که نشد عیار!

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
      2. عرفان

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (146 ديدگاه)

        تا بحث تسلا و دیگر خودروسازا میشه بحث نوکیاو اپل رو پیش میکشن
        بحث فلاپی و چمیدونم فلش رو پیش میکشن
        اقااااااا
        صنعت خودرو کجاش شبیه صنعت تکنولوژی و دنیای دیجیتاله
        کلااااا بحثش فرق داره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. عرفان

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (146 ديدگاه)

          البته متاسفانه جدیدا دانش پیست داره تبدیل میشه به دانش سیلیکون ولی و داره صنعت گوشی و خودرو یکی میشن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      3. Iman99

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (485 ديدگاه)

        ببین کارمون به کجا کشیده که به چین دزد میگن اختیار دار صنعت باتری.
        تولید باتری که صرفا فقط تعداد کارخانه تولید باتری بیشتری باشه ارزشی نداره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2452 ديدگاه)

      باطری های لیتیوم یون در واقع از مایع الکترولیتی برای جاری کردن کردن برق استفاده میکنه البته اینم بگم که باطری های لیتیوم یون مدت زیادیه که دارن در صنایع مختلف استفاده میشن و باطری های جامد تازه جا افتادن و تازه داره به صورت تخصصی توسعه داده میشن در ضمن باطری های جامد از الکترولیت جامد استفاده میکنن و با استفاده از اون جریان برق رو وصل و جاری میکنن در کل این دو باطری از نظر عملکرد فرق چندانی با هم ندارن و برتری باطری های جامد در طول زمان شارژ و حداکثر میزان ذخیره سازی و حجم و مخصوصا امنیت خلاصه میشه حالا ممکنه بپرسین چرا توی گوشی یا حتی باطری ماشین بنزینی ما همچنان از باطری های مایع و اسیدی و بسیار اتش زا استفاده میکنیم ؟ باید بگم که اصلی ترین دلیل قیمت بالای باطری های جامد هست که این هم احتمالا بیشتر بخاطر جدید بودن و خاص بودن این تکنولوژیه و احتمالا در آینده شاهد استفاده باطری های ایمن تری در وسایل خود باشیم ، در ضمن ممکنه بپرسین که الکترولیت چیه که انقد دربارش صحبت کردی ، در واقع الکترولیت یه ترکیبه که رساناس و از اون برای وصل کردن جریان بین دو قطب منفی و مثبت باطری استفاده میکنن
      چیز دیگه ای خواستی در خدمتم ، جناب دانشمند

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Hamid

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1741 ديدگاه)

        آقا امیررضا
        این چیزهایی که فرمایش کردی ایشون خودش میدونه!!!
        نیازی به نوشتن نبود … اصلا نیازی نیست شما خودت رو به ایشون ثابت کنی! اینطوری هر چی میگه بقیه برای دفاع از خودشون مجبورن وقتشون رو واسه چیزهای الکی که هدر بردن!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2452 ديدگاه)

          درست میفرمایید ولی آدم ناراحت میشه که یکی مثل بی سوادا باهاش رفتار کنه و خودش رو انیشتین فرض کنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2452 ديدگاه)

      ولی موضوع اینه که من ماشینو با آیفون اشتباه نگرفتم و دوست ندارم ماشین از همون تکنولوژی استفاده کنه که توی موبایل استفاده میشد فکر کن وقتی ماشیننت خراب شه بجای اینکه بری مکانیک بری جلوی در تعمیرات موبایل

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    زنگ خطری جدی برای تسلا…

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا